LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Allergie voor Nicotinell, haar verwoest

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
SarahElisabe
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2018 18:06

Allergie voor Nicotinell, haar verwoest

Ongelezen bericht door SarahElisabe »

geachte medewerker radartros en lezers,

Hieronder kunt u mijn schokkende verhaal lezen mbt mijn ervaringen met NICOTINELL TTS 21 mg; ik vraag mij af of het bij u bekend is dat er zulke bizarre en heftige bijwerkingen kunnen optreden?!
Naar mijn inziens moet dit product zsm uit de schappen verdwijnen voordat er nog meer slachtoffers worden gemaakt!
Dit had nog veel erger kunnen aflopen; zelfs dodelijk in het ergste geval!
Op aanvraag kan ik u fotos tonen mbt mijn haar!

Ik wil graag andere mensen behoeden voor dit geneesmiddel en mogelijk advies van uw kant hoe ik het beste om kan gaan met GSK het bedrijf achter dit geneesmiddel; aangezien ik op internet constant lees dat er niks met klachten wordt gedaan !!! Schandalig !!!!!
MOCHT U WILLEN STOPPEN MET ROKEN DOE HET DAN ZELF!!! en blijf ver weg van deze producten! na accuut te hebben gestopt met dit geneesmiddel nav alle klachten heb ik niet eens meer of minder trek in een sigaret gekregen; terwijl ik overtuigd was zo verslaafd te zijn aan nicotine; het tegendeel bleek waar! De 1e 3 dgn na het stoppen met roken waren voor mij mega zwaar ondanks gebruik van deze pleisters!!!!!

Kunt u mij verder helpen aub? of in de juiste richting verwijzen? alvast bedankt!

Mvg Sarah



Eindelijk de moed om met sigaretten te stoppen na 10jr te hebben gerookt! Hulp gezocht bij Nicotinell TTS 21mg pleisters; had ik dat maar NOOIT gedaan!Grootste fout OOIT ! Binnen een week klachten als hoofdpijn, duizeligheid, concentratieproblemen en orientatieproblemen en mijn lange haren die onverklaarbaar begonnen te klitten, zelfs als het vast op een knot zat. Klitten die niet uit te kammen waren en op dreads begonnen te lijken; ook een complete structuur verandering; mijn mooie krullen maakten plaats voor dode dreads! Het heeft 3 weken in totaal geduurd voordat ik eindelijk de link legde tussen nicotinell tts 21mg pleisters en mijn klachten! In 3 weken tijd was mijn hoofdpijn zo constant en zo verschrikkelijk erg; boven de wenkbrauwen en achter de oogkassen dat ik alleen nog maar op bed of bank kon liggen in het donker; want geluid en licht verdroeg ik niet meer ! Begon me ook steeds benauwder te voelen en mijn hart begon af en toen snel te kloppen! Na de pleister te hebben verwijderd begonnen de klachten al snel te verminderen en ging mijn haar weer terug zoals ervoor echter heb ik zeker tweederde van mijn prachtige haren verloren; groeien deze ooit nog terug ?! Binnenkort vervolgonderzoeken om te kijken welk bestanddeel ik precies allergisch voor ben op aanraden van mijn huisarts

Ik heb de medicijnen altijd precies gebruikt volgens de bijsluiter en ik heb geen sigaret meer aangeraakt na het aanbrengen van de nicotinell ttp 21mg pleisters.

Ik hoop dat mensen met mogelijk dezelfde klachten dit lezen en zo sneller realiseren waar het door komt! Ik kon niets vinden online en pas na 2 weken in ellende te hebben gezeten viel het kwartje bij mij! Ook vind ik het een kwalijke zaak dat deze bijwerking niet in de bijsluiter staat vermeld!
En hoop ik maar dat op de lange termijn al mijn klachten weer afnemen of verdwijnen !!!
Laatst gewijzigd door Radar op 21 dec 2018 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Allergie voor Nicotinell, haar verwoest

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

lareb.nl , daar kun je dit melden en of U de enige is of toeval van andere ziekte terwijl je dit ging gebruiken....?

Bijwerkingen die bij minder dan 1 op 1.000.000 inwoners voorkomen zal je weinig kans maken, bij meer klachten gaat het van de markt af en kun je schade claimen, nu word dat moeilijk te bewijzen.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Allergie voor Nicotinell, haar verwoest

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik neem aan dat er een bijsluiter bij die pleisters zat?

En lees eens hier.

https://www.rookvrijookjij.nl/nicotinepleisters

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Allergie voor Nicotinell, haar verwoest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

SarahElisabe schreef:
21 dec 2018 18:12
Naar mijn inziens moet dit product zsm uit de schappen verdwijnen voordat er nog meer slachtoffers worden gemaakt!
Ik ben allergisch voor koriander. Daar zwelt mijn keel van op waardoor ik geen zuurstof meer krijg. Dat moet dus overal uit de schappen gehaald worden. Andere mensen krijgen dit van pinda's. Ook kan ik absoluut niet tegen nikkel. Cashgeld in mijn broekzak brand door mijn huis heen. Al het cashgeld verbieden. Helaas zit er ook nikkel in bh sluitingen. Nu ben ik wel een man, maar als ik die van mijn vrouw los wil maken kan dat niet.

Iedereen is wel ergens overgevoelig of allergisch voor. Maar dat wil niet zeggen dat alles dan ook verboden moet worden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Allergie voor Nicotinell, haar verwoest

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die pleisters hebben mij na 50 jaar roken er wel vanaf geholpen zonder ernstige bijwerkingen. Maar ik heb ze niet meer nodig dus voor mij maakt het ook niet meer uit. Maar om te zeggen er is iemand voor allergisch dus het moet voor iedereen nu verboden worden gaat te ver.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Allergie voor Nicotinell, haar verwoest

Ongelezen bericht door witte angora »

Och, ik heb een parfumallergie. Om precies te zijn voor Limonene. Dat spul zit overal in. Als dat overal verboden zou worden zouden de schappen in de winkels aardig leeg zijn denk ik.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Allergie voor Nicotinell, haar verwoest

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ieder nadeel heeft zijn voordeel (of was het andersom) U rookt niet meer.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Allergie voor Nicotinell, haar verwoest

Ongelezen bericht door bprosman »

Die pleisters hebben mij na 50 jaar roken er wel vanaf geholpen zonder ernstige bijwerkingen.
Hier ook (na 30 jaar) , vond ze wel irriteren en jeuken ( in het begin).

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Allergie voor Nicotinell, haar verwoest

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik kreeg er heftige dromen wel mooie maar erg levendige van.

SarahElisabe
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2018 18:06

Re: Allergie voor Nicotinell, haar verwoest

Ongelezen bericht door SarahElisabe »

Dank u wel voor uw reacties...
Mijn ervaring is idd ook doorgegeven aan Lareb..toch bedankt voor de tip..

Ik ben heel erg geschrokken van deze reactie op de nicotinell pleisters en bang dat de bijwerkingen niet meer weg zullen gaan; nog dagelijks heb ik hoofdpijn na inspanning. En ben nog steeds gevoelig voor licht en geluid en dan hebben we het nog niet eens over mijn haren ...

maar ben wel van mening dat ook al zou ik de enige zijn met deze klachten; het gedeelte over mijn haren ook als bijwerking vermeld gaat moeten worden! Als ik hier eerder over had kunnen lezen dan had ik veel sneller gerealiseerd dat het door de pleisters kwam...
Ik dacht eerst zal wel wat hoofdpijn door stress zijn...

Maar goed het is zoals het is..

En tsja elk voordeel heeft zn nadeel;
Ik was eerlijk gezegd nog liever rokende gebleven dan door deze hel heen te moeten gaan en zoveel haren te verliezen en mogelijk met blijvende klachten achter te blijven...
En bij mij werkten de pleisters dus niet eens want na het acuut stoppen ermee had ik totaal niet meer zin in een sigaret; wel in eten overigens ...


Wel ben ik blij om te lezen dat jullie er ook andere ervaringen mee hebben en het kennelijk wel voor jullie heeft mogen werken💪🏻 Goed zo
Want eerlijk is eerlijk; een leven zonder roken is wel een beter leven👌🏻

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Allergie voor Nicotinell, haar verwoest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

SarahElisabe schreef:
22 dec 2018 08:28
maar ben wel van mening dat ook al zou ik de enige zijn met deze klachten; het gedeelte over mijn haren ook als bijwerking vermeld gaat moeten worden! Als ik hier eerder over had kunnen lezen dan had ik veel sneller gerealiseerd dat het door de pleisters kwam...
Ik dacht eerst zal wel wat hoofdpijn door stress zijn...
Maar als u de enige bent, hoe hadden ze dan bij het testen daar achter kunnen komen?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Allergie voor Nicotinell, haar verwoest

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan nu op dieet, ook mijn probleem na het stoppen met roken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Allergie voor Nicotinell, haar verwoest

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef:
22 dec 2018 08:38
SarahElisabe schreef:
22 dec 2018 08:28
maar ben wel van mening dat ook al zou ik de enige zijn met deze klachten; het gedeelte over mijn haren ook als bijwerking vermeld gaat moeten worden! Als ik hier eerder over had kunnen lezen dan had ik veel sneller gerealiseerd dat het door de pleisters kwam...
Ik dacht eerst zal wel wat hoofdpijn door stress zijn...
Maar als u de enige bent, hoe hadden ze dan bij het testen daar achter kunnen komen?
Los dat het weinig zin heeft om het te vermelden als u de enige bent, u weet het nu inmiddels, dus zou dan een zinloze toevoeging zijn.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Allergie voor Nicotinell, haar verwoest

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je bijwerkingen ervaart zul je dat bij de fabrikant moeten melden, desnoods via de huisarts. Vermelden op een forum heeft geen enkel nut, de fabrikant komt dan toch echt niet in actie.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Allergie voor Nicotinell, haar verwoest

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bijwerkingen licht en geluid komt van stoppen met roken. De verdoving is weg.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Allergie voor Nicotinell, haar verwoest

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
22 dec 2018 10:40
Als je bijwerkingen ervaart zul je dat bij de fabrikant moeten melden, desnoods via de huisarts. Vermelden op een forum heeft geen enkel nut, de fabrikant komt dan toch echt niet in actie.
Als de fabrikant er dezelfde moraal op na houdt als branche genoten die implantaten vervaardigen, dan ben ik bang dat er er weinig met zo'n melding gaat gebeuren:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... an-artsen/
Fabrikanten van borstimplantaten verbergen letsel
Problemen met borstimplantaten werden stelselmatig achtergehouden door de industrie: wanneer er iets gebeurde, werd dit niet gerapporteerd als een incident dat verder onderzocht moet worde

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Allergie voor Nicotinell, haar verwoest

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Lareb is het adres voor bijwerkingen. Dit is van de Nederlandse overheid.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Allergie voor Nicotinell, haar verwoest

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik heb de bijsluiter van dit middel eens gelezen, en het is wel heel uitgebreid qua bijwerkingen. Het is blijkbaar niet zomaar een aspirientje. Aan de andere kant, als het uiteindelijk helpt om te stoppen met roken zijn de bijwerkingen te accepteren lijkt me. Door blijven roken zou nog veel meer bijwerkingen hebben. Zelfs dodelijke.

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Allergie voor Nicotinell, haar verwoest

Ongelezen bericht door kiz »

witte angora schreef:
22 dec 2018 10:40
Als je bijwerkingen ervaart zul je dat bij de fabrikant moeten melden, desnoods via de huisarts. Vermelden op een forum heeft geen enkel nut, de fabrikant komt dan toch echt niet in actie.
Ik weet niet of (en zo ja wat) de fabrikant er dan wel mee zou doen. Aangezien het een commercieel product (geen "geneesmiddel") is, is de controle een stuk minder streng en het belang van de fabrikant (om zaken onder de pet te houden) een stuk groter.

Overigens kan ik me niet herinneren of er een bijsluiter zat bij de nicotinepleisters, wel dat ik (na een week) een heftige huidreactie kreeg op alle plekken waar de voorafgaande week een pleister had gezeten. De huisarts heeft me na onderzoek verboden ze ooit nog te gebruiken.
Een vergelijkbare reactie krijg ik als ik koortslip pleisters gebruik. Ik vermoed dat de oorzaak dus niet in de werkzame stof maar in een bestanddeel van de pleisters zit. Alleen kom je er niet achter wat dat zou kunnen zijn.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Allergie voor Nicotinell, haar verwoest

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bijwerkingen nooit bij de fabrikant melden maar bij lareb. Zij zijn betrouwbaar en betrokken bij de bijsluiters.

Gesloten