LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten over NCOI

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Evilice

Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door Evilice »

Ik wil toch eens kijken of het aan mij ligt en ik hoor graag ervaringen over NCOI.

Ik vind dat de opleidingen over het algemeen oké zijn maar wel heel erg afhangen van de docent die je krijgt.

Verder ervaar ik de organisatie zelf als een zooitje. Ik zit in mijn derde jaar HBO Personeels management en ik moet overal achter aan.
Dit jaar kreeg ik mijn studieboeken pas na 4x mailen, 2x bellen en 2 klachtenbrieven. Het ergste is dat ik toen al 4 bijeenkomsten had gemist.

Het enige dat NCOI mij biedt is een gratis herexamen.... Ik wil gewoon de module verschuiven en later volgen. Ik kan het nooit meer inhalen namelijk. Maar ja het derde en laatste jaar is betaalt dus NCOI heeft geen boodschap meer aan mij.

Gevolg is dat het mij niet alleen veel tijd kost maar ook nog eens veel geld!!!
Wie heeft er nog meer zulke slechte ervaringen?

Groetjes,
Marlou :evil:

jokiepokie
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 jan 2007 08:53

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door jokiepokie »

ik doe MHBO directiesecretaresse, ik ben erg positief over de NCOI. De docent behandet niet alleen maar de theorie, maar ze doet veel extra oefeningen! Dat vind ik erg goed.

Organisatorisch is het wel wat minder. op e-connect staan geregeld veel verkeerde antwoorden en het duurt lang voordat je telefoontjes of e-mails beantworod worden

Goudappeltje
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 mei 2007 09:41

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door Goudappeltje »

Al een paar weken ben ik bezig om contact te hebben met NCOI.

Ik wil namelijk de cursus HBO Digitale Communicatie doen.

Wat ik sowieso al irritant vond was het volgende:

Ik ging naar de site, ik vind een leuke opleiding en vraag vervolgens meer informatie aan. Na een week kreeg ik een heel pakket wat door de postbode naar boven gebracht moest worden en dat bleek van NCOI te zijn. 3 dikke bundels aan info over alle opleidingen dus.
Toen ik de mijne zocht zag ik dezelfde minimale informatie. Het was exact hetzelfde als op de site...Inhoudelijk was het niet.

Er staat een stukje bij over websites bouwen. Wilde ik sowieso al gaan doen. Bij LOI kun je certificaten krijgen dus ik wilde weten of je dat bij NCOI ook krijgt én hoe diep ze op de stof ingaan. Kijk, ik kan wel een simpele website in elkaar flansen, maar met Java ben ik nog niet goed bekend.

Daarom belde ik al 3 weken lang een paar keer per week...om te vragen naar gedetailleerde informatie...alvorens mij in te schrijven.
Steeds werd mij beloofd dat ik teruggebeld zou worden. Dit gebeurde niet. Afgelopen vrijdag weer gebeld...Toen kreeg ik voor de zoveelste keer een jong kind aan de telefoon die dan zgn een 'studie adviseur' is maar die geen enkele vraag van mij kan beantwoorden. Wat zijn dit voor lui. Hoe komen ze aan deze functie? En wat zijn de criteria om een studieadviseur te worden???? Zucht. :shock:

Wat ik extra EXTRA jammer vind is dat er geen andere opleiding via E-learning bestaat voor Digitale Communicatie. Bij sommige voltijd opleidingen is het een onderdeel van de hele studie. Dat red ik niet.

Als LOI dit leest: PLEASE PLEASE PLEASE....Ik SMEEK jullie om ook deze opleiding aan te bieden...Dan weet ik tenminste dat het kwalitatief goed is.
Laatst gewijzigd door Goudappeltje op 03 mar 2008 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Goudappeltje
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 mei 2007 09:41

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door Goudappeltje »

Ik sprak zojuist voor de zoveelste keer iemand bij NCOI omdat ik voor de zoveelste (het wordt echt vermoeiend en enorm frustrerend) keer niet ben teruggebeld.

Ik heb ze verteld van deze klachten op de site en een telefoniste vertelde mij dat ze haar handen ervoor in het vuur wilden steken dat jullie liegen (en ik ook dus)...en dat er nooit problemen zijn.

Dit vind ik knap. Ze beweren bij NCOI de grootste te zijn van NL...en zo'n telefooniste weet net zoveel als de top management...Maar tegelijkertijd weet een heuse 'studie-adviseur' inhoudelijk niets. Volgens mij moeten ze hun eigen cursus gaan volgen of beter, bij LOI...want er zitten daar wat mensen op plaatsen waar ze niet thuis horen.

Die dame bij NCOI snapt niet dat zij en NCOI klantenservice hét visitekaartje zijn van het bedrijf. Zij maken het nu ongeloofwaardig.

En als ik de mensen hier WEL geloof in hun klachten, is het niet alleen hun klantenservice en zgn studieadviseurs die slecht zijn...maar zit het ook dieper in het bedrijf.

Vreemd. :shock:

Ik raad mensen iig af hier te studeren. Wat mij betreft zegt dit iets over hoe ze omgaan met dingen. En ze komen hun afspraken steeds niet na, ze zijn onbeleefd en incompetent. Ik ga over naar LOI. Dan maar wat langer studeren. Inhoudelijk was het toch al beter en je krijgt nog meer certificaten extra erbij...

:arrow: Tip aan NCOI: Als je mensen brochures stuurt, zorg dan dat die brochures niet een exacte kopie zijn van de minimale informatie die jullie op de website hebben staan.


ejs1964
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mar 2008 13:42

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door ejs1964 »

Mijn ervaring is voornamelijk positief. Ik ben sinds september 2007 bezig met HBO Bachelor Bedrijfskunde en tuurlijk heb ik ook hier en daar moment dat het minder soepel loopt.

Het hangt altijd af van de docent die je krijgt, daar kan het NCOI weinig aan doen. Als het persoonlijk niet klikt met een docent zeker niet.

Telefonisch ben ik altijd netjes te woord gestaan en goed geholpen. En voor wat betreft het leveren van studiemateriaal, dat ligt niet aan het NCOI. Dit wordt verstuurd door de drukkerij die de pakket maakt en daar gaat het inderdaad regelmatig mis.

Het enige waar ik wel een probleem mee heb is de slechte bereikbaarheid van e-Connect (waar alle lesgegevens enz. terug te vinden zijn).

deJonge
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2008 10:35

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door deJonge »

Ik doe ook een opleiding bij het NCOI en heb eigenlijk alleen maar slechte ervaringen. Medecursisten die dezelfde opleiding doen ook en dat heeft ertoe geleid dat ik ben uitgenodigd door het NCOI om de klachten te bespreken. Ze beloofden beterschap en hebben ook inderdaad iets gedaan door één van de bar slechte docenten meteen te vervangen door een iets betere. Maar het blijft hangen en wurgen. Ik zou niemand aanraden een opleiding bij het NCOI te doen! Mijn studie maak ik wel af (moet nog 3 modules) maar ik zal blij zijn als het zo ver is en het NCOI achter me kan laten

queenfanmichel
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 sep 2005 13:16

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door queenfanmichel »

Ik volg sinds 18 december een cursus netwerkbeheer bij het NCOI, mijn voorbereiding was goed had vanalles uitgeprint en wist wat me te wachten stond.

Teminste dat dacht ik, de eerste les ging niet door i.v.m. fout in hun eigen planning. Twee weken later dan de eerste les vol moet 2,5 uur onderweg geweest naar het BCN in Utrecht alles leek goed tegaan tot het begin van de les.

De docent begon over laptops die we zelf mee moesten nemen, nergens in de papieren ook niet die ik uitgeprint had stond iets in over laptops dus dat was een goed begin.

Had al meerdere cursussen gehad bij anderen en altij was er cursusmateriaal dat vond ik al raar dat het hier niet het geval was.

De heledag theorie gehad, opzich niet erg de docent deed het leuk. Mijn 2e les kon ik niet volgen wegens een sterfgeval heb me keurig afgemeld en de avond na de 2e les de docent gemaild over wat k gemist had en wat ik moet weten.

Dat was op 4 januari en heb daarna nog 2 keer gemaild en tot op heden geen antwoord, ik modder nu maar wat aan en hoop dat ik het goed gedaan heb.

Een ander punt is het examen ik heb een cursus van de baas dit wil/moet ik door de week doen, en aangezien ik 's weekend weinig tijd heb ben ik hier ook wel blij mee. Nu kreeg ik de datum door wanneer ik examen heb en dit is op een zaterdag in Utrecht, ik heb hierover gebeld maar nee zaterdag is de enige dag dat het NCOI examen afneemt.

Nu zit ik dus met een probleem mijn bedrijfsauto staat in een garage afgesloten voor mij dus moet op eigen kosten naar Utrecht. Een ander probleem is ik heb een kleine van 1,5 jaar dus mij vrouw heeft een auto nodig voor boodschappen e.d.

Nee dit is voor mij de eerste en de laatste keer een cursus bij het NCOI.

Dirgis
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2010 10:23

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door Dirgis »

Mijn ervaring met het NCOI is overall een zeer slechte. De kwaliteit van de opleiding die ik volg is voor een groot deel afhankelijk van de docent. Ik heb een paar goede gehad maar ook een paar slechte waardoor je thuis met je eigen gezonde verstand en inzicht moet proberen een inhaalslag te maken (kan je net zo goed een LOI-cursus volgen).

Bij iedere module wordt gevraagd of je de docent wilt beoordelen en cijfers geven. Ik heb een docent gehad die uitlegde hoe de uitslag van de beoordeling invloed had op de status van de docent (A-, B- of C-status) en het daarbij behorende salaris. Deze docent heeft op deze manier ernstig invloed proberen uit te oefenen op onze manier van beoordelen!

Ik ben nu bezig met een module waarvoor oud materiaal is geleverd (1994). Ondanks dat een van de medestudenten dit heeft doorgegeven wordt hier niets aan gedaan. We moeten dus achterhaald lesmateriaal leren voor het examen!

Daarnaast, en mijn continue en grootste frustratie, is het instituut zelf. De organisatie is een chaos. De medewerkers die ik in de afgelopen 2 jaar heb gesproken hebben geen idee waar ze het over hebben, ze spreken langs elkaar heen, spreken zichzelf tegen, zijn soms onbeschoft en ik heb ze vooral als zeer star ervaren.

Voor iedere handeling moet geld betaald worden (houd daar rekening mee want op deze manier lopen de kosten snel hoger op dan voorzien!).

Ik heb een van mijn modules twee keer moeten betalen door nalatigheid van het NCOI. Na eindeloos mailverkeer hebben ze uiteindelijk toegegeven dat zij een fout hebben gemaakt, maarrrrr ...ik moest de rekening betalen. Hoe is het mogelijk??!!!

Dit zijn nog maar een paar voorbeelden maar ik laat het hierbij.

Ik wil mijn opleiding afronden. Dat is de enige reden dat ik nog verbonden ben aan dit instituut, maar daarna geen denken aan. En ik raad het dus ook iedereen af. Hartstikke zonde!!

|\/|ir
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2010 17:19

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door |\/|ir »

Mijn klacht gaat niet alleen over het Ncoi, maar ook over studiebaan.

In september 2008 begon ik na een verkeerde studie keuze vol goede moed aan spw 4 via studiebaan. Deze organisatie sprak mij erg aan omdat je in de eerste instantie geen studie kosten hoefde te betalen. De modules die je volgt bij het NCOI worden voorgefinancierd door studiebaan en vervolgens heb je 24 maanden de tijd om een werkgever te vinden die de kosten overneemt. Door de subsidies die de werkgever ontvangt, en de uitgebreide vacature bank die studiebaan naar eigen zeggen heeft,zou het een makkelijke opgave zou zijn een baan te vinden. Ook werd er beloofd dat er modules gegeven worden door mensen die vakbekwaam zijn. Een goede keuze, zo leek het tenminste.

Het eerste module pedagogiek was hartstikke leuk, niks te klagen, leuke stof, leuke lerares. Toen kwam module nummer twee, projectmatig werken. Het mag duidelijk zijn dat er in elke bedrijfstak gebruik wordt gemaakt van projectmatig werken zo ook in de zorg. Zoals eerder genoemd werd er lesgegeven door mensen die verstand van zaken hebben en werkzaam zijn in het vak. Daarom dacht ik dat de docenten werkzaam zouden zijn in een zorg instelling . De docent kwam uit de bouwsector, dus alle lesstof en opdrachten waren gelinkt aan de bouw en ik moest dat dus allemaal vertalen naar de zorg. Als je het mij vraagt gaat het er in een projectteam van een bouwproject heel anders aan toe dan in een projectteam in de zorg, waar het project een persoon is en geen gebouw. Bovendien had ik nog geen passende baan gevonden wat het nog lastiger maakte om alles te begrijpen :? .

Ik was ondertussen natuurlijk hard op zoek naar een baan, helaas bleek dat nog niet zo simpel ,de bedrijven waar ik solliciteerde stonden niet te springen om iemand die (nog) geen spw diploma heeft. Verder liet de vacature site te wensen over. De vacatures die erop stonden waren of al vervuld of de bedrijven hadden geen idee hoe ze op de site terecht waren gekomen. Maar geen reden voor paniek want ik was nog maar net begonnen en had dus nog twee jaar de tijd. Er zal vast wel een bedrijf zitten wachten op mij, zo dacht ik tenminste in die tijd.
In de twee jaar dat ik de opleiding gevolgd heb, heb ik van de acht modules die ik heb gevolgd welgeteld drie modules gehad waarvan ik dacht: ja hier kan ik wat mee. Dat waren pedagogiek, professioneel begeleiden en dienstverlening. De rest was net zo algemeen als planmatig en projectmatig werken :? .

Na een heel bos aan sollicitatie brieven te hebben gestuurd en mijn hele bundel opgebeld te hebben omdat ik elk bedrijf heb nagebeld, werd ik eindelijk uitgenodigd voor een gesprek, hèhè dacht ik. Het gesprek ging goed en ze wilden me graag aannemen. Totdat ze hoorden dat ik mijn opleiding via het Ncoi/ studiebaan deed. Ik kreeg als antwoord: dan kunnen we je helaas niet aannemen, we gaan alleen in zee met het ROC. Zelfs nadat ik de ‘voordelen “ van studiebaan/Ncoi op tafel had gelegd waren ze niet te porren voor een samenwerking. Zo ben ik nog drie keer uitgenodigd op een gesprek, helaas met dezelfde uitkomst.

Nu twee jaar verder heb ik na veel bloed, zweet en tranen besloten de zoektocht op te geven. Wat heb ik aan deze twee jaar gehad: niks eigenlijk, ik heb geen diploma kunnen halen, en de gemaakte studie kosten, die €6000 bedragen, zijn voor mijn eigen rekening. Er wordt verwacht dat ik deze binnen een jaar betaal.
wat voor mij onmogelijk is aangezien ik dus geen diploma heb kunnen halen en zodoende niet al te veel verdien.

MR12
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2010 15:27

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door MR12 »

Het NCOI komt de gemaakte afspraken in hun adviezen van zowel de HBO trance als de Master trance niet na. De door hun verstrekte adviezen blijken niet te kloppen met interne regels waar de cursist uiteindelijk op wordt afgerekend. Het niveau van een masterclass is erg afhankelijk van de docent wat door diverse docenten ook wordt uitgesproken.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door bianca82 »

helaas ben ik er een paar jaar terug ook ingetuimd via studieplan.. het klonk allemaal heel interesant voor iemand die de combi werken leren wilde doen..

alleen kwam er al snel achter dat ncoi/studieplan een hel is.

mijn verhaal: door mijn allergie kon ik helaas in mijn favoriete branche niet werken (dier) mijn 2de passie is organiseren dus toen ik bijna klaar was met mijn studie zag ik het spotje van studieplan en dacht de stoute schoenen aan te doen. ik werd uitgenodigd en kreeg veel mooie beloften.. ik vroeg ook stel ik slaag dit jaar niet voor mijn examen kan ik dan uitstellen.

mij werd beloofd dat dat kon dus na alles te hebben gelezen tekende ik.

toen kwam al waar ik voor vreesde door mismanagment op mijn toen huidige opleiding moest ik een jaar over doen (door mijn toen huidige opleiding is ook erkent dat ze die fouten gemaakt hebben) dus ik mailde naar studieplan maar om 1 of andere reden kwamen mijn mailtjes nooit aan. Uiteindelijk werd ik gebeld (zelf toen geen geld om te bellen arme student zogezegt) en legde het probleem uit.. O ja hoor u kunt gewoon uitstellen ik regel dat wel. zo gezegt zo gedaan dacht ik..

nu weet ik wel beter ik had het schriftelijk voor de zekerheid nog moeten doorsturen, maar je verwacht (naief als ik was) dat als iemand zegt ik regel dat wel, dat dat dan ook gebeurd. Opeens kreeg ik de boeken opgestuurd en ik kreeg het advies ze terug te sturen (niet aan te nemen) maar helaas elke keer als ze gestuurd werden werden ze aangenomen door een behulpzame buur (wel aardig uiteraard)

nu komt het, op een gegeven moment werd ik gebeld, ja u was niet op een toets (of examen weet niet meer precies) nu is de kans zeer groot dat u de hele opleiding niet meer haalt

ik was stomverbaasd en melden wat er tegen mij was gezegt en legde ook uit wat de situatie was (en ook dat ik door die studie die ik moest afronden nog niet een baan had gevonden in de bedrijftak waar ik werk in wilde vinden) haar advies was gelijk de opleiding stop te zetten en een betalingsregeling te treffen voor meer dan 4000 euro...

een pijnlijk bedrag voor een student die net rond kon komen (en nee ging niet uit of op een zuip) ik schreef een brief met mijn bezwaren enz, daar werd niet op gereageerd zoals ik hoopte..

want ze stuurde een incasso op mijn dak.. ik ben nu al jaren aan het betalen t contract was volgends juridisch loket niet onderuit te komen.

over die incasso heb ik ook heel wat te schrijven maar denk niet dat dit het topic er voor is.

HansJel
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:56

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door HansJel »

Mijn ervaringen zijn tot op heden positief. Ik ben in maart 2010 een bachelor opleiding begonnen. Het studietempo ligt hoog en een mindere docent kan dan funest zijn. Verder klopt het dat je voor alle extra's moet bijbetalen, bijv. 150e voor een herexamen, dat is wel jammer. Echter, ik herken me niet in de chaos die hierboven vermeldt wordt.

CvO76
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2011 11:56

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door CvO76 »

Ik ben in maart 2010 begonnen met de opleiding HBO office management
(2 jaar). Vanaf het begin was mij al duidelijk dat deze opleiding niet was geaccrediteerd. Dit had ik namelijk opgezocht. Dit is in mijn geval geen enkel probleem.

Voordat de opleiding begon, werd ik keurig geïnformeerd door NCOI over de opleiding en werden al mijn vragen via de e-mail snel beantwoord. Ik heb nu twee modules afgerond en ik ben bezig met de derde module maar de organisatie was in alle gevallen prima geregeld. De boeken werden ruim op tijd opgestuurd en e-connect was ruim op tijd beschikbaar en actief zodat je je goed kon voorbereiden op de lessen.

Docenten zijn over het geheel genomen prima maar als je geen klik met iemand hebt, zijn de lessen minder leuk. Gelukkig zit ik vaak met dezelfde mensen in de les en dat maakt de lessen ook leuk en interessant, van elkaar leer je toch ook veel (zeker als er al ervaren mensen tussen zitten) Het lesmateriaal is voldoende en actueel, goed te gebruiken in de praktijk tijdens het werk.

Wat wel vervelend was, ik had mij opgegeven voor de avonden in Zwolle op dinsdag. Alleen de eerste module was op deze avond, de andere twee op de maandavond in Zwolle maar de volgende module wordt alleen overdag in Zwolle aangeboden en dat is wel lastig (daarnaast kreeg je inderdaad direct een rekening voor de lunchkosten want ik had alleen betaald voor de avondarrangementen)

Ik herken de bovenstaande verhalen over NCOI niet maar ik begrijp dat deze mensen kwaad zijn want ze worden inderdaad (soms) heel schandalig behandeld wat niet weg neemt dat er ook honderden (en ik ken er sowieso al een groot aantal) wel tevreden zijn met de studie bij het NCOI. :P

Dude5.0
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:19

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door Dude5.0 »

Ik ben in 2010 een studie begonnen via het ncoi, ICT niv 2... Ik had deze studie speciaal uitgezocht omdat ik nog niet heel veel (technische) kennis had van computers en randapparatuur... De eerste module(communicatie) was goed te doorlopen, ik kon hem volgen in de plaats die ik uitgekozen had.... niks aan de hand dus...
De 2de module(netwerkbeheer) begonnen de problemen... Ik kon deze module niet volgen in de plaats waar ik wilde... Ik werd naar de andere kant van Nederland gestuurd om deze module te volgen...Dit was niet fijn maarja.. Toch maar niet tegen de monopoly-positie van het NCOI ingegaan... (zinloos natuurlijk..)
Ik kreeg voor deze module boeken thuisgestuurd niv 3/4... Dit vond ik al een beetje vreemd.. Bij deze module zat ik met andere kandidaten in de klas die allemaal een niv 4 studie deden en de meeste van deze kandidaten hadden al werk in de ICT, of voorkennis van ICT...Ik heb toen het NCOI gebeld om te vragen hoe het zat met het niveau.. Antwoord van een medewerkster was .., Jah uuuhm de boeken kunnen wel niv 3/4 zijn maar het gaat erom wat je moet leren uit deze boeken... (hoeveelheid stof..), dit bepaald het niveau... Erg vreemd ..want mij lijkt dat de boeken die voor niv3/4 zijn toch een stuk lastiger zijn te behappen als een boek geschreven voor niv 2 kandidaten...?? Deze module heb ik dus ook niet behaald.. omdat ik er niet goed uit kwam... De stof in deze boeken was voor 'n leek' dus veel te moeliijk... Al met al ben ik dus not amused...
Als de boeken niv2 waren en de andere kandidaten ook een niv 2 studie volgden dan had ik geen commentaar op het NCOI...
Maar nu heb ik het gevoel dat ik maar gewoon bij een groep ben gezet omdat ze voor mijn studie te weinig kandidaten hadden... (en dus ben benadeeld..)
Al met al zou ik never nooit meer een studie via het NCOI gaan volgen...
Met vriendelijke groet, een benadeelde ICT student!

jofo01
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2013 22:23

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door jofo01 »

Dikke vieze bende

Ik had gebeld voor info voor het volgen van de bbl verpleegkunde.

Volgens degene die ik aan de foon had moest dit geen probleem zijn voor me(40 jr ervaring in de psychiatrie)
Schrijf je maar in en stuur je cv dan kijken we waar je vrijstelling voor kunt krijgen.......
Bleek dat veel diploma's waren verlopen en dat het 2 jr ging duren dus direct weer afgemeld maar wel effe 1450 euries dokken voor het niet volgen vd cursus.Mijn baas heeft er de helft af kunnen pingelen.

Wat een criminele bende!Niet doen dus

John Fokkink

Yamf21
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2013 13:25

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door Yamf21 »

Ik heb net gebeld met NCOI,

Ik heb een herexamen a.s zaterdag maar ben nu ziek. Ik heb de griep te pakken, Ik heb koorts en voel me erg beroerd.

Ik heb ncoi gebeld om te vragen wat de mogelijkheden zijn als ik het examen niet kan doen, nou er kan niet veel gedaan worden. Geld terug storten doen ze niet omdat ze hierop gereken, ik moet de 3de herkansing afwachten en weer 195 euro betalen. De 2de herkanssing die mis ik dan volledig als ik niet naar het examen kan. Als ik niet kan gaan en mijn 3de herkanssing niet haal dan moet ik de module opniew volgen met een mooi prijskaartje van 600 euro.

Ik vind het het heel erg dat je niet eens je geld terug krijgt, dat je uberhaupt voor een herkansing moet betalen vind ik schadalig! Ncoi is niet echt goedkoop en je denkt een goede HBO instituut gevonden te hebben maar het is niets anders dan geldklopperij.

Kunnen ze dit werkelijk maken? Ik raad iedereen in mijn omgeving AF om een studie te volgen bij het NCOI.

NCOI Opleidingsgroep
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 apr 2013 14:57

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door NCOI Opleidingsgroep »

Beste Yamf21,

Graag komen we met je in contact. Helaas kunnen we met de huidige informatie
je student gegevens niet achterhalen. Wil je ons via een e-mail naar [email protected] met als
onderwerp: Trosradar, je NAW gegevens doorgeven?
Na ontvangst van je gegevens nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
NCOI Opleidingsgroep

Team Webcare

pubke23
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2013 22:44

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door pubke23 »

Ik heb lang liggen te dubben welke opleiding ik zou gaan doen. Personeelsmanagement of kernopleiding sociaal juridisch. Gevraagd of het mogelijk is een dag mee proef te draaien (eventueel betaald) maar dit was helaas niet mogelijk. Zelf geprobeerd me hier in te verdiepen.

Na een lesdag bleek dat ik helaas de verkeerde keuze heb gemaakt. De leraar was goed maar de lesstof is veel de droog voor mij. Vooraf is aangegeven dat wijzigen 125€ kost maar helaas komen er allemaal onverklaarbare kosten bij.

De kernopleiding kost 3391,90 € dit is inclusief examengeld van 3 modules, arrangementkosten, boeken en alle overige zaken. Het overstappen kost me 1364,30 euro!!!1
De drie modules zijn allemaal even lang. De boeken kosten 125€ (opgezocht op internet) De totale lesmodule kost 1990,- euro. Hoe kan me dus tot zo'n bedrag komen?

Ik betaal de opleiding zelf ben werkzoekende had verstandig moeten zijn en moeten kiezen voor de opleiding die ik het leukst vond. Had gehoopt met 500€ betalen voor een lesdag klaar te zijn .

Maar nee ben me kapot geschrokken van het bedrag wat ncoi vraagt voor 1 lesdag zijnde 1364,30 euro.
Ik moet voor 9 november beslissen. Nu maar hopen dat ik op korte termijn een beter voorstel ontvang.

pubke23
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2013 22:44

Re: Klachten over NCOI

Ongelezen bericht door pubke23 »

Gisteren het NCOI aan de telefoon gehad.
Ze kwamen met een heel goed voorstel.
De ene dag die gevolgd heb moet ik betalen en daarnaast de 125€ wijzigingskosten. Vervolgens wordt opleiding omgezet naar personeelsmanagement.

De totale kosten hiervoor liggen zelfs lager dan de 500 € die ik zelf in gedachte had.
Dus ik ben heel tevreden met de oplossing die ze mij geboden hebben en heb zin om te starten met nieuwe opleiding.
Laatst gewijzigd door pubke23 op 08 nov 2013 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten