LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
mamaiseenbeetjeboos
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:21

Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door mamaiseenbeetjeboos »

Beste forumlezers,

Vorige week werd mijn aandacht getrokken door berichtgeving over lage opkomst HPV-vaccinatie. Ik ben zo naïef geweest om me in een discussie daarover te mengen op Twitter via #HPV. Ik ben als brave, nette burger nog net niet afgemaakt door gynaecologen e.d. Ben ik dan een 'antivaxxer' en tegen de mazelenprik? Welnee! Mijn drie kinderen hebben keurig op schema alle prikken gehad. Ik stelde alleen kritische vragen over de HPV-prik. En dat mag niet op twitter. Niemand. Zodra wie dan ook iets roept duiken er meteen meerdere trollen op. Je wordt direct weg gepest. En mensen laten zich intimideren en verwijderen hun tweets.

Mijn kritische opmerkingen / vragen over HPV-vaccinatie:
• HPV vaccin wordt op één hoop gegooid met andere vaccins.
• Burgers worden niet serieus genomen in hun rationele en emotionele afweging tussen risico op baarmoederhalskanker en belasting vaccinatie.
• Burgers worden veroordeeld als ze besluiten HPV over te slaan, terwijl dat hun goed recht is! Je mag er gebruik van maken, maar het moet niet. Fijn dat het (kosteloos) wordt aangeboden door de overheid, maar het blijft je eigen keus. HPV is geen bedreiging voor de volksgezondheid, zoals mazelen dat wel is.
• Er is een kei- en keiharde HPV-campagne gaande. Om naar van te worden. Ze zetten nu in op de jongens. Dat die ook opgenomen worden in het vaccinatieprogramma.
• Baarmoederhalskanker wordt gemarket als vaak voorkomend jonge moeder kanker terwijl het een zelden voorkomende omaziekte is. Van de 200 mensen die er per jaar aansterven is 80 procent al ouder dan 80 jaar. Ter vergelijking: er sterven 45.000 mensen per jaar aan kanker in Nederland. Ze kunnen ook screening 5 jaar vervroegen. Dat kost veel minder en heb je dezelfde winst.
• HPV is geen bedreiging van de volkgezondheid. Dus waarom moet de hele jeugd opgetrommeld worden en belast worden met een vaccin?
• Hoe zat het nu eigenlijk ook al weer met het besluitvormingsproces over dit vaccin? Was het niet zo dat de meerderheid van de gezondheidsraad destijds te nauwe banden had met de farmaceuten om onafhankelijk advies te kunnen geven over invoering aan de minister? En ging de invoering niet veel te snel? En hebben de farmaceuten niet verschrikkelijk reclame gemaakt voor de ziekte met allemaal zielige verhalen in de Libelle, Margriet, etc over vrouwen met baarmoederhalskanker waardoor het net leek alsof het een ziekte was die heel vaak voorkwam? Zie oude uitzending Zembla.
• Of het vaccin gaat werken weten we pas over tientallen jaren en de verwachting is dat het weinig gaat uitmaken omdat de mensen die extra risico lopen (ongezonde leefstijl, verminderde weerstand) ook minder vaak naar screenings gaan e.d. En de populatie is zo klein dat er maar iets hoeft te gebeuren en je bent je 'winst' al kwijt.
• De uitgaven voor het Rijksvaccinatieprogramma-begroting zijn verdubbeld sinds invoering HPV-vaccin, terwijl het vaccin niet eens noodzakelijk is voor de volksgezondheid.
• Er wordt gezegd: behandeling aan baarmoederhalskanker is duurder dan inenten. Die winst is dan pas over tientallen jaren te pakken (als dat al zo is, dat moet nog maar blijken) en voorlopig kunnen de farmaceuten daar dan nu al dik aan verdienen. Aan een reguliere behandeling verdienen farmaceuten niks, want dat is chirurgisch ingrijpen. Non-argument dus.
• Er wordt ingewikkeld gedaan over het aantal meldingen van bijwerkingen. Een op de 500 meisjes heeft last van heftige bijwerkingen. Of er nu een aantoonbaar causaal verband is of niet doet er niet toe. Je moet eerlijk rapporteren! Een melding is een melding.

De kranten pakken dit niet op. Vrijwel allemaal kletsen ze in het straatje van de farmaceuten. Wat te doen? Ze werken toe aan uitbreiding van het vaccin ook voor jongens in hun campagne. Ik vind dat die farmaceuten terug in hun hok, koest en af moeten. Dit slaat helemaal door. Mama is een beetje boos.... Deze gekkigheid moet stoppen.

Een ontzettend gewone bezorgde moeder van drie tieners.
Laatst gewijzigd door mamaiseenbeetjeboos op 02 jul 2018 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30038
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb totaal geen verstand van het onderwerp, maar... ik wil je even een compliment geven voor de heldere manier waarop je je betoog hebt opgebouwd. Chapeau!

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zou ik nog een dochter of kleindochter hebben in die leeftijd, dan zou ik ze zeker adviseren die vaccinatie te nemen. Ook heel fijn dat ze nu een vaccin voor jongens ontwikkelen. En daarvoor geldt voor mij hetzelfde, zou ik jonge zoons, of kleinzoons hebben, aub vaccineren.

Nou is er tegen een bepaalde kanker een vaccin, prachtig. Hoop dat ze dat voor meer kankers kunnen ontwikkelen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door BreejKC »

U heeft hier op een duidelijke manier uw punten netjes op een rij gezet. Hiervoor ook mijn complimenten. Ik weet niet of u hier veel reacties op zult ktijgen, van mij verder niet omdat ik op het door u genoemde medische gebied een ware leek ben. Daarom waag ik mij niet eens aan de discussie hierover.

Of u gelijk heeft met alle door u genoemde standpunten is ook niet zeker omdat, zoals u zelf reeds schrijft, veel zaken in de toekomst nog moeten blijken. Maar wordt u niet boos als u ook hier reacties krijgt die niet geheel met uw standpunten overeenstemmen. Misschien komen er wel reacties van mensen die deze verschrikkelijke ziekte aan den lijve hebben ondervonden of in hun nabije omgeving hebben meegemaakt. Bij die mensen kan ik me goed voorstellen dat die minder kritisch tegenover het vaccinatie-programma staan als u. Ook dat is een gelegitimeerde mening die naar voren gebracht mag worden. Ik hoop dat u niet al te negatief tegenover zulke meningen zult staan en u mogelijk dezelfde teleurstelling zult ervaren als u inmiddels op Twitter heeft meegemaakt.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees dit op de site van Topmedicalcare.

Jaarlijks wordt er bij ongeveer 600 vrouwen in Nederland baarmoederhalskanker vastgesteld. Baarmoederhalskanker komt voor bij vrouwen van alle leeftijden, maar vrouwen van 30 tot 45 jaar oud behoren tot de grootste risicogroep. Ruim 12000 vrouwen per jaar krijgen te maken met een voorstadium van kanker. Sterfte als gevolg van baarmoederhalskanker is de afgelopen 25 jaar met meer dan de helft afgenomen.

En dit.

Op welke leeftijd komt baarmoederhalskanker vaak voor?
Terwijl bij de meeste vrouwen baarmoederhalskanker wordt geconstateerd in de leeftijd van 30 jaar en ouder, zijn velen van hen vele jaren eerder geïnfecteerd met het humaan papillomavirus, waarschijnlijk toen ze jongvolwassen waren.

Daarom op jeugdige leeftijd vaccineren.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door mahadma »

Er zijn nog geen meetbare positieve resultaten, dus stellen dat het goed is is voor mij een vraag. Dus ik zou met dochters zeker wachten. Hoe ze trouwens een jongens campagne willen voeren, ra ra.

Lowieze
Berichten: 6589
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Lowieze »

mahadma schreef:Er zijn nog geen meetbare positieve resultaten, dus stellen dat het goed is is voor mij een vraag. Dus ik zou met dochters zeker wachten. Hoe ze trouwens een jongens campagne willen voeren, ra ra.
Wachten is niet altijd verstandig. Als meisjes via seks het HPV-virus krijgen, heeft vaccinatie geen zin meer. Dat is de reden dat vaccinatie vanaf 13 jaar wordt geadviseerd.

mamaiseenbeetjeboos
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:21

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door mamaiseenbeetjeboos »

Afwijkende cellen worden bij vrouwen vastgesteld zodra ze gaan screenen vanaf hun 30e, vrouwen krijgen er in de meeste gevallen pas kanker van NA hun 80e. Bangmakerij dus.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door mahadma »

Lowieze schreef:
mahadma schreef:Er zijn nog geen meetbare positieve resultaten, dus stellen dat het goed is is voor mij een vraag. Dus ik zou met dochters zeker wachten. Hoe ze trouwens een jongens campagne willen voeren, ra ra.
Wachten is niet altijd verstandig. Als meisjes via seks het HPV-virus krijgen, heeft vaccinatie geen zin meer. Dat is de reden dat vaccinatie vanaf 13 jaar wordt geadviseerd.
Er zijn nog steeds geen cijfers die positieve zaken bewijzen. Dus ik zou wachten, bovendien niet iedereen krijgt een willekeurige ziekte. Als blijkt, wettelijk en overtuigend bewezen dat dit positieve werking heeft, oké, maar tot die tijd: nee.

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door angel1978 »

mamaiseenbeetjeboos schreef:Afwijkende cellen worden bij vrouwen vastgesteld zodra ze gaan screenen vanaf hun 30e, vrouwen krijgen er in de meeste gevallen pas kanker van NA hun 80e. Bangmakerij dus.
Ik krijg een beetje het gevoel dat je zelf ook een deel van de oorzaak van nogal felle reacties bent.
Welnee! Mijn drie kinderen hebben keurig op schema alle prikken gehad. Ik stelde alleen kritische vragen over de HPV-prik.
Gezien je reacties heb je al lang een mening gevormd en het zou me dan ook verbazen dat je alleen kritische vragen hebt gesteld om een mening te vormen. Je klinkt overduidelijk tegen deze HPV-vaccinatie, wat je goed recht is, maar zou je manier van presenteren van je 'feiten' niet een tegenreactie veroorzaakt hebben?

Lowieze
Berichten: 6589
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Lowieze »

mamaiseenbeetjeboos schreef:Afwijkende cellen worden bij vrouwen vastgesteld zodra ze gaan screenen vanaf hun 30e, vrouwen krijgen er in de meeste gevallen pas kanker van NA hun 80e. Bangmakerij dus.
Daar denk ik heel anders over, mede door (jonge) mensen in mijn omgeving die behandeld worden voor baarmoederhalskanker.

Lowieze
Berichten: 6589
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Lowieze »

mahadma schreef:
Lowieze schreef:
mahadma schreef:Er zijn nog geen meetbare positieve resultaten, dus stellen dat het goed is is voor mij een vraag. Dus ik zou met dochters zeker wachten. Hoe ze trouwens een jongens campagne willen voeren, ra ra.
Wachten is niet altijd verstandig. Als meisjes via seks het HPV-virus krijgen, heeft vaccinatie geen zin meer. Dat is de reden dat vaccinatie vanaf 13 jaar wordt geadviseerd.
Er zijn nog steeds geen cijfers die positieve zaken bewijzen. Dus ik zou wachten, bovendien niet iedereen krijgt een willekeurige ziekte. Als blijkt, wettelijk en overtuigend bewezen dat dit positieve werking heeft, oké, maar tot die tijd: nee.
Er zijn ook geen wetenschappelijke bewijzen van de bijwerkingen waar tegenstanders over roepen.
Het gaat trouwens om bestrijding van het HPV-virus dat op de lange termijn baarmoederhalskanker kan veroorzaken. Je kunt niet gevaccineerd worden tegen kanker zelf.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door mahadma »

Lowieze schreef:
mamaiseenbeetjeboos schreef:Afwijkende cellen worden bij vrouwen vastgesteld zodra ze gaan screenen vanaf hun 30e, vrouwen krijgen er in de meeste gevallen pas kanker van NA hun 80e. Bangmakerij dus.
Daar denk ik heel anders over, mede door (jonge) mensen in mijn omgeving die behandeld worden voor baarmoederhalskanker.
Daar denk je dan anders over, maar accepteer de mening van andere mensen ook aub. Die hebben gezonde twijfels, Ze worden toch met kankercellen ingespoten ............

mamaiseenbeetjeboos
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:21

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door mamaiseenbeetjeboos »

Ter vergelijk: er wordt nu 50 miljoen euro uitgegeven om 5 vrouwen per jaar tussen de 30-45 jaar te redden over 20 jaar. Maar of dat echt gaat lukken is zeer de vraag, want de verwachting is dat vrouwen makkelijker worden met de screening omdat ze denken 'ik ben toch al ingeënt. Dus we kunnen ook op 200 sterfgevallen per jaar blijven.

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door angel1978 »

mahadma schreef:
Lowieze schreef:
mamaiseenbeetjeboos schreef:Afwijkende cellen worden bij vrouwen vastgesteld zodra ze gaan screenen vanaf hun 30e, vrouwen krijgen er in de meeste gevallen pas kanker van NA hun 80e. Bangmakerij dus.
Daar denk ik heel anders over, mede door (jonge) mensen in mijn omgeving die behandeld worden voor baarmoederhalskanker.
Daar denk je dan anders over, maar accepteer de mening van andere mensen ook aub. Die hebben gezonde twijfels, Ze worden toch met kankercellen ingespoten ............
Zou je je alsjeblieft even willen inlezen voordat je dit soort kreten de wereld in smijt :shock:
Ze worden niet ingespoten met kankercellen :x

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door angel1978 »

mamaiseenbeetjeboos schreef:Ter vergelijk: er wordt nu 50 miljoen euro uitgegeven om 5 vrouwen per jaar tussen de 30-45 jaar te redden over 20 jaar. Maar of dat echt gaat lukken is zeer de vraag, want de verwachting is dat vrouwen makkelijker worden met de screening omdat ze denken 'ik ben toch al ingeënt. Dus we kunnen ook op 200 sterfgevallen per jaar blijven.
Je smijt echt met cijfers, maar heel consequent zijn ze niet.. En of ze kloppen is ook maar zeer de vraag.
Weet je zeker dat je alleen maar een bezorgde moeder bent?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door mahadma »

Kijk eens op deze site Health watch: https://healthwatch.eu/nl/?s=hpv
Als de vaccinatie verplicht zou zijn zou ik weigeren.
Laatst gewijzigd door mahadma op 02 jul 2018 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door renewouters »

Lowieze schreef:
mamaiseenbeetjeboos schreef:Afwijkende cellen worden bij vrouwen vastgesteld zodra ze gaan screenen vanaf hun 30e, vrouwen krijgen er in de meeste gevallen pas kanker van NA hun 80e. Bangmakerij dus.
Daar denk ik heel anders over, mede door (jonge) mensen in mijn omgeving die behandeld worden voor baarmoederhalskanker.
Ik wilde net hetzelfde zeggen. Ik ken alleen maar jonge vrouwen die dit krijgen.

Lowieze
Berichten: 6589
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door Lowieze »

mahadma schreef:Kijk eens op deze site Health watch: https://healthwatch.eu/nl/?s=hpv
Dat is geen wetenschappelijke site. Ze geven als alternatief voor de vaccinatie een behandeling met keukenazijn (?), dus ik kan die site niet serieus nemen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Agressieve HPV-campagne farmaceuten

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de houding t.o.v. dit soort vaccinaties is, als het niet door een farmaceutisch bedrijf maar door een populaire liefdadigheidsinstelling was ontwikkeld die het verder op dezelfde manier zou promoten.

Gesloten