MBO+ opleiding "Luisterkind"

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: MBO+ opleiding "Luisterkind"

Ongelezen bericht door kweenie »

Lady1234 schreef:
22 mei 2023 14:13
En antibiotica kan wel degelijk schaden. Als het nodig is, neem je die schade op de koop toe. Maar als het niet nodig is, schaadt het alleen maar.
Helemaal mee eens, maar dat is dus niet de instelling van de patiënten en de dokters die het voorschrijven.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MBO+ opleiding "Luisterkind"

Ongelezen bericht door kuklos »

kweenie schreef:
24 mei 2023 10:25
Lady1234 schreef:
22 mei 2023 14:13
En antibiotica kan wel degelijk schaden. Als het nodig is, neem je die schade op de koop toe. Maar als het niet nodig is, schaadt het alleen maar.
Helemaal mee eens, maar dat is dus niet de instelling van de patiënten en de dokters die het voorschrijven.
Patiënten schrijven niets voor, alleen artsen kunnen dat. Doch, ik ben zeer benieuwd naar je onderbouwing van je claim over de artsen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: MBO+ opleiding "Luisterkind"

Ongelezen bericht door kweenie »

kuklos schreef:
24 mei 2023 10:33
kweenie schreef:
24 mei 2023 10:25
Lady1234 schreef:
22 mei 2023 14:13
En antibiotica kan wel degelijk schaden. Als het nodig is, neem je die schade op de koop toe. Maar als het niet nodig is, schaadt het alleen maar.
Helemaal mee eens, maar dat is dus niet de instelling van de patiënten en de dokters die het voorschrijven.
Patiënten schrijven niets voor, alleen artsen kunnen dat. Doch, ik ben zeer benieuwd naar je onderbouwing van je claim over de artsen.
Even snel twee willekeurig Google hits
https://infofrankrijk.com/de-apotheker- ... ok-advies/
https://www.maastrichtuniversity.nl/nl/ ... ca%20kopen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: MBO+ opleiding "Luisterkind"

Ongelezen bericht door angel1978 »

kweenie schreef:
24 mei 2023 21:42
kuklos schreef:
24 mei 2023 10:33
kweenie schreef:
24 mei 2023 10:25


Helemaal mee eens, maar dat is dus niet de instelling van de patiënten en de dokters die het voorschrijven.
Patiënten schrijven niets voor, alleen artsen kunnen dat. Doch, ik ben zeer benieuwd naar je onderbouwing van je claim over de artsen.
Even snel twee willekeurig Google hits
https://infofrankrijk.com/de-apotheker- ... ok-advies/
https://www.maastrichtuniversity.nl/nl/ ... ca%20kopen.
Je was vergeten te vermelden dat je het over in het buitenland had?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MBO+ opleiding "Luisterkind"

Ongelezen bericht door kuklos »

Apothekers zijn geen artsen. En Frankrijk is geen Nederland.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: MBO+ opleiding "Luisterkind"

Ongelezen bericht door kweenie »

angel1978 schreef:
24 mei 2023 21:45
kweenie schreef:
24 mei 2023 21:42
kuklos schreef:
24 mei 2023 10:33


Patiënten schrijven niets voor, alleen artsen kunnen dat. Doch, ik ben zeer benieuwd naar je onderbouwing van je claim over de artsen.
Even snel twee willekeurig Google hits
https://infofrankrijk.com/de-apotheker- ... ok-advies/
https://www.maastrichtuniversity.nl/nl/ ... ca%20kopen.
Je was vergeten te vermelden dat je het over in het buitenland had?
Nee hoor.
kweenie schreef:
16 mei 2023 06:22
In sommige landen schrijven de huisartsen bij een griepje zeer makkelijk antibiotica voor. Heeft in de regel weinig medisch nut (griep komt door een virus, antibiotica werkt alleen tegen bacteriën) maar de patiënten zijn tevreden omdat ze het idee hebben dat de dokter er iets aan doet.

Doorskie
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2023 00:52

Re: MBO+ opleiding "Luisterkind"

Ongelezen bericht door Doorskie »

Erthanax schreef:
14 mei 2023 10:42
Doorskie schreef:
13 mei 2023 01:23
(...) Hoe kan het dat dit een officiële MBO opleiding is? (...)
Achter deze vraag zit een begrijpelijke, maar verkeerde veronderstelling. Voor de rest heeft u volkomen gelijk, het gaat om een obscure flutcursus in kwakzalverij.

Op crkbo.nl staat o.a.:
CRKBO schreef:Een niet-wettelijk erkende beroepsopleiding kan toch voor vrijstelling in aanmerking komen als ze wordt aangeboden door een instelling die ingeschreven is in het CRKBO Register Instellingen.
Wie hier staat ingeschreven als instituut of docent biedt dus per definitie niet erkende opleidingen, zonder een officieel, door het ministerie erkend diploma.
Echte, erkende mbo-opleidingen hebben een crebo-nummer, hbo-opleidingen een croho-nummer.

Als u de eisen aan crkbo-registratie leest, zult u zien dat die marginaal zijn en vrijwel alleen over de doelgroep gaan: alleen beroepsopleidingen aan bedrijven. Van een inhoudelijke toetsing van de kwaliteit van het onderwijs is geen sprake. Het enige doel van registratie is het krijgen van een btw-vrijstelling.

Vreemd genoeg kan ik in het openbare register voor instellingen en dat voor docenten deze specifieke "opleiding" niet vinden. Ik heb gezocht op luisterkind, Hendriks en Waddinxveen. Misschien zie ik iets over het hoofd.

Ik zie ook dat er een ® gebruikt wordt. Dat suggereert dat luisterkind als merk is gedeponeerd. Dat truukje wordt vaker gebruikt door kwakzalvers die een "methode", "behandeling" of "therapie" bedacht hebben. Tegen flinke eenmalige en jaarlijkse betaling kunnen anderen zich dan "certificeren" om deze merknaam te mogen gebruiken. Nog een verdienmodelletje erbij, dus.

Wees terecht trots op uw échte mbo-diploma. Daar hechten werkgevers waarde aan. Geen enkele serieuze werkgever hecht belang aan een cursus kwakzalverij.
Ik snap het nu. Je kunt dus op je eigen website vooral met termen als MBO gooien zonder dat er iemand je op de vingers tikt. Ik denk altijd maar dat mensen die hierin trappen, zelf ook geloven in aura's en geesten, daar heb ik geen enkele moeite mee. Wel met de mensen die hulp zoeken na een traumatische gebeurtenis en bij dit soort mafkezen terecht komen.

Doorskie
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2023 00:52

Re: MBO+ opleiding "Luisterkind"

Ongelezen bericht door Doorskie »

Onkruid71 schreef:
14 mei 2023 19:18
Normaal als je iemand een oplichter noemt, moet er veel bewijs zijn, ik heb nog geen bewijs gezien.
Niemand riep oplichter, dat doe jij nu. Ik heb geen bewijs nodig om jou te vertellen dat een opleiding waarin in de omschrijving al woorden gebruikt worden als: auralifters, entiteiten, psychometrie en spirits naar het licht wijzen; één grote nonsense bende is waar uitkomsten vanuit objectief en onafhankelijk onderzoek niet heel hoog in het vaandel staan.

Ik ben bang dat deze mensen hun eigen kwakzalverij het hardste geloven. Of het zijn psychopaten die met een stalen gezicht dit soort onzin verkondigen en daar anderen moeilijk veel voor laten betalen.

Ik weet niet wat ik erger vind.

dirkib
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 sep 2010 18:51

Re: MBO+ opleiding "Luisterkind"

Ongelezen bericht door dirkib »


HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: MBO+ opleiding "Luisterkind"

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Mooi dat er actie ondernomen is om dit een halt toe te roepen. Het onterecht gebruik van de termen MBO of HBO is misleiding, zo blijkt uit de nieuwsberichten van vandaag. Al eerder is op dit forum voorbij gekomen dat mensen aangeven gedupeerd te zijn door NCOI, die organisatie heeft een boete gekregen.

Doorskie
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2023 00:52

Re: MBO+ opleiding "Luisterkind"

Ongelezen bericht door Doorskie »

dirkib schreef:
26 jul 2023 11:58
https://www.nu.nl/binnenland/6273951/bo ... lomas.html

Er wordt werk van gemaakt.
Fijn dat je dit artikel deelt. Ik ben weer iets geruster over de opleidings criteria.

Plaats reactie