Gezocht: medestudenten die ook problemen met de LOI hebben

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Princess_crow
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2012 12:16

Gezocht: medestudenten die ook problemen met de LOI hebben

Ongelezen bericht door Princess_crow »

Momenteel volg ik een HBO-opleiding informatica (de thuisstudie-versie) bij de LOI.

Ik ondervind hier de volgende problemen:
De begeleiding is slecht en het lesmateriaal van externe examens komt niet overeen met het examenmateriaal.
Er was 1 module die zo slecht was geschreven, dat zelfs de docent het niet begreep.
Bij iedere extern examen komt de lesstof denk ik voor 40% overeen met wat je voor het examen moet kennen. Hierdoor ben je maanden op zoek naar lesmateriaal en is het een gok of je het juiste hebt geleerd.
Ik heb gemaild, gebeld, een klacht ingediend maar ik heb nooit het missende examenmateriaal ontvangen, want stond in één van de ontvangen emails, het is nogal complex.

Ik ben daardoor op zoek naar mede-studenten die tegen dezelfde zaken aanlopen, zodat we met meerdere mensen een rechtzaak tegen de LOI kunnen beginnen.

Groetjes

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gezocht: medestudenten die ook problemen met de LOI hebben

Ongelezen bericht door berndv »

Princess_crow schreef:
02 nov 2020 14:24
Ik ben daardoor op zoek naar mede-studenten die tegen dezelfde zaken aanlopen, zodat we met meerdere mensen een rechtzaak tegen de LOI kunnen beginnen.
Ik zou zeggen, gebruik de zoekfunctie van dit forum, u bent niet de enige die dergelijke problemen ervaart.

Deze zin vind ik wel vreemd:
Princess_crow schreef:
02 nov 2020 14:24
Ik heb gemaild, gebeld, een klacht ingediend maar ik heb nooit het missende examenmateriaal ontvangen, want stond in één van de ontvangen emails, het is nogal complex.
Oftewel, u zegt dat u geklaagd heeft over missend examenmateriaal, maar zij zeggen dat u het dus wel heeft ontvangen in uw mail?

Ik snap dat u medestanders zoekt, en wellicht zullen die er zijn voor de specifieke studie die u ook volgt, want of dit bij andere studies hetzelfde is, is niet te zeggen. En al zou dat al wel zo zijn, staat dat los van uw probleem.

Als u kunt aantonen dat de leerstof niet aansluit bij de examens, dan leveren zij niet het product dat ze moeten leveren. U betaalt voor leerstof om u voor te bereiden op het examen. Op grond daarvan zou u wellicht een kans kunnen maken. Maar dan zult u wel bewijzen moeten aanleveren om dit ook aan te tonen.

Maryam21
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2021 15:52

Re: Gezocht: medestudenten die ook problemen met de LOI hebben

Ongelezen bericht door Maryam21 »

Hallo ik ondervind ook problemen met de LOI. Ik heb na 3maanden mijn HBO bc Engels opgezegd waarna de LOI een rekening stuurt om de rest van het lesgeld door te betalen. Ik ben de studie gestart n.b. omdat LOI dit juist niet mag doen blijkt ook uit een onderzoek van rtl nieuws 2019. Ik sta tegenover een hele grote reus die me standaard betalingsherinmeringen stuurt. Wie heeft dit probleem ook en vraag: hoe kan ik hoer het best mee omgaan? Loi reageert niet op mijn broeven en mails.

PABRO
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2021 19:02

Re: Gezocht: medestudenten die ook problemen met de LOI hebben

Ongelezen bericht door PABRO »

Maryam21 schreef:
21 apr 2021 16:11
Hallo ik ondervind ook problemen met de LOI. Ik heb na 3maanden mijn HBO bc Engels opgezegd waarna de LOI een rekening stuurt om de rest van het lesgeld door te betalen. Ik ben de studie gestart n.b. omdat LOI dit juist niet mag doen blijkt ook uit een onderzoek van rtl nieuws 2019. Ik sta tegenover een hele grote reus die me standaard betalingsherinmeringen stuurt. Wie heeft dit probleem ook en vraag: hoe kan ik hoer het best mee omgaan? Loi reageert niet op mijn broeven en mails.
Ook ik heb problemen met het LOI. Begin februari aangemeld voor een cursus, en de startdatum was begin april, echter na een aantal dagen kwam ik er achter dat de opleiding toch niet bij mij paste, en besloot het op te zeggen. Wat juridisch dus ook gewoon mag, maar het LOI blijft maar verwijzen naar hun Algemene Voorwaarden. Ze eisen minimaal de helft aan lesgeld, en daarna willen ze mij pas uitschrijven. Bespottelijk natuurlijk. Ik heb inmiddels al juridische bijstand in de arm genomen.

Ik zal even een stukje tekst plakken van mijn rechtsbijstand ter informatie:

" Uit de rechtspraak blijkt dat een cursus of studieovereenkomst gekwalificeerd moet worden als een overeenkomst van opdracht. Volgens de wet mag u een overeenkomst van opdracht altijd opzeggen. Van deze regel mag niet worden afgeweken. Algemene voorwaarden die dit onmogelijk maken zijn in strijd met de wet en daarom vernietigbaar. Te hoge annuleringskosten kunnen er praktisch toe leiden dat een overeenkomst niet opzegbaar is. Dit is dan tevens niet toegestaan.

Juridisch gezien mag een beding in de algemene voorwaarden niet onredelijk bezwarend zijn. Omdat het gaat om een overeenkomst van opdracht, is de opdrachtgever, in dit geval bent u dat, de aan de opdracht verbonden onkosten verschuldigd. Vaak zijn dit de inschrijf- of administratiekosten. Als u een deel van de cursus heeft gevolgd, berekend een rechter de kosten vaak naar rato aan de hand van de duur van de volledige cursus.

Wel dient u, bij een voortijdige opzegging, een financiële compensatie te betalen. Dit wordt een betaling van een redelijk loon genoemd. Een redelijk loon wordt berekend aan de hand van het studiegeld over de maanden die de cursist wel heeft genoten of had kunnen genoten. Als het onderwijs nog niet van start is gegaan, moet er rekening worden gehouden met de door de onderwijsinstelling verrichte werkzaamheden. Vaak is het inschrijfgeld verschuldigd als de opleiding nog niet van start is gegaan. "

Sabinefial
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2022 13:32

Re: Gezocht: medestudenten die ook problemen met de LOI hebben

Ongelezen bericht door Sabinefial »

Bij wie of wie kan mij helpen ....

Extreem veel problemen ondervonden met de LOI,
Nog steeds ben in jan 2021 begonnen met opleiding mbo 2 beveiliging .

Kan je vertellen dat ik nu een zeer groot probleem heb , en ik nu nog steeds op mijn formulier wacht voor praktijk examen .

Mijn POK heb ik al noodgedwongen moeten verlengen in LET OP februari 2022 geldig nu tot dec “22” .

Mijn matrix werd niet beoordeeld , ook naar algehele klachten brieven , bellen , mailen en noem alles maar op . Nu sinds een kleine maand alles beoordeeld door een risico analist ( hier heb ik om moeten smeken )

Maar mijn praktijk formulier , deze heb je nodig om praktijk examen te doen , deze heb ik 29 augustus 2022 AANGETEKEND naar de LOI gestuurd incl mijn praktijkwerkboek .

Maar blijven bellen , mailen , van alles geprobeerd , maar helemaal niks terug gekregen . Nu het ergste mijn service duur is in januari 2023 afgelopen en mijn nieuwe werkgever ( overheid ) zit op mij te wachten om mijn functie te kunnen gaan uitoefen , maar dit is dus alleen maar mogelijk als mijn diploma opvraagbaar is , maar helaas , heb geen praktijk examen tot dusver kunnen doen omdat de LOI dus het papier niet ingevuld terug stuurt .

Maar dit is maar een klein stukje van de problemen die ik bij de LOI heb ondervonden en nog steeds ondervind . Had in februari / maart 2022 al klaar kunnen zijn met de opleiding maar door veel problemen zelf opgeschoven naar September 2022 , maar tja tis nu al bijna december . En ben nu al zover heen dat ik de hele opleiding gewoon een streep door moet halen , maar werkelijk om nu met 1 onderdeel examen praktijk nog te gaan , mijn hele opleiding te stoppen dat is wel wat ....... maar zit gewoon vast , ben nu al bezig om een rechts winkel in te schakelen om mij te helpen met dit groot probleem , en zag ineens dit voorbij komen .

Hoop dat er nog veel meer bij komen ... om de LOI nu maar eens te wijzen dat ze zeer slecht zijn ....

Gr Sabine

MD96
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2023 18:28

Re: Gezocht: medestudenten die ook problemen met de LOI hebben

Ongelezen bericht door MD96 »

Hi Sabine,

Hierbij mijn ervaring…

Ik begon aan mijn plan van aanpak en die werd meerdere keren niet goed gekeurd. Daar had ik mij al op ingesteld dus dat was geen probleem. Echter moest ik na elke inzending 4 weken wachten (het maximale beoordelingstermijn), na deze 4 weken moest ik dan zelf mailen met de vraag of ik mijn feedback mocht ontvangen. Na een paar inzendingen vond mijn eerste beoordelaar mijn plan van aanpak goed. Deze ging door naar mijn tweede beoordelaar en deze vond het niet goed. Het moest compleet anders, nieuwe hoofdvraag, deelvraag, etc. Ik heb toen meerdere hoofdvragen voorgesteld aan mijn eerste beoordelaar en ook gevraagd of hij deze wilde voorleggen aan mijn tweede beoordelaar. Hij mailde mij een goed gekeurde hoofdvraag terug en ik ging daarmee aan de slag. Na weer 4 weken wachten kreeg ik weer te horen dat het niet goed was, ook mijn hoofdvraag niet. Mijn eerste beoordelaar had deze dus niet overlegd met mijn tweede beoordelaar. Ik deed weer hetzelfde. Ik maakte weer een aantal nieuwe hoofdvragen en stuurde deze ter beoordeling op. Ik kreeg een opnieuw een goed gekeurde hoofdvraag terug, nu wel goed gekeurd door de twee beoordelaars. Ik stuurde vervolgens deelvragen op naar mijn eerste beoordelaar. Hij gaf wat feedback en ik ging er mee aan de slag. Vervolgens werd weer mijn plan van aanpak afgekeurd op mijn hoofd- en deelvragen. Nu werd zelfs gezegd dat ik beter een ander bedrijf kon kiezen. Dit proces duurde ruim 6 maanden.

Ik belde meerdere keren met LOI en zij raadde mij een nieuwe beoordelaar aan. Deze kreeg ik en ik moest mijn ongewijzigde plan van aanpak opnieuw opsturen zodat de nieuwe beoordelaar het kon beoordelen. Dit deed ik, echter ging mijn plan van aanpak naar mijn oude beoordelaars. Hier kwam ik pas weer achter na het maximale beoordelingstermijn. Ik heb vervolgens weer meerdere keren gebeld en gemaild. Nu zou het wel naar de juiste beoordelaars gaan. Deze heb ik ingestuurd en tot de dag van vandaag nog niets over gehoord.

Ik heb ook mijn LOI mentor gemaild en deze is hier ook mee bezig, maar hij loopt helaas tegen hetzelfde probleem aan als ik. Hij krijgt ook weinig informatie en er wordt beloofd dat ik op een bepaalde datum iets zou moeten ontvangen. Maar dat krijg ik niet.

Zo kreeg ik 3 weken geleden de mail dat ik die week mijn feedback zou ontvangen, dat kreeg ik niet. Die week daarna kreeg ik een mail dat ik het zou ontvangen, kreeg ik ook niet. Afgelopen maandag kreeg ik een mail dat ik het maandag of dinsdag zou krijgen, maar nu is het woensdag en ik heb niets. Ik heb zojuist weer meerdere mails gestuurd.

Op deze manier kom ik natuurlijk geen steek verder. Dit gedoe duurt inmiddels al 11 maanden. In deze tijd heb ik pas 7 keer feedback gehad, waarvan een paar keer dus ook naar de verkeerde beoordelaars is gegaan en ik ook een keer een ongewijzigd feedbackformulier terug kreeg. De rest van de tijd heb ik dus alleen maar zitten wachten. Dit gaat alleen maar over mijn plan van aanpak, ik mag nog niet eens beginnen aan mijn echte afstudeeropdracht. Ik heb hier al 2 verlengingen voor aangevraagd en betaald.
Laatst gewijzigd door MD96 op 09 jun 2023 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie