LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afkikken

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
truude
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2006 13:44

afkikken

Ongelezen bericht door truude »

Hallo,
Na twee jaar seroxat en zes maanden sipralexa ben ik over twee maanden begonnen met af te bouwen eerst een maand een halve dan een kwartje sipralexea nu neen ik al een maand niets meer
sommige dagen ben ik erg goed alle gevoelens zijn terug ,maar helaas soms is het zo verwarend in mijn hoofd niet helder denken ook soms het gevoel dat ik terug gesannen en angstig zou worden ook erge duizeligheid ,na wat rusten ga het soms over tracht aan iets anders te denken zouden dit afkik verschijsels kunnen zijn ???heeft er hier iemand ervaaring mee ik wil zeker niet terug aan de pillen
Ik moest aan de antidepres.na burnout en angsten
groetjes truude :?

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: afkikken

Ongelezen bericht door movieman »

Hoi,

Anti-depressiva hebben inderdaad last van "na-weeën" (spelling...LOL).

In de bijsluiter kun je dat allemaal lezen.

Over het algemeen zullen de klachten na verloop van tijd wel afnemen. Ik zou wel regelmatig contact met de arts houden. Die kan je immers het beste informeren.

Het lichaam heeft tijd nodig om weer "in balans" te komen. Eventjes geduld hebben dus...

Advies: veel vitamientjes eten, fruit enzo...kiwi's... dan kom je er snel weer bovenop. Fructose (fruitsuiker) is goed voor je positieve gemoedstoestand.

Groetjes. :wink:

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: afkikken

Ongelezen bericht door NAK »

truude,

Afbouwen van medicijnen doe je niet zo maar even.
Het duurt gemiddeld 3 tot 6 maanden voordat de laatste werkzame stoffen uit je lichaam verdwenen zijn.
Daarna is een terugval in het ziekteproces geen uitzondering.
Dat is dus iets om rekening mee te houden.

Succes

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: afkikken

Ongelezen bericht door mylo1 »

kijk eens op de volgende site...zij hebben ook een forum waar jij je vragen kan stellen

www.slagschaduw.nl

truude
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2006 13:44

Re: afkikken

Ongelezen bericht door truude »

Bedank voor jullie reacktie,is wel eng zo dat die ongemakken er zijn heb eigelijk alleen last van verwarring en duizelighijd,maar is niet leuk,maar ik zet door heb de dokter gebeld en die raade aan om terug om de twee dagen een kwart sipralexa te nemen ,maar ga dit niet doen even doorzetten en zal meschien wel over gaan
groetjes en bedank :lol:

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: afkikken

Ongelezen bericht door eeliane »

Truude doorzetten hoor, die af en toe enge gevoelens die je hebt zijn gewoon de gevoelens die bij het leven horen, ik heb het zelf meegmaakt, dat afkicken van cipramil (is een andere), maar zolang je lichamleijk en geestelijk niet in paniek raakt en deze gevolens rationeel kunt verwerken, is er niks aan de hand. Geeft niets hoort erbij.
Het zijn geen afkickverschijnselen maar meer het echte leven dat weer bij je komt met al zijn gevoelens, die jij eigenlijk al een poosje hebt gemist. Zo hoort het ook...succes! Komt allemaal goed.

lisette1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2006 16:34

Re: afkikken

Ongelezen bericht door lisette1981 »

hallo allemaal

ik zal vertellen wie ik ben
ik ben lisette zit nu 1.5 jaar aan de efexsor
ik heb 150 mg per dag geslikt

ik ben sinds maandag gestop met de medicijnen
wel met rustig af bouw hoor!
ik slikte nog 32.5 mg

maar nu voel ik me zwaar ***
misselijk braaken!
weet iemand hoelang dit gaat duuren
en of dit afkick verschijnselen zijn!

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: afkikken

Ongelezen bericht door NAK »

Zie mijn opmerking verder naar boven

E_demoet
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2006 17:19

Re: afkikken

Ongelezen bericht door E_demoet »

Deze rommel is gif voor het lichaam. Het hoort er niet in thuis. Het klimaat in ons land, (en dan heb ik het aan het sociale klimaat) en de negatieve denkwijze (werken, werken werken, en niet genieten) daar ligt het aan.

Mensen worden door overheid, familie, werkgevers, en maatschappij zo onderdruk gezet, dat ze doordraaien.
Kijk eens hier:
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/28781

Voor meer informatie

Het probleem is niet op te lossen met een pilletje. onze hele maatschappij loopt op nepmensen met pillen, en ze lijden.. de meerderheid weet echter niet dat zij niet zichzelf zijn en zouden schieten in een enorme depressie als zij zouden stoppen met hun kunstmatige ik!

Dit land is gewoon een land waar in een negatief sociaal klimaat heerst, sinds midden jaren 90. Het is meer een politiek probleem, dan een persoonlijk probleem.

Alleen wij zitten er maar mooi mee.

Kijk ook eens hier: daar kan de oorzaak van je probleem ook liggen: www.stopumts.nl

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: afkikken

Ongelezen bericht door eeliane »

als je anti-depressiva slikt betekent dat dat je je lichaam weer in staat stelt om normaal te reageren op angsten en zenuwopwekkende situaties.
Je moet wel eerst via een psycholoog of psychiater je problemen oplossen voordat je stopt met die medicijnen. Als je daar aan toe bent hoor je dat vanzelf wel. Doe het in overleg en ja idd het gaat gepaard met af entoe een terugslag maar je komt er wel vanaf hoor. Heb wat meer vertrouwen in jezelf en wees niet zo bang voor wat tegenslag, dat hoort bij het leven en is niet weg te denken uit een normaal leven. Heb zelf ook 1 1/2 jaar aan ant-dep gezeten en weet dat je er wel af kan hoor...

E_demoet
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2006 17:19

Re: afkikken

Ongelezen bericht door E_demoet »

Neen, onzin. Pillen onderdrukken het probleem, pillen lossen nooit iets op: dat is absolute waanzin en charlatanrij van de huidige westerse medische wetenschap. De werkelijke oplossing ligt in de natuur: ruimte, rust, gezonde lucht, goede voeding, klassieke muziek, en ruimte.

E_demoet
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2006 17:19

Re: afkikken

Ongelezen bericht door E_demoet »

Neen, onzin. Pillen onderdrukken het probleem, pillen lossen nooit iets op: dat is absolute waanzin en charlatanrij van de huidige westerse medische wetenschap. De werkelijke oplossing ligt in de natuur: ruimte, rust, gezonde lucht, goede voeding, klassieke muziek, en ruimte.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: afkikken

Ongelezen bericht door eeliane »

E, waarschijnlijk heb jij zeeen van tijd voor je ruimte natuur rust en weet ik veel wat voor zweverige oplossingen en ik denk dat een heleboel mensen daar geen tijd voor hebben .Kinderen, werk (gewoon om in leven te blijven hoor, geen vette carriere) en de dagelijkse problemen. En natuurlijk mensen met verschrikkelijke problemen incest, dood, mishandelingen...
Dat is ook de westers wereld en daar is een westers oplossing voor gezocht en ik heb daar zelf gebruik van moeten maken, godzijdank daar voor want zonder deze pillen had ik het niet gered.
Jij kan duidelijk in alle rust van deze aarde genieten en je hebt weinig echte problemen maar er zijn ook nog mensen die werken, een druk leven leiden, achtervolgd worden door erge dingen uit het verleden etc. en niet alle rust kunnen nemen zoals jij die duidelijk te veel vrije tijd heeft.
Hoop voor jou dat je nooit hoeft in te storten maar als het zover zou komen kom ik jou een broodje gezond en een zweverig muziekje brengen.

E_demoet
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2006 17:19

Re: afkikken

Ongelezen bericht door E_demoet »

, waarschijnlijk heb jij zeeen van tijd voor je ruimte natuur rust en weet ik veel wat voor zweverige oplossingen

- Nee dat heb ik niet, en daarom pleit ik er ook voor.


en ik denk dat een heleboel mensen daar geen tijd voor hebben .Kinderen, werk

(Had je van te voren kunnen bedenken: geen kinderen te nemen als je er niet 24-7-365 voor ze kunt zijn en je niet psychisch opgewassen bent tegen een het kleine gezinsbedrijf.

(gewoon om in leven te blijven hoor, geen vette carriere)


Als je een beter leven had gewild, had je geen kinderen moeten nemen, dat is een last, dat weet je. Mensen leven verkeert tegenwoordig. Te luxe, zonder inhoud, met verkapte status..

en de dagelijkse problemen. En natuurlijk mensen met verschrikkelijke problemen incest, dood, mishandelingen...

Die zijn er altijd al geweest, ook in de tijd dat daar geen poeiers en pillen voor waren, welke ons oppervlakte water verontreinigen! In ons drinkwater is anti depressiva aangetroffen: fijn he? zo'n kunstmatig land?

Dat is ook de westers wereld

- Nee dat is het niet, zo is zij de afgelopen 15 jaar gemaakt, en iedereen heeft het maar geaccepteert in ruil voor materieel en goederen... Europa's ziel verkocht.

en daar is een westers oplossing voor gezocht


- Dat is ook weer onzin. Ook de westerse geenskunde is begonnen met rust, reinheid, regelmaat en kruidenoplossingen. , weet waarover je praat!

en ik heb daar zelf gebruik van moeten maken, godzijdank daar voor want zonder deze pillen had ik het niet gered.

- Dat is een illusie die je wordt voorgespiegeld. Geloof daar nu niet in. Je had het ook gered zonder die pillen. Als men je gestuurd had naar een rustige omgeving, met veel gras, bos, weide en stilte, had jij veel sneller hersteld gweest. Goede geestelijke gezondheidszorg is er nog steeds niet! NOg erger: zij wordt ERNSTIG BEPERKT vergoed! PRaten: sociale contacten: dat is belangrijk voor iemand met problemen. Mensen hebben geen tijd meer voor elkaar, de buurvrouw van de hoek, die vroeger een kopje koffie maakte, moet nu nodig werken, om een derde broek, een 2e vakantie, en een 6e auto erbij te hebben: zo zijn we getrouwd dame!


Jij kan duidelijk in alle rust van deze aarde genieten

- Dat kan ik niet, maar het is wel mijn vak om een plek te maken waar ik kan uitrusten in drukke tijden, dat doe ik middels meditatie: een veel betere vorm dan die chemische rommel die jij slikt!

en je hebt weinig echte problemen

- Pardon? Hoe weet jij of ik weinig echt problemen heb? Waar haal jij de edele moed vandaan, om zo maar een conclusie te trekken? Weet jij hoe ik lijd? Weet jij wat ik dagelijks meemaak? Wellicht zie ik wel dagelijks mensen sterven vanwege mijn beroep????? Heb ik wel problemen met mijn partner, is alles misgelopen? Jij weet helemaal niets van mij! DIe arrogantie!!!

maar er zijn ook nog mensen die werken,

- Ik doe niets anders!

een druk leven leiden,

- Dat willen ze zelf!

achtervolgd worden door erge dingen uit het verleden etc.

- die verwerk je niet door pillen: die pillen onderdrukken alleen maar, die helpen niet bij een verwerkingsproces.

en niet alle rust kunnen nemen zoals jij die duidelijk te veel vrije tijd heeft.

- Ik heb geen vrije tijd!

Hoop voor jou dat je nooit hoeft in te storten


- Denk je dat ik nooit ingestort ben?

maar als het zover zou komen kom ik jou een broodje gezond en een zweverig muziekje brengen.


Dame: als jij gezond zou eten, 3 x per dag, biologisch, zonder vlees de komende maanden, als jij je ziek zou melden van je werk, en je zou laten opnemen in een gezondheidskliniek,
ben je binnen een maand boven jan,
zonder pillen zonder rommel, en voel jij je een heel stuk beter.

Arrogant mens!

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: afkikken

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ennnnnnnnn, beslist niet gaan wonen bij een UMTS mast, geen mobieltje gebruiken want dat schijnt volgens E ook slecht te zijn.

E_demoet
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2006 17:19

Re: afkikken

Ongelezen bericht door E_demoet »

Dat is volgens mij niet slecht.
Dat is volgens zeer bekende en gerenommeerde wetenschappers slecht.
zie: www.stopumts.nl

www.arjenwitzel.nl
www.milieuziektes.nl
www.sotnederland.tk

Trouwens.............

Junks? Die zijn verslaafd? Maar worden niet getolereerd.
Maar junks die anti depressiva slikken en rustgevers? Mogen gewoon werken?

Ik zie geen verschil.
Waarom wordt 1 groep mensen aan hun lot overgelaten en de andere geholpen?
Wellicht omdat zij investeren in de fascistische chemische pharmamaffia?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: afkikken

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Dat is volgens zeer bekende en gerenommeerde wetenschappers slecht.
Houdt dit gezever nou nooit op.
Wellicht omdat zij investeren in de fascistische chemische pharmamaffia?
Jouw terminologie kleurt je mening al dusdanig dat we jou terzijde kunnen schuiven als serieuze discussiepartner, dunkt me.

E_demoet
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2006 17:19

Re: afkikken

Ongelezen bericht door E_demoet »

Met welke argumenten wil jij mijn opmerkingen dan ontkennen? Wat ik hier zeg, is een mondiaal aangenomen feit en een mondiaal geaccepteerde uitspraak onder zowel politici als artsen!

Gekleurd?
Wat heb jij voor belang om het tegendeel te beweren?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: afkikken

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Met welke argumenten wil jij mijn opmerkingen dan ontkennen? Wat ik hier zeg, is een mondiaal aangenomen feit en een mondiaal geaccepteerde uitspraak onder zowel politici als artsen!
Hmm. Waarom staan er dan umts masten? Als dit zelfs onder politici een mondiaal geaccepteerde uitspraak is?
Als we toch met woorden gaan spelen. erst spreek je over een feit, nu ineens over een uitspraak.
Ben jet het Zwitserse onderzoek vergeten?
In tegenstelling tot wat jij zegt en denkt, het is niet mondiaal aangenomen en geaccepteerd. Noch door artsen, noch door politici. Ongetwijfeld kan je nu een bewijs leveren hiervoor, bijvoorbeeld het standpunt van de WHO hierover?
Gekleurd?
Wat heb jij voor belang om het tegendeel te beweren?
Met welk antwoord ben je tevreden? Dat ik er aandelen in heb? dat ik er voor werk? Mensen ken voor wie dit het geval is?
Doch geen van allen is van toepassing.
Lat ik mijn stelling anders formuleren.
Jouw woordkeuze is dusdanig dat je een discussie bij voorbaat al onmogelijk maakt door mensen direct te beschuldigen en te veroordelen. Bovendien duidt de term fascisme op een politiek gebeuren van 60+ jaar terug, waar ik zeer voorzichtig mee zou zijn.

E_demoet
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2006 17:19

Re: afkikken

Ongelezen bericht door E_demoet »

Ga mij nu niets vertellen over fascisme....
Mijn vader heeft in het verzet gezeten.

.....

60 jaar geleden?
We leven er middenin? Ernstig dat jij daar blind voor bent.

Gesloten