LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke deeltijd/avond opleider?

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Doppolomeus
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2020 21:28

Welke deeltijd/avond opleider?

Ongelezen bericht door Doppolomeus »

(Excuses als dit bericht hier niet thuis hoort.)

Hallo allemaal,

Laat ik gelijk met de deur in huis vallen, mijn vader heeft een eigen bedrijf en het is de bedoeling dat ik het een en ander van zijn werkzaamheden ga overnemen.
Alleen heb ik momenteel niet genoeg kennis om het financiële administratie en de boekhouding te doen, hiervoor zoek ik een opleiding.
Zelf dacht ik aan een opleiding Bedrijfseconomie of Bedrijfsadministratie.

Nu is mijn vraag: Welke opleider is aan te raden of af te raden?
Ik dacht zelf aan het LOI of NTI, maar door alle slechte berichten weet i even niet meer waar ik verstandig aan doe.

In ieder geval bedankt voor het lezen!

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Welke deeltijd/avond opleider?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Let op: BE is iets anders dan BA. Voor financiële administratie (ofwel boekhouding), zou u BA moeten doen; dan leert u alles over debiteuren, crediteuren, grootboekrekeningnummers, en wat niet al. Maar is dat echt wat u wilt, de boekhouding doen? Veel ondernemers laten de administratie verzorgen door een administratiekantoor.

Als u willeren hoe u kostprijzen en afschrijvingen kunt berekenen, waardering van voorraden, enz. dan ligt BE meer voor de hand.

Er zijn volgens mij ook cursussen die niet gericht zijn op een functiegebied, maar op (algemeen) financieel inzicht in een bedrijf.

Welke aanbieder in uw geval de beste keus zou zijn weet ik niet. Stel uw vraag eens op higherlevel.nl. Dat forum richt zich specifiek op ondernemers. Daar zijn vast wel leden die uw probleem uit eigen ervaring kennen en daar kan men u ongetwijfeld een goed advies geven. Succes!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke deeltijd/avond opleider?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U zou ook eens bij de Kamer van Koophandel kunnen informeren. Daar zijn ook vaak cursussen te volgen op het gebied van ondernemen.

Met de NTI heb ik slechte ervaringen, maar dat is wel van heel lang geleden.

Met de LOI goede ervaringen, maar ook van heel lang geleden. Dus beide niet relevant.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Welke deeltijd/avond opleider?

Ongelezen bericht door kuklos »

Doppolomeus schreef:
30 jan 2020 21:45
Alleen heb ik momenteel niet genoeg kennis om het financiële administratie en de boekhouding te doen, hiervoor zoek ik een opleiding.
Zelf dacht ik aan een opleiding Bedrijfseconomie of Bedrijfsadministratie.

Praktijk Diploma Boekhouden. PDB. DAT is de opleiding die je moet gaan doen. Eventueel, met nadruk op eventueel, daarna Moderne Bedrijfs Administratie (MBA).
Welke opleider durf ik niet te zeggen. Je kan ook klassikaal les volgen, bijvoorbeeld bij Markus Verbeek Praehep.

Doppolomeus
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2020 21:28

Re: Welke deeltijd/avond opleider?

Ongelezen bericht door Doppolomeus »

Hallo Iedereen, bedankt voor de reacties!
Hier kan ik wat mee. Zoals het er nu naar uitziet zal ik als eerste even bij de KVK kijken voor informatie en/of cursussen.

Het is niet mijn bedoeling om zelf de boekhouding te doen, maar ik heb van meerdere mensen en ondernemers gehoord dat het handig is om er verstand van te hebben.
Maar die personen hebben een korte cursus gedaan in plaats van een volledige opleiding, als ik het mij goed herinner.

Nogmaals bedankt voor de informatie, hier kan ik een hoop mee!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke deeltijd/avond opleider?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mooi, succes gewenst.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Welke deeltijd/avond opleider?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Duidelijk. En heel verstandig. Succes!

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Welke deeltijd/avond opleider?

Ongelezen bericht door kuklos »

Doppolomeus schreef:
04 feb 2020 21:01
Het is niet mijn bedoeling om zelf de boekhouding te doen, maar ik heb van meerdere mensen en ondernemers gehoord dat het handig is om er verstand van te hebben.
Maar die personen hebben een korte cursus gedaan in plaats van een volledige opleiding, als ik het mij goed herinner.
PDB duurt een jaar, parttime. Je kan ook nog BasisKennis Boekhouden (BKB) gaan doen. Is slechts een deel van de PDB opleiding.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke deeltijd/avond opleider?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Persoonlijk heb ik altijd de voorkeur gegeven aan cursussen van aangezicht tot aangezicht. Dus niet schriftelijk maar een uur of twee klassikaal.

Gesloten