LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaringen met Arcus College

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Draxter
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 feb 2012 12:10

ervaringen met Arcus College

Ongelezen bericht door Draxter »

Naar aanleiding van een aanmelding voor een MBO opleiding bij het Arcus College in Heerlen, wil men dat ik dubbel het schoolgeld betaal, omdat het Arcus College een fout heeft gemaakt bij de uitschrijving. Nu ontvang ik dus de rekening dubbel, terwijl ik nog geen voet op de school heb gezet.

Er zijn immers genoeg bewijzen dat ik ben uitschreven, maar toch beweert men dat ik het moet betalen en dan nog eens dubbel, door een gemaakte fout namens het Arcus College. Zodra ik contact opneem met het Arcus College beweert men dat dit de wet is en verder dan dit kom ik niet! Het Arcus college heeft mijn dus al ruim een half jaar voor-gelogen en opnieuw ontvang ik de rekening nu dubbel. Ik moet dus bloeden voor de fouten die men bij het Arcus College maakt.

[ongefundeerde beweringen verwijderd] En dan nog eens de fout maken dat ik voor twee opleidingen mag betalen, terwijl er zat bewijzen zijn dat ik geen voet op het Arcus College heb gezet. Het is een MBO instantie, maar toch is communicatie een groot struikelpunt van deze school. De school heeft mijn ook meerdere malen voor gelogen, omtrent een opleiding waarmee ik van start zou kunnen gaan per februari, maar ook dit is niet het geval, terwijl ik nu alles al geregeld had. Het Arcus College gaat door onder het bedrog en leugens of als het gedrukt staat.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jul 2015 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: ervaringen met Arcus College

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Ik begrijp je even niet, kijk even of het klopt:

1) je hebt je aangemeld voor 2 studies
2) je bent nooit op school komen opdagen
3) je hebt je wel formeel (en ook op tijd) uitgeschreven en hebt daar een bevestiging van ontvangen.

Isabel

Draxter
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 feb 2012 12:10

Re: ervaringen met Arcus College

Ongelezen bericht door Draxter »

1.) Ik had me aangemeld voor twee studies, om in februari van start te gaan.
2.) Ik heb geen voet op de school gezet.
3.) Ik heb bewijzen van de uitschrijving, sterker nog er is destijds contact geweest via school, maar ook per mail, dat ik me verder geen zorgen hoefde te maken omtrent het lesgeld.

Ik vermoed hoogstwaarschijnlijk dat men zelfs de handtekening heeft vervalst.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: ervaringen met Arcus College

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Het is vreemd dat ze je dan toch laten betalen als je je uitgeschreven hebt. Maar heb je ook de kleine lettertjes gelezen? Als daar in staat (en ik weet niet of dat zo is) dat als je je inschrijft je sowieso voor het studiejaar moet betalen, dan is het niet vreemd dat ze een rekening sturen.

Dat je niet op school geweest bent maakt niet uit, het gaat om je inschrijving. (dat is een beetje: mijn zoon spijbelt dus hoef ik geen schoolgeld te betalen)

Draxter
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 feb 2012 12:10

Re: ervaringen met Arcus College

Ongelezen bericht door Draxter »

Inmiddels zijn we een week verder en er is nog steeds geen oplossing gekomen vanuit het Arcus College. Men liegt of het gedrukt staat. Nu had men zelfs herhaaldelijk beloofd mijn uit te schrijven, maar ook nu begrijpt men er zelfs niets meer van bij het duo. Ook het Duo probeert contact op te nemen, maar ook zonder enig resultaat.

Ik heb veel Mbo instellingen meegemaakt, maar het Arcus College is bij mijn wel het topje van de ijsberg, men laat mijn gewoon vallen, contact opnemen ho maar! Als het duo nu ook al een andere toon moet gaan voeren bij het Arcus College, doordat er geen wijzigingen zijn doorgevoerd, moet ik daar dan voor bloeden?

Tot slot, ik heb inmiddels vele mensen om advies gevraagd, waaronder het duo hoe nu verder? In alle adviezen die ik door krijg, zegt men toch dat het Arcus College daar voor op moet draaien! Men kan hoog of laag springen, maar als het Arcus de zaken niet op orde heeft en ik word meerdere malen voorgelogen, en wijzigingen doorgeven is kennelijk te moeilijk, dan zit er niet alleen iets fout bij deze school, maar dan valt dit toch echt onder pure oplichting!

smeet016
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2015 00:20

Re: ervaringen met Arcus College

Ongelezen bericht door smeet016 »

Ik ben benieuwd naar je ervaring en oplossing mbt Arcus.
Kunnen we met elkaar in contact komen hierover.

Gesloten