LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] probleem accreditatie voor stage!

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
dbrb_
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2014 17:56

probleem accreditatie voor stage!

Ongelezen bericht door dbrb_ »

Hallo,

Ik doe de opleiding maatschappelijk werker niveau 3 (mbo bol).
Hiervoor loop ik sinds september stage bij een verslavingskliniek, waar ze erg teveeden zijn over mij.
Nu moet je stage geaccrediteerd zijn, wil je hier stage komen lopen. Dit was het geval toen ik aan mijn stage begon.

Ik heb nooit problemen gehad op stage, tot gisteren. Ik kreeg namelijk een mail van mijn school dat op 3februari (een aantal dagen geleden dus) plotseling de accreditatie (het bewijs dat de stageplek erkend en geschikt is voor stagelopers) in is getrokken, omdat een man van calibris (degene die accreditatie toezeggen) de doelgroep waarmee ik werk te moeilijk vind voor niveau 3 stagelopers.
In het mailtje stond dus dat mijn stage nu beeindigd is en dat ik maar een nieuwe plek moet zoeken. Hierdoor ga ik een studievertraging van een half jaar oplopen, want ik moet al mijn opdrachten opnieuw doen.
Nu is mijn vraag, of Calibris zomaar mijn stage stop mag zetten terwijl ik een praktijkovereenkomst (contract) heb lopen tot juli? Deze is getekend door mij, stagebegeleidster en lerares van school.
Mijn stagebegeleidster, die tevens directrice is van de kliniek,en ik, zijn beide niet ingelicht door Calibris.

Mogen ze dit zomaar doen? Mijn stage is al ruim 6 jaar geaccrediteerd en nu ze dit intrekken ben ik ineens mijn stageplek kwijt, en verpest dit dus al het werk wat ik voor ong. 6 maand lang heb verricht?
Ik ben heel boos. Dit kwam totaal onverwacht en nu ben ik de pineut!

Helluppppp!

Gesloten