LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI erkend propedeuse niet

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
lisette210
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2015 19:33

NTI erkend propedeuse niet

Ongelezen bericht door lisette210 »

Hallo,

Ik heb 4 jaar geleden mijn propedeuse SPH gehaald op de Hoge School Rotterdam. Door omstandigheden moest ik tijdelijk stoppen met de opleiding (burn-out). Nu heeft mijn werk via de NTI de HBO-SPH ingekocht en krijg ik les op mijn werk. Ik heb vrijstelling gevraagd omdat ik mijn propedeuse al gehaald heb. De NTI wil mij vrijstelling geven voor 3 vakken en erkend, naar mijn mening, mijn propedeuse van de Hoge School niet. Mag dit zomaar?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: NTI erkend propedeuse niet

Ongelezen bericht door renewouters »

De geldigheid van een propedeuse is eindig. Ik heb even gegoogled en vind verschillende termijnen (afhankelijk van de studie) van 2 tot 6 jaar. Ongetwijfeld zijn er nog andere variantie. Dus ja, het kan dat jouw propedeuse niet meer geldig is om vrijstellingen te krijgen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: NTI erkend propedeuse niet

Ongelezen bericht door kweenie »

Bovendien hoeft de propedeuse van de ene opleiding nog niet gelijk te zijn aan de propedeuse van een andere opleiding. Ook al zijn de opleidingen op papier gelijk. Er kan een behoorlijk verschil zitten in de inhoud van de opleidingen als geheel, de inhoud van de vakken en de volgorde waarin de vakken worden gegeven. Vrijstelling is er daarom vaak maar op een beperkt aantal vakken.

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: NTI erkend propedeuse niet

Ongelezen bericht door kuklos »

Sorry, maar je doet nu hbo en weet niet dat onvoltooid tegenwoordige tijd met een T geschreven dient te worden? Dus erkenT i.p.v. erkend. Let hier op, want je zal erop afgerekend worden bij je opleiding.

Of het NTI jouw eerdere propedeuse erkent is niet te zeggen. Begin met het navragen waarom je niet een volledige vrijstelling voor het eerste jaar krijgt. De NTI zal haar redenen hebben en zolang je die niet weet kan je geen verweer voeren. Dus, neem contact op met de NTI en krijg hun kant boven tafel. Kom daarna hier terug met die informatie, dan kunnen we beter advies geven.

Gesloten