LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NCOI Studie niet gevolgd, toch betalen

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
BadrHaring
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2013 17:41

NCOI Studie niet gevolgd, toch betalen

Ongelezen bericht door BadrHaring »

Ik heb een vreemd verhaal, maar wel een heel kostbaar verhaal in mijn geval.
Situatie is alsvolgt:

Mondeling overeengekomen met de werkgever dat ik een cursus ging volgen bij NCOI,
Waarop ik mij heb ingeschreven en vervolgens ontkent de werkgever dit met mij afgesproken te hebben.
Heb een enkele keer ingelogd op eLearning als ik een notificatie kreeg van een e-mail echter nooit een module geopend of een examen gedaan of wat dan ook.

Schade: 3500 euro.

Ik ben er bang voor maar is er op een of andere manier een opening waardoor ik geld terug zou kunnen krijgen?
Laatst gewijzigd door BadrHaring op 23 jan 2013 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: NCOI Studie niet gevolgd, toch betalen

Ongelezen bericht door tenormin »

Je werkgever ontkent dat je een cursus mocht volgen. Was dit trouwens op zijn kosten? Verder schrijf je: geen tijd en ook geen motivatie. In de tussentijd nog niet eens de moeite genomen of er eventueel een escape was om "uit de niet gevolgde cursus te stappen"? Met zo'n passieve houding kom je natuurlijk niet veel verder. De cursus zal hoe dan ook betaald moeten worden. Ik zie, zeker bij het NCOI, geen uitweg alleen dan betalen. Omdat je het al tot een incasso hebt laten oplopen. Daarvoor zal er best wel correspondentie over zijn geweest. Een incasso bureau staat immers niet voor de deur zonder dat de NCOI ook maar enige post heeft gestuurd met een aanmaning. Dat je de cursus niet gevolgd hebt zal de NCOI natuurlijk worst zijn.

BadrHaring
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2013 17:41

Re: NCOI Studie niet gevolgd, toch betalen

Ongelezen bericht door BadrHaring »

tenormin schreef:Je werkgever ontkent dat je een cursus mocht volgen. Was dit trouwens op zijn kosten? Verder schrijf je: geen tijd en ook geen motivatie. In de tussentijd nog niet eens de moeite genomen of er eventueel een escape was om "uit de niet gevolgde cursus te stappen"? Met zo'n passieve houding kom je natuurlijk niet veel verder. De cursus zal hoe dan ook betaald moeten worden. Ik zie, zeker bij het NCOI, geen uitweg alleen dan betalen. Omdat je het al tot een incasso hebt laten oplopen. Daarvoor zal er best wel correspondentie over zijn geweest. Een incasso bureau staat immers niet voor de deur zonder dat de NCOI ook maar enige post heeft gestuurd met een aanmaning. Dat je de cursus niet gevolgd hebt zal de NCOI natuurlijk worst zijn.
De kosten zouden aanvankelijk gedekt worden door de werkgever, maar dat is uiteindelijk uit eigen zak betaald.
En wat betreft incasso bedoelde ik geen incasso bureau maar gewoon automatische incasso van het studiegeld. Wat in 3 termijnen is afbetaald, en de studie is halverwege inmiddels.

Dat het NCOI worst zal zijn moge duidelijk zijn, zal ze ook niet boeien of iemand een diploma haalt ja of nee. Maar kon het altijd proberen natuurlijk, wellicht had iemand dezelfde ervaring.

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: NCOI Studie niet gevolgd, toch betalen

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je eventjes de zoekfunctie op dit forum gebruikt dan zie je dat iemand anders een identieke ervaring heeft, zij het bij een ander opleidingsinstituut.

En nee, ik ga het niet voor je opzoeken, geen tijd en geen motivatie.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: NCOI Studie niet gevolgd, toch betalen

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

witte angora schreef: En nee, ik ga het niet voor je opzoeken, geen tijd en geen motivatie.
:lol:

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: NCOI Studie niet gevolgd, toch betalen

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Ik denk dat het kernpunt hier is:

ook al doe je niet je best op school, dat betekent niet dat je niet moet betalen. Je vraagt bij kinderen die niet opletten in de klas ook niet het schoolgeld terug met de argumentatie: ja maar hij doet ook niks op school.

Ik denk dat het probleem wat je hebt meer tussen jou en je werkgever ligt, ik zou daar toch eens goed mee praten.

isabel

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: NCOI Studie niet gevolgd, toch betalen

Ongelezen bericht door ruud_a »

BadrHaring schreef:Ik heb een vreemd verhaal, maar wel een heel kostbaar verhaal in mijn geval.
Situatie is alsvolgt:

Mondeling overeengekomen met de werkgever dat ik een cursus ging volgen bij NCOI,
Waarop ik mij heb ingeschreven en vervolgens ontkent de werkgever dit met mij afgesproken te hebben.
Heb een enkele keer ingelogd op eLearning als ik een notificatie kreeg van een e-mail echter nooit een module geopend of een examen gedaan of wat dan ook.

Schade: 3500 euro.

Ik ben er bang voor maar is er op een of andere manier een opening waardoor ik geld terug zou kunnen krijgen?
volgens mij hebt u 2 problemen

1 uw afspraak met de werkgever
die afspraak lijkt me niet aan te tonen en waarschijnlijk hebt u hem verkeerd begrepen
een werkgever heeft er namelijk naar mijn mening geen belang bij een relatie op de werkvloer te bederven door u beloftes te doen en ze niet na te komen

2 u hebt een product aangeschaft
of u er gebruik van maakt is helemaal aan u
als u bij AH boodschappen doet en u eet het niet op kunt u ook bij AH uw geld niet terugvragen

BadrHaring
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2013 17:41

Re: NCOI Studie niet gevolgd, toch betalen

Ongelezen bericht door BadrHaring »

ruud_a schreef:
BadrHaring schreef:Ik heb een vreemd verhaal, maar wel een heel kostbaar verhaal in mijn geval.
Situatie is alsvolgt:

Mondeling overeengekomen met de werkgever dat ik een cursus ging volgen bij NCOI,
Waarop ik mij heb ingeschreven en vervolgens ontkent de werkgever dit met mij afgesproken te hebben.
Heb een enkele keer ingelogd op eLearning als ik een notificatie kreeg van een e-mail echter nooit een module geopend of een examen gedaan of wat dan ook.

Schade: 3500 euro.

Ik ben er bang voor maar is er op een of andere manier een opening waardoor ik geld terug zou kunnen krijgen?
volgens mij hebt u 2 problemen

1 uw afspraak met de werkgever
die afspraak lijkt me niet aan te tonen en waarschijnlijk hebt u hem verkeerd begrepen
een werkgever heeft er namelijk naar mijn mening geen belang bij een relatie op de werkvloer te bederven door u beloftes te doen en ze niet na te komen

2 u hebt een product aangeschaft
of u er gebruik van maakt is helemaal aan u
als u bij AH boodschappen doet en u eet het niet op kunt u ook bij AH uw geld niet terugvragen
Dat eerste is voor mij ook onbegrijpelijk, het is niet meer mijn huidige werkgever overigens.
Zijn meer dingen voorgevallen n.l.

Voor het 2e was ik al bang en dus moet ik op de blaren zitten, eigen schuld dikke bult.
Zonde van het geld maar ik ben in ieder geval blij dat ik geen schuld heb bij hun zoals sommige anderen hier in dit subforum.

Bedankt voor jullie reacties ruud en isabel.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: NCOI Studie niet gevolgd, toch betalen

Ongelezen bericht door Isabel1 »

misschien kun je contact met ncoi opnemen om toch de opleiding te doen (als je toch betaald hebt waarom niet, en daarbij, staat goed op je cv)

isabel

lawyer2002
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2013 11:49

Re: NCOI Studie niet gevolgd, toch betalen

Ongelezen bericht door lawyer2002 »

1. Een mondelinge overeenkomst is bindend; probleem is evenwel het bewijs van de mondelinge
overeenkomst.
2. Wat heeft u gedaan (welke acties ondernomen) toen u éénmaal wist dat u de opleiding niet zou volgen?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: NCOI Studie niet gevolgd, toch betalen

Ongelezen bericht door VioletPrue »

lawyer2002 schreef:1. Een mondelinge overeenkomst is bindend; probleem is evenwel het bewijs van de mondelinge
overeenkomst.
2. Wat heeft u gedaan (welke acties ondernomen) toen u éénmaal wist dat u de opleiding niet zou volgen?
Bericht is uit januari, zal nu weinig zin meer hebben om met advies te komen.....

Gesloten