LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Positieve ervaringen thuisstudies

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Studiebolletje
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2012 12:25

Positieve ervaringen thuisstudies

Ongelezen bericht door Studiebolletje »

Wellicht bevind ik me voor mijn vragen op de verkeerde site, maar ik ben benieuwd naar positieve ervaringen rondom thuisstudies. Vanwege mijn werk en gezin wil ik graag een thuisstudie volgen ( ik zou wel 1 x per maand op zaterdag naar les/college kunnen gaan) maar ik zie door de bomen het bos niet meer...Zoveel aanbieders, prijsverschillen en veel ( eigenlijk bijna alleen maar) negatieve ervaringen.

Mijn interessegebied is psychologie en creativiteit. Zijn er mensen die blij zijn met hun thuisstudie en zoja van welk instituut? Alvast bedankt!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Positieve ervaringen thuisstudies

Ongelezen bericht door berndv »

Heb zelf loi hogeschool gedaan, althans geprobeerd. Ik dacht dat de kosten die de opleiding met zich mee brengt genoeg stimulans zouden bieden om door te gaan, echter ben ik na 1 jaar vanwege motivatie gestopt. Ik wilde het echt wel graag halen, maar de opleiding die ik deed had niets te maken met mijn huidig vakgebied, wat ook de reden was om de opleiding te gaan doen. Ik wilde een nieuwe weg inslaan. Maar doordat ik niets van het geleerde in de praktijk kon brengen was de motivatie steeds verder te zoeken.

Dus zorg dat je zeker weet dat je dit wilt en dat je hierin ook aansluiting vind in hè vakgebied.

Daarnaast qua instituut is de loi prima, vragen worden redelijk vlot beantwoord, echter zal de loi je niet bij de les houden, als jij een half jaa niets inlevert, gaan zij niet vragen wanneer je iets gaat insturen, dat is echt je eigen verantwoordelijkheid. Het inlog deel van hun website is vrij duidelijk, je moet er wel eerst even je weg in vinden, maar het is vrij simpel opgezet.

Voor de rest, gebruik de zoekfunctie eens. Denk alleen dat als je de topics doorleest, je weinig positiefs zult vinden, als je tevreden bent, ga je geen topic openen op dit forum.

shavax
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2013 04:53

Re: Positieve ervaringen thuisstudies

Ongelezen bericht door shavax »

Not actually a home Lerner but have seen many people doing this and among them many are very much satisfied with their study. I like the idea of home study. It is the best way to study as you have better opportunity and equipment (PC actually) to do better search. The only down side is that there is not actually a teacher or some one from whom you can get guidance.


[commerciële link verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door shavax op 26 mar 2013 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Positieve ervaringen thuisstudies

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Misschien dan even thuis studie ned? Je leest ned maar schrijft engels....mmmm...ff loi.


@ ts
Ik he ook een opleiding gedaan bij LOI,omdat ik altijd thuis en toen nog kon schrijven( nu niet meer)
Dacht ik ga wat leuks doen,heb dus opleiding toerisme gedaan,zonder werk! Puur zo..en dingen opzoeken en informeren...het vergt idd discipline ,maar ik heb het gehaald..
Was officieel diploma dus let daar wel op,dat je via het instituut examen doet,ik deed via sepr...stichting examen proeven reizen,zit de hele meute in de zaal anvr,noem het op ,om je examens af te nemen..

Loi,ik had een online leraar die bleek later aan de hoge school voor toerisme te werken i breda,
Kon ik altijd mailen met een vraag.
Wel veel fouten in de lesstof,die ik ondekte!! Menig mens zei er iets over,ik wel! Is herdruk toen gekomen.
Moet zeggen alles bijelkaar was LOI positief!!!
Netjes verzorgd...

Wat ii dus bedoel,je kan ook zeg maar? Cusus pc doen en dan krijg je diploma van de loi!!dat is niet veel waard...althans? Je kan beter officieel hebben...let daar op!!

Succes

Gesloten