LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Capabel Hogeschool: ervaringen?

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
tolosss
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2019 00:53

Capabel Hogeschool: ervaringen?

Ongelezen bericht door tolosss »

Hoi allemaal, ik hou het kort

Ik lees super veel slechte recensies over Capebel HBO. Ik wil nu de opleiding Farmaceutisch consulent volgen. Moet ik dit doen op Capabel (Rotterdam) of vinden jullie dat ik een andere school moet zoeken (heb je een idee welke school, laat dat even weten!)

Alleen serieuze reacties zouden op prijs gesteld worden

Ik weet echt niet wat ik moet doen, dus verder zijn alle ideeën welkom. Bedankt voor het meewerken!

Groetjes Tolosss
17 jaar oud
Laatst gewijzigd door Radar op 18 aug 2019 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Capabel Hogeschool: ervaringen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik op internet over die school lees, zou ik me nog maar eens bedenken.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Capabel Hogeschool: ervaringen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik zie geen andere scholen die deze opleiding aanbieden, dus u zou dan misschien uw studiekeuze moeten veranderen in iets wat in de buurt komt van farmaceutisch consulent.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Capabel Hogeschool: ervaringen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
18 aug 2019 10:20
Als ik op internet over die school lees, zou ik me nog maar eens bedenken.
Volgens mij is dat precies de reden dat TS dit topic opent :D

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Capabel Hogeschool: ervaringen?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens de website van Capabel is het de enige opleiding in Nederland. Een andere opleiding zal er dus niet zijn.
Als farmaceutisch consulent bent u "de schakel tussen apotheker en apothekersassistenten." De vraag is natuurlijk, of er behoefte bestaat binnen veel apotheken aan die rol. Ik denk het niet. Vraag het jeeigen apotheker. Zie of hoor je ooit vacatures waarbij deze opleiding gevraagd wordt?

Ik kan de opleiding overigens niet vinden bij de NVAO, maar dat kan aan mij liggen.

Werk je al als apothekersassistente? Praat dan met je leidinggevende (of de apotheker) over mogelijkheden voor verdere opleiding en ontwikkeling.

Afgezien van al die bedenkingen: een deeltijd hbo-opleiding met één bijeenkomst per maand gedurende drie jaar (als ik het goed zie), dat kan bijna niet goed gaan.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Capabel Hogeschool: ervaringen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Erthanax, de opleiding is wel bekend bij de NVAO hoor, zie https://www.nvao.net/nl/besluiten/capab ... -consulent

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Capabel Hogeschool: ervaringen?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Daarom schreef ik ook "maar dat kan aan mij liggen." Het lag dus aan mij.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Capabel Hogeschool: ervaringen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vraag je eigen Apotheek of je mag meelopen of je daar wel wilde werken en zij zeggen welke opleidingen nodig zijn.

Dat lijkt me handiger dan zomaar iets te volgen en niet weten of je daarmee werk kunt vinden.
3 jaren je best doen om gediplomeerde werkloze te worden die omgeschoold moet worden, daar zit niemand op te wachten.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Capabel Hogeschool: ervaringen?

Ongelezen bericht door kuklos »

1) Waarom wil je deze opleiding gaan volgen?
2) Is er op de arbeidsmarkt vraag naar farmaceutisch consulenten?

Vraag 2 is de allerbelangrijkste. Als op vraag 2 het antwoord nee is, dan is vraag 1 overbodig.

Capabel Hogeschool
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2019 09:39

Re: Capabel Hogeschool: ervaringen?

Ongelezen bericht door Capabel Hogeschool »

Hey Tolosss,

Wat leuk dat je overweegt om bij Capabel Hogeschool de hbo bacheloropleiding Farmaceutisch Consulent te volgen! De opleiding Farmaceutisch Consulent wordt exclusief door Capabel Hogeschool aangeboden en voorziet in een behoefte vanuit de markt. Het is een vervolgopleiding voor apothekersassistenten die op zoek zijn naar meer uitdaging in hun werk en meer toegerust willen zijn op hogere eisen aan de farmaceutische (patiënten-)zorg in de apotheek. Als Farmaceutisch Consulent ben je voor het werkveld een inhoudelijk deskundige en een intermediair tussen de apotheker en het team. Onze studenten ervaren de opleiding tot Farmaceutisch Consulent als heel verdiepend en ze geven aan te kunnen groeien binnen de apotheek waar ze werkzaam zijn.

De driejarige hbo bacheloropleiding Farmaceutisch Consulent kun je volgen als je de mbo opleiding tot apothekersassistent hebt behaald, tenminste twee jaar werkervaring hebt als apothekersassistent en je nu een werkplek hebt in een openbare apotheek of ziekenhuisapotheek. Als je nog niet aan deze toelatingseis voldoet raden we je aan om eerst de eenjarige opleiding tot apothekersassistent te volgen bij Capabel Onderwijsgroep.

Je kunt altijd een keer een proefles volgen of een adviesgesprek aanvragen bij onze studieadviseurs.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Capabel Hogeschool: ervaringen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

17 jarige moet dus al tenminste 2 jaren werkervaring hebben!

Ik denk dat Topic starter met 17 te jong is en niet aan deze eisen voldoet.
Betere info vooraf over deze eisen was wel handiger geweest.

Vermoedelijk veroorzaakt dit ook de vele klachten online.
Als je niet aan de eisen voldoet is informeren ook overbodig, met dit verhaal hierboven moet eigenlijk online duidelijker aangegeven worden.


Bedankt voor de toelichting van de andere kant van de HBO opleiding!

Gesloten