LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI alles terug gestuurd, toch betalen via EDR incassoburo?

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
ArcticG
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2009 13:07

NTI alles terug gestuurd, toch betalen via EDR incassoburo?

Ongelezen bericht door ArcticG »

Beste iedereen ik heb een vraag.

Ik heb meer dan 3 jaar geleden een cursis van de NTI besteld.

Ik heb besloten de cursis niet te volgen en heb deze conform de wet kopen op afstand terug gestuurd naar de NTI.

Nu krijg ik na meer dan 3 jaar een brief van Incasso bureau EDR een brief of ik binnen 5 werkdagen 1700 euro wil betalen.

Ik heb aangegeven dat ik zelf de boeken nooit persoonlijk in ontvangst heb genomen en heb de boeken ook laten terug sturen door de persoon die destijds op mijn huis heeft gepast. Ik zat in die periode bij familie in italie.

Nu wil de EDR het verzend bewijs zien maar omdat ik deze zelf niet heb verstuurd weet ik niet of ik deze heb en ik ben ook in de periode 2 keer verhuisd.

Ook ben ik zelf van mening dat het product onder consumentenkoop gaat gezien ik nooit een dienst erbij heb gehad. En normaal zal de betalings verplichting dus na 2 jaar moeten vervallen.

Echter is de EDR het daar niet mee eens en ik moet binnen 3 werkdagen of het bedrag betalen of op magische wijze het verzend bewijs achter halen.

Zou iemand hier een lichtje op kunnen schijnen met betrekking tot mijn wettelijke verplichting en de verplichting van de NTI gezien ik nooit ook maar een moment wat met hun product of dienst heb gedaan.

Alvast bedankt.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI alles terug gestuurd, toch betalen via EDR incassoburo?

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste ArtcticG,

Wat belangrijk is bij het inschrijven of bestellen op afstand is dat de besteller het geleverde materiaal binnen de voor de wet verkoop op afstand gestelde termijn van 7 werkdagen onbeschadigd en aangetekend retourneert. Ik ken uw gegevens niet en kan dus niet controleren hoe e.a.a. in zijn werk is gegaan, maar tussen het inschrijven van de cursus en het leveren van de materialen ligt normaliter 3 werkdagen. Indien u een vakantie gepland had, dan zou bestellen niet logisch zijn geweest. De kwestie is natuurlijk voor u vervelend, maar ook het NTI is de dupe van de situatie, wij zijn een kostbaar pakket kwijt. Zou het pakket namelijk wel bij het NTI teruggekomen zijn, dan ontvangt u van ons een bevestiging daarvan en wordt de opleiding gecrediteerd.
Wellicht kunt u mij uw cursistgegevens mailen via [email protected], zodat ik de situatie kan nagaan.

Vriendelijke groet,

NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice

naamloze
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2010 18:24

Re: NTI alles terug gestuurd, toch betalen via EDR incassoburo?

Ongelezen bericht door naamloze »

Het zijn gewoon 'teringlijers' bij het NTI, je moet daar nooit een opleiding beginnen.
Je wordt genaaid waar je bij staat. Al ben je half dood, dan nog denken ze aan maar 1 ding, betalen, elke cent en snel anders nemen we maatregelen.
Het zegt genoeg dat er iemand van het NTI hier een eigen account heeft, zoveel problemen zijn er met hun. Ze zit hier niet om de geschillen op te lossen, maar om de naam van het NTI zo veel mogelijk te redden, door middel van te laten zien dat het bedrijf er alles aan doet om problemen op te lossen. Dit forum is openbaar, en iedereen kan lezen wat voor een bedrijf het NTI is, dat komt dit bedrijf niet goed uit. Wanneer je niet via dit forum problemen hebt met het NTI, zijn ze niet zo vriendelijk als hier op het openbare forum.
Ook al zitten ze zelf fout, ze weten dat de burger toch weinig kennis heeft, en ze zelf een team van juristen in hun bedrijf hebben. Tenslotte hebben ze zichzelf mooi ingedekt met de raarste regels, zodat wanneer je tekent om deel te nemen aan een opleiding, dat je ook voor die regels tekent. Dus sta je al snel machteloos wanneer het tot een geschil komt.
Je krijgt een stel boeken en dat is alles. Daar betaal je een bedrag voor van in de duizenden euro's. En dan moet je nog betalen voor je examens. Ze zijn onbereikbaar als je ze nodig hebt. Mentoren bestaan alleen op papier.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI alles terug gestuurd, toch betalen via EDR incassoburo?

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Geachte naamloze,

Graag wil ik even ingaan op uw bericht. Dat ik in mijn functie als hoofd klantenservice kijk of er klachten zijn bij studenten is een onderdeel van het streven van het NTI helderheid en service op zo groot mogelijk niveau te leveren. Een forum van een website is tegenwoordig een communicatieplatform dat heel veel gebruikt wordt. Je ziet dit ook bij andere bedrijven, waar dan ook vaak gekozen wordt om klanten via de fora van informatie of antwoord te voorzien.
Verder kan iedereen die dit wil op ieder moment een afspraak maken met de toegewezen mentor. Het NTI heeft in totaal 22 mentoren die aangesteld zijn om de studenten goed te begeleiden bij de studie, de mentor vervult een stimulerende rol bij de studie, helpt bij het maken van een studieplan, heeft een brugfunctie tussen de student en de docent, en wordt ook door onze studenten hoog gewaardeerd in de studenttevredenheidsenquetes die het NTI jaarlijks onder de studenten uitvoert. Natuurlijk heeft het NTI ook een uitgebreide algemene klantenservice.

Ook kan ik u melden dat het NTI natuurlijk standaard studiereglementen kent, maar dat in het geval van calamiteiten ook de mogelijkheid bestaat om van een reglement af te wijken. Belangrijk is dan dat de calamiteit aangetoond wordt bij de mentor, die dan vervolgens voor de afhandeling zal zorgen.
Op de website en in de studiegids geeft het NTI duidelijke informatie over studiekosten en examenkosten. Bij start van een opleiding kan daarover dan ook geen misverstand bestaan.

Ik nodig u graag uit contact met mij op te nemen via [email protected], zodat ik na kan gaan wat de situatie rond uw inschrijving is.

Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: NTI alles terug gestuurd, toch betalen via EDR incassoburo?

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Volgens mij is het simpel:
Jij bent een overeenkomst aangegaan met NTI.
Jij hebt gebruik gemaakt van een gemachtigde om het pakket binnen 7 dagen terug te sturen. Het gebruik van een gemachtigde wordt altijd toegerekend aan degene die daarvan gebruik maakt, tenzij de gemachtigde een strafbaar feit pleegt of een onrechtmatige daad.
NTI wil jou aan de rechtsgeldigde overeenkomst houden, maar indien jij kunt aantonen dat je het pakket hebt terug laten sturen binnen 7 dagen na ontvangst dan zullen ze de incassoprocedure annuleren.
Volgens mij geheel volgens de regels.
Je zult de "gemachtigde" moeten aanspreken.

Wellicht wil NTI coulance halve nog iets doen? Dat kun je natuurlijk altijd vragen. Dire jaar is een lange tijd. Succes

Gesloten