LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Wolci
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2015 15:22

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door Wolci »

Bij het zien van deze pagina ben ik blij dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Ik heb ook idioot veel problemen met deze opleiding. Waarschijnlijk ook niet altijd zelf de beste student, maar wel erg volhardend. Gestart op een opleiding inclusief maken eindopdracht en portfolio. Hierover niks meer gehoord. Het jaar erop blijk ik op een andere opleiding te zitten omdat de andere niet meer gegeven werd. Hier kwam ik na 10x bellen achter.

Momenteel ben ik aan het leren voor M&O voor de 4e keer. Het heeft mij al ongeveer 1700 euro extra gekost. De eerste keer had ik de regels niet goed gelezen en moest ik het vak opnieuw kopen. Daarna had ik mondeling vernomen dat je 3x een herexamen mocht halen. Bij het opnieuw kopen van het vak haalde ik een 5,1, ik had 1 fout teveel. Bij het nakijken van de vragen vond ik het maar raar dat ik iets fout had. Het voelde net alsof er een paar instinkers waren en ik er mooi ingetrapt was. Ik ben niet zo'n klager en ga te vaak uit van het goede.

Doordat alles door elkaar liep kon ik het herexamen pas een jaar later doen. Deze keer had ik wederom een 5,1. Net als het vorige examen had ik een week vakantie genomen om het boek te lezen. Mogelijk is het examen niet helemaal voor mij weggelegd. Ik wist zelf bijna zeker dat ik het goed had gedaan en wel een voldoende had verdiend. Dagen erna was ik op vakantie en bij terugkomst zag ik de antwoorden online staan en begon al in mijn handen te wrijven. Helaas niet zo lang, want ik had wederom mijn examen niet gehaald. Normaal houd ik niet zo van klagen, maar ben toen maar eens goed gaan kijken of ik dit aan kon vechten. Volgens de commissie was ik te laat en kon ik er niets meer aan doen. Dat gedeelte kan ik begrijpen, maar niet waarom een aantal vragen weer zo misleidend waren. Na veel zeuren kwamen ze met een antwoord naar buiten waarom ik geen gelijk had bij het geven van mijn antwoorden. Hoe kan iemand nu wederom na zoveel tijd en geld die vragen nou verkeerd interpreteren? Ik vind het niet te geloven. Het boek sloot in mijn ogen precies aan bij de vraag, echter zag de commissie dit heel anders. Dit vind ik echt bizar.

Nu was ik enorm kwaad geworden en er enorm klaar mee. Het volgende moment belde ik het NCOI op en vertelde ik hen dat ik er geen zin meer in had. De dame aan de telefoon had ik er wel mee lastig kunnen vallen, echter weet ik dat ik tegen de verkeerde sta te schreeuwen op zo'n moment. Een loopbaan begeleider heeft me toen wederom geholpen en alles is weer omgezet. Ik ben geloof ik al 6 jaar bezig met deze studie ( ben zelfs al de tel kwijt ) en nu aan het afstuderen. Helaas had ik een herexamen gemist en klopte van de mondelinge info niet veel. Je mag 3x een examen maken en niet 3x herkansen. Ik moest Management en Organisatie weer kopen. Weer een goede 700 euro naar het NCOI overgemaakt en momenteel aan het leren voor het vak. Ik ben niet naar de lessen geweest, hier schiet ik niets mee op. Heb niet eens een nieuw boek gekregen. Besloten te gaan leren en te hopen dat ik het nu wel een keer haal, want ben schijtziek aan het worden van dit gebeuren. Nu maar hopen dat ik geen oud boek heb volgens hun, want dat geintje zal een mooi volgend hoofdstuk zijn in deze serie.

Onlangs nog een Plan van Aanpak ingeleverd voor mijn eindscriptie. Deze is goedgekeurd en ik ben gaan schrijven. 2 weken vakantie genomen in Kaapverdië en gewacht op een reactie na het verzenden van wat materiaal. De meneer zou er zo spoedig mogelijk op terug komen. 4 weken later gevraagd of hij er al wat van gelezen had. Nee hoor, hij had niets gezien zei die. 4 weken van me scriptie voor niks zitten te wachten. De scriptie deugde niet en ik moest opnieuw beginnen zei die. Ik had me niet geheel aan de schrijfwijzer gehouden ( dat wist ik ), maar dat stond in mijn Plan van Aanpak. Daarnaast moest het aantal deelvragen teruggebracht worden. Terwijl ik er meer met hem had afgesproken in mijn plan, hij zei zelfs nog dat ik er twee bij moest doen. Ik heb naar al deze vragen onderzoek gedaan en hoef sommige niet eens meer te gebruiken. De moed zakt in mijn schoenen en na al dat geld + moeite maakt het me eigenlijk al niet eens meer uit of het wel haal of niet.

Ik werk erg onregelmatig en kan niet altijd even veel tijd eraan besteden. Het is zonde dat er zoveel tijd en geld verkloot is aan dit gebeuren. Achteraf had ik liever gehad dat ik er nooit aan begonnen was. Had ik mooi een paar keer extra op vakantie kunnen gaan. Het is ook niet zo dat het NCOI nooit wat met mijn klachten heeft gedaan. Echter wordt ik van sommige dingen momenteel erg moe en heb ik geen eens zin meer om er wat van te zeggen. Het werkt blijkbaar beter af en toe met geld te smijten tot je het een keer gehaald hebt. Het voelt een beetje alsof ik mijn diploma aan het kopen ben op deze manier. Die 2,5 week vakantie en 1700 euro voor Management en Organisatie waren niet nodig geweest als je het mij vraagt. Bovenop de andere problemen vind ik het zeer bedroevend allemaal.

Angelique19Kabel81
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2016 16:39

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door Angelique19Kabel81 »

Ik ben net ook voor de tweede keer gezakt. Nu zijn de examenreglementen weer veranderd in September met als melding dat het niet aansloot bij de wensen van de klant.

Dit kan ik me niet voorstellen want we hebben nu geen inzicht meer in de opgaven en de antwoord indicaties, maar je moet wel binnen twee weken om inzage vragen en binnen 20 werkdagen bezwaar maken. Het bezwaar maken kost ook nog eens 75 euro...
persoonlijk vind ik dit behoorlijk manipulatief door bewust een hoge drempel te creeren om bezwaar te maken tegen de procedure.
Want even vanuit de klantperspectief, wat ben ik hiermee gebaat dat ik bezwaar moet maken zonder enige transparantie is hoe er beoordeeld wordt en er ook nog eens 75 euro voor moet betalen?

Tot nu toe was ik ondanks de hoge kosten van de opleiding (ik betaal de rekening zelf) erg tevreden over de opleiding en de opzet hiervan, zo jammer dat dit besmet wordt door deze manier van werken.
Naar mijn weten zijn ze juist met deze procedure vorige keer nog op de vingers getikt....

NCOI Opleidingsgroep
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 apr 2013 14:57

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door NCOI Opleidingsgroep »

Angelique19Kabel81 schreef:Ik ben net ook voor de tweede keer gezakt. Nu zijn de examenreglementen weer veranderd in September met als melding dat het niet aansloot bij de wensen van de klant.

Dit kan ik me niet voorstellen want we hebben nu geen inzicht meer in de opgaven en de antwoord indicaties, maar je moet wel binnen twee weken om inzage vragen en binnen 20 werkdagen bezwaar maken. Het bezwaar maken kost ook nog eens 75 euro...
persoonlijk vind ik dit behoorlijk manipulatief door bewust een hoge drempel te creeren om bezwaar te maken tegen de procedure.
Want even vanuit de klantperspectief, wat ben ik hiermee gebaat dat ik bezwaar moet maken zonder enige transparantie is hoe er beoordeeld wordt en er ook nog eens 75 euro voor moet betalen?

Tot nu toe was ik ondanks de hoge kosten van de opleiding (ik betaal de rekening zelf) erg tevreden over de opleiding en de opzet hiervan, zo jammer dat dit besmet wordt door deze manier van werken.
Naar mijn weten zijn ze juist met deze procedure vorige keer nog op de vingers getikt....
Beste Angelique19Kabel81,

We nemen vanmiddag contact met u op voor verdere toelichting op de wijzigingen in het examenreglement.

Met vriendelijke groet,
NCOI Opleidingen

Nick Gardenier
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2016 10:57

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door Nick Gardenier »

Ik ben al 5 jaar bezig met de opleiding commerciele economie. Moet nog een aantal modules en dan hoop ik mijn diploma te kunnen halen.

Het hele traject bij Ncoi is niet gemakkelijk gegaan. Ik had gekozen voor locatie rotterdam maar heb uiteindelijk de afgelopen jaren maar weinig lessen in rotterdam gehad! Iemand die kiest voor zo'n opleiding doet dit naast zn werk. Je kiest dan bewust voor een locatie in de buurt. Tuurlijk staat er in de kleine lettertjes bij te weinig aanmeldingen verplaatsen we de lessen. Het maakt het rr allemaal niet makkelijker op.

Ik heb al aardig wat geld aan deze opleiding betaald en nu weten ze het zo te draaien dat de lesstof is veranderd van een module die ik over moet doen. Dus moest ik weer het totale bedrag betalen voor deze module en ook een andere opdracht maken. Ik had net de moduleopdracht klaar op basis van de lesstof die ik had gehad. Herkansen bleek niet meer mogelijk moet gewoon nieuwe module volgen. Het zou fijn als een NCOI met je meedenkt om je opleiding te halen zodat je ook met positieve gedachte terugkijkt op deze periode en misschien juist mensen kan aansporen om bij ncoi een opleiding te doen. Maar ze zijn alleen maar bezig om te kijken hoe ze nog meer geld kunnen binnen halen! Totaal hebben wij € 5000,- extra betaald. Dit geintje flikken ze namelijk bij meerdere modules!

Ncoi zou ik niet aanraden binnen mijn familie/vriendenkring.

NCOI Opleidingsgroep
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 apr 2013 14:57

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door NCOI Opleidingsgroep »

Nick Gardenier schreef:Ik ben al 5 jaar bezig met de opleiding commerciele economie. Moet nog een aantal modules en dan hoop ik mijn diploma te kunnen halen.

Het hele traject bij Ncoi is niet gemakkelijk gegaan. Ik had gekozen voor locatie rotterdam maar heb uiteindelijk de afgelopen jaren maar weinig lessen in rotterdam gehad! Iemand die kiest voor zo'n opleiding doet dit naast zn werk. Je kiest dan bewust voor een locatie in de buurt. Tuurlijk staat er in de kleine lettertjes bij te weinig aanmeldingen verplaatsen we de lessen. Het maakt het rr allemaal niet makkelijker op.

Ik heb al aardig wat geld aan deze opleiding betaald en nu weten ze het zo te draaien dat de lesstof is veranderd van een module die ik over moet doen. Dus moest ik weer het totale bedrag betalen voor deze module en ook een andere opdracht maken. Ik had net de moduleopdracht klaar op basis van de lesstof die ik had gehad. Herkansen bleek niet meer mogelijk moet gewoon nieuwe module volgen. Het zou fijn als een NCOI met je meedenkt om je opleiding te halen zodat je ook met positieve gedachte terugkijkt op deze periode en misschien juist mensen kan aansporen om bij ncoi een opleiding te doen. Maar ze zijn alleen maar bezig om te kijken hoe ze nog meer geld kunnen binnen halen! Totaal hebben wij € 5000,- extra betaald. Dit geintje flikken ze namelijk bij meerdere modules!

Ncoi zou ik niet aanraden binnen mijn familie/vriendenkring.
Geachte heer Gardenier,

Inmiddels heeft uw studiecoördinator contact opgenomen en uw persoonlijke ervaring besproken.
Uit dit gesprek is een actie voortgekomen, waar nog een terugkoppeling op volgt.
Wij hopen dat het gesprek naar tevredenheid is verlopen.

Met vriendelijke groet,
NCOI Opleidingen

Mucha

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Reef
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2016 14:03

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door Reef »

Wat een verschrikkelijk slecht beleid voeren ze bij het NCOI!

Mijn eindopdracht is twee keer beoordeeld. Eerste keer een 4,5. Tweede keer een 5.0. Bij de eerste keer was een gedeelte als voldoende beschreven. Ik heb dit dus ook niet aangepast. Bij de tweede beoordeling is dit gedeelte onvoldoende! Hoe kant dat nou toch?????

Daarnaast staat er bij de tweede beoordeling dat ik slechts gebruik heb gemaakt van 1 auteur voor mijn literatuur gedeelte. Ik heb het even geteld en dat zijn er voor 1 onderdeel in totaal 8 en voor het 2de onderdeel zelfs 12!!!!! Dit is dus gewoon FEITELIJK ONJUIST. Dat kun je niet interpreteren of iets dergelijks. Het is gewoon feitelijke informatie. Kwestie van tellen!

Maar zo werkt het niet bij het NCOI natuurlijk!

Ik heb zojuist de uitslag van mijn bezwaar op een onvoldoende beoordeling mogen ontvangen. Uiteraard is deze ongegrond verklaard.

Dit is het antwoord van de examencommissie:

De examencommissie heeft uw bezwaar in goede orde ontvangen en zorgvuldig bekeken.

Aan de hand van het ingediende bezwaarschrift heeft de Examencommissie onderzoek gepleegd, hierbij is er advies ingewonnen bij een inhoudsdeskundige. Deze heeft het volgende aangegeven.

Bij de eerste beoordeling is er een milde beoordeling uitgevoerd. De beschrijving van haar aanpak is vrij abstract en algemeen, zou concreter moeten. Dit betekend dat er voor de opdracht (herexamen) geen voldoende gegeven kan worden. Eens met eerder gegeven beoordeling.

De examencommissie neemt deelt deze mening en verklaart uw bezwaar dan ook als ongegrond en zijn van mening dat de beoordeling door de examinator op de juiste wijze is uitgevoerd. De examencommissie wijst u erop dat de uitslag op het bezwaar bindend is.

Dit is toch werkelijk walgelijk!

- Ten eerste staan er een aantal taalfouten in!
- De zinnen in de uitspraak zijn toch werkelijk niet te volgen? Wat staat er nou eigenlijk?????
- De uitspraak op mijn bezwaar wordt kenbaar gemaakt via een emailtje van het secretariaat.
- Er wordt niet eens ingegaan op de procedure en dit is geen behoorlijke beantwoording van mijn bezwaar.

Ik weet niet eens wie de beoordeling heeft uitgevoerd. En wie zit er eigenlijk in de examencommissie? En op welke wijze wordt de objectiviteit gewaarborgd bij deze opleiding?

Als ik in de gezondheidszorg (waar ik werkzaam ben) op deze wijze met een klacht zou omgaan dan staat de Inspectie gelijk bij mij aan de deur. En mogelijk zelfs de media. Maar het NCOI mag op deze wijze met procedures en met zijn (veel geld betalende) studenten omgaan.

In de Examencommissie zitten mensen die zelf bij het NCOI werken en de uitspraak van deze commissie is bindend ondanks dat er duidelijk procedure fouten gemaakt zijn en de uitspraak dus onzin is!

Ik heb inmiddels mijn stukken bij de advocaat neergelegd en ga nu een officiële klacht indienen tegen het NCOI. Ik zal eerst nog een klacht moeten indienen bij de Geschillencommissie maar aangezien dit ook medewerkers van het NCOI zijn en hier geen enkele transparantie gegeven wordt over de procedure en de deelnemers heb ik hier weinig vertrouwen in. Uiteindelijk zal dit dus een civiele procedure worden bij de rechtbank. Langdurig proces maar ik ga dit helemaal uitlopen. (voordeel dat mijn man jurist is)

Mijn onvoldoende maakt me eigenlijk al niet eens meer uit. Ik ga nu echt voor gerechtigheid. Wat een vreselijke instantie!

anjavast
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2016 03:56

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door anjavast »

Ik volg een HBO bachelor communicatie bij het NCOI. Ben nu bijna klaar en bezig met mijn eindscriptie. Omdat ik eerst alles in losse modules heb gevolgd, moest ik mijn eindopdracht tweede fase nog maken. Ik heb hier veel werk aan gehad. Er worden twee lessen voor gegeven. De eerste les ben ik geweest en heb toen samen met de docent, de hoofdvraag voor mijn onderzoek geformuleerd. De tweede les was ik helaas ziek. Ik heb hierover een mail gestuurd naar de docent en gevraagd of ik mijn eindopdracht voor feedback mocht opsturen. Ik heb wel een poosje op antwoord moeten wachten maar uiteindelijk kreeg ik een mail dat dit kon. Hierbij zei hij, dat het niet om een beoordeling zou gaan maar om een feedback wat ik ook heel logisch vond.

Ik heb mijn eindopdracht opgestuurd en kreeg antwoord terug dat ik aan alle eisen had voldaan. Het was voor hem duidelijk, zo schreef hij. Hij maakte nog een kleine opmerking dat ik er bij moest schrijven dat ik bij dit probleem alleen de interne communicatie zou behandelen. Dit heb ik er nog bijgezet. Ik heb daarna de eindopdracht ingediend. Ik kreeg vandaag de uitslag en tot mijn verbazing was dit een 4,5. Volgens de beoordelaar was mijn hoofdvraag niet goed en ook de deelvragen niet. De opdracht werd volledig afgebrand, alleen gebaseerd op dit feit. Er stond niet één positief punt in de beoordeling. De beoordelaar gaf ook alleen op dit punt een mening. Over de andere punten van de eisen werd niet gesproken.

Nu heb ik van een aantal medeleerlingen, die de opdracht al hadden behaald, de beoordeling gezien. Ook zij hadden de hoofdvraag en deelvragen niet goed maar omdat zij dan de onderzoekopzet en structuur wel goed hadden, kregen zij alsnog en voldoende. Zij kregen wel cijfers voor de andere onderdelen. Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar NCOI met de vraag of ik de cijfers voor de andere onderdelen ook kan krijgen maar weet dat dat verder niets uit zal maken voor het cijfer.

Ik vraag me nu toch af hoe het mogelijk is dat een docent zegt dat het goed is en dat daarna de beoordelaar het plan volledig afkraakt. Zit nu ook echt met mijn handen in het haar want ik kan weinig met de opmerkingen en heb geen idee hoe ik het nu moet verbeteren. Ik zou nog wel bezwaar kunnen maken maar als ik de opmerkingen hierboven lees, denk ik dat dat weinig uit zal maken. Bovendien zou ik er dan één volledig punt bij moeten krijgen en dat lijkt me ook bijna onmogelijk.

Overigen heb ik in al die tijd nooit geen één onvoldoende behaald en haalde zelfs altijd hoge punten. Ik vind het zo vreemd dat ik nu ineens een 4,5 haal. Ik heb de onderzoeksopzet op dezelfde manier geschreven dan die in mijn onderzoeksvoorstel voor mijn scriptie. Die is goedgekeurd en kreeg er zelfs complimenten over. Nu kreeg ik het commentaar dat de onderzoeksopzet erg mager was. Daarnaast stond ook nog dat ik weinig theorie heb toegepast. Dit terwijl ik 22 bronnen heb geraadpleegd en deze ook echt verwerkt heb in mijn opdracht.

NCOI Opleidingsgroep
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 apr 2013 14:57

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door NCOI Opleidingsgroep »

anjavast schreef:Ik volg een HBO bachelor communicatie bij het NCOI. Ben nu bijna klaar en bezig met mijn eindscriptie. Omdat ik eerst alles in losse modules heb gevolgd, moest ik mijn eindopdracht tweede fase nog maken. Ik heb hier veel werk aan gehad. Er worden twee lessen voor gegeven. De eerste les ben ik geweest en heb toen samen met de docent, de hoofdvraag voor mijn onderzoek geformuleerd. De tweede les was ik helaas ziek. Ik heb hierover een mail gestuurd naar de docent en gevraagd of ik mijn eindopdracht voor feedback mocht opsturen. Ik heb wel een poosje op antwoord moeten wachten maar uiteindelijk kreeg ik een mail dat dit kon. Hierbij zei hij, dat het niet om een beoordeling zou gaan maar om een feedback wat ik ook heel logisch vond.

Ik heb mijn eindopdracht opgestuurd en kreeg antwoord terug dat ik aan alle eisen had voldaan. Het was voor hem duidelijk, zo schreef hij. Hij maakte nog een kleine opmerking dat ik er bij moest schrijven dat ik bij dit probleem alleen de interne communicatie zou behandelen. Dit heb ik er nog bijgezet. Ik heb daarna de eindopdracht ingediend. Ik kreeg vandaag de uitslag en tot mijn verbazing was dit een 4,5. Volgens de beoordelaar was mijn hoofdvraag niet goed en ook de deelvragen niet. De opdracht werd volledig afgebrand, alleen gebaseerd op dit feit. Er stond niet één positief punt in de beoordeling. De beoordelaar gaf ook alleen op dit punt een mening. Over de andere punten van de eisen werd niet gesproken.

Nu heb ik van een aantal medeleerlingen, die de opdracht al hadden behaald, de beoordeling gezien. Ook zij hadden de hoofdvraag en deelvragen niet goed maar omdat zij dan de onderzoekopzet en structuur wel goed hadden, kregen zij alsnog en voldoende. Zij kregen wel cijfers voor de andere onderdelen. Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar NCOI met de vraag of ik de cijfers voor de andere onderdelen ook kan krijgen maar weet dat dat verder niets uit zal maken voor het cijfer.

Ik vraag me nu toch af hoe het mogelijk is dat een docent zegt dat het goed is en dat daarna de beoordelaar het plan volledig afkraakt. Zit nu ook echt met mijn handen in het haar want ik kan weinig met de opmerkingen en heb geen idee hoe ik het nu moet verbeteren. Ik zou nog wel bezwaar kunnen maken maar als ik de opmerkingen hierboven lees, denk ik dat dat weinig uit zal maken. Bovendien zou ik er dan één volledig punt bij moeten krijgen en dat lijkt me ook bijna onmogelijk.

Overigen heb ik in al die tijd nooit geen één onvoldoende behaald en haalde zelfs altijd hoge punten. Ik vind het zo vreemd dat ik nu ineens een 4,5 haal. Ik heb de onderzoeksopzet op dezelfde manier geschreven dan die in mijn onderzoeksvoorstel voor mijn scriptie. Die is goedgekeurd en kreeg er zelfs complimenten over. Nu kreeg ik het commentaar dat de onderzoeksopzet erg mager was. Daarnaast stond ook nog dat ik weinig theorie heb toegepast. Dit terwijl ik 22 bronnen heb geraadpleegd en deze ook echt verwerkt heb in mijn opdracht.
Beste anjavast,

Uw klacht heeft onze aandacht en is in behandeling genomen door het examenbureau van NCOI.

Met vriendelijke groet,
NCOI Opleidingen

PeMBe
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mei 2016 19:53

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door PeMBe »

Deel 1
Ik heb precies hetzelfde. Natuurlijk is het soms te wijten aan niet goed studeren, maar deze keer slaat het werkelijk nergens op.

Voor een module moest ik een module opdracht maken. Een werkstuk over een zaak. Prima, ik heb de eerste poging een 5 gekregen, maar met een hele duidelijk onderbouwing wat er ontbrak aan het werkstuk en waar ik aan moest werken.
Wat doe je dan als student die graag een voldoede wil hebben... Juist, je volgt het advies van de beoordeling op en vult het werkstuk netjes aan met de informatie die ontbreekt. Voor de duidelijkheid: Ik heb geen nieuw werkstuk geschreven, ik heb dus het werkstuk wat een 5 gekregen heeft, aangevuld met de informatie die de examinator miste voor de voldoende.

En wat krijg je terug!!! een 4!!! met een totaal andere en hele korte duidelijk met een gebrek aan interesse, onderbouwing die 360 graden anders is dan de onderbouwing die juist gegeven was om mijn cijfer te kunnen verbeteren.

Ik heb mijn handdoek in de ring gegooid en stop met de opleiding. Ik ga geen 175,- betalen voor een herbeoordeling omdat dit gewoon totaal oneerlijk gegaan is.

PeMBe
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mei 2016 19:53

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door PeMBe »

Deel 2

De eerste onderbouwing van mijn cijfer (een 5)

In welke mate is de opdracht uitgevoerd zoals beschreven in de exameninformatie? – De samenvatting had de inhoudelijke rode draad moeten zijn van de moduleopdracht, dat was absoluut niet het geval. Je had in dit geval iets kunnen doen met de conclusies van de verschillende hoofdstukken. Zeer goed dat de verschillende hoofdstukken worden afgesloten met conclusies, dat "leest" makkelijk. In hoofdstuk 3 wordt wel verwezen naar landen als Frankrijk, België en Duitsland, maar niet wat bijv. de ervaringen in die landen zijn. Hoofdstuk 4 was heel indrukwekkend persoonlijk getint, hetgeen aansluit bij het voorwoord. Dit geeft het beschouwend karakter een extra dimensie. Het stuk zou compleet geweest zijn als er een soort afrondende conclusie zou zijn geweest.
In welke mate bevat de uitgewerkte opdracht alle verplichte onderdelen? – Zie hierboven
In welke mate weet de student uit de theorie van de module relevante zaken (theorieën, modellen enzovoort) te selecteren en toe te passen? – De theorie had veel vaker gebruikt kunnen worden als onderbouwing, bijv. het boek van Schwitters.
In welke mate onderbouwt de student zijn uitwerkingen met de behandelde theorie? – Zie hierboven.
In welke mate weet de student de theorie op correcte wijze toe te passen? – Zie hierboven.

Structuur (maximaal 1 punt, aan alle onderstaande criteria moet worden voldaan om 1 punt te behalen)

Is de uitwerking van de opdracht leesbaar en begrijpelijk? – Ja.
Is het taalgebruik helder, correct en aantrekkelijk? – Ja. Pas op voor taalfouten met voltooid deelwoorden zoals in het woord behandeld met een T in het voorwoord. Ziet er verder netjes uit.
Heeft de student een heldere structuur aangebracht? – Ja.
Heeft de student zich gehouden aan het maximumaantal pagina’s? – Ja.
Verwijst de student op de juiste manier naar de literatuur? – Niet van toepassing, dit is niet 1x gebeurd in de moduleopdracht. In de literatuurlijst staat 2x dezelfde bundel vermeld, dit had misschien Schwitters moeten zijn.

Algemeen:

De opmerkingen over het onderwerp theorie zijn bepalend geweest voor de onvoldoende. Zonde, want inhoudelijk was het een heel goed verhaal.


De 2e onderbouwing voor het geven van een 4:
Cursist heeft bepaalde wetteksten direct overgenomen uit de wettekst, waardoor cursist minder ruimte had voor inhoud. In het vervolg is het verwijzen naar de toepasselijke wet voldoende. Cursist heeft de uitspraak verkeerd geïnterpreteerd over dat de verdachte niet is veroordeeld op zijn gedrag maar op normen. De rechtbank acht wel degelijk bewezen dat verdachte geen juist gedrag vertoonde. Cursist is ook niet op de rechtsregels zelf ingegaan, en heeft zich alleen op deze casus gericht. Ook heeft cursist niet genoeg naar literatuur verwezen. Cursist heeft goed aangegeven wat de invloed van de uitspraak heeft op menselijk handelen van achterblijvende familie leden of werkgevers in een arbeidsrelatie, maar heeft hierbij wederom niet naar literatuur verwezen. Bij de vanuit rechts-sociologische meerwaarde van een taakstraf heeft cursist ook niet naar literatuur verwezen. Een advocaat is geen hulpverlener.
Bij verwijzen naar de literatuur heeft cursist niet de goede manier aangehouden.
Doordat cursist niet genoeg naar literatuur heeft verwezen is het niet duidelijk of cursist de theorie goed in de vingers heeft. Cursist put teveel uit persoonlijke meningen en veronderstellingen. Om deze redenen is deze opdracht niet van voldoende niveau.


2 totaal verschillende en ook tegensprekende beoordelingen en ik ben hier uiteindelijk de dupe van.
Waarom wordt er niet door dezelfde examintor gekeken naar mijn aangepaste werkstuk, aangezien deze persoon de punten heeft genoemd die ik moest verbeteren. Ik heb elke punt netjes uitgewerkt.

JE KAN NIET VAN EEN 5 MET EEN WERKSTUK NAAR EEN 4 GAAN, TERWIJL DE TEKST NIET MINDER IS GEWORDEN MAAR JUIST MEER!!!!!!!! DEZE BEOORDELING KLOPT VAN GEEN KANT!!! en ik moet nu weer betalen om mijn gelijk te krijgen?

PeMBe
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mei 2016 19:53

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door PeMBe »

bericht van dubbel. excuses
Laatst gewijzigd door PeMBe op 19 mei 2016 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

PeMBe
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mei 2016 19:53

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door PeMBe »

bericht was dubbel. mijn excuses
Laatst gewijzigd door PeMBe op 19 mei 2016 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

NCOI Opleidingsgroep
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 apr 2013 14:57

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door NCOI Opleidingsgroep »

Beste PeMBe,

We verdiepen ons graag verder in uw klacht. Mogen wij hiertoe in een privébericht uw studentgegevens ontvangen?

Wij zien uw reactie graag tegemoet, waarvoor hartelijk dank.

Vriendelijke groet,
NCOI Opleidingen

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door Brahms »

Mucha schreef:En, was het gesprek naar tevredenheid Nick Gardenier ?
Waarin valt dit topic op: Allemaal klagers welke een (1) bericht plaatsen en nooit meer reageren of zelfs maar inloggen alhier.
Mijn complimenten voor NCOI om toch telkens weer serieus in te gaan op de klacht, maar dat er van klagers nooit meer een reactie komt hoe de klachtafhandeling nu verlopen is.......

PeMBe
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mei 2016 19:53

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door PeMBe »

NCOI Opleidingsgroep schreef:Beste PeMBe,

We verdiepen ons graag verder in uw klacht. Mogen wij hiertoe in een privébericht uw studentgegevens ontvangen?

Wij zien uw reactie graag tegemoet, waarvoor hartelijk dank.

Vriendelijke groet,
NCOI Opleidingen
Ik heb u een prive bericht gestuurd.

NCOI Opleidingsgroep
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 apr 2013 14:57

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door NCOI Opleidingsgroep »

PeMBe schreef:
NCOI Opleidingsgroep schreef:Beste PeMBe,

We verdiepen ons graag verder in uw klacht. Mogen wij hiertoe in een privébericht uw studentgegevens ontvangen?

Wij zien uw reactie graag tegemoet, waarvoor hartelijk dank.

Vriendelijke groet,
NCOI Opleidingen
Ik heb u een prive bericht gestuurd.
Hartelijk dank voor uw reactie en het doorgeven van uw studentgegevens.
Wij hebben u zojuist via een privébericht een reactie verzonden.

Met vriendelijke groet,
NCOI Opleidingen

patvanmil
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2016 12:22

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door patvanmil »

Ik zit met verbazing alle verhalen te lezen op dit forum.
Één ding mis ik alleen bij de verhalen, of dit heb ik gemist. Wat goed zou kunnen, gezien de het grote aantal van deze verhalen (slecht teken NCOI?).
Ik mis namelijk wat er gebeurd met de cijfers van de examens van alle andere studenten na een correctie.
Ik lees bij een aantal mensen op dit forum dat er, na een door hun ingedient bezwaar, een correctie is geweest op het cijfer. Soms bij dezelfde herbeoordeling punten erbij en eraf. Het cijfer kan dus ook verder omlaag na een correctie omdat er soms (ongevraagd) een herbeoordeling is van het hele examen en niet één vraag. Ik zag al een voorbeeld van een verschil van 2.7 punten na 2 herbeoordelingen.
Nu volg ik zelf ook de opleiding bij het NCOI, en weet ik na enige ervaring, dat dit bij meerdere opleidingen/modules van deze opleider gebeurd. En ik kan me zo voorstellen dat het herbeoordelen van (vermoedelijk) honderden examens een helse klus kan zijn voor het NCOI. MAAR, dit zal natuurlijk wel moeten!
Als er bij de één een herbeoordeling van het examen is, moet dit bij iedereen gebeuren. En als 2.7 punten verschil mogelijk is, zullen er een hoop mensen helaas teleurgesteld moeten worden, en zullen er ook veel mensen toch verrast worden. Maar dit gebeurt volgens mij dus niet. Tenminste, er is niemand die ik daarover hoor.
Ook ik heb hier helaas ervaring mee. En door de verhalen die ik zelf hoor, zie of lees en het 'gevoel' dat het niet klopt, krijg je een soort onrechtmatige smaak na een onvoldoende. Zeker als je maar één vraag nodig hebt voor het slagen, en er een algemene correctie is uitgevoerd op het cijfer na een onduidelijk antwoord op één vraag. En 2x een bezwaar heb ingediend wat niet in behandeling is genomen wegens een 'slechte motivatie'.
Het probleem is dat het vertrouwen in het NCOI steeds verder verdwijnd. Ik krijg ook sterk het gevoel dat ik een consument ben en geen student.
Ik heb mijn opleiding een tijd geleden weer opgepakt na een periode van afwezigheid (oké, gewoon laksigheid... :) ), en moet nu herhalingen voor de modules doen waar de examendatum langer dan een jaar geleden was. De module moet dus gewoon weer opnieuw gedaan worden á €550,-
Nu is dit ook gewoon eigen schuld, dikke bult, maar er moet overal gewoon erg veel voor betaald worden. En als je geen vertrouwen hebt in de organisatie waar je deze bedragen naar overmaakt, voelt dit zuur aan.
Ik hoop dat het NCOI eens gaat zorgen dat dit vertrouwen terug komt, en ik niet regelmatig te horen krijg dat er weer een correctie is geweest op één of ander examen. Dat dit eens gebeurd mag natuurlijk, maar niet bij elke examenronde, niet na het incasseren van de gevraagde hoge kosten.
Persoonlijk denk ik ook dat het niet mogelijk is om de kwaliteit te leveren die vereist is om een waardevol diploma te halen als je als opleider zo'n groot scala aan opleidingen aanbiedt. De organisatie is (in mijn ogen) simpelweg te groot.

PeMBe
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mei 2016 19:53

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door PeMBe »

Ik heb tot op heden geen reactie meer ontvangen van het NCOI.
So much voor de beloftes die gedaan zijn..

PeMBe
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mei 2016 19:53

Re: NCOI laat bewust mensen zakken? Levert namelijk veel op

Ongelezen bericht door PeMBe »

En hieronder de reactie van het NCOI. Ik had ook niet verwacht dat er een oordeel uit zou komen in mijn voordeel, het is voor hun natuurlijk veel te makkelijk om per module weer geld te vragen als ik ze over zou gaan doen. Ik heb besloten te stoppen met de opleiding en de geld klopperij van het NCOI. Uit het hele bericht haal ik dat mevrouw een melding in haar agenda heeft gezet en op basis van mijn mail een reactie gestuurd heeft zonder ook maar enige moeite te doen dit aan te melden bij de examen commissie. "minimale inhoudelijke aanpassingen"??? IK heb precies aangepast en toegevoegd wat van me gevraagd werd door de examinator na de eerste beoordeling.
Als je een rij examen gaat doen en je zakt op het onderdeel inparkeren, dan ga je de volgende keer daar harder je best op doen. Als je op alle andere punten goed je best gedaan hebt en daar ook op geslaagd zou zijn, dan verander je die punten niet. Zo zie ik dit ook. DE EERSTE EXAMINATOR WAS TEVREDEN OVER MIJN HELE OPSTEL EN HEEFT DIT OOK DUIDELIJK LATEN BLIJKEN. Maar deze meneer of mevrouw zal ook wel ontslagen zijn omdat hij te positief was en dit te nadele was van de bankrekening van het NCOI.

jullie mogen zelf oordelen over de geweldige reactie van het NCOI. Het heeft ze ruim een maand gekost om mijn mailtje weer uit de box te vissen en , zonder te kijken naar mijn eerste beoordeling en mijn werkstuk, een oordeel klaar te hebben.

Ik durf met heel mijn hart en bankrekening te wedden dat als ik mijn werkstuk laat zien aan een afgestudeerde advocaat, met de bijbehorende "opdracht", dat hij mij positief zal beoordelen en ook zal zeggen dat wat ik omschreven heb voldoet aan een compleet en uitgewerkt werkstuk.
Het NCOI is wat mij betreft afgeschreven.

Als eerste excuses voor mijn late reactie,

Aangezien uw klacht over 2 opdrachten ging heeft dit iets meer tijd gekost om uit te laten zoeken.

Wij hebben voor zowel uw module- opdracht als uw eind- opdracht onafhankelijk advies ingewonnen bij een inhoudsdeskundige, deze conclusie is ook voorgelegd aan de examencommissie.

In beide beoordelingen van de moduleopdracht, staat centraal dat u geen relevante literatuur gebruikt, die toegepast wordt op de case. En waarnaar niet wordt verwezen, en niet op een juiste manier naar wordt verwezen.

U heeft hierdoor niet laten zien dat de stof in voldoende mate wordt beheerst.

De minimale tekstuele veranderingen die zijn aangebracht in de 2e versie van de moduleopdracht zijn geen tegemoetkoming aan deze feedback en hebben hierin geen verandering gebracht. Voornamelijk omdat de ingevoegde tekst, geen betrekking heeft op dit punt van feedback.

Dit maakt uit dat het Examenbureau geen reden heeft aangetroffen om te twijfelen aan de beoordeling.

Reactie betreffende uw eindopdracht :
Zowel het kwalitatieve aspect ( literatuur en wetgeving ) als het kwantitatieve aspect ( de vragenlijst met conclusies) zijn te oppervlakkig en niet juist toegepast, waardoor er geen inhoudelijke uitwerking van hoofd- en deelvragen heeft plaatsgevonden.

Het Examenbureau heeft aan de hand van bovenstaande geen reden aangetroffen om te twijfelen aan de beoordelingen betreffende uw module opdracht en uw eindopdracht.

Heeft u nog vragen over uw examen? Neem dan contact op met de afdeling Examenbureau. U kunt een e-mail sturen naar [email protected]. Wanneer u andere vragen heeft kunt u contact opnemen met onze afdeling Advies en Voorlichting via 035 6 400 411 of via het volgende e-mailadres [email protected].

Met vriendelijke groet,
NCOI Opleidingen

Kim van Braam
Coördinator Examenbureau


Gesloten