LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NCOI Geldwolven

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
r.heijnsbergen
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2017 20:40

NCOI Geldwolven

Ongelezen bericht door r.heijnsbergen »

Hallo

Ook ik ben erg ontevreden over de opleiding van de NCOI, ik ben met hele goede moed begonnen aan de opleiding HBO verslavingskunde.
De opleiding kost rond de 4500,- euro en bestaat uit 2 gedeeltes.
Ik heb erg hard gewerkt om deze studie te volgen maar ook om deze te kunnen betalen.
Het eerste deel van de opleiding werd afgesloten met een schriftelijk examen, helaas haalde ik hier een onvoldoende voor. Om inzage in je EIGEN examen te krijgen moest ik naar Utrecht, het krijgen van inzage heeft ook weer een aantal restricties maar oké.
Ik heb mijn examen nagekeken en kwam er achter dat ik wel degelijk een fout in de beoordeling ontdekte die misschien wel na correctie mij een voldoende op zou kunnen leveren.
Ik heb dan ook gevraagd hoe ik dit bespreekbaar zou kunnen maken, de dame die aanwezig was vertelde me dat ik een klacht in kon dienen, echter kost dit 75 euro. Ik vertel haar dat ik ook al een herexamen aangevraagd en betaald had a 195 euro, de dame in kwestie verteld me dan dat ik dat geld dan wel kwijt zou zijn ook als de herbeoordeling een voldoende zou zijn. Ik heb het hier bij gelaten.
Het tweede gedeelte van de opleiding sluit af met het inleveren van een module, ik heb deze module ingeleverd echter, erg dom van mezelf, heb ik een redigeer bestand geüpload i.p.v. het goede bestand. Ik kreeg de volgende feedback:
Geachte ......
Je hebt een moduleopdracht geüpload welke in een staat van onafgemaakte redigeer versie is.
Het aantal fouten wat hierdoor in de tekst staat overschrijdt daarmee meer dan de norm voor het HBO, waarmee ik deze versie zo niet kan beoordelen dan enkel met een onvoldoende.
Graag een juiste versie uploaden zodat deze ook verder inhoudelijk beoordeeld kan worden.
Ik heb direct contact opgenomen met de NCOI en gevraagd of ik nu daadwerkelijk wederom een herexamen moest betalen, ze hebben er inhoudelijk niet eens naar gekeken alleen maar de conclusie getrokken dat het een fout document was. De dame aan de telefoon zegt dan letterlijk: Ja dat is gewoon stom, waarom heb je niet eerder gebeld. Haar uitgelegd dat ik niet in de gaten heb gehad dat ik het verkeerde document verstuurd had en dat ik het wel erg kinderachtig vind dat ik nu wederom 195 moet betalen voor iets waar niet eens inhoudelijk naar gekeken is. Hierop zegt ze dat ik pech heb gehad en gewoon de kosten van een her moet betalen. Op mijn vraag of ik hierover met iemand van het examen bureau in gesprek kan zegt ze dat ze daar niet aan kunnen beginnen.
Ik ben enorm pissig hierover, ik werk me kapot mede om deze studie te kunnen betalen en dan kan er niet eens fatsoenlijk geluisterd worden naar mij!
De opleiding is duur, er is geen enkele herkansing mogelijkheid , iets wat ik ook belachelijk vind voor zo een dure opleiding en het feit dat ik met niemand kan spreken die inhoudelijk met mij in gesprek wil over de opleiding vind ik ronduit SLECHT!
Ik ben helemaal klaar met de NCOI, ik moet me in de schulden werken om toch mijn papiertje te kunnen behalen en er niemand te bereiken is voor een inhoudelijk .
Erg jammer dit!
NCOI Bedankt!
Laatst gewijzigd door r.heijnsbergen op 30 jun 2017 10:10, 4 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: NCOI Geldwolven

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Daar is die weer, het woordje oplichting. U en uw medestudenten zijn klaar met NCOI? Dus alle studenten daar zijn gestopt en de NCOI kan sluiten nu?

U stuurt zelf verkeerde papieren op en controleert dit ook nog niet eens. En dan neemt u het NCOI kwalijk dat zij u schijnbaar als een klein kind moeten behandelen door u aan het handje mee te nemen en om u te controleren.

Als ik u was zou ik heel snel excuses aanbieden voor het onterecht roepen van oplichting voordat u helemaal kunt fluiten naar uw her danwel diploma.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: NCOI Geldwolven

Ongelezen bericht door gemist »

...de opleiding HBO verslavingskunde...
Daarna ben ik opgehouden met lezen. Op zoek gegaan naar een universitaire opleiding Scheelkijken....

r.heijnsbergen
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2017 20:40

Re: NCOI Geldwolven

Ongelezen bericht door r.heijnsbergen »

Ach meneer mevrouw .... Dat het dom van mezelf is benoem ik zelf in mijn mail. Het gaat mij om het onpersoonlijke, alles waar je op wil reageren kost geld en je wordt op geen enkele manier in staat gesteld om persoonlijk met iemand in contact te treden. Dat is de strekking van mijn mail en daar zou U van mij dan graag ook op rmogen eageren!
Laatst gewijzigd door r.heijnsbergen op 29 jun 2017 22:36, 4 keer totaal gewijzigd.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: NCOI Geldwolven

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik zie geen bewijzen voor oplichting.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: NCOI Geldwolven

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

r.heijnsbergen schreef:Ach meneer mevrouw .... Dat het dom van mezelf is benoem ik zelf in mijn mail. Het gaat mij om het onpersoonlijke, alles waar je op wil reageren kost geld en je wordt op geen enkele manier in staat gesteld om persoonlijk met iemand in contact te treden. Dat is de strekking van mijn mail en daar zou U van mij dan graag ook op rmogen eageren!
U bent zelf akkoord gegaan met de voorwaarden van deze studie. Als u graag persoonlijk contact wil hebben moet u geen thuisstudie doen. En dat NCOI geld vraagt voor al het werk dat ze doen mag. Net zo goed dat u mag besluiten om elders een studie te doen.

Maar nogmaals, oplichting is heel iets anders. Gelukkig heeft u de tekst nu aangepast, scheelt al een hoop gedoe.

r.heijnsbergen
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2017 20:40

Re: NCOI Geldwolven

Ongelezen bericht door r.heijnsbergen »

Inmiddels heb ik contact gehad met de NCOI en zijn ze mij tegemoet gekomen. Dat kan ik erg waarderen . Voor mij is dit fijn. Hoop dat er meerdere mensen zijn die mede door dit forum gehoord worden
Laatst gewijzigd door r.heijnsbergen op 30 jun 2017 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: NCOI Geldwolven

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

r.heijnsbergen schreef:IK, en met mij alle medestudenten zijn helemaal klaar met de NCOI
Ik behoor ook tot deze groep en kan prima voor mezelf opkomen. Zou het prettig vinden als u niet namens mij praat. Alvast bedankt.

r.heijnsbergen
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2017 20:40

Re: NCOI Geldwolven

Ongelezen bericht door r.heijnsbergen »

Ik geef toe vanuit anderen te spreken terwijl dit niet voor iedereen geldt. Mijn excuses hiervoor. Ik heb de tekst dan ook aangepast.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: NCOI Geldwolven

Ongelezen bericht door BL2 »

Een HBO studie houd onderandere in dat je tot zekere hoogte zelfredzaam bent en op HBO nivo denkt en werkt.
Deze stratige past NCOI dus toe, waarbij veel zelfstandigheid wordt verwacht van de cursisten.
Als je een zeer belangrijk document inzend, dan controleer je dat toch even of het goed gegaan is, dat doen de meeste al bij het plaatsen van een forumbericht......

Je kreeg de kans om bezwaar te maken tegen de onvoldoende, je bent hier zelf niet op ingegaan. Dat kan je moeilijk het NCOI verwijten.

Gesloten