LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht NCOI: Bezwaar niet in behandeling genomen

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Robin.O
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2016 21:59

Klacht NCOI: Bezwaar niet in behandeling genomen

Ongelezen bericht door Robin.O »

Enige tijd geleden heb ik een examen gemaakt en dacht echt dat ik een voldoende had gehaald. Helaas... het bleek een 5.4 te zijn. Dus ik heb inzage aangevraagd en ben mijn examen gaan inkijken. Tot mijn verrassing zag ik 3 punten die mij makkelijk een tiende erbij konden geven en heb dus een bezwaar ingediend. Dag erop kreeg ik netjes een reactie van het examencommissie: Mijn bezwaar is één dag te laat ingeleverd en wordt niet in behandeling genomen :shock:

(Nu weet ik de exacte data niet meer uit mijn hoofd) Ik ben dus gaan kijken wanneer ik het cijfer voor het eerst gezien heb en heb de dagen geteld waarin ik het bezwaar heb ingediend. 18 werkdagen, dus binnen de 20 werkdagen. NCOI antwoord met: Nee hoor, cijfer was 2 dagen eerder al bekend. Op mijn reactie waarom ik daar dan geen mail van heb gekregen, werd aangegeven dat ze het door IT zouden nakijken (nooit meer iets over gehoord natuurlijk). Ik ging er dus vanuit dat er een foutje gemaakt is door NCOI en dat mijn bezwaar alsnog in behandeling werd genomen. Niets was minder waar. NCOI weigerde mijn bezwaar te behandelen en daarmee is de kous af. NCOI geeft aan dat de eis is dat je binnen 20 werkdagen bezwaar kunt indienen en ik heb gezegd dat ik toch nooit aan die voorwaarde kan doen als ik niet eens op de hoogte wordt gesteld dat er een cijfer binnen is. Maar daar komt natuurlijk geen antwoord op.

Ik kan het verhaal heel erg lang maken, met alle mail communicatie, maar waar het op neer komt is dat NCOI er echt ALLES aan doet om je maar te laten betalen. Het doel is niet onderwijzen, maar zorgen dat je zoveel mogelijk herkansingen gaat aanvragen.

Ik heb inmiddels aangegeven te stoppen met de opleiding en daar werd ik snel over gebeld, want dat voelen ze in hun zakken. Werd verder niets mee gedaan. Ik ga deze case en ook andere cases van medestudenten voorleggen aan KPN Academy en in de interne blog om toekomstige studenten zoveel mogelijk bewust te maken met wat voor organisatie je te maken krijgt. Daarnaast hoop ik dat mensen die zich hierin kunnen herkennen hetzelfde doen binnen hun organisatie en hopen dat NCOI bewust wordt van haar gedrag door de enorme lijst van klachten die hier en andere media staan.
Laatst gewijzigd door Robin.O op 26 jan 2017 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Klacht NCOI: Bezwaar niet in behandeling genomen

Ongelezen bericht door BreejKC »

Fair Play noemt men dat. Maar daar heeft men bij de NCOI kennelijk nog nooit van gehoord. Vandaar dat ze niet meer negeren, omdat ze hun ongelijk wel degelijk aanvoelen.

U heeft alles op schrift gedaan? Dan heeft u de kopieën van uw reacties, waar NCOI nooit op heeft gereageerd, natuurlijk nog liggen. Ik zou zeggen: Gevalletje Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen.

Robin.O
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2016 21:59

Re: Klacht NCOI: Bezwaar niet in behandeling genomen

Ongelezen bericht door Robin.O »

Dank je BreejKC, ik ga ff googlen naar Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen en kijken of ik daar inderdaad iets mee kan.
Ja hoor, heb alle communicatie netjes bewaard, behalve het telefoongesprek. Maar ja, daar kwam alleen uit: Nee, de examencommissie is niet via telefoon te bereiken. U moet gewoon wachten.

Tnx en wordt vervolgd!

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Klacht NCOI: Bezwaar niet in behandeling genomen

Ongelezen bericht door BreejKC »

Succes! Ik ben benieuwd naar de afloop. En als NCOI in het ongelijk gesteld wordt, dan hebben ze die lat iets te hoog gelegd. Voor zichzelf :wink: !

Gesloten