afbouwen citalopram

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
HannekeWim
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2011 15:33

Re: afbouwen citalopram

Ongelezen bericht door HannekeWim »

Hallo allemaal,

Ik wilde alleen even kwijt dat ik heel veel heb aan al jullie ervaringen.
Mijn vriend was de afgelopen maanden aan het afbouwen en hij is nu helemaal gestopt. Hij heeft nogal last van ontwenningsverschijnselen.
Hebben jullie nog tips wat ik het beste kan doen om hem zoveel mogelijk te helpen?? Alle tips zijn welkom.

Gr hanneke

kolibry3
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 apr 2011 09:00

Re: afbouwen citalopram

Ongelezen bericht door kolibry3 »

HannekeWim schreef:Hallo allemaal,

Ik wilde alleen even kwijt dat ik heel veel heb aan al jullie ervaringen.
Mijn vriend was de afgelopen maanden aan het afbouwen en hij is nu helemaal gestopt. Hij heeft nogal last van ontwenningsverschijnselen.
Hebben jullie nog tips wat ik het beste kan doen om hem zoveel mogelijk te helpen?? Alle tips zijn welkom.

Gr hanneke
Fijn dat je vriend gestopt is.
Voor hem is het niet makkelijk maar voor jou ook niet.
Praat veel met hem en zeg dat hij goed bezig is,maar geef hem ook af en toe ruimte.
En probeer voor beiden afleiding te zoeken.
Succes!

blundy10
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2011 13:56

Re: afbouwen citalopram

Ongelezen bericht door blundy10 »

Hai allemaal,

Ik ben sinds afgelopen zondag gestopt, heb toen de laatste pil ingenomen.
Ik slik nu ongeveer een jaar dit medicijn.
Heb eerst de 20 mg gehad, maar ben naar de 40 gegaan, dit werkte prima.
In overleg met de huisarts afgebouwd.
Sinds gistermiddag heb ik last van een dronken gevoel en ben echt super moe.
Van de week had ik eerst een flinke opleving, en daarna de behoefte om even lekker te huilen.

Iemand die ik ken heeft ongeveer 2 weken last gehad van de afkickverschijnselen, ik hoop dat het dan ook echt weg is.
Ben net begonnen met mijn eigen bedrijfje en zo'n dronken gevoel is nou niet echt super..

Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat ik niet de enigste ben, ik had echt het gevoel van wat heb ik gedaan dat ik me zo 'dronken" voel, en kon niks bedenken tot iemand tegen me zij dat dit afkickverschijnselen waren..

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: afbouwen citalopram

Ongelezen bericht door wikky »

hallo allemaal.

hoe je het ook went of keert,het afbouwen moet je echt de tijd voor nemen..
ik heb 3 jaar lang citalopram 15 mg geslikt en voelde me daar erg goed bij.
maar ik moest helaas van de neuroloog stoppen met die medicijn omdat ik ernstige migraine heb en dan kon hij me andere medicijnen geven voor mijn migraine,want sommige dingen mogen niet samen gaan..
ik ben dus van 15 naar 10 gegaan en heb dat een hele maand gedaan...
toen ben ik van 10 naar 5 gegaan en weer een hele maand gedaan....
toen ben ik van 5 naar 2 en half gegaan en ook weer een maand zo gedaan...
daarna 1 dag wel en 1 dag niet en ook dat zo een maand volgehouden en toen niks meer....
ik heb dan ook helemaal geen last gehad van de bijwerkingen omdat het zo langzaam ging..op wat snelle pols na dan,maar ook dat is over gegaan...
toen ik zo`n 3 maanden zonder was toen begonnen mijn klachten weer flink op te spelen,angstig,paniekaanvallen,me niet lekker voelen,huilen,akelige gedachten,ik vond aan het hele leven geen bal meer aan...
en nu...ben ik op advies van psycholoog en huisarts weer begonnen zo`n 3 weken geleden,dus nu weer de bijwerkingen om te starten ppfff
maar ik ben nu 3 weken bezig en ik begin me weer goed te voelen...
en ik heb mezelf voorgenomen om NOOIT maar dan ook NOOIT meer te stoppen,want volgens de psycholoog en huisarts mag je dit middel de rest van je leven in blijven nemen,het is gewoon dat kleine stofje serotonine wat je mist in je hersenen..
ik wil niemand ontmoedigen,maar dit wilde ik gewoon even kwijt dat je een goede keuzen moet maken en goed moet nadenken waarom je gaat stoppen!!

liefs wikky

Prammetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2011 20:53

Re: afbouwen citalopram

Ongelezen bericht door Prammetje »

Hoi,
Gebruik sinds 3 jaar citalopram, na burnout en depressie nav overlijden van mijn vader.

Mijn huisarts gaf aan dat ik in een keer kon stoppen met citalopram 10 mg. Ik ben 1 week naar een halve gegaan en daarna gestopt. Dat is nu 1 week geleden. na 3 dagen kreeg ik een koortsachtig griep gevoel, maar had geen koorts, dit is niet meer weggegaan, ben stoffig in mijn hoofd en mijn oren suizen. De hoofdpijn die ik had is wel weg nu. verder ben ik gedesorienteerd, kribbig, voel me niet in mijn lijf, geen concentratie en niet alles komt binnen, of juist heel hard.

Vanmiddag op internet gaan zoeken op van allerlei aandoeningen en kwam toen hier uit. Wat een opluchting dat het "slechts" afkick verschijnselen blijken te zijn. een verademing om te lezen. Ik hoop echt dat de bijverschijnselen snel overgaan. Ik was even bang dat ik weer te druk was geweest qua werk, erg frustrerend als je lijf het laat afweten terwijl je net zo lekker bezig bent.

Succes alle stoppers.

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: afbouwen citalopram

Ongelezen bericht door wikky »

hoi prammetje..
misschien kun je beter op deze site kijken,want hier schrijft niemand meer :(

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... start=2940

op deze site zitten we met veel mensen :idea:

danny33
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2012 21:18

Re: afbouwen citalopram

Ongelezen bericht door danny33 »

Ik wil graag reageren op dit artikel. ik ben kort gezegt verslaafd geweest aan twee medicijnen namelijk oxasepam en cipramil. Ik ben letterlijk een jaar zelf aan het klungelen geweest. en uiteraard zonder sucses of met teveel bijwerkingen. Mijn mening hier in is heel duidelijk. Een medicijn krijg je van een arts. Om te kunnen stoppen heb je ook een arts nodig. We praten niet over middelen die je bij de kruitvat of etos kan halen. Ik vind het dom weg gevaarlijk om zo maar te stoppen met een medicijn. Zonder degelijke begeleiding. Een kans op een paniek aanval/angst aanval scucidaal gedrag of dergelijke is gewoon te groot.

Zoek hulp!! Met het afbouwen van een medicijn!! we zijn geen artsen anders was dit middel wel bij de kruitvat te koop!!
Ik ben er vanaf gekomen zonder weinig bijwerkingen met een verslavings arts van dimence.

Je kunt het er niet mee eens zijn of wel. Maar dit is mijn mening.
sucses allemaal.

protemaziclon
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2012 12:19

Re: afbouwen citalopram

Ongelezen bericht door protemaziclon »

10 dagen geleden slikte ik nog 40 mg Citalopram, 40 mg Temazepam (nacht) en 2,5 mg Alprazolam (dag) per dag.

Nu op dit moment geen Citalopram en geen Temazepam meer. Gisteren alleen 2 mg Alprazolam.

De bijwerkingen zijn heel heftig zoals hier al eerder beschreven. Slapeloosheid, duizeligheid en misselijkheid zijn de ergste. Maar ik zet door ik doe leuke dingen met mijn familie. Kost mij bergen met energie en zo af en toe moet ik vooral door de duizeligheidheid even pas op de plaats maken. Maar ik wil het en het zal me lukken en dat doorzettingsvermogen heb ik wel. Ik heb vroeger verschillende verslavingen gehad en ben er bij die allemaal letterlijk cold turkey doorheen gegaan. Dat mocht niet van de dokter maar ik zei tegen hem dat het dan maar zo dicht mogelijk tegen cold turkey aan moest. Tot nu toe red ik het. Ik hoop nu in 1 week ook de Alprazolam af te bouwen. Het is nu al 12 uur geweest en ik heb pas 0,5 gram geslikt.

Maar ik denk wel dat je heel zeker van je zelf moet weten dat je zoiets aankunt en dat je je goed bewust bent welke ellende van bijwerkingen je je op de hals haalt. Je kan het ook in meerdere rustige stappen doen en dan heb je telkens dezelfde bijwerkingen in mildere vorm waarschijnlijk maar dat kan ik dus weer niet. Als ik zou beseffen dat ik dan 5 keer door zo een periode heen moet dan zeg ik doe het maar zo kort mogelijk. Want anders haak ik na 2 van zulke nare periodes zelf af. Nu krijg ik het keihard voor mijn kiezen maar weet wel dat ik er over een week of 2 a 3 nu vanaf ben. Zoiets is per persoon verschillend denk ik.

En misschien over een week of 6 moet ik toch constateren dat ik niet zonder kan maar dan zien we dan wel weer. Ik wil er nu van af gewoon. Het heeft mij wel geholpen de medicatie toen het echt heel slecht ging maar ja nu merk ik dat ik niet verder kom en wil er dus mee stoppen.

Fysiek en fysiologisch is het loodzwaar. Maar in mijn hoofd gaat het tot nu toe goed. Ik voel me goed geeft me zelfs kracht ondertussen omdat het me lukt.

protemaziclon
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2012 12:19

Re: afbouwen citalopram

Ongelezen bericht door protemaziclon »

Ondertussen weer een paar dagen verder de effecten van het afbouwen zijn bij mij vooral duizeligheid, misselijkheid en slapeloosheid. Gisteren was ik echt de gehele dag duizelig of ik nu ging liggen zitten of staan. Ik was de hele dag door duizelig. Vandaag heftige periodes van duizeligheid maar minder dan gisteren. Maar lijkt dat gisteren de ergste dag was. Tot gisteren werd het ook elke dag wat erger hoop dat het morgen nog weer wat beter gaat. En dat ik nu het ergste gehad heb.

Ondertussen heb ik vandaag de nog maar 3 keer een halfje van 0,25 mg gehad voor het slapen straks nog een halfje kom ik op een totaal van 0,5 mg per dag. Gaat dus ook goed. Morgen misschien eens proberen op 0,25 mg voor de hele dag. En overmorgen niets.

In mijn hoofd zit nog alles goed. Zolang dat blijft kan ik alle overige klachten wel aan. Hoe vervelend en zwaar die ook zijn.

Lia1979
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2013 19:41

Re: afbouwen citalopram

Ongelezen bericht door Lia1979 »

Hallo.
We zitten nu in 2013 en lees jullie berichten van 2009.
Ik slik citalopram sinds 2008. Ik kreeg deze niet door een depressie maar door paniek aanvallen.
Ik heb precies dezelfde klachten als de gene die je op het filmpje hoort op pagina 1.
Bang dat ik dood ging,bang voor duizelingen want door duizelingen vak ik flauw en ga ik dood.
Toen ik de cita begon te slikken.... Ooooh help mensen dat was een hel.
Gelukkig werd ik begeleid door een psychiatrische ziekenhuis en werd ik in de gaten gehouden. Daarnaast slikte ik ook oxacepam om rustig te worden.maar ik heb in een hel geleefd.
Ik begon met 40mg en duurde idd ongeveer vier weken voordat het de spiegel bereikt had.
Lange tijd geslikt en ik werd steeds sterker en kon beter met mijn angsten omgaande mocht via de arts van daar afbouwen.rustig steeds 5 eraf. Nu zit ik op 15 sinds een paar dagen en is voor mij ook nieuw hoe dit afloopt.ik ben er moet bewust mee bezig anders maak je jezelf alleen maar angstiger. Ik merk zelf wel dat ik pieken en dalen heb. Vandaag 21_06_13 onrustig ben.ik wou verven,maar als ik dat deed wou ik stoppen.stopte ik wou ik weer verder. Mijn arts liet mijn bloedspiegel controleren voordat ik ging afbouwen van 20 naar 15.iu
De werking zat precies goed in mijn spiegelwaarde.dus wat ik las over placebo??ervaar ik als onzin.je merkt daadwerkelijk of er verandering komen in je spiegel.ik ben er niet mee bezig. En het filmpje laat ik beluisteren naar de belangrijkste personen zodat ze weten wat paniek aanvallen zijn. En ik zal aangeven wat ik soms kan voelen zodat ze het weten. Ik hoop echter dat ik er van af kom. Zal vast een kans zijn dat ikbijwerkingen

Lia1979
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2013 19:41

Re: afbouwen citalopram

Ongelezen bericht door Lia1979 »

Dat ik bijwerkingen ga krijgen maar ik laat het op mij afkomen.als je er juist mee bezig bent gebeuren er zeker dingen. Ik ben bewust over ruime tijden gaan afbouwen.ik zat op 40. Toen ik bv op 30zat zat ik daar ruim een half jr aan en als ik mij niet toevertrouwde on af te bouwen wachten ik ermee. Ik ga ff uitzoeken over de cd en nadenken of ik die ga kopen.of zelf ga vechten.

backlinkstore
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2013 23:32
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: afbouwen citalopram

Ongelezen bericht door backlinkstore »

De bijwerkingen van dit medicijn waren bij mij al niet al te best en nu ik er van af wil stappen zijn de klachten alleen maar toegenomen.

Het afgeflakte gevoel nergens geen zin meer in hebben, als een dooie vogel op de bank hangen en vooral stil zijn was bij mij het resultaat toen ik begon aan deze medicatie, ik ben ooit begonnen met een medicijn die vooral de dopamine op pijl hielt en had hier echt een tijd van me leven mee alleen de buikpijn was een nadeel en spycho heeft toen besloten over te gaan op citalopram, ik vind en vond dit een vreemde keuze omdat dit een medicijn is die totaal niet op de dopamine werkt maar goed ik ben er aan begonnen en na 3 maanden nu aan het afkicken.

- ik heb last van stroom stootjes in me hoofd
- soms lijkt het alsof ik me evenwicht verlies
- zeer vermoeiende ogen het gevoel na het slapen direct alweer moe te zijn
- geen zin meer in eten
- afgeflakt en boos op alles en iedereen
- zwaar deprisief niks is goed
- emotioneel
- het gevoel van geef mij maar een nekschot hebben

zit nu in me eerste stop week en hoop dat mijn klachten snel afnemen, echt mensen ik heb zoveel geprobeerd met medicatie en ben echt blij voor de mensen waar het wel baad bij heeft maar mijn mening is probeer zonder medicatie je probleem op te lossen want bij mij zijn de problemen alleen maar verergerd en als ik dit meld aan de spycho en mijn dokter dan lijken ze geen benul te hebben wat deze medicatie soorten voor side effects hebben en geven ze me het gevoel dat ik me niet zo moet aanstellen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: afbouwen citalopram

Ongelezen bericht door VioletPrue »

backlinkstore schreef:en als ik dit meld aan de spycho en mijn dokter dan lijken ze geen benul te hebben wat deze medicatie soorten voor side effects hebben en geven ze me het gevoel dat ik me niet zo moet aanstellen.
Ik wil u niet aanvallen of aantasten in uw gevoel, maar een huisarts en zeker een psychiater zijn heel goed op de hoogte van de bijwerkingen van medicatie.
Zij schrijven niet willekeurig medicatie voor en zelfs als u in eerste instantie denkt dat iets totaal niet geschikt is voor u, kan dit wel degelijk zo zijn.
Heel veel succes met het 'afkicken'!

zoom1marc
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2013 14:33

Re: afbouwen citalopram

Ongelezen bericht door zoom1marc »

Er is al lang niet meer gereageerd op dit onderwerp. Ik wil dat nu graag doen. Ik heb naar aanleiding van angststoornissen zo'n 10 jaar geleden citalopram 20mg voorgeschreven gekregen. Na de wenningsperiode werkte het middel prima. Let wel mijn angststoornis heb ik met hulp van een psycholoog overwonnen.
Daarna heb ik de citalopram gewoon door blijven gebruiken. Ik voelde me er prima bij.
Onlangs sprak een keuringsarts mij of ik die citalopram nog nodig had en of ik al had eens had overwogen er mee te stoppen. Omdat ik me al jaren prima voel leek het mij wel een goed idee de citalopram af te bouwen. Mijn huisarsts (waarneemster) advieseerde eerst 15 dagen de halve dosis te nemen, en daarna helemaal te stoppen. Na verlagen naar halve dosis merkte ik eigenlijk op wat kleine duizeligheidsscheutjes in mijn hoofd na niets. Maar meteen op de eerste dag zonder citalopram werden die aanvallen heftiger. Nu ruim een week later zijn die aanvallen stukke minder. Wel merkte ik dat ik weer emotionele reageer op dingen op tv. Bij het mooie afscheidsprogramma "Spitsuur" i.v.m. het afscheid van Frits Spits van Radio 2 schoot ik helemaal vol. Ook bij een andere film voelde ik emoties opkomen. Maar ik ken dat van voor mijn citalopram gebruik. De angsten zijn niet teruggekomen. Ik heb wel een dikke verkoudheid te pakken terwijl ik daar normaal nooit last van heb, hoogstens een paar dagen wat keelpijn. Nu loop ik al 2 weken met een zere maar ook jeukende en hoest veroozakende keel. het gaat maar niet over. Zou dat ook te maken hebben met het afbouwen/ afkicken van citalopram?
Ik hoop dat het verder allemaal niet erger wordt. Het laatste wat ik wil is weer aan de citalopram. Maar als ik in de forum lees, hoeveel mensen er weer terug aan zijn, omdat ze uiteindelijk zonder niet redden... :(

Marc

Jumpy90
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2013 15:45

Re: afbouwen citalopram

Ongelezen bericht door Jumpy90 »

Ik ben sinds 07-01-14 begonnen met 10mg Citalopram. Eerste week behoorlijk ziek geweest en ook niet kunnen werken. Ik heb nu het gevoel dat het steeds een beetje beter gaat. De enige bijwerkingen die ik tot nu toe heb zijn trillende handen, klappertanden en soms een vlaag van desorientatie. Ik sta nu ook onder behandeling bij een 2e lijns psycholoog voor mijn gegeneraliseerde angststoornis. Hoop er nu eens vanaf te komen en weer plezier te kunnen hebben in mijn leven. Is het echt zo dat bijna iedereen na het stoppen weer begint? Ben niet van plan dit de rest van mijn leven te gebruiken.

Flipje30
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2014 13:23

Re: afbouwen citalopram

Ongelezen bericht door Flipje30 »

Lees ook ervaringen: afbouw paroxetine en TRB- formule( te vinden op internet). Ik heb er veel baat bij!

Thee met beestjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2014 17:40

Re: afbouwen citalopram

Ongelezen bericht door Thee met beestjes »

Hallo allemaal! Hier ook een citalopram gebruiker. Een aantal jaar geleden begonnen ter ondersteuning bij mijn behandeling tegen depressie en (lichte) angstklachten.
Eigenlijk gaat het nu best goed met mij, en de laatste tijd begint het steeds meer te kriebelen om met de Citalopram te stoppen, want tja... het blijft toch troep.
Ik vond het fijn om alle verhalen te lezen. Al maak ik me ook zorgen over de ellende die me te wachten staat als ik het stopproces in gang zou zetten.

Ik ben benieuwd of er mensen op dit forum zijn die daadwerkelijk definitief gestopt zijn. Ik kreeg namelijk het idee dat de meesten er vroeg of laat toch weer aan begonnen zijn.
Duss.. Wie is het gelukt?

Chili
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2016 14:41

Re: afbouwen citalopram

Ongelezen bericht door Chili »

Na zo'n 8,5 jaar Citalopram gebruikt te hebben, ben ik (man, 34 jaar) sinds enkele weken helemaal gestopt. En ik moet zeggen, het voelt heel goed eigenlijk.
Na het lezen van enkele van de verhalen hierboven was ik erg bang geworden dat het me nooit zou lukken, maar achteraf gezien is het me eigenlijk best meegevallen.
Wel wil ik benadrukken dat ik er een aantal jaar over gedaan heb om af te bouwen. Telkens met niet meer dan 10mg afbouwen over een paar weken (door elke week 1 dag extra de lagere dosering te slikken), en vervolgens enkele maanden de tijd te nemen om alles te laten stabiliseren.
De afgelopen weken heb ik gelukkig ook hulp bij het stoppen, ik bezoek wekelijks een psycholoog, waarbij ook een psychiater aanwezig is in de praktijk die weet waar hij het over heeft.
Het afgelopen jaar zat ik op 5mg per dag (halve pilletjes), en eigenlijk heb ik maar een paar dagen echt last gehad van lichamelijke bijwerkingen tijdens het stoppen. Ik heb mijn omgeving hierover ingelicht, en de combinatie van dit alles (heel langzaam afbouwen, omgeving op de hoogte, hulp van een psycholoog) hebben ervoor gezorgd dat het allemaal best te doen is.
Op emotioneel vlak merk ik wel dat er gevolgen zijn. Ik ben soms erg verdrietig, maar dit is juist het goede eraan. Door mijn emoties eindelijk weer toe te laten voel ik me na flinke tranen ook eindelijk weer echt gelukkig.
Mij is in het verleden ook verteld dat mijn hersenen waarschijnlijk te weinig serotonine aanmaken, maar ervaar dat nu achteraf als grote onzin.
De Citalopram heeft , achteraf gezien, mijn herstel alleen maar verlengd.

Ik kan het niet wetenschappelijk onderbouwen, maar wat ik de afgelopen 20 jaar geleerd heb van mijn depressies, paniekaanvallen, gepieker en ongeluk, is dat dit allemaal signalen zijn van je lichaam dat je op een ongezonde manier met je emoties omgaat. Neem jezelf dit vooral niet kwalijk, dit is vaak het gevolg van gebeurtenissen in je leven die je je misschien niet eens herinnert. Op jonge leeftijd weet je niet hoe je met bepaalde gebeurtenissen om moet gaan, en je leert jezelf dan al snel aan je emoties maar weg te drukken om over te kunnen gaan tot de orde van de dag, althans, dat was bij mij het geval. Na 20 jaar en 15+ therapeuten en psychologen verder heb ik eindelijk iemand gevonden die mij dit duidelijk heeft weten te maken, en waarbij ik het gevoel heb begrepen te worden, en op de juiste weg te zijn.
Citalopram heeft daar zeker niet aan bijgedragen, het heeft eigenlijk de ongezonde manier van omgang met emoties - onderdrukken - alleen maar verergerd... Ik hoop dat mijn ervaringen eraan bijdragen dat ook anderen hier deze stap durven te nemen, en het geluk terug zullen vinden.

snessie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2017 07:18

Re: afbouwen citalopram

Ongelezen bericht door snessie »

Hallo,

Het is al een tijd geleden dat hier iets is geschreven. Ik ben zeer benieuwd hoe het de mensen is vergaan na het afbouwen. Hopelijk hier nog een respons op te krijgen.
Ik zelf gebruik nu iets langer dan 1,5 jaar citalopram 20mg, nu 2 dagen geleden begonnen met afbouwen. Schema huisarts ene dag 20mg, andere dag 10mg en dit voor 4 weken lang, dan kijken we aan hoe dit verloopt.
En ook ik ben bang voor heftige afkickverschijnselen/ bijwerkingen.
Ik hoop zo dat het goed gaat, wil graag van deze medicatie af (ook al helpen ze goed), wil weer graag op eigen benen staan.

Danweerdo
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2017 16:48

Re: afbouwen citalopram

Ongelezen bericht door Danweerdo »

Hoi, ik ben nog aan het afbouwen, ik zit nu 2 weken op 5 mg en heb nu last van het zandzak op de bank syndroom. Alles kost moeite om te doen, en voornamelijk aanstalte maken.
Verder heb ik de laatste 2 dagen last van de vervelende stroompjes in mijn hoofd en hoofdpijn.
Maar ik wil van die rommel af dus zetten we maar weer door.

Gesloten