LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stoppen LOI

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Smolly89
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2016 13:10

Stoppen LOI

Ongelezen bericht door Smolly89 »

Ik zag dat iemand al een soortgelijk topic had geopend, maar mijn verhaal is weer net wat anders.

Vorig jaar juli heb ik mij ingeschreven voor de opleiding MBO Verzorgende IG klassikaal bij de LOI. Deze zou September starten, maar dit werd pas eind Oktober, omdat er te weinig aanmeldingen waren. De data van klassikale lessen zouden snel bekend worden, maar hier moest ik steeds op wachten. Omdat ik een baan heb met onregelmatige diensten, was het voor mij zo niet te plannen.
Van mijn werkgever moet ik een papiertje halen en had 1,5 jaar uitstel gekregen (precies de duur van de studie). Tijdens de introductie dag werd gelijk al gezegd dat het minimaal 24 maanden zou duren en omdat het ook nog eens later begon, was dit in mijn situatie niet prettig.
Via mijn werkgever kreeg ik de optie om een ervaringscertificaat te halen en dat om te zetten naar diploma.

Nu ben ik al sinds de eerste week van dit jaar bezig m'n studie bij de LOI stop te zetten. Volgens de voorwaarden kan dit binnen 12 maanden na start van de studie, schriftelijk of via de mail. Ik heb gemaild, moet steeds weken op antwoord wachten. Krijg dan eerst een mailtje dat ik binnen 2 dagen antwoord krijg, dan dat ze de mail doorgestuurd hebben en dat ik binnen 8 tot 10 werkdagen antwoord krijg en dan een mailtje dat het niet op tijd lukt. Dit gaat steeds weer zo. Eerste reactie van LOI was dat ik onmogelijk kan stoppen. Daarna gebeld, maar ik word niet geholpen en moet maar wachten op mail. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. ik mag/kan toch gewoon stoppen. Heb het eerste jaar al volledig betaald, in de voorwaarden staat ook dat ik dat niet terug krijg. Vind ik best, maar nu staat er in de voorwaarden dat ik de totale opleiding moet betalen. Terwijl dat er eerst niet stond.

stofzuigertje

Re: Stoppen LOI

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je deze opleiding afmaakt kan een andere werkgever.... en ben je niet werkloos na afloop....

En de markt trekt weer aan en met diploma meer kans en de werkgever wist dat je deze opleiding zou doen dus moeten
zij het werk schema aanpassen.
Het was toch hun vraag voor deze opleiding en dat het nu anders kan....
Er is al betaald dus niet weggooien en maak het af, want zonder diploma, ook al is het half jaar later maak je meer kans,
en als deze langer duurde is vaak verlengen mogelijk of bij andere verder gaan....

Succes met studie en voortaan eerst de voorwaarden goed bestuderen voor je de inschrijving definitief maakt.

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Stoppen LOI

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Beste vraagsteller,
Uit rechtspraak (inmiddels diverse uitspraken) is gebleken dat een particulier een cursus / opleiding /studie (die een overeenkomst van opdracht is) vaak tussentijds op kan zeggen, ook wanneer in de algemene voorwaarden en/of leveringsvoorwaarden is opgenomen dat dit niet mogelijk zou zijn of alleen onder bepaalde voorwaarden.
Geef dus aan dat u niet accepteert dat u nog iets moet betalen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Gesloten