LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NCOI doe maar niet!

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
NCOIdoemaarniet!
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2018 00:57

NCOI doe maar niet!

Ongelezen bericht door NCOIdoemaarniet! »

Een tijd geleden ben ik begonnen met een HBO opleiding bij de NCOI, waarbij ik al twee modules heb afgerond.
Echter ben ik nu al twee weken bezig met gestelgel over een fout die bij NCOI ligt maar dan vervolgens mij voor wil laten betalen.

De verschillende studieadviseurs geven telkens een ander antwoord op het zelfde onderwerp.
Veel begrip maar vervolgens probeert men je financieel op te lichten en daarbij ook de betalende partij namelijk mijn vorige werkgever.

Omdat de NCOI een te grote monopolie heeft binnen deze dienstverlening van onderwijs en een geaccrediteerde instituut is lijkt het mij geen gek idee dat Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap eens een onderzoek in stelt over de handel en wandel van NCOI en daarbij het opleidingsniveau, beoordelingen en de gang van zaken rondom inzage betalingen en herexamen kosten.

Men heeft ZZp'rs in dienst die dan een module opdracht moeten beoordelen, uit de beoordeling en onderbouwing hiervan blijkt dat de ZZP'r totaal niet op de hoogte is van de lesstof.

Vandaag heb ik wederom weer twee mails mogen ontvangen met daarin totaal foute berichtgevingen van verschillende adviseurs over een onderwerp en ook financieel juridisch gezien slaan zij ook nu weer totaal de plank mis. Puur financieel oplichterij

Professioneel nee! , klantvriendelijk nee!
Binnen de wettelijke kaders nee!

Uiteraard ga ik niet wachten tot OCenW een onderzoek instelt, of een reactie afwachten in een mail van NCOI met daarin een excuses voor de vele fouten en manipulaties tot het betalen en laten betalen van een opleiding waarvan die al reeds is voldaan in 2016.

Nee hoor ik neem morgen zelf wel weer even contact op,
En nee ...niet met NCOI, maar wel met een advocaat!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: NCOI doe maar niet!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

En wat is uw vraag aan het forum? Uw verhaal is namelijk nogal vaag en onduidelijk.

por1958
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2019 15:55

Re: NCOI doe maar niet!

Ongelezen bericht door por1958 »

hallo ncoi zijn grote tillers , willens en wetens belazeren de boel en proberen ze op allerlei manieren geld van je af te troggelen . Als wij iedereen samen een procedure beginnen maken we kans op een schadevergoeding . Hou wel een dossier bij . Laat maar weten . denk dat iedereen min of meer dezelfde klachten heeft .

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: NCOI doe maar niet!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

por1958 schreef:
02 feb 2019 16:01
hallo ncoi zijn grote tillers , willens en wetens belazeren de boel en proberen ze op allerlei manieren geld van je af te troggelen . Als wij iedereen samen een procedure beginnen maken we kans op een schadevergoeding . Hou wel een dossier bij . Laat maar weten . denk dat iedereen min of meer dezelfde klachten heeft .
Als u meent opgelicht te zijn, dan moet u daar zelf aangifte van doen. Daar heeft u geen andere mensen voor nodig. Elke zaak staat op zich en bij een mogelijk rechtszaak is het geen toegevoegde waarde om te vermelden dat er meer mensen zijn.

Een schadevergoeding kunt u alleen eisen als u ook daadwerkelijk aantoonbare schade heeft geleden door NCOI. Maar ook daar heeft u geen andere mensen voor nodig om dat aan te tonen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: NCOI doe maar niet!

Ongelezen bericht door renewouters »

por1958 schreef:
02 feb 2019 16:01
hallo ncoi zijn grote tillers , willens en wetens belazeren de boel en proberen ze op allerlei manieren geld van je af te troggelen . Als wij iedereen samen een procedure beginnen maken we kans op een schadevergoeding . Hou wel een dossier bij . Laat maar weten . denk dat iedereen min of meer dezelfde klachten heeft .
In Nederland kennen we geen class actions. Misschien iets minder Amerikaanse films kijken....

Erik88
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 dec 2017 10:59

Re: NCOI doe maar niet!

Ongelezen bericht door Erik88 »

U bent niet de eerste en zult niet de laatste zijn over de handelswijze van NCOI. Zij komen regelmatig voorbij.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: NCOI doe maar niet!

Ongelezen bericht door berndv »

por1958 schreef:
02 feb 2019 16:01
Als wij iedereen samen een procedure beginnen maken we kans op een schadevergoeding .
Indien u schade heeft door de NCOI zult u schade moeten claimen bij de NCOI, werken ze niet mee en u vindt dat ze de schade moeten vergoede, kunt u ze aanklagen bij een civiele rechter.

Ik zie niet zozeer in wat het nut is van een gezamenlijk iets. U heeft een geschil met NCOI, dan vecht u dat toch gewoon samen uit? Voor een Nederlandse rechter zal uw zaak toch individueel bekeken worden.

por1958
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2019 15:55

Re: NCOI doe maar niet!

Ongelezen bericht door por1958 »

uw verhaal klinkt bekend er zit een bepaald patroon in de handelswijze , onrechtmatige handelswijze misschien , er zijn veel van dezelfde klachten . denk dat het belangrijk is zo veel mogelijk bewijs te verzamelen waarvan men denkt dat deze later eventueel gebruikt kan worden tegen de ncoi . let op dat de ncoi ook zelf op dit forum zit . om de boel te beïnvloeden .

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: NCOI doe maar niet!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die laatste zin, och nee, het is maar een zin, betekent dat dat het NCOI Radar onder invloed heeft? Dat vind ik nogal aanmatigend.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: NCOI doe maar niet!

Ongelezen bericht door Erthanax »

por1958 schreef:
05 feb 2019 20:49
let op dat de ncoi ook zelf op dit forum zit . om de boel te beïnvloeden .
Daar ben ik heel benieuwd naar. Kunt u daar een of meer voorbeelden van geven?

Gesloten