Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door Radar »

Als student aan een mbo-instelling hoef je er niet vanuit te gaan dat je dezelfde voordelen krijgt als studenten die ingeschreven staan aan een universiteit of hbo-instelling. Radar ging op onderzoek uit en ontdekte dat je een kroeg zomaar niet in mag als mbo'er bent.

Wat vind jij hiervan? Of heb je vergelijkbare ervaringen? Laat het weten in dit topic.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Lekker vaag verhaal, "een" kroeg "mogelijk" niet in mag. Waar gaat dit over Thé?

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door BL2 »

Echt, dat is pas discriminatie van het ergste soort !

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door kuklos »

Dit is gewoon pure clickbait.
Triest dat Tros Radar zich tot dat niveau verlaagt.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Staat dat dan op zijn voorhoofd, dat hij een MBO-er is?

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door 16again »

Radar schreef:
14 nov 2022 19:36
Als student aan een mbo-instelling hoef je er niet vanuit te gaan dat je dezelfde voordelen krijgt als studenten die ingeschreven staan aan een universiteit of hbo-instelling. Radar ging op onderzoek uit en ontdekte dat je een kroeg mogelijk niet in mag als mbo'er bent.
Is het dan een voordeel, dat je die kroeg wel in mag?

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
14 nov 2022 20:01
Staat dat dan op zijn voorhoofd, dat hij een MBO-er is?
Gaat om een speciale studentenkroeg waar je alleen in mag met een pasje van de universiteit of hbo. Studenten met een pasje van een mbo opleiding worden geweigerd.

J. Deltoer
Berichten: 3082
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Pure discriminatie Maar nu horen we Jerry Airfryer niet.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door Hophophop »

Nijogeth schreef:
14 nov 2022 20:18
Lady1234 schreef:
14 nov 2022 20:01
Staat dat dan op zijn voorhoofd, dat hij een MBO-er is?
Gaat om een speciale studentenkroeg waar je alleen in mag met een pasje van de universiteit of hbo. Studenten met een pasje van een mbo opleiding worden geweigerd.
Ok, als dat is wordt het dus bewust verkeerd geframed door Radar dus. Het is niet zo dat enkel MBO scholieren worden geweigerd; iedereen die niet ingeschreven staat aan een HBO/Uni wordt geweigerd.

En lekker belangrijk verder. Ik zie in wat het probleem is. Ik zie al helemaal niet in waarom je per se naar een kroeg zou willen waar je niet welkom bent. Zoek een andere kroeg uit of richt er zelf een op, en in dat laatste geval kan je ook helemaal zelf de toelatingseisen betalen.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door kuklos »

@Radar, mbo-ers zijn geen studenten, doch scholieren. Van oudher werd de term student alleen voor ingeschrevenen aan de universiteit gebruikt. Dus eigenlijk zijn zelfs hbo-ers geen studenten.

Maar misschien kunnen jullie de term student oprekken tot middelbare scholieren en daar dan ook een item over maken, dat ook die niet worden toegelaten. /s

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door Lady1234 »

MBO-ers zijn een tijdje geleden overgedoopt tot student. What is in a name.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
14 nov 2022 20:08
Radar schreef:
14 nov 2022 19:36
Als student aan een mbo-instelling hoef je er niet vanuit te gaan dat je dezelfde voordelen krijgt als studenten die ingeschreven staan aan een universiteit of hbo-instelling. Radar ging op onderzoek uit en ontdekte dat je een kroeg mogelijk niet in mag als mbo'er bent.
Is het dan een voordeel, dat je die kroeg wel in mag?
Studentenprijzen ipv horeca prijzen..
Zoals in veel winkels en andere plekken in studentensteden.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar een gewoon werkende jongeling mag daar dan ook niet binnen?

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
14 nov 2022 21:57
Maar een gewoon werkende jongeling mag daar dan ook niet binnen?
Je krijgt alleen de studentenkorting ( soms tot 20%) bij vertoon van je hbo of universiteit studentenpas.
In de kroeg is dat wat lastig controleren per biertje dus gaat de prijs standaard omlaag en alleen toegang op vertoon van.

https://indebuurt.nl/nijmegen/acties/st ... rij~85758/

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door BL2 »

Dus met mijn OV chipkaart kom ik er ook niet in ?

Verder adviseer ik om het Juridisch Loket of Rechtsbijstandsverzekeringen eens te benaderen.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door Nijogeth »

BL2 schreef:
14 nov 2022 22:10
Verder adviseer ik om het Juridisch Loket of Rechtsbijstandsverzekeringen eens te benaderen.
Dit kan Seinhuis beter, die zet er direct de links bij.

DeBoeselare
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2022 09:19

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door DeBoeselare »

Wat een onzin dat mbo-ers ook studenten moeten heten en ook recht moeten hebben op alle kortingen! Prima, maar dan net als hbo en uni ook geen gratis geld meer en schoolgeld gelijk aan collegegeld.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door Erthanax »

Oké boomers :mrgreen: Of je het nu leuk en logisch vindt of niet, voor de wet heten mbo'ers tegenwoordig nu eenmaal studenten. Daarvoor waren het "deelnemers" en nog eerder gewoon "leerlingen".

Ik vind er ook wel wat van, echt waar, maar de tijden veranderen nu eenmaal.

Wanneer ben je tegenwoordig afgestudeerd? Met een (academische) bachelor? Of met een master? Vroeger was je pas afgestudeerd als je gepromoveerd was. Een opleiding aan wat nu een technisch universiteit heet (Delft, Eindhoven, Twente) gold niet als wetenschappelijk, maar als technisch. Studeren in/aan Tilburg, Maastricht, Rotterdam, Nijenrode? Er zijn nog steeds mensen (waaronder ikzelf :D) die dan een glimlach moeten onderdrukken.

Toen ik pakweg 25 jaar geleden een groot artikel in een regionale krant zag over "Sittard als studentenstad", realiseerde ik me dat het keerpunt ruimschoots gepasseerd was.

Mbo'ers zijn studenten, wen er maar aan.

Lowieze
Berichten: 6591
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door Lowieze »

Erthanax schreef:
15 nov 2022 10:42
Oké boomers :mrgreen: Of je het nu leuk en logisch vindt of niet, voor de wet heten mbo'ers tegenwoordig nu eenmaal studenten. Daarvoor waren het "deelnemers" en nog eerder gewoon "leerlingen".

Ik vind er ook wel wat van, echt waar, maar de tijden veranderen nu eenmaal.

Wanneer ben je tegenwoordig afgestudeerd? Met een (academische) bachelor? Of met een master? Vroeger was je pas afgestudeerd als je gepromoveerd was. Een opleiding aan wat nu een technisch universiteit heet (Delft, Eindhoven, Twente) gold niet als wetenschappelijk, maar als technisch. Studeren in/aan Tilburg, Maastricht, Rotterdam, Nijenrode? Er zijn nog steeds mensen (waaronder ikzelf :D) die dan een glimlach moeten onderdrukken.

Toen ik pakweg 25 jaar geleden een groot artikel in een regionale krant zag over "Sittard als studentenstad", realiseerde ik me dat het keerpunt ruimschoots gepasseerd was.

Mbo'ers zijn studenten, wen er maar aan.
Ik hoorde pas van iemand die vond dat je alleen van studeren mag spreken als je een universitaire opleiding doet, had hij zelf namelijk gedaan. Een hbo-opleiding vond hij “een cursus volgen”.
Wel iemand die graag uit de hoogte doet……

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mbo-student wordt geweigerd in kroeg vanwege opleiding

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
15 nov 2022 10:52
Ik hoorde pas van iemand die vond dat je alleen van studeren mag spreken als je een universitaire opleiding doet, had hij zelf namelijk gedaan. Een hbo-opleiding vond hij “een cursus volgen”.
Haha!! Dikke kans dat die universitair geschoolde hard op z'n b*k zou gaan als hij die HBO-opleiding zou volgen. En daarnaast is in het echte leven een HBO-er vaak veel makkelijker en praktischer inzetbaar dan die uni-bal :D

Plaats reactie