LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten over NCOI

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door berndv »

Amanda87 schreef: Omdat NCOI overal reclame maakt en hierbij aangeeft dat je klassikale lessen kan volgen vind ik het niet netjes dat ze dit nu intrekken. Op het moment dat ik me ingeschreven had bij de opleiding, waarbij ik aangeef graag klassikale lessen te willen volgen hadden NCOI mij netjes kunnen uitleggen dat dit niet altijd mogelijk is omdat NCOI afhankelijk is van de hoeveelheid aanmeldingen. Dit is echter nooit gedaan.
en dit stond ook niet in de voorwaarden waar u akkoord mee bent gegaan toen u de opleiding startte?

Natuurlijk dienen ze te leveren wat is overeengekomen. En als er overeengekomen is dat u een klassikale studie zou volgen, dienen ze dit te leveren en bij het niet kunnen voldoen aan de overeenkomst, dienen ze u de keuze te geven voor óf een alternatief, dus thuisstudie, óf de opleiding zonder verdere kosten afbreken.

r.heijnsbergen
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2017 20:40

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door r.heijnsbergen »

Hallo

Ook ik ben erg ontevreden over de opleiding van de NCOI, ik ben met hele goede moed begonnen aan de opleiding HBO verslavingskunde.
De opleiding kost rond de 4500,- euro en bestaat uit 2 gedeeltes.
Ik heb erg hard gewerkt om deze studie te volgen maar ook om deze te kunnen betalen.
Het eerste deel van de opleiding werd afgesloten met een schriftelijk examen, helaas haalde ik hier een onvoldoende voor. Om inzage in je EIGEN examen te krijgen moest ik naar Utrecht, het krijgen van inzage heeft ook weer een aantal restricties maar oké.
Ik heb mijn examen nagekeken en kwam er achter dat ik wel degelijk een fout in de beoordeling ontdekte die misschien wel na correctie mij een voldoende op zou kunnen leveren.
Ik heb dan ook gevraagd hoe ik dit bespreekbaar zou kunnen maken, de dame die aanwezig was vertelde me dat ik een klacht in kon dienen, echter kost dit 75 euro. Ik vertel haar dat ik ook al een herexamen aangevraagd en betaald had a 195 euro, de dame in kwestie verteld me dan dat ik dat geld dan wel kwijt zou zijn ook als de herbeoordeling een voldoende zou zijn. Ik heb het hier bij gelaten.
Het tweede gedeelte van de opleiding sluit af met het inleveren van een module, ik heb deze module ingeleverd echter, erg dom van mezelf, heb ik een redigeer bestand geüpload i.p.v. het goede bestand. Ik kreeg de volgende feedback:
Geachte mevrouw .......
Je hebt een moduleopdracht geüpload welke in een staat van onafgemaakte redigeer versie is.
Het aantal fouten wat hierdoor in de tekst staat overschrijdt daarmee meer dan de norm voor het HBO, waarmee ik deze versie zo niet kan beoordelen dan enkel met een onvoldoende.
Graag een juiste versie uploaden zodat deze ook verder inhoudelijk beoordeeld kan worden.
Ik heb direct contact opgenomen met de NCOI en gevraagd of ik nu daadwerkelijk wederom een herexamen moest betalen, ze hebben er inhoudelijk niet eens naar gekeken alleen maar de conclusie getrokken dat het een fout document was. De dame aan de telefoon zegt dan letterlijk: Ja dat is gewoon stom, waarom heb je niet eerder gebeld. Haar uitgelegd dat ik niet in de gaten heb gehad dat ik het verkeerde document verstuurd had en dat ik het wel erg kinderachtig vind dat ik nu wederom 195 moet betalen voor iets waar niet eens inhoudelijk naar gekeken is. Hierop zegt ze dat ik pech heb gehad en gewoon de kosten van een her moet betalen. Op mijn vraag of ik hierover met iemand van het examen bureau in gesprek kan zegt ze dat ze daar niet aan kunnen beginnen.
Ik ben enorm pissig hierover, ik werk me kapot mede om deze studie te kunnen betalen en dan kan er niet eens fatsoenlijk geluisterd worden naar mij!
De opleiding is duur, er is geen enkele herkansing mogelijkheid , iets wat ik ook belachelijk vind voor zo een dure opleiding en het feit dat ik met niemand kan spreken die inhoudelijk met mij in gesprek wil over de opleiding vind ik ronduit SLECHT!
IK, en met mij alle medestudenten zijn helemaal klaar met de NCOI, ik moet me in de schulden werken om toch mijn papiertje te kunnen behalen en er niemand te bereiken is voor een inhoudelijk gesprek.
Ik raad dan ook niemand aan om een studie te volgen bij de NCOI, de lat van de NCOI ligt bij het financieel leegplukken van gemotiveerde hardwerkende mensen!
NCOI Bedankt!

Janneke16
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2018 18:31

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door Janneke16 »

Ja ook ik ben echt teleurgesteld. Ik heb mijn eindscriptie behaald maar moet nog twee modules herkansen. Helaas is is dit verlopen. Nu moet ik wachten tor het weer kan. Maar dan verloopt ook mijn datum van verdedigen en moet je die opnieuw aanvragen. Mijn hele studie is betaald. Ik kan er gewoon niet bij dat de ncoi niet een regel heeft dat je toch nog gewoon kan. Echt waar diep teleurgesteld en oprecht verdrietig. Zo hard gewerkt en veel geld aan betaald. Ik heb nooit een mail gekregen dat het de datums bijna verliepen van deze modules. Ik krijg dat zelfs van mijn tandarts. Echt waar NCOI.....alles in mijn avonduren gedaan naast een gezin werken en alles wat daarbij komt kijken. Please geef mij de kans om af te studeren. Janneke visscher opleiding sph

DikTrom
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2018 13:21

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door DikTrom »

Dit is een duistere organisatie. Als je twijfelt hier een opleiding te gaan volgen: doe het niet! Ga naar een goede hogeschool en laat dit soort instanties achterwege.

Als je klassikale lessen nodig hebt, kan NCOI hier regelmatig niet voor zorgen, ondanks de beloften en het extra geld dat je er voor betaalt. Er zijn regelmatig te weinig aanmeldingen om de klassikale lessen te organiseren volgens het NCOI. Maar dit zegt natuurlijk al iets: of ze hebben te weinig studenten of ze vinden het te duur om jouw lessen te verzorgen terwijl je hier een enorm bedrag voor betaald hebt. Klopt niet, toch? Dus je wordt naar een locatie gestuurd die je zelf niet gekozen hebt, of je hebt betaalt voor iets wat je niet geleverd krijgt.

De docenten verschillen enorm van elkaar. Een aantal docenten is betrokken, helpt je goed en is er absoluut op uit om jou een voldoende te laten halen. De rest reageert niet of nauwelijks op je vragen en/of opdrachten (of pas na weken) en maakt zich er duidelijk gemakkelijk van af. De docenten hebben allemaal eigen interpretaties van hoe je een opdracht zou moeten uitwerken. Waar je bij de één op wordt afgerekend, wordt bij de ander aangegeven als iets wat hij/zij mist. Er staan veel fouten op de online leeromgeving en veel zaken zijn slecht georganiseerd. Aan de andere kant moet ik zeggen dat ik bij mijn werkzaamheden wel echt iets heb aan de lesstof die ik aangeboden heb gekregen. Aan de lesstof ligt het m.i. dus zeker niet, als de school maar niet zo misdadig zou zijn.

Als je, net als ik, al ten prooi gevallen bent aan deze organisatie en van hen afhankelijk bent om toch nog je diploma te halen, lees dan mijn onderstaande bevindingen en doe er je voordeel mee. Misschien zijn alle kosten en de tijd die je erin hebt gestopt dan niet voor niets geweest..

1. Je mag van NCOI niet weten wie de beoordelaar van je examens is. Zogenaamd vanwege de objectiviteit. Neem van mij aan dat ze dit niet willen vertellen omdat het (in ieder geval in veel gevallen) je eigen docent is. Ik ben hiervan overtuigd doordat de manier van schrijven en reageren van de docent vaak terug te zien was in de beoordeling van de moduleopdracht. Dit werd voor mij bevestigd toen ik toevallig zakte voor die ene module waarbij ik iets aan te merken had gehad op de betreffende docent. Probeer dus een relatie op te bouwen met je docent gedurende de module en ga vooral niet met diegene in discussie.

2. Ga niet in bezwaar tegen je cijfer. Zelfs al ben je ervan overtuigd dat je onvoldoende volkomen onterecht is, vraag niet om inzage en ga niet in bezwaar. Dit is een organisatie die geld vraagt voor al deze acties en ook flinke bedragen rekent voor herexamens (€195), daaruit kun je opmaken dat dit voor hen een manier is om extra geld binnen te halen. Denk je dan echt dat zij jou gelijk zullen geven? Het enige dat je ermee bereikt is dat je veel geld uitgeeft aan de inzage van je examen en het bezwaar en je uiteindelijk hetzelfde of zelfs een lager cijfer zult halen dan oorspronkelijk en alsnog een herexamen moet aanschaffen. Ze maken totaal niet inzichtelijk wie je examen zou herbeoordelen en op welke manier dat wordt gedaan. Dus het zou heel goed kunnen dat dezelfde persoon jouw examen moet beoordelen of het zou net zo goed een secretaresse kunnen zijn de er wat regeltjes bij schrijft. Ze zullen in geen geval een fout toegeven, dus een bezwaar heeft geen enkele zin. Je kan beter z.s.m. beginnen aan je herexamen nu de lesstof nog enigszins in je hoofd zit.

Dit klinkt misschien slap en onrechtvaardig, maar vechten heeft geen zin. Je bent al zoveel geld aan ze kwijt het zal alleen maar erger worden. Je kunt het niet van ze winnen. Dus zorg dat je zo soepel mogelijk door je opleiding gaat en neem daarna gewoon afscheid. En zorg er voor dat je je bekenden laat weten nooit met deze oplichters in zee te moeten gaan.

jurschad
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2019 15:15

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door jurschad »

Ik ben in de eindfase van de propedeuse HBO Maatschappelijk Werk.
Mijn ervaring met de NCOI is niet goed. Het feit dat je ondanks een voorkeur locatie veel moet reizen en dat er een les wordt gecanceld kan ik nog hebben. Maar het feit dat in de lessen Schriftelijke Communicatie voor Hulpverleners facetten worden genoemd die afgewezen worden in de examenopdracht en het niet serieus nemen van bezwaren en klachten vind ik ronduit slecht. Daarnaast worden in een tweede beoordeling punten vermeld die niet in een eerste beoordeling staan. Hoe kan je dan in hemelsnaam je opdracht correct aanpassen.
Ik heb hierover een klacht ingediend die naar mijn idee niet serieus wordt genomen door de NCOI. Er wordt continue gewezen naar procedures die altijd in het nadeel van de student zijn. Mijn vragen worden niet beantwoord door de NCOI. Het bedrijf is niet klantgericht. Binnenkort zal ik een update geven over de status.
Ik hoop dat jullie daar dan wat een hebben en nog even twee keer gaan nadenken voordat jullie een opleiding volgen bij de NCOI.
Wat ik nu niet onvermeld wil laten is dat een bezwaar niet wordt behandeld als zijnde een bezwaar. In mijn gevallen heeft de beoordelaar aan de hand van het bezwaar een toelichting gegeven op zijn beoordeling, terwijl zijn beoordeling niet correct is. Tevens is 1 onderdeel in het bezwaar gemist door de NCOI. Ik heb dat gemeld maar er wordt niet op gereageerd. Bijzonder he. En wat nog het ergste is, je moet 75 euro betalen...

Leon57
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2019 18:02

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door Leon57 »

Ik heb helaas de zelfde negatieve ervaring met de examencommissie en dat een bezwaar niet wordt behandeld als zijnde een bezwaar. Ook In mijn geval heeft de beoordelaar aan de hand van het bezwaar een toelichting gegeven op zijn beoordeling, terwijl zijn beoordeling niet correct is.

Bij de eindopdracht van de module communicatievaardigheden kreeg ik te horen dat ik mijn opdracht voor de helft gemaakt had met als beoordeling een 5. Prima als het een geldige reden is. Volgens de beoordelaar hadden er 2 gesprekken moeten plaatsvinden en had ik er maar 1 gedaan. Toen ik middels de bezwaarprocedure erop wees dat dit niet in de opdracht staat. Gaf deze de fout toe, en kreeg ik ook Jawel een toelichting met plotseling hele andere redenen. (Die ik nog steeds kan weerleggen) Mijn cijfer blijft het zelfde. (toch vreemd)

Tegen deze beslissing staat beroep open bij het College van Beroep.
Voor de procedures rond het indienen van een beroep verwijzen wij u naar het ‘reglement College van Beroep’ dat u vindt onder ‘mijn downloads’ op e-Connect. Het College van Beroep toetst of de examencommissie procedureel juist gehandeld heeft.
Het College kijkt uitdrukkelijk niet naar inhoudelijke argumenten.
(Artikel 8 – Kosten van het beroep Student betaalt EUR 350, exclusief BTW)

Voorts stel ik hierbij de volgende vragen:
1 Mag bij een module communicatievaardigheden niet verwacht worden dat een examinator begrijpend Nederlands beheerst en ook op de hoogte is wat de opdracht inhoud?
2 Moet een examinator van dit vakgebied niet weten hoe hij/zij haar beoordeling moet motiveren en goed beschrijven na een examen ?
3 Hoe objectief is is de uitspraak als blijkt dat in beginsel de eindopdracht is beoordeeld vanuit de (subjectieve) perceptie van de examinator die dan vervolgens met hele andere redenen op de proppen komt?
4 Hoe kan het dat een Examencommissie in een dergelijk geval niet thuis geeft?
5 Hoe is het mogelijk dat je hier dan vervolgens op de gewijzigde redenen die ik kan weerleggen niet kan reageren. (College van Beroep kijkt uitdrukkelijk niet naar inhoudelijke argumenten) EUR 350

Het is triest dat een dergelijke organisatie zo onprofessioneel te werk gaat. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Het zou van karakter getuigen als men haar fouten erkent en de moed heeft ook haar excuses maakt.

Ik heb tientallen opleidingen cursussen gevold en succesvol afgerond bij diverse opleiders (MBO & HBO) maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik zal me beraden mbt. verdere stappen.

mitchell_1988
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2019 17:18

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door mitchell_1988 »

Ik ben in 2016 begonnen met het hbo programma integrale veiligheid. Hierbij wordt er vermeld dat het niet verplicht is om de portfolio opdrachten te maken. Nu in 2019 ben ik gestart met de bachelor opleiding integrale veiligheid. Hierbij dien ik alsnog de portfolio opdrachten te maken. En een portfolio aan te leveren van de eerste fase. Ik heb gelukkig wel de vrijstellingen ontvangen van NCOI voor de eerste fase, maar nu ik het portfolio dien te maken is er van begeleiding vanaf het NCOI geen sprake van. Er wordt wel dus verwacht om het portfolio te maken, maar wel zonder begeleiding.

Gerrit Janssen.
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2019 17:25

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door Gerrit Janssen. »

Nog maar net aangemeld voor een opleiding MBO Electro Technicus Engineering voor locatie Eindhoven bij NCOI, bellen ze al op dat een module niet kan door gaan in Eindhoven. De optie die men krijgt is Rotterdam. Bij verdere navraag blijkt het dat alle modulus de mogelijkheid als nog bestaan dat ze op een andere lokatie gegeven gaan worden. De lokatie staat pas vast 3 weken voor de les wordt gegeven. Dit zijn geen afspraken, en heb dan ook per direct de opleiding geannuleerd. NCOI maakt mooie reclame maar de werkelijkheid is anders helaas staat dit in hun kleine lettertjes in hun algemene voorwaarde na betaling kun je geen kant meer op.

Charlotte M.
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2020 09:47

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door Charlotte M. »

Ik overweeg mij in te schrijven voor de HBO Bachelor Voeding & Diëtetiek, maar n.a.v. dit forum twijfel ik erg.
zijn er studenten die ervaring hebben met deze studie? Ik wacht met smart op jullie reacties!
Misschien verschilt de kwaliteit per opleiding?
Deze opleiding wordt verder alleen in deeltijd aangeboden in Den Haag en dat is voor mij geen optie.

Ik hoor het graag - alvast bedankt!

romykilsdonk
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2020 12:16

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door romykilsdonk »

Zeker in tijden van Corona dat mensen zich moeten laten omscholen. NCOI is de slechtste keuze ooit mensen gaan alleen maar in de problemen raken door de opleider. Slechte communicatie, inhoudelijke informatie omtrent opleiding klopt niet, tussentijds worden opleidingselementen aangepast, bezwaar tegen examens in je gelijk gesteld worden en volgende examen staat de foute vraag er nog in, geen werkplek nodig tot jaar 3 maar intussen kan je de opdrachten van jaar 1 en 2 nauwelijks maken zonder werkplek.

Gesloten