LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kado NTI sigaar uit eigen doos

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
RonnieMahonie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2012 21:36

Kado NTI sigaar uit eigen doos

Ongelezen bericht door RonnieMahonie »

Twee jaar geleden schreef ik me in voor de opleiding HBO Rechten bij het NTI.
Mijn toekomst zag er nog rooskleurig uit en zo ook mijn financiële situatie.

Bij de studie, waarvan het contract 4 jaar zou lopen, kreeg ik een welkomst geschenk aangeboden.
Het betrof een Lavazza koffiemachine.

Nu zweer ik al jaren bij mijn eigen koffie en wilde de Lavazza eigenlijk niet, maar ja...een kado is een kado en een gegeven paard kijk je niet in de bek. De keuze om het kado niet te accepteren had ik niet.
Ik heb vlak na de inschrijving op Marktplaats gekeken of ik de Lavazza daar met succes zou kunnen verkopen. Het ding had tenslotte een waarde van 159 euries.

Op Marktplaats stonden, ik denk, wel 40 te koop. Tot zelfs een bodemprijs van 15 euro! Nieuw in de doos!
Verkopen was daarom geen optie, dus toen de machine kwam en ik daarbij zo'n 40 cupjes koffie kreeg, heb ik de machine aangesloten, de 40 cupjes opgemaakt en vervolgens het ding in de vuilnisbak gekieperd.

Nu dus terug naar het heden. De situatie als eerder beschreven is volledig veranderd en ik wilde mijn studie stop zetten. (Dat kan gelukkig wel zonder iets van boete....dank u, NTI, op mijn blote knietjes pfffff!)

Of ik wel even die 159 euro wilde terug betalen, want "dat kado geldt alleen als je de volledige 4 jaar afrondt meneer".
Huh?

Dus ik krijg op voorhand een KADO (!!) en die moet ik betálen als ik er mee stop?
Dus zo ongeveer als een vriend die geen vriend meer is en je al die jaren een kadootje heeft gegeven, bij jou terugkomt om de kado's weer terug te vorderen?

Ja, meneer. Het stond ook in de voorwaarden!

Nou, was het dan niet beter geweest me het kado áchteraf te geven, om me te bedanken voor 4 jaar hard studeren?

Meneer, u moet die 159 euro gewoon betalen. Bij niet betalen schakelen we de deurwaarder in.

Pfffff......NTI?

Nederlands Talen Instituut? Of Niet Te Immiteren??

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kado NTI sigaar uit eigen doos

Ongelezen bericht door Jolijn »

:shock: :o :lol:
Koop er 1 van €15 op MP en stuur die op. :mrgreen:

Staat het echt zo in je studiecontract?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kado NTI sigaar uit eigen doos

Ongelezen bericht door Jolijn »

Bij 1 van de huidige acties (25% korting) zijn dit de actie voorwaarden:


Actievoorwaarden kortingsactie
Actievoorwaarden 40% korting op cursussen en beroepsopleidingen en 25% korting op MBO-opleidingen

Indien je binnen 1 maand na inschrijving dezelfde opleiding bij een andere erkende onderwijsinstelling vindt, betalen wij jou het prijsverschil terug. De studiemethode, lesomvang en de inhoud dienen identiek te zijn. Tijdelijke kortingsacties bij andere instellingen zijn uitgezonderd.
40% korting op cursussen en beroepsopleidingen geldig voor nieuwe inschrijvingen van 28 september 2012 t/m 30 november 2012 met een startdatum voor 15 december 2012.
25% korting op MBO-opleidingen geldig voor nieuwe inschrijvingen van 10 oktober 2012 t/m 30 november 2012, met een startdatum voor 15 december 2012.
Niet te combineren met andere kortingen en/of aanbiedingen van het NTI, uitgezonderd de 5% korting bij betaling ineens, de 15% oud-studentenkorting
Afwijkingen in het kortingspercentage van cursussen/opleidingen voorbehouden
Bij annulering van de cursus of beroepsopleiding wordt de verleende korting met terugwerkende kracht in rekening gebracht
Het NTI heeft het recht om de actievoorwaarden gedurende de actieperiode te wijzigen


NTI
verified
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 nov 2009 11:29

Re: Kado NTI sigaar uit eigen doos

Ongelezen bericht door NTI »

Beste student,

Zoals een forumbezoeker hierboven al aangeeft zijn er inderdaad voorwaarden verbonden aan het deelnemen aan een van onze acties, sterker nog.. bij inschrijving wordt een actieflyer meegestuurd met de voorwaarden indien een student aangeeft hierin geïnteresseerd te zijn, en daarna kan de student zelf aanmelden voor de actie onder akkoord verklaring met de voorwaarden.
Indien u over de situatie nog vragen hebt, dan kunt u ook mailen naar [email protected], ik zal e.e.a. graag met u bespreken.

Vriendelijke groet,

Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

RonnieMahonie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2012 21:36

Re: Kado NTI sigaar uit eigen doos

Ongelezen bericht door RonnieMahonie »

Beste Els-van-de-klantenservice,

Er is mij in het geheel niks onduidelijk en daarom hoef ik niet nóg een keer contact met het NTI te zoeken.
Het kan hier maar gezegd zijn hoe het NTI met zogenaamde kadootjes om gaat. Het zijn ten eerste al opgedrongen materiële zaken waar (gezien het aanbod op Marktplaats) niemand op zit te wachten, terwijl je vervolgens je 'kado' terug mag geven / betalen.

Uw opmerking over het tekenen van een contract in die zin ontken ik ook absoluut niet. Mijn onderwerp betreft het woord KADO namelijk. Met dit onderwerp probeer ik het NTI vervolgens ook niet te beschadigen, maar wél toekomstige klanten te wijzen op de gevaren die schuilen in het stopzetten van de opleiding binnen de contractsperiode.

Gesloten