LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over de 'plagiaat generator' bij de NCOI

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
M.Siecker
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2019 10:23

Klacht over de 'plagiaat generator' bij de NCOI

Ongelezen bericht door M.Siecker »

Mijn Klacht:
Via de NCOI heb ik de opleiding gevolgd HBO Social Media en Mobile communication. De opleiding bestaat uit twee examen onderdelen:
1 Schrijf een mobiel communicatieplan
2 Schrijf een social mediaplan.

Opdracht 1 heb ik goed afgerond. Opdracht 2 is niet beoordeeld om er 'plagiaat' is geconstateerd door een 'plagiaat generator'. Welke zegt: in uw social mediaplan komen grote delen overeen met uw vorige werk.

Mijn opmerkingen hierover is het volgende:
1. Ja, delen komen overeen, omdat het hier gaat om twee plannen die samen het beleid vormen.
2. Ja, delen komen overeen omdat het gaat om bevindingen en conclusies die eerder zijn gedaan, dus worden deze opnieuw opgenomen.
3. Het gebruik dan de definitie plagiaat is onjuist omdat er geen werk van derde is gebruikt, maar eigen werk. Daarmee is de conclusie van plagiaat onjuist en dus het oordeel van de examencommissie.
4. In studiemateriaal van NCOI staat dat social media een geïntegreerd onderdeel moet zijn van de marketingmix en dus is er overlap.

De NCOI wil pas inhoudelijk naar mijn bezwaar kijken als ik eerst €75,- betaal. De gemaakt kosten krijg ik terug als ik in mijn gelijk wordt gesteld.

Mijn conclusie bij de NCOI: eerste betalen dan luisteren wij.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klacht over de 'plagiaat generator' bij de NCOI

Ongelezen bericht door berndv »

M.Siecker schreef:
20 mar 2019 10:39
De NCOI wil pas inhoudelijk naar mijn bezwaar kijken als ik eerst €75,- betaal. De gemaakt kosten krijg ik terug als ik in mijn gelijk wordt gesteld.

Mijn conclusie bij de NCOI: eerste betalen dan luisteren wij.
Nou, dat is op zich niet heel vreemd. Ik vind het bedrag wel hoog, maar als u overtuigd bent van uw gelijk, dan moet dit toch geen probleem zijn? Het is een commerciele instelling, dus dat ze geld vragen voor extra diensten is dat niet heel erg vreemd, en dat u uw geld terug krijgt indien u gelijk heeft, is dan toch fair?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Klacht over de 'plagiaat generator' bij de NCOI

Ongelezen bericht door kweenie »

In studiemateriaal van NCOI staat dat social media een geïntegreerd onderdeel moet zijn van de marketingmix en dus is er overlap.
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar het lijkt mij dat een mobiel communicatieplan en een social mediaplan twee verschillende zaken zijn, die uiteraard beide wel onderdeel uitmaken van de marketingmix. En dat één van de doelen van deze opdrachten nu juist is dat je goed laat zien dat je het verschil tussen beide kent. Dus dat het juist de bedoeling is dat je je focust op de zaken die specifiek voor dát onderdeel van de marketingmix zijn.

16again
Berichten: 16086
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Klacht over de 'plagiaat generator' bij de NCOI

Ongelezen bericht door 16again »

In verhouding tot de kosten van die cursus, is 75,- een schijntje. Ik zou het er gewoon op wagen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Klacht over de 'plagiaat generator' bij de NCOI

Ongelezen bericht door renewouters »

berndv schreef:
20 mar 2019 11:21
M.Siecker schreef:
20 mar 2019 10:39
De NCOI wil pas inhoudelijk naar mijn bezwaar kijken als ik eerst €75,- betaal. De gemaakt kosten krijg ik terug als ik in mijn gelijk wordt gesteld.

Mijn conclusie bij de NCOI: eerste betalen dan luisteren wij.
Nou, dat is op zich niet heel vreemd. Ik vind het bedrag wel hoog, maar als u overtuigd bent van uw gelijk, dan moet dit toch geen probleem zijn? Het is een commerciele instelling, dus dat ze geld vragen voor extra diensten is dat niet heel erg vreemd, en dat u uw geld terug krijgt indien u gelijk heeft, is dan toch fair?
Op zich valt de hoogte ook wel weer mee. 75 euro is bij mij op het werk nog geen uur werk.

Gesloten