LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lerlaar worden op oudere leeftijd

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Lerlaar worden op oudere leeftijd

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mij lukt het lang niet altijd om fotloos te typen op mijn telefoon. Lekker belangrijk op een forum als dit. Goed lezen, goed formuleren en goed discussiëren zijn veel belangrijker.

DeTeeler, weet u zeker dat u voor een klas wil staan van misschien wel dertig kinderen van 4 tot 12 jaar oud? Leerplannen maken (30x)? Zorgplannen maken (30x)? Oudergesprekken houden? 's Avonds en in het weekeinde opbellende ouders te woord staan? Leraar in het basisonderwijs is zo veel meer dan lesgeven.

U hebt een MBO-opleiding als maritiem officier. Zou een deeltijdopleiding op hbo-niveau een mogelijkheid kunnen zijn om uw loopbaan een draai of impuls te geven?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lerlaar worden op oudere leeftijd

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij de kop 'leraar worden op oudere leeftijd' dacht ik aan een 50-plusser. Maar met net dertig jaar kom je net kijken en heb je nog een hele carriere voor je! Dus daar zou ik mij niet door laten weerhouden.

Belangrijk is natuurlijk wel dat je al een heel leven hebt opgebouwd en dat het moet 'passen' in je huidige leven. Dat zal zeker aanpassingen vergen. Maar dat zul je bij iedere carriereswitch hebben. En als je nu al het idee hebt dat je hart elders ligt, lijkt het mij dat je niet tot aan je pensioen wilt blijven zitten waar je nu zit. Als je basisschoolleraar wilt worden, dan kun je de PABO-opleidiing ook in deeltijd doen. Dat lijkt mij beter te combineren met nog deels werken en het zal ook meer gericht zijn op mensen die geen schoolverlater meer zijn. De opleiding zal wel langer duren, maar is ook beter te combineren met een baan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Lerlaar worden op oudere leeftijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De studie valt onder Levens Lang Leren dus die mag je over 15 jaren afbetalen, en als je groep 1, 2 of 3 kreeg is Leerar zijn geen problem met speling.
Werken en er naast studeren is vaak nodig om de tekorten op te vullen, les geven en zelf leren om het tekort op te lossen.
Ik weet alleen niet of er voor onderwijs een ontheffing mogelijk is tijdens de studie, maar in andere beroepen is dit normaal.

Je begint eigenlijk gelijk met stage.... welkom en vraag of je naast je studie op een school kunt werken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Lerlaar worden op oudere leeftijd

Ongelezen bericht door moederslink »

Je begint écht niet gelijk met stage lopen en in groep 3 , die ik er later ook bij kreeg , moest ik ze leren rekenen en schrijven en taallessen geven, dus daar begint het al écht te worden en heb je ze maar de goeie spelling aan te leren .
Ook de oudere kleuters , eind groep 2 , beginnen daar al mee ( mits ze het aankunnen en willen ).


Gesloten