LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Markus Verbeek Praehep

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Unknownstudent
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2016 12:51

Markus Verbeek Praehep

Ongelezen bericht door Unknownstudent »

Geachte Radar,

Hierbij wil ik jammer genoeg mijn verhaal doen over Markus Verbeek Praehep.
Ik doe mijn korte versie van al deze drama om twee berichtjes.

Ik ben begonnen met de modules van de opleiding Moderne Bedrijfsadministratie in september 2015. Voor deze opleiding moeten er vier vakken worden behaald: kostencalculatie, financiering, bedrijfsaministratie en belastingwetgeving.

Het begon allemaal redelijk ‘goed’ wat problemen met E-connect maar goed dat kan gebeuren. Tijdens het inplannen van mijn examens liep ik elke keer weer aan dat ik opnieuw mijn dyslexie verklaring moest toesturen. Ik denk dat ik heb inmiddels ongeveer 10 keer heb gestuur voor 4 examens. Helaas werden er zelfs toen nog de verkeerde examens klaargezet.

Op 14 januari 2016 heb ik mijn eerste examen voor het vak kostencalulatie gedaan. Gelukkig eindelijk de juiste versie voor dyslexie. De normale uitslagsduur is 4-6 weken had ik begrepen. Helaas duurde dit bij mij ruim 2 maanden. Uiteindelijk na lang wachten kreeg ik mijn cijfer een onvoldoende. Als ik het mij goed herinder een 4,2. Ik dacht toen nog heel jammer maar misschien heb ik niet goed genoeg geleerd. Het was immers mijn eerste examen. Ik kon mij dat niet voorstellen maar ging het toch bij mezelf zoeken.

Op 17 februari 2016 heb ik mijn eerste examen voor financiering gedaan. Hierbij ging het helaas het zelfde als bij kostencalculatie. Ik kreeg tot mijn verbazing mijn cijfer een 1,8. Ik heb toen de klantenservice weer gebelt en gevraagt wat er mis is gegaan omdat naar mijn idee als je een 1,8 hebt heb je eigenlijk alleen je naam ingevuld. Ik werd daar zoals de keren hiervoor helaas niet geholpen. Ik begon nog meer aan mezelf te twijvelen want ik had voor dit examen nog meer geleerd dan voor kostencalculatie omdat ik die ook al niet had gehaald.

Inmiddels waren mijn twee volgende modules gestart bedrijfsadministratie en belastingwetgeving.
Halverwege de module bedrijfsadministratie op 7 april 2016 (les 2 van de 4 daglessen) krijgen wij te horen dat de boeken niet voldeden aan de examenstof en moesten we opnieuw beginnen met nieuwe boeken. Erg vervelend.

Ondertussen had ongeveer niemand de modules kostencalculatie en financiering gehaald. Dat was al helemaal demotiverend om te horen dat gewoon maar 1 of 2 mensen in de 4 klassen die ik inmiddels al het maar hadden gehaald.

Op 18 april 2016 gratis herkansing kregen wij een e-mail van Mvp dat wij een gratis herkansing konden aanvragen voor zowel kostencalculatie als financiering. Dat klonk in eerste instantie als een goede compensatie. Het daadwerkelijk krijgen van deze gratis herkansing duurde zoals verwacht een stuk langer.

Ik heb toen examen kostencalcutalie bij de Associatie geprobeert te halen omdat mijn vertrouwen bij Markus verbeek weg was. Helaas heb ik deze niet gehaald. Ik kon toen geen vrij meer krijgen op mijn werk doordat ik voor mijn eerste twee examens al samen een maand had opgenomen.
Ik heb hier op 9 mei en 30 mei een herkansing gedaan. Twee keer 179 euro.

Op 19 mei 2016 kreeg in eindelijl een e-mail waarin ik mij zou kunnen inschrijven en een examen kon inplannen voor de gratis herkansing.

Rond die tijd waren mijn twee laatste modules alweer bijna afgelopen. Ik heb toen besloten om mij eerste te richten daarop omdat ik anders alles door elkaar zou doen. Dit in combinatie met mijn toenmalige fulltime baan.

1 juni had ik mijn functionering gespek. Ik zou een vastcontract moeten krijgen maar helaas had mijn werkgever besloten dat mede doordat hij dacht dat ik geen vooruitgang maakte met mijn studie dat hij mijn contract niet zou verlengen. Ik had immers een 4,2 en een 1,8 en wel een maand ervoor geleerd.

Op 3 juni 2016 kreeg ik een e-mail van Mvp dat er van alles mis was gegaan en dat de eisen die zij stelde aan het correctiemodel van mijn eerste twee examen kostencalculatie en financiering veelste hoog waren. Ik kreeg toen twee nieuwe cijfers. Een 6,0 voor kostencalculatie dit was een 4,2 en een 5,7 voor financiering dit was een 1,8.

Helaas was mijn contract toen al afgelopen en niet verlengt en bleek dat mijn harde leren en toch de onvoldoendes onterecht waren.

Toen ik mvp belde voor mijn 1,8 en of er mensen naar konden kijken of het uberhaupt wel was nagekeken werd ik behandeld alsof ik gewoon dom ben en maar beter had moeten leren. Achteraf bleek dit dus onterecht.

Unknownstudent
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2016 12:51

Re: Markus Verbeek Praehep

Ongelezen bericht door Unknownstudent »

(vervolg)

Inmiddels had ik geen baan meer en besloot ik mij volop te richten op het halen van mijn laatste twee modules bedrijfsadministratie en belastingwetgeving. Ik heb toen op 30 juni 2016 examen gedaan voor bedrijfsadministratie en na 6 weken gehoord dat ik deze heb behaald met een 6,9.

Nog maar eentje te gaan dacht ik: belastingwetgeving! Op 17 juni 2016 heb ik mijn eerste examen belastingwetgeving gedaan. Na weer 6 weken wachten hoorde ik dat ik deze niet had gehaald een 5,2 was mijn cijfer. Ik heb toen natuurlijk weer gebeld of het goed was gegaan na al mijn eerdere ervaring had ik er nog weinig vertrouwen in. Er werd zoals gebruikelijk gedaan alsof ik dom was en gewoon een nieuw examen moest doen. Ik heb toen mijn klachten uitgesproken en verteld dat ik mede door dit alles mijn baan ben verloren dat een beetje medewerking wel prettig zou zijn. Ik werd toen best pissig en heb de manager gesproken er werd mij toen een gratig herkasing aangeboden. Op dat moment was ik daar niet blij mee omdat ik dacht alweer een examen. Toen ik later terugbelde om te zeggen dat ik er graag gebruik van wilde maken omdat ik wel alles op alles wilde zetten om mijn diploma te halen kon dit helaas niet meer en was er mij nooit een examen aangeboden. Heel gek maar toch verbaaste mij dit niet meer.

Ik heb toen besloten weer naar de associatie te gaan en heb daar op 15 augustus een examen belastingwetgeving gedaan. Weer 179 euro.

Op 19 augustus heb ik bezwaar gemaakt op mijn cijfer van belastingwetgeving. Tijdens de inzage kwam ik erachter dat het correctie model gebruik maakt van de wettenbundel 2015 terwijl mijn module is gestart in 2016 en ik via mvp de wettenbundel 2016 heb gekregen. Ik heb bezwaar gemaakt (75 euro) en moest natuurlijk weer een maand wachten. Gelukkig had ik in die tijd tijd om mijn herkansing te doen. Ik dacht ik ga voor de herkansing en het bezwaar ondanks dat ik wist dat ik gelijk had. Je weet het maar nooit bij mvp.

Op 24 augustus 2016 heb ik toen via mvp een herkansing gedaan 174 euro. Ondertussen was ik ook aan het wachten op uitslag van het bezwaar. De uitslag zou uiterlijk 16 september zou ik uiterlijk de uitslag horen. Op 16 september kreeg ik een mail dat er uitstel nodig was en dat ik uiterlijk 30 september 2016 mijn uitslag kreeg. Op 30 septeber kreeg ik te horen dat het ‘zo snel mogelijk’ zou komen maar dat ik geen 75,- hoefte te betalen wanneer ik ongelijk had. U snapt dat ik in woorden niet kan typen wat voor een gevoel mij dit gaf. Uiteindelijk kreeg ik op 17 oktober 2016 te horen dat ik mijn eerste examen met een 7.0 had behaald. Ook hoorde ik dat ik mijn herkansing had behaald met een 5,9.

Toen ik meteen die dag belde van jeej gehaald! Ik wil zo snel mogelijk mijn diploma want ik wil nooit maar ook nooit meer een seconde verbonden zijn aan mvp. Kwam het volgende:

Omdat er nog nooit iemand was geweest die een bezwaar had ingediend en een herkansing deed voor het zelfde vak was het niet duidelijk wel cijfer zou tellen. Hierop antwoorde ik natuurlijk het hoogste cijfer telt dat ik naar mijn idee de standaard regel. Maar helaas er moest weer overlegt worden.

Uiteindelijk heb ik na veek bloed zweet en vooral tranen op 2 november mijn diploma thuis gekregen. Gelukkig wel met de 7 voor belastingewetgeving.

Helaas is dit niet alles geweest wat er allemaal is mis gegaan maar dit is wel het gene waar ik het meest kwaad om ben geworden. Naast het feit dat ik volledig aan mezelf ging twijfelen of ik het wel kon of het niet tehoog was gegrepen ben ik hierdoor ook mijn baan verloren. Buiten de vier onterechte extra examens die ik heb gedaan die mij alleen al 711 euro hebben gekost. Heb ik onterecht maanden in de stress gezeten, huilend en twijfelend hoe dit toch zou kon gaan. Ik heb inmiddels wel weken met de klantenservice gebeld zelf zo vaak dat als ik zei: Goedemiddag dat ze als wisten wie ik was.

Ik vind het heel erg dat een organisatie als Markus Verbeek die erg goed staat aangeschreven zo erg kan falen. Ik heb voor deze vier modeles 3.931,80 euro betaald plus alle onnodige herkansingen plus de miljoene keren dat ik zonder resultaat naar de klantenservice heb gebeld. Het is zelfs zo dat ik nu achteraf denk was het al deze stres woede en narigheid waard. Ik ben inmiddels zelfs een hele andere richting gaan doen puur door deze verschrikkelijke ervaring.

Ik hoop dat ik via deze melding een keer wel gehoord en serieus wordt genomen. Ik begrijp dat al deze narigheid niet terugedraaid kan worden maar een compensatie zou wel op zijn plaats zijn. Ik hoop vooral dat dit voor de toekomstige studenten niet meer gebeurd.

stofzuigertje

Re: Markus Verbeek Praehep

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

€4000,- betalen voor een onbekende firma zonder eerst de resultaten te onderzoeken.
Jammer maar via Google had je iets kunnen vinden of rondvragen naar geslaagde die alle examens haalde, en dat zal niet makkelijk zijn.

Kijk voor je een opleiding begin eens rond en naast de prijs ook vooral naar slagingskansen.
Voor rijbewijzen is CRB, die heeft van vele rijscholen, hoe dit voor dit soort vakken is weet ik niet.
Maar een goede school avond cursus lijkt me beter, volwassen onderwijs, en niet deze commerciële die alleen zijn eigen administratie op orde
wil hebben.

Ik verwacht dat geld terug of compensatie erg moeilijk gaat worden.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Markus Verbeek Praehep

Ongelezen bericht door henk51 »

stofzuigertje schreef:

4000,- betalen voor een onbekende firma zonder eerst de resultaten te onderzoeken.
Jammer maar via Google had je iets kunnen vinden of rondvragen naar geslaagde die alle examens haalde, en dat zal niet makkelijk zijn.

Niks geen onbekende firma ik heb 50jaar geleden mijn MBA opleiding gedaan bij hun. Was toen nog avondschool en alles met de hand uitrekenen
rekenmachines waren toe nog niet eens. kladpapier met berekeningen erbij inleveren.

gr Henk

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Markus Verbeek Praehep

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Beste Unknownstudent, ik kan u niet helpen maar wel een compliment geven voor uw doorzettingsvermogen! Ik hoop dat u snel een leuke baan vindt.

Gesloten