LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NCOI bezwaar onterecht ontvankelijk verklaard

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
jack.oudsh
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2017 15:50

NCOI bezwaar onterecht ontvankelijk verklaard

Ongelezen bericht door jack.oudsh »

Op zaterdag 24 juni jl. heb ik een herexamen gedaan voor Bedrijfseconomische Aspecten. De uitslag van dit examen was helaas een onvoldoende. Als gevolg daarvan heb ik een inzagemoment aangevraagd en deze vond plaats op vrijdag 11 augustus jl. te Utrecht.
Tot mijn verbazing kwam ik er tijdens de inzage achter dat er grove fouten zijn gemaakt bij de beoordeling van mijn examen. Zo is bij een vraag die ik goed heb beantwoord slechts een gedeelte van het aantal punten toegekend. Bij twee andere vragen waarbij het antwoord door middel van een formule gegeven moest worden, zijn helemaal geen punten toegekend. De formule zelf, en de tussentijdse berekeningen zijn op een juiste manier toegepast. Echter heb ik verderop in de formule een rekenfout gemaakt waardoor het antwoord niet meer klopt. Conform het beoordelingsformulier/antwoordenvel zou daarvoor wel degelijk een gedeelte van het te behalen puntentotaal toegekend moeten worden.

Dezelfde middag heb ik nog een schriftelijk bezwaar verzonden via de email. Dit bezwaar is tot driemaal toe ontvankelijk verklaard met als reden dat het niet voldoende inhoudelijk was gemotiveerd. Vervolgens heb ik meerdere malen telefonisch contact gehad met verschillende medewerksters van NCOI. Helaas was de bereidheid om zich te verdiepen in deze case ver te zoeken. Zonder ook maar enige kennis van zake, wat betreft deze specifieke case werd mij medegedeeld dat het bezwaar terecht ontvankelijk zou zijn verklaard en dat de collega's van het examencommissie hun werk wel goed zouden hebben gedaan...
Het gevolg van dit alles is dat de termijn om bezwaar aan te tekenen inmiddels is verlopen en er voor mij dus niks anders op zit dan volgend jaar de module opnieuw te volgen en examen te maken.

Mijn klacht is dat het bezwaar ontvankelijk is verklaard op basis van het ontbreken van motivatie van mijn kant, terwijl ik niet degene ben die zich zou moeten verdedigen omdat hij fouten heeft gemaakt. Moeten we niet gewoon kijken waar het probleem ligt en dat aanpakken. De één onderbouwt nu eenmaal een bezwaar met twee A4tjes loze tekst, terwijl de ander gewend is short en sharp te werken en het met een paar regels af kan. Een bezwaar op deze manier afwimpelen komt op mij over als een slager die zijn eigen vlees keurt. En deze slager heeft geen zin om fouten toe te geven, of er überhaupt naar te kijken, en ziet mij maar al te graag de module opnieuw volgen zo dat de kas weer rinkelt...

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: NCOI bezwaar onterecht ontvankelijk verklaard

Ongelezen bericht door BreejKC »

U bent het niet eens met de afhandeling van uw klacht bij het NCOI. U kunt u dan wenden tot de Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen. Artikel 20 van de Algemene Voorwaarden van NCOI (diep weggestopt op hun site) geeft aan dat zij bij deze Geschillencommissie aangesloten zijn. In dit artikel is tevens de procedure te vinden die u hiervoor moet volgen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: NCOI bezwaar onterecht ontvankelijk verklaard

Ongelezen bericht door newmikey »

Lees ook nof even na wat "ontvankelijk verklaard" eigenlijk is - het wordt anders een nogal verwarrend verhaal. Ik maak eruit op dat uw bezwaar juist niet ontvankelijk verklaard is. Heeft u de exacte redenen zoals u die bij het inzagemoment hebt geconstateerd ook letterlijk als motivatie en voldoende omschreven in het bezwaarschrift vermeld? U kunt dan inderdaad nog terecht bij de Geschillencommissie. Als u echter uw bezwaarschrift uiterst summier heeft omschreven zal de niet onvankelijk verklaring ook daar stand houden.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: NCOI bezwaar onterecht ontvankelijk verklaard

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ik kan me voorstellen dat men deze klacht niet ontvankelijk heeft verklaard, als u de klacht net zo goed omschreven heeft als u hier doet!!!

bij scholen Nederlandse taal een idee misschien???

rocker
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 jul 2016 12:53

Re: NCOI bezwaar onterecht ontvankelijk verklaard

Ongelezen bericht door rocker »

Succes gewenst.
Ik heb een gelijksoortige ervaring met de ISBW en dat is sinds vorig jaar een onderdeel van de NCOI.
Uiterst hulpvaardig door de klantenservice geholpen, daar kan ik niets van zeggen. Echter werd mijn examen nogmaals nagekeken door dezelfde examinator en voorzien van een marginale omschrijving hoe deze persoon tot het cijfer was gekomen.
Daarvoor was ISBW onderdeel van Schouten en Nelissen en die hadden een veel transparantere wijze van beoordelen. Van hoog tot laag heb ik getracht om dit aan NCOI duidelijk te maken en om in ieder geval een gesprek met ze hierover te mogen hebben (Los van mijn examen). Dit werd op alle fronten afgewezen en niemand is daar blijkbaar geïnteresseerd in het verbeteren van hun kwaliteit.
Dus zet door en schrijf naar die geschillencommissie, succes.

stofzuigertje

Re: NCOI bezwaar onterecht ontvankelijk verklaard

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gezien de vele en dure TV reclame, meld even dat jou bericht hier staat en vraag om reactie....

Soms kiezen ze uit coulance voor mensen op forums eerder te helpen dan normale klanten.
Stuur een link naar dit forum en NOCI mag hier ook hun kant van het verhaal vertellen.

AartvanWeelden
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2017 20:13
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

Re: NCOI bezwaar onterecht ontvankelijk verklaard

Ongelezen bericht door AartvanWeelden »

Een medewerker van ons bedrijf heeft bij NCOI een opleiding gevolgd, die wij vergoeden. Echter de medewerker heeft zoveel tegenwerking gehad dat hij de opleiding heeft gestopt en dus niet heeft afgemaakt. Examens zonder opgaaf niet gehaald, herexamens op dagen die je zelf mag kiezen en dan weer niet door gaan, zodat je een heel stuk opnieuw moet doen. Te veel om op te noemen. En wij maar betalen, niet erg, maar resultaat gericht opleiden is ver te zoeken. Wat ons betreft is NCOI niet het opleidingsinstituut voor werkend Nederland. Ons personeel mag GEEN opleiding meer volgen bij het NCOI als wij deze moeten betalen.
Misschien toch een item voor Radar, er is echt heel veel mis bij het NCOI. Onze medewerker kan er een boek over schrijven.

Gesloten