LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afbouwen paroxetine

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
jeanette68
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 apr 2009 23:10

afbouwen paroxetine

Ongelezen bericht door jeanette68 »

hoi allen,

ik gebruik nu 1 jaar paroxetine tegen angstaanvallen en depressie, voor dit had ik fevarin wat niet meer "werkte "volgens mijn huisarts.
Ik was altijd moe, ik zweette erg veel, slapeloosheid, noem alles maar op wat ik hier gelezen heb.
fevarin gebruikte ik 150 mg, paroxetine gebruik ik nu sinds 2 weken 40 mg, voorheen 50.
Had geen idee dat dit zo erg veel was, arts zei dat ik tot 60 mocht gaan.
Zweten is zo mogelijk nog erger geworden, moeheid ook.
Ook de zin in sex is na begin van paroxetine helemaal afgenomen tot nulpunt, was voorheen ook minimaal .
ben nu op eigen houtje aan het afbouwen, ik wil gewoon geen medicijnen meer , zeker in de zomer niet,
Wie heeft dit ook gedaan en wat kan ik gaan verwachten ?
Groetjes Jeanette

Luka78nl
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 jan 2009 21:23

Re: afbouwen paroxetine

Ongelezen bericht door Luka78nl »

Ik ben op dit moment ook aan het afbouwen met paraxotine (van Merck Generics). Ik ben afgelopen zaterdag begonnen (van 30 mg. naar 20 mg.), dus het is nog allemaal heel erg pril.

Tot nu toe merk ik er niet zo heel veel van moet ik zeggen. Ik heb wel een beetje een wollig hoofd en mijn geheugen laat me vaak even in de steek, maar dat kan ook door mijn psychische stoornis (Dissociatieve identiteitsstoornis) komen.

Overigens ben ik op eigen houtje aan het afbouwen aangezien GGZ inGeest (voormalig Riagg) me hierbij niet wil begeleiden. Volgens hen zou ik te labiel worden. Nu, ik ga het gewoon uitproberen en kijken waar het schip strandt.

Het is bekend dat mensen echt moeten afkicken van de psraxotine en dat het kan lijken alsof je oude klachten in alle hevigheid terugkomen. Dit kan tijdelijk van aard zijn! Na een tijd weet je eigenlijk pas wat je echte klachten zijn en wat afkickverschijnselen waren.

Groetjes van Luka

jeanette68
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 apr 2009 23:10

Re: afbouwen paroxetine

Ongelezen bericht door jeanette68 »

hoi luka, fijn dat je reageerde,
ik ben nu op 25 mg van 50 af , in 3 weken, ik voel me goed , dat wollige hoofd en vergeetachtigheid, dat heb ik dus ook.
Ik gebruikte het vooral om mijn angsten in bedwang te houden en minderwaardigheidsgevoel,
Ik kan nu echt nog niet zeggen dat dit aan het terugkomen is.
Ik hoop hoop hoop dat het zo gaat blijven !!

planeten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2009 20:57

Re: afbouwen paroxetine

Ongelezen bericht door planeten »

Ik gebruik sinds 12 jaar paroxetine i.v.m. depressieve klachten en paniekaanvallen. Ik was 17 jaar toen ik ermee begon. Gestart met 2 tabletten (40mg), ook een tijdje 30mg gebruikt en nu sinds 4 jaar 20mg. Ik ben al jarenlang klachtenvrij, maar heb wel een temperamentvol karakter.
Ik heb al herhaaldelijk afbouwpogingen gedaan en heb dit steeds niet doorgezet vanwege de psychische klachten, i.p.v. de lichamelijke.
Ik ben nu heel langzaam aan het afbouwen. Ik zit nu op 15mg per dag en doe dit minstens 3 maanden, om eventueel dan naar 10mg (1/2 tablet) over te gaan. Dit ga ik dan zeker 6 maanden zo laten, alvorens weer verder af te bouwen. Mijn lichaam zal na 12 jaar langzaam moeten wennen aan de veranderingen en ik zal opnieuw moeten leren omgaan met o.a. het heftiger worden van mijn emoties.
De huisarts adviseerd mij om elke dag dezelfde hoeveelheid in te nemen, omdat je anders last krijgt van spiegelschommelingen en dus lichamelijke klachten. Ik heb daarom een drankje om 5mg (1/4tablet) in te nemen.
Daarnaast is het erg belangrijk om te sporten en volgens sommigen om visolie te gebruiken.
Ik zou iedereen die afbouwt willen aanraden dit te doen i.o.m. iemand die verstand heeft van dit soort medicijnen, bijv. de huisarts.
En voor iedereen die er probeert van af te komen: heel veel succes!!!!!

jeanette68
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 apr 2009 23:10

Re: afbouwen paroxetine

Ongelezen bericht door jeanette68 »

erg fijn dat er reacties komen,
dit steunt mij enorm, te weten dat ik niet de enige ben.
Al wist ik dat natuurlijk al wel.
Ik zit nu een week of 2 op 20 mg per dag, wordt snel boos en moet dan moeite doen om geen vervelende dingen naar iemands hoofd te slingeren, merk ik. :(
s Avonds krijg ik weer last van die erg vervelende "schokjes ", wat is dat toch ?
Ik doe het wel alleen, heb ik met fevarin ook altijd gedaan, maar dat ging wel heel wat makkelijker dan deze x, huisarts weet wel dat ik afbouw.
Ik heb geen tijdsbestek van dan wil ik weer lager gaan zitten, als ik me eraan toe voel dan ga ik 15 mg gebruiken en zo met 5 per x lager, dit is voor mij de beste manier.
Ik luister naar mijn lichaam, dat zal me de weg wel wijzen, neem ik aan.

groetjes Jeanette

Vol goeie moed,
Op naar de 15 mg !! :)

Bob_tails
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 jan 2007 23:19

Re: afbouwen paroxetine

Ongelezen bericht door Bob_tails »

Inderdaad Jeanette,volg je intuïtie :wink:
En wanneer je een keertje uit mocht vallen?
Pech..wetende dat er weer een periode komt dat jij jezelf weer bent :wink:

Gesloten