LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Lowieze »

mamaiseenbeetjeboos schreef:
tttlocke schreef:
Dat vrouwen baarmoederhalskanker krijgen, soms op relatief jonge leeftijd (niet voornamelijk boven de 80 zoals u hier beweerde en nog steeds niet heeft herroepen!) is een realiteit. U denkt misschien 'ach het zijn er niet zo veel' of 'ik noem dat geen probleem' of 'het is de moeite niet te proberen dat aantal omlaag te brengen', maar écht is het wel.
[/quote]

[url]ttps://www.volksgezondheidenzorg.info/onderwer ... halskanker
[/url][/quote]

Helaas werkt uw link niet.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door angel1978 »

En dan nog krijg je niet de cijfers van wanneer vrouwen bhk krijgen, maar wanneer ze eraan overlijden.

mamaiseenbeetjeboos
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:21

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door mamaiseenbeetjeboos »

Echt heel naar als je net die ene bent aan de andere kant van de statistieken. Ik ben zelf ook kankerpatient geweest met kinderen nog in de luiers. Het was een zeldzame vorm, uitgezaaid (op afstand van organen). Ze hebben me chirurgisch kunnen redden. Ik had 20% kans op vijfde jaars overleving. Dus ik weet hoe het voelt om de uitzondering te zijn, in angst te zitten en te zien hoeveel onderzoeksgeld er wel geworven wordt voor borstkanker maar niet voor zeldzame vormen.

Fijn dat er wetenschappelijk onderzoek gedaan wordt. Ik snap dat er geldstromen nodig zijn, maar hier gebeuren dingen die niet kunnen. Er zijn betere controlemechanismen nodig en farmaceuten moeten niet alleen verbod krijgen op naken van reclame voor medicijnen maar óók een verbod op het maken van reclame voor ziektes. De voorlichting moet weer alleen door RIVM gedaan worden.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar het is er niet EEN aan de andere kant van de statistiek.

studiemiep
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2013 22:13

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door studiemiep »

Ik ben niet net die ene aan de kant van de statistieken!..dat is het hem juist..met mij zijn veel meer jonge vrouwen......

En ja niet iedereen heeft meteen op begin 30 full blown BMHK maar ook een groot gedeelte pas CIN 3 (ook dan snijden ze stukjes van baarmoeder mond weg)...

als je en de voorstadia meetelt in de statistieken..dan is het aantal mensen dat je "red" op ergere ingrepen/verminking/onvruchtbaarheid en sterfte..nog vele malen groter.

Als je aandoeningen grotendeels kunt voorkomen met simpel een vaccinatie dan is dat alleen maar goed, dat geld imo voor iedere aandoening.

Overigens zit ik zelf in de medische wetenschap (in een tak waar straks de grootste doden gaan vallen.........)...en wij werken allemaal heel integer ook met sponsoring van farmaceuten om nieuwe middelen te testen. Er zullen vast net als in iedere tak rotte appels zitten maar ik durf mijn hand in het vuur te steken dat 99.9% wel echt integer werkt.

Overigens niet alleen BMHK maar ook ****** en schaamlip kanker zijn vreselijke ziektes (denk aan de verminkingen die mensen moeten door maken............)

Gynaecologen die ik heb gesproken in mijn academisch ziekenhuis (als collega's onder elkaar) zijn allemaal pro vaccinatie! het voorkomt zoveel zeer ernstig lichamelijk en psychisch leed.

mamaiseenbeetjeboos
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:21

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door mamaiseenbeetjeboos »

Kan iemand mij vertelen hoe ik een plaatje of link plak? Of waar ik dat kan vinden? Het werkt niet.

Massale vaccinaties doen we bij dreiging volksgezondheid. Dat is bij baarmoederhalskanker niet zo. De incidentie daalt al jaren (zónder invloed van vaccins). In totaal sterven 45.000 mensen aan kanker ieder jaar in Nederland. En er sterven drie keer zo veel mensen in het verkeer.

studiemiep
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2013 22:13

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door studiemiep »

Dus omdat er in een andere tak meer mensen sterven...is het ineens niet meer nuttig om te vaccineren..wat een flauwekul.

Ook op het gebied van verkeersveiligheid doen overheden al jaren hun best om het terug te dringen......... echter zit je bij verkeersveiligheid ook met een groot gedeelte gedrag. De verkeershufters etc die 100 rijden waar 50 is toegestaan, met alcohol achter het stuur gaan zitten en noem maar op.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Lowieze »

mamaiseenbeetjeboos schreef:
Massale vaccinaties doen we bij dreiging volksgezondheid. Dat is bij baarmoederhalskanker niet zo. .
Ú vindt het HPV-virus geen bedreiging, dat wil niet zeggen dat dat het ook niet is.
Als we met een vaccinatie heel wat levens van degene die nu tieners zijn kunnen redden, dan vind ik dat al winst.
Ik had al gevraagd wat uw kinderen ervan vonden, maar daar heb ik nog geen antwoord over gelezen. Als zij op de hoogte zijn van wat de gevolgen kunnen zijn, zullen ze toch op zijn minst daarover nadenken.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Erthanax »

mamaenz., tegen verkeersongelukken kan men zich zich niet laten vaccineren.
Wat wilt u eigenlijk met dit topic bereiken?

mamaiseenbeetjeboos
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:21

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door mamaiseenbeetjeboos »

De meerderheid van de ouders heeft het afgelopen jaar niet voor hpv-vaccinatie gekozen. Het via de meisjes spelen schiet ouders ook in het verkeerde keelgat. Deze ouders worden de afgelopen week in de media over één kam geschoren met antivaxxers. Een groep die nu enorm wordt gedemoniseerd. Terwijl de medische professionals hand in eigen boezem moeten steken. Het is niet meer duidelijk welke belangen er spelen en voor welke parochie men spreekt. De emo-chantage die wordt toegepast is beneden alle waardigheid voor deze beroepsgroep. De bezem er door!

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik probeer me voor te stellen hoe, over pakweg twintig jaar, een vrouw met bmhk zich voelt als ze deze discussie leest.
Overigens stelt u zelf voor de voorlichting bij het RIVM te laten. Daar ben ik het geheel mee eens. Laat u het nu dan ook verder aan het RIVM over?

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Drie keer zoveel mensen zouden sterven in het verkeer in Nederland?

Drie keer 45.000 mensen? U bent mijns inziens helemaal de weg kwijt.

Blijkbaar snapt u niet dat de ene kanker niet hetzelfde is als de andere. Waar het in dit topic omgaat is een kanker die veroorzaakt wordt door een virus. En tegen veel vormen van kanker, veroorzaakt door dat virus, kan geënt worden.

Maar niemand verplicht u, ook uw kinderen niet. En ik hoop werkelijk dat uw kinderen dan over 15 of 20 jaar niet zullen krijgen, want als ze dan uw tirades zouden lezen, dat moet dan verschrikkelijk zijn.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Volgens het CBS kwamen er in 2017 613 mensen om in het verkeer. Gelukkig ietsje minder dan het door topicstarter genoemde aantal van 135.000.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2018/17 ... in-de-auto

mamaiseenbeetjeboos
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:21

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door mamaiseenbeetjeboos »

Ja precies. Dat is 3 keer zoveel als aan bmhk zoals ik al zei, want dat zijn er 207.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door tttlocke »

mamaiseenbeetjeboos schreef:
tttlocke schreef: Dat vrouwen baarmoederhalskanker krijgen, soms op relatief jonge leeftijd (niet voornamelijk boven de 80 zoals u hier beweerde en nog steeds niet heeft herroepen!) is een realiteit. U denkt misschien 'ach het zijn er niet zo veel' of 'ik noem dat geen probleem' of 'het is de moeite niet te proberen dat aantal omlaag te brengen', maar écht is het wel.
[url]ttps://www.volksgezondheidenzorg.info/onderwer ... halskanker
[/url]
Wat is het punt dat u wilt maken?
Wat zegt deze grafiek waarnaar u linkt, volgens u?

tttlockebegintookeenbeetjeboosteworden.
De volgende onwaarheid plaatste u hier eerder:
mamaiseenbeetjeboos schreef:Afwijkende cellen worden bij vrouwen vastgesteld zodra ze gaan screenen vanaf hun 30e, vrouwen krijgen er in de meeste gevallen pas kanker van NA hun 80e.
Dat werd door meerdere mensen hier vakkundig weerlegd, met cijfermatige onderbouwing.
U reageerde niet op deze weerlegging.
En nu herhaalt u doodleuk dezelfde onwaarheid, omdat dát u kennelijk helpt vol te houden 'dat er geen probleem is'

(RIVM)
Aantal vrouwen met baarmoederhalskanker per leeftijdsgroep (2015), nieuwe gevallen
30-55 jaar: ca. 60% van alle gevallen
boven 80 jaar: ca. 5% van alle gevallen
mamaiseenbeetjeboos schreef:...Dat is bij baarmoederhalskanker niet zo. De incidentie daalt al jaren (zónder invloed van vaccins). .....
Nog een onwaarheid.

bron: https://www.volksgezondheidenzorg.info

'Het aantal vrouwen bij wie baarmoederhalskanker is vastgesteld, is in 2016 en 2017 toegenomen. Deze toename volgt op een periode (2007-2015)waarin het aantal nieuwe gevallen van baarmoederhalskanker relatief stabiel was.
Ziet u dat u onwaarheden verkondigt? Vergiste u zich? Of is er iets anders aan de hand?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door sylvesterb »

mamaiseenbeetjeboos schreef:Ja precies. Dat is 3 keer zoveel als aan bmhk zoals ik al zei, want dat zijn er 207.
Dat is z'n non-argument. We investeren ook jaarlijks 900 miljoen in terrorisme bestrijding terwijl er 0 doden zijn gevallen door terrorisme in Nederland de afgelopen jaren. We investeren miljarden om de verkeersveiligheid te verbeteren, ondanks dit vallen er nog circa 600 doden per jaar.

Volgens een kritische website over de HPV (https://www.nvkp.nl/ziekten-en-vaccins/ ... alskanker/) voorkom je 75 gevallen van kanker en 18 doden. Jij blijft het zonder bron vermelding hebben over 5 doden.

Ik ben zelf vader van een 8 jarige dochter en ik weet niet of zij ingeënt gaat worden tegen HPV als ze 13 jaar. Ze heeft hier zelf ook een keuze in uiteraard. Echter vind ik op het internet veel complot theorieën zonder enig bewijs, ik geloof niet in een complot waarbij nagenoeg alle oncologen in Nederland bij betrokken zijn.

En als we met 50 miljoen 75 gevallen van kanker en 18 doden kunnen voorkomen dan is dat het geld waar naar mijn mening.

Ik vraag me ook af hoe je als ouder met je schuldgevoel omgaat als je dochter wel kanker krijgt en je dit had voorkomen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik krig de indruk dat dit een troltopic wordt. TS geeft geen echte reden aan voor het niet vaccineren, komt met allerlei onzinnige argumenten over verkeersongevallen en een niet bestaand probleem en reageert niet op vragen.
Ik hou het voor gezien.

mh73

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door mh73 »

sylvesterb schreef:Ik vraag me ook af hoe je als ouder met je schuldgevoel omgaat als je dochter wel kanker en je dit had voorkomen.
Dat weet je nooit want het vaccin beschermt niet tegen alle HPV varianten en ook onder de gevaccineerde groep is de bescherming wel bijna maar toch niet helemaal 100%. Dus ook vaccinatie biedt geen garantie.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door kweenie »

Eens. Bovendien lijkt het mij dat zo goedkoop inspelen op schuldgevoel nu juist een van de redenen is waarom sommige mensen niet willen vaccineren.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door mahadma »

https://www.startpagina.nl/v/gezondheid ... s-bestaan/
Uitgaande dat de vaccinatie zou werken dan zijn er nog tig andere kankersoorten en moet je maar hopen dat je kind niet gaat roken ........\
In vele buitenlanden is de vaccinatie onderzocht en vaak verboden, maar wij zijn NL, dus het moet voor de statistieken. En die MAN die schrijft dat de baarmoederhalskankeronderzoeken en borstonderzoeken pijnloos zijn in de 'uitnodiging',vergeet 't maar, mijn partner heeft zich levenslang afgemeld voor deze semi-martelpraktijken.

Gesloten