LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NCOI

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
jokiepokie
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 jan 2007 08:53

NCOI

Ongelezen bericht door jokiepokie »

Heeft iemand ervaring met het volgen van een cursus/ opleiding via de NCOI?

Ik denk er nl sterk over om de opleiding directiesecretaresse / managementassistent via de NCOI te gaan volgen.

akuiper
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2007 13:58

Re: NCOI

Ongelezen bericht door akuiper »

Ik denk dat het NCOI best een goed opleidings instituut is.
Ik heb een nare ervaring omdat mijn opleidings richting zomaar uit het programma is gehaald.

Evilice

Re: NCOI

Ongelezen bericht door Evilice »

Ik zou nooit meer bij NCOI een opleiding gaan volgen.
De opleidingen zijn oké maar hangen heel erg af van de docent die je krijgt. En de organisatie zelf is een zooitje. Ik zit in mijn derde jaar HBO Personeels management en ik moet overal achter aan.
Dit jaar kreeg ik mijn studieboeken pas na 4x mailen, 2x bellen en 2 klachtenbrieven. Het ergste is dat ik toen al 4 bijeenkomsten had gemist.

Het enige dat NCOI mij biedt is een gratis herexamen.... Ik wil gewoon de module verschuiven en later volgen. Ik kan het nooit meer inhalen namelijk. Maar ja het derde en laatste jaar is betaalt dus NCOI heeft geen boodschap meer aan mij.

Kortom.... niet doen, scheelt heeeeeel veel ergenis (EN GELD).

Ik hoop dat je een goede opleiding vindt.
Groetjes,
Marlou :evil:

jokiepokie
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 jan 2007 08:53

Re: NCOI

Ongelezen bericht door jokiepokie »

ik ben het niet helemaal met je eens.

ik doe een zaterdagopleiding directiesecretaresse bij de NCOI en ik ben erg positief over de inhoud van deze cursus. een goede docent, heb ik dieook echt wat toevoegd aan het lesmateriaal. ik heb er echt wat aan in de praktijk.

Het duurt alleen wel lang voor dat je een antwoord krijgt op je email of telefoontje... maar ja dat neem ik maar voor lief

Evilice

Re: NCOI

Ongelezen bericht door Evilice »

Gelukkig maar dat jij andere ervaringen hebt. Ik weet niet of jij ook in het laatste jaar zit en dat alles dus betaald is want de eerste 2 jaar was het wel erg rommelig maar werd ik wel serieus genomen. Dit jaar, nu alles betaald is, hebben ze schijt aan mij. Ik ben echt schandalig behandeld. En dan laat je dat dus ook overal horen. Ik ben Arbeidsadviseur en geef advies over scholing. Niet objectief misschien maar ik vertel mijn clienten precies wat ik van de organisatie vind en stuur ze liever naar HvA. NCOI is gewoon te snel aan het groeien en dat kunnen ze niet aan.

Gelukkig voor NCOI zijn er ook nog tevreden cursisten :wink:

Maar... los van mijn frustratiess over de organisatie NCOI heb ik wel gezegd dat de docenten over het algemeen oké zijn. Ik heb 2 slechte gehad maar voor de rest hele goede, dit zijn mensen die freelance voor NCOI werken en verder vaak een eigen zaak hebben. Ze weten waar ze het over hebben en het zijn echt mensen uit de praktijk. Je moet het alleen treffen.

gebruikerh
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:55

Re: NCOI

Ongelezen bericht door gebruikerh »

ik heb dit al ergens anders op het forum geplaatst maar wil iedereen toch graag waarschuwen... zie onderstaand verhaal..

Persoonlijk zou ik een eind weg blijven bij de NCOI als je een erkent HBO diploma wilt halen..

Er zijn maar een heel klein aantal opleiding die zij aanbieden geaccrediteerd bij NVAO... Al hoewel ze voor laten doen dat bijna alles bij hun geaccrediteerd is. En als je dus daar niet goed op bedacht bent, dan ben je spreekwoordelijk de L*L....

Ik zelf ben zo stom geweest om het volgende regeltje verkeerde te interpreteren

"U sluit uw Bacheloropleiding af met het officiële getuigschrift 'HBO Bachelor Bedrijfskundige Informatica’ van Hogeschool NCOI. Met dit hooggewaardeerde officiële HBO-getuigschrift heeft u tevens het recht om de erkende titel B ICT (Bachelor of ICT) te voeren. De opleiding staat onder toezicht van een onafhankelijke raad van toezicht en sluit volledig aan op de officiële kwaliteitseisen. De opleiding is ondergebracht voor accreditatie bij de Nederlands-Vlaamse Accreditatie Organisatie (NVAO)."

En ben nu waarschijnlijk totdat ze misschien ook de accreditatie binnen krijgen een opleiding aan het volgen waarbij het diploma net zo veel waard is als een diploma van de universiteit van Timboektoe om maar een land te benomen.

Dus ik wil iedereen waarschuwen om alleen maar opleidingen te gaan volgen wel daar de NVAO geaccrediteerd zijn. En welke ook in het Croho staan http://www.ib-groep.nl/zakelijk/HO/CROH ... _CROHO.asp

Alles wat er niet in staat is gewoon niet rechtsgeldig! Ook kan een opleider dat nog zo mooi verkondigen. En de NCOI is daar een groot voorbeeld van...hele mooie worden en het allemaal goed geregeld is maar in principe maar ze maar 4 opleidingen op de rit
http://www.ncoi-business-school.com/cms ... ntent=959 de andere 7 staan in afwachting... De LOI heeft bv alle opleidingen die HBO bachlor noemen geaccrediteerd..dat is nog al een verschil.

Dus ik kan geen positief advies geven over de NCOI.
1. Hun opleidingen verlopen erg rommelig
2. Hun informatie voorziening is erg misleidend.
En als hun daarop wijst dan hebben ze iets van ja dat is marketing...

Ik ben nu dus met hun in conclaaf en hoop iets van mijn 12000 euro betaalde kosten terug te kunnen krijgen

kasia
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2008 09:55

Re: NCOI

Ongelezen bericht door kasia »

Nooit met ncoi de zee in te gaan!
Mijn bedrijf heeft net opleiding betaald.Ik was begin februari begonnen(officieel) en heb nog steeds verkeerde boeken en studie materialen. :twisted: Aan de klanten balie zitten allemaal onervaren meisjes die niks weten en dan gaan je doorverbinden met de andere afdeling. Ik heb meermalen eeuwig lang aan de lijn gezeten en nooit contact gekregen.Ik denk dat die afdeling niet eens bestaat.
In e-mails heb ik antwoord gekregen dat ik moet alles overleggen met mijn docent want de studiewijzer en studieboek kloppen niet en dus moet ik constant aan hem vragen wat ik moet doen. Dan schrijtf die eikel dat hij daar weinig mee kan en dat zijn taak niet is, dat ik moet het met de organisatie bespreken. Ik kan dus niks. €2000 weggegooid....Of ik kan wachten maar de examen haal ik dus toch niet.
Ik denk dat NTI en LOI veel beter zijn.
Echt nooit aan ncoi beginnen want zodra gaat er iets mis ben je hopeloos en kun jezelf tot niemand wenden.

Zilverspar
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 nov 2008 13:33

Re: NCOI

Ongelezen bericht door Zilverspar »

Ben net begonnen met een opleiding, geen klagen verder. Het bevalt mij wel goed en krijg voldoende info.
Ook als ik bel kijg ik snelle respons en wat beloofd wordt doet men ook, tenminste bij mij.

Heb nu net een module afgerond in Utrecht bij het BCN. Was prima en niet geheel onbelangrijk: eten was ook super daar :wink: .

NCO'nietje
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2008 20:34

Re: NCOI

Ongelezen bericht door NCO'nietje »

Hallo,

Ik volg een Bacholer opleiding bij het NCOI en zit in het laatste jaar.

Mijn ervaring met het NCOI is slecht.

De docenten zijn ok! Maar de organisatie van het NCOI is zwaar toe een eigen opleiding te volgen. Geen reactie op email, of veel te laat. Personeel bij 1e telefonische contact slecht opgeleid, weten van niets. En wachttijd laatst 14 minuten! Studie adviseurs die er nooit lijken te zijn en niet terugbellen. Zeer slecht in communicatie!

Met de facturatie zijn ze stipt! Dus ze kunnen het wel... :shock:

boumeaza
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2008 20:19

Re: NCOI

Ongelezen bericht door boumeaza »

Hallo,

Ik heb hbo logistiek managemenet opleiding bij het NCOI gevolgd
Mijn ervaring met het NCOI is slecht.

De docenten zijn ok! Maar de organisatie van het NCOI is zwaar toe een eigen opleiding te volgen. Geen reactie op email, of veel te laat. Personeel bij 1e telefonische contact slecht opgeleid, weten van niets. En wachttijd laatst 14 minuten! Studie adviseurs die er nooit lijken te zijn en niet terugbellen. Zeer slecht in communicatie!

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:14

Re: NCOI

Ongelezen bericht door [email protected] »

In 1 woord WAARDELOOS. Slechte tot geen reacties op mails of telefoontjes. Te laat leveren van studiemateriaal. Te pas en te onpas schuiven met de locaties. Geen andere opties hebben dan e-learning (NOG WAARDELOZER). Geen reactie op een niet werkende e-connect omgeving, daardoor achter lopen. Geen reactie van docent op je vragen en documenten. Dubbele planningen van modulen.

Echt vreselijk. En ze vragen er een fiks bedrag voor. Erger nog is het feit dan je er later achter komt dat de accreditatie helemaal niet op orde is. Dat het papiertje dat je gaat halen helemaal niet erkend is/

SCHANDALIG>

stef128
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 dec 2008 20:25

Re: NCOI

Ongelezen bericht door stef128 »

Niet alleen hoor je overal mensen zeggen dat dit soort instellingen waardeloos zijn.

Als je je diploma dan eindelijk hebt gehaald kan het ook nog best zijn dat werkgevers je opzij zetten bij de selectie procedure met vooroordelen over de opleiding, zeker in een recessie. (terecht of onterecht je staat toch n stap achter op de rest daarmee)


Deeltijd op een reguliere hogeschool lijkt gewoon de beste optie zoals ik al eerder heb gesteld.

pattyjulia
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mar 2007 12:28

Re: NCOI

Ongelezen bericht door pattyjulia »

Dit was een bericht voor een vriend van mij
Laatst gewijzigd door pattyjulia op 30 mar 2010 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Zilverspar
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 nov 2008 13:33

Re: NCOI

Ongelezen bericht door Zilverspar »

Inmiddels mijn opleiding afgerond bij NCOI. Ze geven zogenaamde HBO studiepunten weg. Ik heb een MHBO opleiding gevolgd.
Echter de HBO studiepunten zijn alleen bij NCOI geldig, dit riekt naar klantenbinding! Elders zijn ze dus niet geldig. Een lokkertje dus!

Ik ga er nooit meer wat volgen, in tegenstelling tot mijn eerdere berichtgeving heb ik nu een aantal malen meegemaakt dat ik foutief werd voorgelicht. Mailtjes spreken elkaar tegen.

Gisteren nog een cursiste een mail doorgestuurd omdat zij een andere antwoord had gekregen dan ik op een zelfde vraagstelling.

Vorige week een gesprekje gehad met de Hanze Hogeschool in Groningen, wat een veraderming en wat een andere benadering :D ....

Groet
Inge

Zilverspar
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 nov 2008 13:33

Re: NCOI

Ongelezen bericht door Zilverspar »

pattyjulia schreef:Iedereen die door zijn werkgever gevraagd wordt of van plan is om een opleiding te starten bij het NCOI waarvan de werkgever toezegt te gaan betalen opgelet!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben een opleiding begonnen via het NCOI in Febr. 2008.
Alle aanvragen uiteraard via internet gedaan en netjes aangevinkt dat mijn werkgever alles netjes zou gaan betalen, DAAR HEEFT MIJN WERKGEVER OOK VOOR GETEKEND.

Wat blijkt nu, in April ging het bedrijf inkrimpen en ben ik ontslagen.
Er vanuit gaande dat de opleiding voor mij daar ook zou stoppen en ik verder geen gehoor meer daarvan zou krijgen.

Mijn werkgever heeft besloten om de opleiding die ik van hun verplicht was af te nemen niet verder te betalen en kreeg ik dus een rekening van het NCOI, ongeacht dat MIJN LEIDINGGEVENDE DUS WEL!!! GETEKEND HEEFT VOOR DE BETALING.

Wat blijkt in de betalingsvoorwaarden van het NCOI staat het volgende:

stuk gekopieerd uit de betalingsvoorwaarden van het NCOI artikel 5 punt 4. De betalingsverplichting wordt voor de cursist overgenomen door zijn werkgever vanaf het moment dat het formulier van inschrijving geheel ingevuld en mede ondertekend door de werkgever is ontvangen bij NCOI. Indien het bedrijf dan wel de instelling de betalingsverplichting niet nakomt of zich hiertoe niet meer bereid verklaart, gaat de betalingsverplichting automatisch over naar de cursist.

hiermee is alles dus al gezegd.... VOOR DE DUIDELIJKHEID NOGMAALS
Als je baas/werkgever je vraagt om een opleiding te doen via het NCOI daarbij verklaart en tekent te gaan betalen, dat in het vervolg niet meer doet, moet je de opleiding dus zelf gaan betalen.
Elke werkgever kan dus zijn werknemers inschrijven voor zo'n cursus/opleiding vervolgens tekenen dat hij het gaat betalen, laat jou de opleiding beginnen, verteld je dat het betaald wordt, komt zijn betalingsverplichting niet na, en JIJ als cursist bent dus de gedupeerde.

Ik vind dit Absurd, WAARVOOR MOET DE WERKGEVER DAN TEKENEN ALS HIJ TOCH NIET VERPLICHT IS TE BETALEN.

Lieve mensen houdt hier aub rekening mee als je besluit om met de belachelijke betalingsvoorwaarden akkoord te gaan.

IK SLUIT DUS NOOIT MEER EEN OPLEIDING DAAR AF

Mvg, W. Lieveld

Jeetje wat een rare toestand. Je sluit toch met 1 partij een overeenkomst af? Dus je werkgever...........ik vind dit bijzonder vreemd allemaal. Hiervan was ik ook niet op de hoogte al heb ik intern een overeenkomst dat de werkgever betaald.

JulianaStraat
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2010 22:38

Re: NCOI

Ongelezen bericht door JulianaStraat »

Ik heb me in juni van dit jaar aangemeld voor de opleiding Onderwijsassistent (MBO) bij het NCOI. Deze zou starten in september 2010 op dinsdagavond in Eindhoven (waar ik zelf woonachtig ben, wel zo handig). Op voorhand had ik al een stageplek geregeld, extra opvang voor mijn kinderen (ik wil de opleiding combineren met parttime werken).
Mijn struikelblok was dat ik geen afgeronde MAVO diploma heb en al ruim 10 jaar als secretaresse aan het werk ben.
Nadat ik mijn uitgebreide cv had meegestuurd met mijn inschrijving kreeg ik al snel toegang tot 'Mijn NCOI', inlogpagina voor cursisten. Bij telefonische navraag bleek dat ik inderdaad toegelaten was ook al had ik niet de juiste vooropleiding. Ik was dus blij... Maar niet voor lang.
Vanavond kreeg ik een tlelefoontje van een medewerker van NCOI dat er slechts 2 (!) cursisten waren voor de opleiding en dat ze naar alternatieven hadden gezocht: Amsterdam, Utrecht of Rotterdam! Niet bepaald om de hoek voor mij en dus geen optie. Enige andere optie was dus om in november te starten (dan start nieuwe opleiding in Eindhoven) maar hij kon me geen garantie geven dat er dan wel genoeg cursisten waren.
Ik ben dus terug bij af....
Ik word later teruggebeld om te bekijken of ik mijn cursus kosteloos (!) kan annuleren. Ik hoop dat ik dan wel goed nieuws krijg.
Ik baal enorm en ben nu dus volop aan het surfen op internet wat alternatieven zijn en ik kom eigenlijk alleen maar bij NTI en LOI terecht. Dit is wel zelfstudie maar ik had me zo enorm verheugd op de opleiding. Ik wil aan de slag!
Heeft iemand nog tips voor alternatieven?

Gesloten