LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
mamaiseenbeetjeboos
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:21

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door mamaiseenbeetjeboos »

De gezondheidsraad adviseert binnenkort aan de minister over de uitbreiding van dit vaccin door het ook aan jongens aan te bieden, terwijl de meerderheid van de ouders hun dochters niet laat vaccineren. Lijkt mij niet logisch. Ik ben van mening dat het reguliere vaccinatieprogramma, en het RIVM als instituut, schade ondervindt van het HPV-vaccin. Zeker omdat in de marketing van farmaceuten de vaccins op één hoop worden gegooid.

Ik vind dat HPV-vaccin niet massaal maar op vraag moet worden verstrekt en actief aangeboden aan risicogroepen (verminderde weerstand).

Mijn kinderen zijn/worden niet gevaccineerd tegen HPV. Ik denk (en velen met mij) dat hier de verkeerde krachten een te grote invloed hebben (en hebben gehad) op besluitvorming. Die mening wordt nu overschreeuwd. Dat heb ik gedeeld met Radar en toen kwam (automatisch) de vraag voorbij of ik ook iets op het forum wilde plaatsen en ik dacht waarom niet. Lijkt mij wel goed om te doen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Lowieze »

mamaiseenbeetjeboos schreef:De gezondheidsraad adviseert binnenkort aan de minister over de uitbreiding van dit vaccin door het ook aan jongens aan te bieden, terwijl de meerderheid van de ouders hun dochters niet laat vaccineren. Lijkt mij niet logisch. Ik ben van mening dat het reguliere vaccinatieprogramma, en het RIVM als instituut, schade ondervindt van het HPV-vaccin. Zeker omdat in de marketing van farmaceuten de vaccins op één hoop worden gegooid.

Ik vind dat HPV-vaccin niet massaal maar op vraag moet worden verstrekt en actief aangeboden aan risicogroepen (verminderde weerstand).

Mijn kinderen zijn/worden niet gevaccineerd tegen HPV. Ik denk (en velen met mij) dat hier de verkeerde krachten een te grote invloed hebben (en hebben gehad) op besluitvorming. Die mening wordt nu overschreeuwd. Dat heb ik gedeeld met Radar en toen kwam (automatisch) de vraag voorbij of ik ook iets op het forum wilde plaatsen en ik dacht waarom niet. Lijkt mij wel goed om te doen.
Als je het goed bekijkt, vallen alle jongeren (meisjes en jongens) natuurlijk onder de risicogroepen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Alleen bij “verminderde weerstand”? Weet u dan wel zo zeker dat uw kinderen zo’n sterke weerstand hebben tegen baarmoederhalskanker, peniskanker, anuskanker en ga maar door?

mamaiseenbeetjeboos
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:21

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door mamaiseenbeetjeboos »

De vaccinatie zou moeten plaatsvinden voordat meisjes seksueel actief worden. Je kan ook al besmet worden als je geboren wordt, via de handen van je ouders als ze je luier verschonen en talloze andere manieren. Bijna iedereen wordt tijdens zijn leven besmet (ook voor je 13e en ook zonder seks) en je lichaam ruimt dat bijna altijd zelf weer op net als alle andere talloze virussen en bacteriën. Wat niet helpt is als je ook nog rookt, ongezond eet e.d. maar dat geldt altijd en voor iedereen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom dan wel al die andere vaccinaties?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door kweenie »

Het gaat niet over pro of tegen HPV-vaccin. Het gaat over dat het niet opgelegd kan worden. Het is een vrije keuze.
Volgens mij is iedereen het daar ook over eens. Dus is er wat dat betreft dus ook weinig discussie. En ook weinig reden om hier een discussie over te beginnen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door kweenie »

De gezondheidsraad adviseert binnenkort aan de minister over de uitbreiding van dit vaccin door het ook aan jongens aan te bieden, terwijl de meerderheid van de ouders hun dochters niet laat vaccineren.
Het de meerderheid van de meiden is de laatste jaren juist wel gevaccineerd.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

mamaiseenbeetjeboos schreef:De vaccinatie zou moeten plaatsvinden voordat meisjes seksueel actief worden. Je kan ook al besmet worden als je geboren wordt, via de handen van je ouders als ze je luier verschonen en talloze andere manieren. Bijna iedereen wordt tijdens zijn leven besmet (ook voor je 13e en ook zonder seks) en je lichaam ruimt dat bijna altijd zelf weer op net als alle andere talloze virussen en bacteriën. Wat niet helpt is als je ook nog rookt, ongezond eet e.d. maar dat geldt altijd en voor iedereen.
Wilt u met uw laatste zin zeggen dat vrouwen die baarmoederhalskanker krijgen dat dan min of meer aan zich zelf te wijten hebben, omdat ze wellicht roken en ongezond eten?

Want anders zou hun lichaam dat virus wel weer opgeruimd hebben?

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Lowieze »

mamaiseenbeetjeboos schreef:De vaccinatie zou moeten plaatsvinden voordat meisjes seksueel actief worden. Je kan ook al besmet worden als je geboren wordt, via de handen van je ouders als ze je luier verschonen en talloze andere manieren. Bijna iedereen wordt tijdens zijn leven besmet (ook voor je 13e en ook zonder seks) en je lichaam ruimt dat bijna altijd zelf weer op net als alle andere talloze virussen en bacteriën. Wat niet helpt is als je ook nog rookt, ongezond eet e.d. maar dat geldt altijd en voor iedereen.
Ik denk dat u niet helemaal goed zit wat besmetting betreft.
Een quote van Thuisarts.nl: "HPV wordt overgedragen door contact tussen de slijmvliezen van de penis, vrouwelijk geslachtsorgaan of anus. Het virus kan ook op de onderbuik en billen zitten en tijdens het vrijen via de huid, vingers of mond worden overgedragen."

Ik neem aan dat als iemand net seks heeft gehad, hij zich daarna zorgvuldig wast. En niet met vieze vingers de luier van zijn kind gaat verschonen.

mamaiseenbeetjeboos
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:21

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door mamaiseenbeetjeboos »

Hihi ouders moeten wel eens 's nachts voeden en een luier verschonen, ook als ze daarvoor sex hebben gehad?

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Lowieze »

@mamaiseenbeetjeboos. U zegt "mijn kinderen zijn/worden niet gevaccineerd tegen HPV. Ik denk (en velen met mij) dat hier de verkeerde krachten een te grote invloed hebben (en hebben gehad) op besluitvorming."

Maar dit kan toch niet de reden zijn om niet te vaccineren? In een andere reactie zegt u dat meisjes ingeënt zouden moeten voordat ze seksueel actief worden, maar dat is toch precies wat er nu kosteloos gebeurt?

mamaiseenbeetjeboos
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:21

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door mamaiseenbeetjeboos »

Ik hoef je denk ik niet uit te leggen dat het dan overal kan zitten en kan al door huid op huid contact. Een kind wat naar je wang graait rn daarna vingers in de mond. Of bij je in bed.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Lowieze »

mamaiseenbeetjeboos schreef:Ik hoef je denk ik niet uit te leggen dat het dan overal kan zitten en kan al door huid op huid contact. Een kind wat naar je wang graait rn daarna vingers in de mond. Of bij je in bed.
U zou u toch eens beter moeten inlezen hoor over de besmetting.

mamaiseenbeetjeboos
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:21

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door mamaiseenbeetjeboos »

Lowieze schreef:@mamaiseenbeetjeboos.

Maar dit kan toch niet de reden zijn om niet te vaccineren? In een andere reactie zegt u dat meisjes ingeënt zouden moeten voordat ze seksueel actief worden, maar dat is toch precies wat er nu kosteloos gebeurt?
Ik denk dat het vaccin een oplossing is voor een probleem wat er niet is en óf het echt een oplossing is voor een probleem wat er niet is is ook nog maar de vraag en dan nóg weet niemand of het een veilige oplossing is voor een probleem wat er niet is. Dat er iets ontdekt is (een mogelijk wetenschappelijk verband) wil niet zeggen dat we er dan met zijn allen ook iets mee moeten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat bedoel je precies met 'iets ontdekt' en een 'mogelijk verband'?

Maar nee, je hoeft er inderdaad niets mee. Net als met bijvoorbeeld een griepvaccin. Daar hoef je ook niets mee.

Zeker niet als je het 'mogelijke verband' tussen twee weken met koorts, hoofdpijn en spierpijn in bed liggen en een influenza infectie in twijfel zou trekken. Bovendien, ook een influenza infectie betekent niet per definitie dat je griep krijgt. En die vaccinatie heeft ook bijwerkingen. Bovendien geldt, net als bij hpv, dat ook het griepvaccin slechts tegen een paar risicovolle stammen beschermt.

Veel overeenkomsten dus, maar ook verschillen. Ik ben wel benieuwd wat je houding ten opzichte van het griepvaccin is.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door tttlocke »

mamaiseenbeetjeboos schreef:
Lowieze schreef:@mamaiseenbeetjeboos.

Maar dit kan toch niet de reden zijn om niet te vaccineren? In een andere reactie zegt u dat meisjes ingeënt zouden moeten voordat ze seksueel actief worden, maar dat is toch precies wat er nu kosteloos gebeurt?
Ik denk dat het vaccin een oplossing is voor een probleem wat er niet is en óf het echt een oplossing is voor een probleem wat er niet is is ook nog maar de vraag en dan nóg weet niemand of het een veilige oplossing is voor een probleem wat er niet is. Dat er iets ontdekt is (een mogelijk wetenschappelijk verband) wil niet zeggen dat we er dan met zijn allen ook iets mee moeten.
Een probleem wat er niet is? Wat bedoelt u daar mee?
Dat vrouwen baarmoederhalskanker krijgen, soms op relatief jonge leeftijd (niet voornamelijk boven de 80 zoals u hier beweerde en nog steeds niet heeft herroepen!) is een realiteit. U denkt misschien 'ach het zijn er niet zo veel' of 'ik noem dat geen probleem' of 'het is de moeite niet te proberen dat aantal omlaag te brengen', maar écht is het wel.

Er zijn genoeg mensen die klimaatverandering ook een probleem noemen dat niet bestaat.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Lowieze »

mamaiseenbeetjeboos schreef:
Lowieze schreef:@mamaiseenbeetjeboos.

Maar dit kan toch niet de reden zijn om niet te vaccineren? In een andere reactie zegt u dat meisjes ingeënt zouden moeten voordat ze seksueel actief worden, maar dat is toch precies wat er nu kosteloos gebeurt?
Ik denk dat het vaccin een oplossing is voor een probleem wat er niet is en óf het echt een oplossing is voor een probleem wat er niet is is ook nog maar de vraag en dan nóg weet niemand of het een veilige oplossing is voor een probleem wat er niet is. Dat er iets ontdekt is (een mogelijk wetenschappelijk verband) wil niet zeggen dat we er dan met zijn allen ook iets mee moeten.
Een probleem wat er niet is???
U zou het uw kinderen ook niet aanraden om vanaf hun 30e mee te doen aan het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker als er toch geen probleem is?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

mamaiseenbeetjeboos schreef:Hihi ouders moeten wel eens 's nachts voeden en een luier verschonen, ook als ze daarvoor sex hebben gehad?

Ik denk dat uw weerstand daarin zit. Dat u uw zin begint met : “ Hihi”, zo staat een volwassene niet tegenover seks.

mamaiseenbeetjeboos
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:21

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door mamaiseenbeetjeboos »

tttlocke schreef:
mamaiseenbeetjeboos schreef:
Lowieze schreef:@mamaiseenbeetjeboos.

Dat vrouwen baarmoederhalskanker krijgen, soms op relatief jonge leeftijd (niet voornamelijk boven de 80 zoals u hier beweerde en nog steeds niet heeft herroepen!) is een realiteit. U denkt misschien 'ach het zijn er niet zo veel' of 'ik noem dat geen probleem' of 'het is de moeite niet te proberen dat aantal omlaag te brengen', maar écht is het wel.
[url]ttps://www.volksgezondheidenzorg.info/onderwer ... halskanker
[/url]

studiemiep
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2013 22:13

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door studiemiep »

Wat een gezwets weer van een antivaxxer.

Ik ben baarmoederhals kanker overlever ..althans dat hoop ik...ben pas een paar maanden kanker vrij (iig snijvlakken waren schoon begin 2018).

Het was niet eens een voorstadium gewoon echt kanker, tumor van 2 cm

Ik heb alles eruit moeten halen, (wertheim meigs operatie...) hele zware operatie!Baarmoeder + hals hele lymfeklieren er omheen en een paar cm van de (geslachts ingang) /******...... owja ik ben 34!!!!!! alleen de eierstokken zitten er nog om niet in de overgang te raken. Voor de rest ben ik onvruchtbaar om nog maar niet te spreken over die te korte geslachts ingang ******.. formaat pinky heb ik nog over wat erin past. JEUH echt lachen


Bij gods gratie hadden we al 1 kind....die dus nooit een broertje of zusje zal krijgen.

Nou geef mij maar een vaccinatie hoor ipv deze verminking...want je sex leven is ook naar de maan...praktisch gezien en kwa gevoel...je zenuwen zijn natuurlijk ook allemaal kapot gesneden.

Owja en al die vooronderzoeken voordat ze de operatie uitvoeren...kent iemand Dr Pol die in een koe staat te graaien...nou het verschil is minimaal. Dat alleen al gun ik niemand....je zou er bijna een trauma van oplopen,

Daarnaast meerdere complicaties gehad (1% kans erop) en heb bijna 1 maand in totaal in een academisch ziekenhuis gelegen


Maar laat ik voorop stellen ik ben blij ben dat ik leef en dat ik als het goed is genees...............

Gesloten