LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten over NCOI

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
NCOI Opleidingsgroep
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 apr 2013 14:57

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door NCOI Opleidingsgroep »

scsirob schreef:Mijn vrouw heeft net een 3-jarige HBO studie doorlopen bij het NCOI. Bewust een studie gekozen met veel klassikale begeleiding. Daar hebben we ook extra voor betaald.

Keer op keer bleek er geen locatie, onvoldoende aanmeldingen, geen docent, alles om maar geen klassikaal les te geven. Dan maar online, op eigen kracht. Nooit een cent teruggezien, geen enkele geste.

Mijn vrouw heeft er iets meer dan 3 jaar over gedaan. Keer op keer liet NCOI haar in de steek, hielden zich niet aan afspraken, planningen etc. Toch heeft mijn vrouw doorgezet en heel hard gewerkt. Begin Februari heeft ze haar eindscriptie en laatste module opdrachten ingeleverd. De uitslag was positief, euforie maakt zich van je meester! Alleen nog de verdediging en het diploma ontvangen...

We zijn nu midden-April. NCOI krijgt het niet voor elkaar om een datum te prikken voor het overhandigen van het diploma. Er is nog altijd geen datum vastgesteld. Ze heeft een klacht ingediend, nu na twee weken nul reactie. De euforie is allang verdwenen. Wat een deceptie. NCOI, wat een schanddalige vertoning.

Kortom, denk heel goed na voordat je je aanmeld bij NCOI

Beste scsirob,

We vinden het vervelend dat een aantal zaken rondom de opleiding van uw partner
niet naar tevredenheid (zijn) verlopen. Om ons te kunnen verdiepen in de situatie
hebben wij wat meer informatie nodig. Met de huidige informatie kunnen wij de studentgegevens
van uw vrouw niet achterhalen. Wellicht wilt u ons hiertoe een privé bericht sturen met contactgegevens?
Bij voorbaat hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,
NCOI Opleidingsgroep

Team Webcare

Leon Griek
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2015 11:07

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door Leon Griek »

Goedendag,

Ik volg ook een opleiding bij NCOI. Nu zit ik in de afrondingfase en ondervindt nu een probleem. Er is in 2012 een onvoldoende behaald voor een vak. Nu krijg je normaal gesproken een herhaling hiervoor aangeboden. Echter voor dit vak nooit een herhalingsoproep gekregen. Voor een ander vak kreeg ik wel een herhalingsoproep (rekenen en Taal) en dit gewoon gevolgd. Nu wordt deze onvoldoende een blokkade voor mijn diploma te verkrijgen. Het kan wel maar dan dien ik even € 760.00 op te hoesten om het vak weer opnieuw te gaan volgen. NCOI heeft dit vak anders vormgegeven en dient nu klassikaal gevolgd te worden en afgerond met een schriftelijk examen. Is niet verteld of aangegeven hiervoor.
Klagen helpt niet want je klacht komt bij dezelfde afdeling terecht die de zaak behandelt, Advies en Voorlichting.
Dus na 2,5 jaar studeren sta je zonder diploma, mits je €760.00 ophoest. Tsja en die heb ik ff niet...

NCOI Opleidingsgroep
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 apr 2013 14:57

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door NCOI Opleidingsgroep »

Leon Griek schreef:Goedendag,

Ik volg ook een opleiding bij NCOI. Nu zit ik in de afrondingfase en ondervindt nu een probleem. Er is in 2012 een onvoldoende behaald voor een vak. Nu krijg je normaal gesproken een herhaling hiervoor aangeboden. Echter voor dit vak nooit een herhalingsoproep gekregen. Voor een ander vak kreeg ik wel een herhalingsoproep (rekenen en Taal) en dit gewoon gevolgd. Nu wordt deze onvoldoende een blokkade voor mijn diploma te verkrijgen. Het kan wel maar dan dien ik even € 760.00 op te hoesten om het vak weer opnieuw te gaan volgen. NCOI heeft dit vak anders vormgegeven en dient nu klassikaal gevolgd te worden en afgerond met een schriftelijk examen. Is niet verteld of aangegeven hiervoor.
Klagen helpt niet want je klacht komt bij dezelfde afdeling terecht die de zaak behandelt, Advies en Voorlichting.
Dus na 2,5 jaar studeren sta je zonder diploma, mits je €760.00 ophoest. Tsja en die heb ik ff niet...
Beste Leon,

Uw laatste e-mail van 24 juni jl. is bij NCOI in behandeling.
U ontvangt op korte termijn een reactie.

Met vriendelijke groet,
NCOI Opleidingen

Team Webcare

marco81
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2015 18:41

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door marco81 »

Nu een paar weken bezig met een HBO lerarenopleiding van de NCOI. De modules zouden in Zwolle worden aangeboden. Het komt telkens voor dat ik naar Utrecht moet, wat mij te ver is. Verder had ik aangegeven dat ik op de maandagavond mijn studie wil volgen. Dit is voor de komende 2 modules niet mogelijk, en de vorige heb ik ook naar voren moeten schuiven. Het is echt een schande hoe de NCOI met zijn studenten omgaat. De lessen van de modules worden in 3 lessen gepropt in plaats van 6 lessen.
Als ik dit van te voren had geweten...............

NCOI Opleidingsgroep
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 apr 2013 14:57

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door NCOI Opleidingsgroep »

marco81 schreef:Nu een paar weken bezig met een HBO lerarenopleiding van de NCOI. De modules zouden in Zwolle worden aangeboden. Het komt telkens voor dat ik naar Utrecht moet, wat mij te ver is. Verder had ik aangegeven dat ik op de maandagavond mijn studie wil volgen. Dit is voor de komende 2 modules niet mogelijk, en de vorige heb ik ook naar voren moeten schuiven. Het is echt een schande hoe de NCOI met zijn studenten omgaat. De lessen van de modules worden in 3 lessen gepropt in plaats van 6 lessen.
Als ik dit van te voren had geweten...............
Beste Marco81,

We vinden het vervelend dat je opleiding niet naar tevredenheid verloopt.
Jouw e-mail van 9 november jl. hebben we in goede orde ontvangen en is in behandeling.
We nemen op korte termijn telefonisch contact met je op om je klacht verder te bespreken.

Met vriendelijke groet,
NCOI Opleidingen

Team Webcare

Ebergh87
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2015 11:48

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door Ebergh87 »

Mijn vrouw heeft een soort gelijke ervaring met het NCOI. Dit jaar ingeschreven voor een opleiding mechatronica welke in oktober zou aanvangen. De eerste twee maanden waren er geen lessen omdat het ofwel planmatig niet uit kwam ofwel dat er geen docent beschikbaar was.
Eind november vond de eerste begeleidingsles plaats, een paar weken later hoorden wij via E-Connect dat deze module herpland was en opnieuw op 17 december zou beginnen. Nu wil het zo zijn dat een andere module van de opleiding ook is aangevangen begin december waardoor deze met de begeleidingsmodule gaat samenvallen. Bij deze constatering hebben wij direct met het NCOI contact gezocht om te vragen voor een oplossing. De enige oplossing die geboden werd was dat de les ingehaald kon worden op de woensdagmiddag of de zaterdag. Een oplossing waar een fulltime werkend persoon in de drukke december maand natuurlijk niets aan heeft..

Als dit het enige was, was er allicht nog mee te leven. Maar helaas is dat niet het geval.
De NCOI adverteert met dat voor deze opleiding geen voorkennis nodig is omdat alles in de opleiding aanbod komt. Dit is niet het geval. Bij de eerste inhoudelijke module die mijn partner volgt blijkt duidelijk dat de basis niet wordt uitgelegd in het studie materiaal dat wordt geleverd. Alleen de gevorderde kennis wordt vermeld.
Dit hoeft natuurlijk geen probleem te zijn mits er een goede docent voor de klas staat die de basis kan uitleggen. Echter de docent die mijn partner heeft beschikt niet over een technische achtergrond (wat toch wel een pre moet zijn voor deze opleiding) en behandeld alleen maar vragen in de les en niet de lesstof zelf.

Verder heeft mijn partner moeten vechten dat zij haar lessen in haar voorkeursstad zou krijgen. Het NCOI is erg makkelijk in het verplaatsen van lessen, niet alleen dus van datum maar ook van locatie.

Uit de verhalen van mijn partner weet ik dat andere mensen in haar les dezelfde ervaringen hebben met het NCOI. Zij worden ofwel met een kluitje het riet ingestuurd of het NCOI geeft geen thuis.

Als wij van te voren hadden geweten dat de NCOI zo omgaat met haar klanten en eerder van al deze ervaringen hadden geweten, dan hadden we wellicht voor een andere opleider kunnen kiezen (hoewel er maar weinig technische opleidingen zijn die rekening houden met de werkenden).
Zodra NCOI het geld binnen heeft doet de klant er niet meer toe en zoeken ze het maar uit. Althans, dat is het sterke gevoel dat wij van hun handelswijze krijgen.
Wat ons betreft is de NCOI er niet voor de werkenden maar alleen voor hun eigen portemonnee en kunnen de klanten het zelf maar uitzoeken na betaling..

Heel jammer voor een bedrijf die zo goed haar best doet op gebied van marketing...

NCOI Opleidingsgroep
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 apr 2013 14:57

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door NCOI Opleidingsgroep »

Ebergh87 schreef:Mijn vrouw heeft een soort gelijke ervaring met het NCOI. Dit jaar ingeschreven voor een opleiding mechatronica welke in oktober zou aanvangen. De eerste twee maanden waren er geen lessen omdat het ofwel planmatig niet uit kwam ofwel dat er geen docent beschikbaar was.
Eind november vond de eerste begeleidingsles plaats, een paar weken later hoorden wij via E-Connect dat deze module herpland was en opnieuw op 17 december zou beginnen. Nu wil het zo zijn dat een andere module van de opleiding ook is aangevangen begin december waardoor deze met de begeleidingsmodule gaat samenvallen. Bij deze constatering hebben wij direct met het NCOI contact gezocht om te vragen voor een oplossing. De enige oplossing die geboden werd was dat de les ingehaald kon worden op de woensdagmiddag of de zaterdag. Een oplossing waar een fulltime werkend persoon in de drukke december maand natuurlijk niets aan heeft..

Als dit het enige was, was er allicht nog mee te leven. Maar helaas is dat niet het geval.
De NCOI adverteert met dat voor deze opleiding geen voorkennis nodig is omdat alles in de opleiding aanbod komt. Dit is niet het geval. Bij de eerste inhoudelijke module die mijn partner volgt blijkt duidelijk dat de basis niet wordt uitgelegd in het studie materiaal dat wordt geleverd. Alleen de gevorderde kennis wordt vermeld.
Dit hoeft natuurlijk geen probleem te zijn mits er een goede docent voor de klas staat die de basis kan uitleggen. Echter de docent die mijn partner heeft beschikt niet over een technische achtergrond (wat toch wel een pre moet zijn voor deze opleiding) en behandeld alleen maar vragen in de les en niet de lesstof zelf.

Verder heeft mijn partner moeten vechten dat zij haar lessen in haar voorkeursstad zou krijgen. Het NCOI is erg makkelijk in het verplaatsen van lessen, niet alleen dus van datum maar ook van locatie.

Uit de verhalen van mijn partner weet ik dat andere mensen in haar les dezelfde ervaringen hebben met het NCOI. Zij worden ofwel met een kluitje het riet ingestuurd of het NCOI geeft geen thuis.

Als wij van te voren hadden geweten dat de NCOI zo omgaat met haar klanten en eerder van al deze ervaringen hadden geweten, dan hadden we wellicht voor een andere opleider kunnen kiezen (hoewel er maar weinig technische opleidingen zijn die rekening houden met de werkenden).
Zodra NCOI het geld binnen heeft doet de klant er niet meer toe en zoeken ze het maar uit. Althans, dat is het sterke gevoel dat wij van hun handelswijze krijgen.
Wat ons betreft is de NCOI er niet voor de werkenden maar alleen voor hun eigen portemonnee en kunnen de klanten het zelf maar uitzoeken na betaling..

Heel jammer voor een bedrijf die zo goed haar best doet op gebied van marketing...
Beste Ebergh87,

We vinden het vervelend dat de opleiding van uw partner niet naar tevredenheid verloopt.
Wellicht mogen wij middels een privébericht de contactgegevens van uw partner ontvangen?
We nemen dan graag telefonisch contact op om haar persoonlijke ervaringen en klacht te bespreken.
Bij voorbaat hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,
NCOI Opleidingen

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Mijn werkgever is bereid voor mij een post HBO te vergoeden. NCOI wordt daarbij aangeraden. Met al die negativiteit hier moet ik toch wel twee keer achter mij oren krabben wil ik met dit bedrijf in zee gaan.

Marketingtechnisch doen bedrijven het steeds beter, maar inhoudelijk en organisatorisch wordt het blijkbaar steeds slechter. De trend van de 21e eeuw...

Leon Griek
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2015 11:07

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door Leon Griek »

NCOI Opleidingsgroep schreef:
Leon Griek schreef:Goedendag,

Ik volg ook een opleiding bij NCOI. Nu zit ik in de afrondingfase en ondervindt nu een probleem. Er is in 2012 een onvoldoende behaald voor een vak. Nu krijg je normaal gesproken een herhaling hiervoor aangeboden. Echter voor dit vak nooit een herhalingsoproep gekregen. Voor een ander vak kreeg ik wel een herhalingsoproep (rekenen en Taal) en dit gewoon gevolgd. Nu wordt deze onvoldoende een blokkade voor mijn diploma te verkrijgen. Het kan wel maar dan dien ik even € 760.00 op te hoesten om het vak weer opnieuw te gaan volgen. NCOI heeft dit vak anders vormgegeven en dient nu klassikaal gevolgd te worden en afgerond met een schriftelijk examen. Is niet verteld of aangegeven hiervoor.
Klagen helpt niet want je klacht komt bij dezelfde afdeling terecht die de zaak behandelt, Advies en Voorlichting.
Dus na 2,5 jaar studeren sta je zonder diploma, mits je €760.00 ophoest. Tsja en die heb ik ff niet...
Beste Leon,

Uw laatste e-mail van 24 juni jl. is bij NCOI in behandeling.
U ontvangt op korte termijn een reactie.

Met vriendelijke groet,
NCOI Opleidingen

Team Webcare




Update omtrent bovenstaande:

In November 2015 toch een herhaling module moeten doen. Na overleg met mijn werkgever, die teleurgesteld was met de gang van zaken zoals NCOI handelt, heeft mijn werkgever de module betaald. Na overleg met NCOI ook nog korting van €200.00 gekregen. Maar volledig kosteloos stellen gebeurde niet. Mijn werkgever vond dat ik dit diploma toch moest afhandelen en ervoor slagen. Dus in November examen gedaan en geslaagd voor de module. Eindelijk krijg ik mijn diploma. (ten tijde van dit schrijve nog niet ontvangen duurt drie weken).
Ik en mijn werkgever zijn van NCOI verlost. Koste wat pijn,moeite en geld.
Of ik nog eens bij NCOI zal gaan studeren? Dat ligt eraan hoe hoog ik de lat leg...maar studeren kan je overal...

watermeloen85
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2016 15:47

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door watermeloen85 »

NCOI Opleidingsgroep schreef:
scsirob schreef:Mijn vrouw heeft net een 3-jarige HBO studie doorlopen bij het NCOI. Bewust een studie gekozen met veel klassikale begeleiding. Daar hebben we ook extra voor betaald.

Keer op keer bleek er geen locatie, onvoldoende aanmeldingen, geen docent, alles om maar geen klassikaal les te geven. Dan maar online, op eigen kracht. Nooit een cent teruggezien, geen enkele geste.

Mijn vrouw heeft er iets meer dan 3 jaar over gedaan. Keer op keer liet NCOI haar in de steek, hielden zich niet aan afspraken, planningen etc. Toch heeft mijn vrouw doorgezet en heel hard gewerkt. Begin Februari heeft ze haar eindscriptie en laatste module opdrachten ingeleverd. De uitslag was positief, euforie maakt zich van je meester! Alleen nog de verdediging en het diploma ontvangen...

We zijn nu midden-April. NCOI krijgt het niet voor elkaar om een datum te prikken voor het overhandigen van het diploma. Er is nog altijd geen datum vastgesteld. Ze heeft een klacht ingediend, nu na twee weken nul reactie. De euforie is allang verdwenen. Wat een deceptie. NCOI, wat een schanddalige vertoning.

Kortom, denk heel goed na voordat je je aanmeld bij NCOI
Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Ik heb voor het NCOI gekozen voor de klassikale begeleiding. Ik heb een HBO studie gedaan. Het blijkt dat het per module 16 uur is wat je krijgt aan lesuren. Dat is het. Mocht dit je als veel uren klinken? Dat is het niet.

Dit uit zich met name door als je een probleem hebt met een bepaald vak. Je moet het treffen wil een docent je helpen maar officieel mogen ze dit niet. Ook al haal je examens maar niet omdat het blijkbaar zelf niet lukt, is het een geval van "jammer dan, maar je krijgt wel korting als je de module opnieuw doet". Het is ontzettend veel zelfstudie en dit staat niet in verhouding met wat je krijgt aan lesuren (en vergeet het maar, mocht je na de laatste lesdag nog vragen hebben, weer zo'n geval van " jammer dan" had je eerder moeten vragen :x )

Het NCOI is te doen als je bewust voor zelfstudie kiest met een aantal lesuren, maar kies niet voor NCOI als je het doet voor de klassikale begeleiding want dit is minimaal. Tevens qua betalingen, zijn ze super vlot met het doorsturen naar het incasso ondanks je een verhuizing hebt doorgegeven. NCOI met motto "jammer dan" zou beter tot zijn recht komen.

Ebergh87
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2015 11:48

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door Ebergh87 »

NCOI Opleidingsgroep schreef:
Ebergh87 schreef:Mijn vrouw heeft een soort gelijke ervaring met het NCOI. Dit jaar ingeschreven voor een opleiding mechatronica welke in oktober zou aanvangen. De eerste twee maanden waren er geen lessen omdat het ofwel planmatig niet uit kwam ofwel dat er geen docent beschikbaar was.
Eind november vond de eerste begeleidingsles plaats, een paar weken later hoorden wij via E-Connect dat deze module herpland was en opnieuw op 17 december zou beginnen. Nu wil het zo zijn dat een andere module van de opleiding ook is aangevangen begin december waardoor deze met de begeleidingsmodule gaat samenvallen. Bij deze constatering hebben wij direct met het NCOI contact gezocht om te vragen voor een oplossing. De enige oplossing die geboden werd was dat de les ingehaald kon worden op de woensdagmiddag of de zaterdag. Een oplossing waar een fulltime werkend persoon in de drukke december maand natuurlijk niets aan heeft..

Als dit het enige was, was er allicht nog mee te leven. Maar helaas is dat niet het geval.
De NCOI adverteert met dat voor deze opleiding geen voorkennis nodig is omdat alles in de opleiding aanbod komt. Dit is niet het geval. Bij de eerste inhoudelijke module die mijn partner volgt blijkt duidelijk dat de basis niet wordt uitgelegd in het studie materiaal dat wordt geleverd. Alleen de gevorderde kennis wordt vermeld.
Dit hoeft natuurlijk geen probleem te zijn mits er een goede docent voor de klas staat die de basis kan uitleggen. Echter de docent die mijn partner heeft beschikt niet over een technische achtergrond (wat toch wel een pre moet zijn voor deze opleiding) en behandeld alleen maar vragen in de les en niet de lesstof zelf.

Verder heeft mijn partner moeten vechten dat zij haar lessen in haar voorkeursstad zou krijgen. Het NCOI is erg makkelijk in het verplaatsen van lessen, niet alleen dus van datum maar ook van locatie.

Uit de verhalen van mijn partner weet ik dat andere mensen in haar les dezelfde ervaringen hebben met het NCOI. Zij worden ofwel met een kluitje het riet ingestuurd of het NCOI geeft geen thuis.

Als wij van te voren hadden geweten dat de NCOI zo omgaat met haar klanten en eerder van al deze ervaringen hadden geweten, dan hadden we wellicht voor een andere opleider kunnen kiezen (hoewel er maar weinig technische opleidingen zijn die rekening houden met de werkenden).
Zodra NCOI het geld binnen heeft doet de klant er niet meer toe en zoeken ze het maar uit. Althans, dat is het sterke gevoel dat wij van hun handelswijze krijgen.
Wat ons betreft is de NCOI er niet voor de werkenden maar alleen voor hun eigen portemonnee en kunnen de klanten het zelf maar uitzoeken na betaling..

Heel jammer voor een bedrijf die zo goed haar best doet op gebied van marketing...
Beste Ebergh87,

We vinden het vervelend dat de opleiding van uw partner niet naar tevredenheid verloopt.
Wellicht mogen wij middels een privébericht de contactgegevens van uw partner ontvangen?
We nemen dan graag telefonisch contact op om haar persoonlijke ervaringen en klacht te bespreken.
Bij voorbaat hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,
NCOI Opleidingen
Even hierop maar een update,...
Leek het eind vorig jaar beter te gaan,.... daar is niks van terug te zien. Er is al veelvuldig contact met NCOI maar antwoord krijgen op vragen of reactie op een gedeponeerde klacht bij hen gebeurd niet. Genoeg termijnen waar een student zich aan moet houden maar zelf lappen ze dit aan hun laars (klacht wordt binnen 10 werkdagen beantwoord, laatste klacht is ruim maand terug er neer gelegd en tentamens worden uiterlijk 6 weken van te voren bekend gemaakt staat in hun voorschriften, maar als ze daar een week van af snoepen is het het probleem van de student als het examen ongunstig valt...).
Vandaag heeft mijn vrouw weer 30 minuten aan de telefoon gehangen (niet degene die de vragen kon beantwoorden) en de belofte ligt er (weer) dat ze spoedig terug gebeld wordt... benieuwd hoelang het dit keer zal duren...

Lady X
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mei 2016 00:35

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door Lady X »

Graag wil ik reageren op deze post.

Zelf in september 2015 begonnen aan de opleiding SPD Bedrijfsadministratie van Markus Verbeek wat een paar jaar geleden is overgenomen door NCOI, die 5 jaar lijkt te duren. Van het begin af aan mijn minor gekozen en er werden mij zelfs een paar vrijstellingen gegund. Super tof! Totale kostenplaatje (uitg. aantal examens) €17.905,70, verspreid over de gehele duur van de opleiding. Duur, maar een opleiding zoals deze is het waard!

Nog niet eens een jaar later en inmiddels zoveel slechte ervaringen rijker, dat ik zo snel mogelijk van MVP / NCOI af wil. Uitgebreid e-mail contact gehad over mijn klachten en in het verleden ook telefonisch contact hierover. Inmiddels is er al zoveel gedoe geweest – zonder enige oplossingen - dat ik er momenteel tegenop zie om de lessen bij te wonen. Dit heb ik aangegeven en op mijn verzoek zijn de lessen opgeschoven naar 2017. Ik hoopte in deze periode een herstelperiode te kunnen krijgen en mogelijk toch oplossingen te vinden voor klachten die nog steeds van toepassing zijn. Nu blijkt dat – naast dat er nog steeds geen oplossingen worden aangeboden - de facturatie gewoon blijft doorgaan. Pauze of geen pauze. Daarnaast is er reeds een verhoging van het facturatiebedrag geweest. Hierdoor wordt het totale kostenplaatje (uitg. aantal examens) €19088,35.

Tot nu toe heb ik €2737,40 betaald en spoedig zal dit €3264,85 worden. Tijdens een pauze, wordt er rustig doorgefactureerd.

MVP / NCOI reactie op één van de klachten, waarvan ik heb aangegeven dat deze niet serieus werd genomen:

“Graag zou ik willen reageren op uw reactie van de klachtenafhandeling. Wat vervelend dat u het gevoel heeft gekregen dat wij uw klacht hebben geminimaliseerd. Dit is niet onze bedoeling geweest. Elke klacht nemen wij uiterst serieus.”

Mooie woorden, maar uiteraard is er steeds geen oplossing aangeboden. Ik mocht enkel vernemen dat mijn klacht intensief is doorgenomen. Well, thanks a lot!

Ik heb NCOI uitgenodigd om op mijn werkplek te komen zodat we uitgebreid al mijn klachten kunnen bespreken. Hier is niet op ingegaan. Twee weken later werd mij – via de mail – een belafspraak aangeboden. Gezien ik in het verleden al genoeg heb gebeld, ben ik hier niet op ingegaan.

Blijkbaar wordt telefonisch contact zeer serieus genomen via deze organisatie, want deze week kreeg ik via de e-mail verwijt dat ik niet op een eerdere telefonische uitnodiging ben ingegaan.

De oplossing die ik heb gevraagd aan MVP / NCOI is of ik de opleiding per onderdeel kan volgen. Dit schijnt niet te kunnen. De opties die ik aangeboden heb gekregen:
- Stopzetting; dit wordt mij niet aangeraden,
- Vakopleiding bedrijfsadministratie en accountancy; omzetting van €125,- wordt mij - gezien de situatie - kwijtgescholden. Fijn, want hierdoor voel ik mij toch enigszins serieus genomen. Eindelijk.

Voor beiden opties zitten er behoorlijke kostenplaatjes aan vast. Hiervan moet ik de specificaties nog ontvangen. Het zal in ieder geval in de duizenden oplopen.

Ik heb het helemaal gehad met deze organisatie en wil zo snel mogelijk van mijn verbintenis met MVP / NCOI af! Alleen ik weet niet hoe dit kan. In het verleden heb ik van alles ondertekend. Ik zou al een juridische strijd moeten aangaan om wellicht onder de kosten en de verbintenis uit te komen. Probleem; Ik heb geen rechtsbijstand verzekering en om eerlijk te zijn zit ik vreselijk op tegen het idee om een rechtszaak aan te spannen.

Dit betreft een dure opleiding die ik geheel vrijwillig en vol enthousiasme ben aangegaan, waarvan ik een klein jaar later zo snel mogelijk af wil zijn. Er gaan rillingen door mijn lichaam heen, alleen al bij het zien of horen van de naam van deze opleider.

NCOI – opleidingsgroep? Absoluut niet! Hongerige geldwolf? Absoluut wel!

Mijn tip: Schrijf je per onderdeel in ipv een gehele opleiding. Gehele opleidingen lijken niet meer omgezet te kunnen worden in het volgen per onderdeel. Ongeacht of er slechte ervaringen en zeer veel klachten zijn i.e. gegronde redenen voor omzetting.

Zeer teleurgesteld in het niveau van deze opleider. Trieste bedoening dit allemaal.

NCOI - wij geven om uw geld

Afbeelding

PS, mocht iemand een goede/gedegen opleider adviseren voor het volgen van de opleiding SPD Bedrijfsadministratie, verneem ik dat graag. Zeer graag!

NCOI Opleidingsgroep
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 apr 2013 14:57

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door NCOI Opleidingsgroep »

Beste Lady X,

We verdiepen ons graag verder in uw klacht. Met de huidige informatie kunnen wij uw studentgegevens niet achterhalen.
Mogen wij via een privébericht uw contactgegevens ontvangen? Dan nemen wij op korte termijn contact met u op.

We zien uw bericht graag tegemoet, waarvoor hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,
NCOI Opleidingen

Lady X
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mei 2016 00:35

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door Lady X »

Goedendag,

@NCOI Opleidingen: Gezien de hoeveelheid e-mail uitwisselingen die ik met NCOI / MVP heb, lijkt het mij onmogelijk dat mijn studentgegevens niet bij u bekend zijn. Misschien dat u even kan informeren. Zou easy peasy moeten zijn om mij op te sporen. Daarnaast zou ik sowieso op een behoorlijke manier door NCOI geholpen moeten worden, zonder mijn slechte ervaring eerst uitgebreid op een forum te hoeven zetten. info / examenbureau / service / facturatie / mailing, dit zijn allemaal bekende e-mailadressen voor mij. Zoek mij maar op!

Anyway, na twee weken heb ik een kostenplaatje gekregen:

Afbeelding

Nu klopt het kostenplaatje niet, want ik heb inmiddels €3264,85 betaald. Daarnaast is er een afrekening voor 1ste en 2de leerjaar. Dit terwijl ik niet eens door mijn 1ste leerjaar heen ben. €11.000,-!!!! Menen ze dat nou?!!!!!

Wat mij voornamelijk ergert aan NCOI is dat alles zo moeizaam gaat.

Normaal zou je denken "The sky's the limit", maar zo werkt het niet bij deze opleider. Zeer frustrerend!

Vervolgstappen: Toch maar rechtsbijstand aanvragen en niet meer zo dom zijn om zomaar voor "educatie" bij NCOI / MVP (Markus Verbeek is destijds overgenomen door NCOI, Feitelijk NCOI) te volgen!

De status van dit verhaal met deze geldwolf is to be continued...

Gegroet,
Lady X

John52
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 mei 2016 14:49

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door John52 »

U zou uw klacht kunnen voorleggen aan de Inspectie van Onderwijs. Zijn hebben de macht om de onderwijsvergunning in te trekken of waarschuwingen af te geven.
NCOI is in het verleden wel vaker op de vingers getikt door de inspectie.

Lady X
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mei 2016 00:35

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door Lady X »

Beste John,

Hartelijk dank. Zonder jouw informatie had ik dit niet geweten.

Via de site van Inspectie van Onderwijs word ik doorverwezen naar de site van de Rijksoverheid. Hier heb ik mijn klacht als zijnde een vraag neergelegd. Verder ga ik mij juridisch laten adviseren.

Jammer dat een opleiding hierin uit moet monden. Op naar een nieuwe - en dit keer goede - opleider!!!

To be continued...

Gegroet,
Lady X

Lady X
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mei 2016 00:35

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door Lady X »

Inmiddels deze informatie vergaard:
  • - Ministerie van Onderwijs: geeft informatie waardoor je denkt "you are on your own". Gelukkig wel een verwijzing naar Nederlandse Raad voor Training en Opleiding (NRTO).

    - Nederlandse Raad voor Training en Opleiding (NRTO):op http://www.nrto.nl/ kan je een klacht voorleggen. De NRTO verwijst ernaar om bezwaar in te dienen bij de Geschillencommissie, zie http://www.degeschillencommissie.nl dit is een onafhankelijke stichting die uitspraken doet over ingediende bezwaren. Meer dan die informatie kan NRTO niet geven en geeft dus het idee dat er uiteindelijk niets wordt gedaan met de klacht.

    - Inspectie van Onderwijs: John heeft helemaal gelijk :D , hier moet je naartoe met je klacht. Vanuit deze hoek kreeg ik nuttige informatie:
    Uw informatie heeft met name betrekking op de kwaliteit van het onderwijs. In Nederland wordt de kwaliteit van opleidingen in het hoger onderwijs vastgesteld door de Nederlands-Vlaamse Accreditatie Organisatie (NVAO). Wanneer een opleiding voldoet aan de kwaliteitseisen, dan wordt deze opleiding voor de duur van zes jaar geaccrediteerd. De opleiding SPD Bedrijfsadministratie van NCOI is in 2009 als 'toets nieuwe opleiding' positief beoordeeld. De accreditatie zou lopen 20-4-2010 tot 19-4-2016 maar is in het kader van een hersteltermijn verlengd tot 31-12-2018.

    Verder werd mij aangeraden om klachten voor te leggen bij NVAO. De NVAO behandelt geen klachten maar zij kan uw informatie wel meenemen in de volgende accreditatieronde. http://www.nvao.net. (er werd nog een persoonlijk e-mailadres aan mij gegeven. Deze zal ik echter niet publiekelijk delen.) Daarnaast wederom een verwijzing naar de geschillencommissie van NRTO:
    "Wanneer er problemen ontstaan met betrekking tot het beëindigen van het contract, kunt u hierover een klacht indienen bij de NCOI. Wanneer u een klacht indient, ontvangen we graag een kopie. Wanneer uw klacht niet naar uw tevredenheid wordt afgehandeld, kunt u contact opnemen met de Geschillencommissie van de Nederlandse Raad voor training en Opleiding (NRTO). De NCOI is lid van de NRTO. http://www.nrto.nl/"
maar zoals bovenstaande aangegeven had ik niet echt het idee dat NRTO iets doet met mijn klacht...

Inmiddels ben ik bezig met een soort van bieden met NCOI / Markus Verbeek. Zeer vreemde gewaarwording.

Ik raad NCOI ten zeerste af. 8)

Groet,
Lady X

reneensamantha
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:47

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door reneensamantha »

Ook ik ben zeer ontevreden over de NCOI,
Mij is verteld dat als ik de pre bachelor opleiding voor hbo verpleegkunde zou doen dat er een verkorting zou komen op de hbo verpleegkunde opleiding. Dit is wat er wel aan klopt maar na 2 onvoldoende's voor de pre bachelor opleiding, nadat er allerlei verschillend commentaar op is gegeven, waar dus veel onduidelijkheid over is, besloten om te stoppen bij de ncoi met deze opleiding. Nadat er ook veel fouten gemaakt zijn, ik noem verkeerde boeken opgestuurd elke keer een andere begeleider. verschillende bedragen in de kosten. Eerst wilde ze mij nl een bedrag van 7000 euro extra laten betalen wat ik later weer terug zou krijgen als ik een voldoende voor de pre bachelor zou halen. Ook wordt er bij elke her examen een bedrag van 195 euro gerekend, een klacht 75 euro, dus hoe meer onvoldoende's er gegeven worden hoe meer geld er binnen wordt gehaald. Nou had ik mijn toelatingsdossier nog niet volledig gemaakt en nog geen officiële rekening gehad maar er wordt nu wel verwacht dat ik alsnog een hoog bedrag betaal omdat ik niet eerder de opleiding heb stop gezet, dit had ik nog niet gedaan omdat ik verwachtte dat ik nu wel een voldoende voor mijn opdracht zou krijgen. Omdat ik mij afvraag of het mag dat ik met een onvolledig toelatingsdossier en nooit een rekening heb ontvangen heb ik toch rechtsbijstand ingeschakeld, want ik weiger aan dit instituut nog meer geld te betalen. Ook vraag ik mij of het wel terecht is dat zij nog een accreditatie hebben bij de nvao, want ik geloof nooit dat dat het idee is van accreditatie. Ik ben bereid om het hoog te gaan spelen, omdat ik vind dat er gedegen onderwijs gegeven moet worden met een diploma waar je wat aan hebt.

Forumuser86
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2016 12:26

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door Forumuser86 »

Ik zou iedereen graag willen waarschuwen nooit en te nimmer met NCOI in zee te gaan. Zo gauw je ergens voor hebt getekend, zit je aan ze vast. Erg gevaarlijke partij. In het verleden heb ik een overeenkomst getekend via 'Studiebaan' aan de gang te gaan voor een 3-jarige HBO opleiding op het gebied van Management. Na 2 weken wilde ik de overeenkomst ontbinden omdat ik totaal verkeerd zat ingedeeld en ik niks meer van Studiebaan zag, slechts alleen NCOI. Alles wat was beloofd werd niet geleverd...Vandaar de ontbinding, netjes gedaan en binnen wettelijke termijnen zelfs. Echter NCOI neemt het niet zo nauw met de wet. Ik kreeg 8 maanden later ineens een rekening van 5000,- omdat ik de studiepunten niet had behaald in het eerste jaar...Gek he als je je hebt uitgeschreven!
5000,- is erg veel, en helemaal als je een starter bent op de arbeidsmarkt bent. Ik heb uiteindelijk alles betaald, omdat NCOI na veelvuldig welles-nietes gewoon een incassobureau erop zette en ik verplicht werd tot betalen. 2 lessen bijgewoond, 5000,- betaald. Veel gevolgen van ondervonden.

Conclusie, gaat nooit en te nimmer in zee met deze partij, er zijn veel betere die zich en aan de wet houden en ook geaccrediteerd zijn. Accreditatie (of meer het gebrek aan) deed mij toen ook mede besluiten zo snel mogelijk te stoppen. Naderhand nog mailcontact gehad, en daar kreeg ik zelfs letterlijk in te horen dat ik maar beter had moeten lezen en men nog 'coulant' was geweest. Bijzonder.

Amanda87
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2016 13:25

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door Amanda87 »

Ook ik ben erg ontevreden over NCOI.
Ik heb juist voor NCOI gekozen omdat ze reclame maken dat je klassikale lessen kan volgen op locatie. Dit heb ik hard nodig om goed te kunnen studeren dus leek NCOI de beste keus, maar helaas....

Bij de eerste module kreeg ik al te horen dat er te weinig aanmeldingen waren om de module door te laten gaan op mijn locatie, daarom moest ik naar Utrecht. Niet heel handig maar goed dit was nog wel te doen. Volgende module kreeg ik dezelfde mededeling; weer niet genoeg aanmeldingen maar nu konden ze me hem niet aanbieden op een andere locatie dus moest ik het via e-learning doen (thuisstudie)
Ik weet van mezelf dat ik meer moeite heb met studeren als ik geen lessen krijg. Omdat ik vind dat je niet kan roepen dat je iets niet kan als je het nog nooit geprobeerd hebt, ben ik het toch gaan proberen. Zoals verwacht heb ik met deze module veel meer moeite. Ik mis de stok achter de deur maar merk ook dat ik de literatuur moeilijker opneem. Ook mis ik het om te kunnen overleggen/sparren met medestudenten. Volgende module kwam zoals je waarschijnlijk wel verwacht dezelfde mededeling; niet genoeg aanmeldingen en ook niet mogelijk op andere locatie. Ik heb natuurlijk gelijk aangegeven dat ik het hier helemaal niet mee eens ben en heb ook uit gelegd wat de redenen hiervoor zijn. Ik kan de module opschuiven naar februari, echter is het dan ook maar de vraag of er dan wel genoeg aanmeldingen zijn. Enige wat ik dan te horen krijg is dat het erg vervelend is maar dat ze hier nu niks aan kunnen veranderen. Ze gaan geen leraren op locatie neerzetten als hier misschien maar een paar studenten op af komen?? Ik heb toen natuurlijk weer aangegeven dat ik dat erg slecht vind aangezien de opleiding erg duur is. Ze maken zelfs reclame dat je je kan inschrijven voor bijeenkomsten bij jou in de buurt. Als antwoord krijg ik dan te horen dat dit vervelend is maar dat het niet anders kan. Nu worden er bakken met geld aan het NCOI betaald en ze leveren niet wat ze mij beloofd hebben, daarnaast had ik net zo goed de opleiding via het LOI kunnen doen (is thuisstudie) want deze opleiding is veel goedkoper! Omdat NCOI overal reclame maakt en hierbij aangeeft dat je klassikale lessen kan volgen vind ik het niet netjes dat ze dit nu intrekken. Op het moment dat ik me ingeschreven had bij de opleiding, waarbij ik aangeef graag klassikale lessen te willen volgen hadden NCOI mij netjes kunnen uitleggen dat dit niet altijd mogelijk is omdat NCOI afhankelijk is van de hoeveelheid aanmeldingen. Dit is echter nooit gedaan.

Het valt me wel op dat er erg veel studenten zijn die tegen verschillende problemen aanlopen. Ook ik zal NCOI niet aanbevelen bij andere mensen! I

Gesloten