LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
student538

Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door student538 »

Via de nationale apotheek (internet) scheelt mij behoorlijk in de kosten. Betaal ik via hun voor tube ooggel € 15,= euro betaal ik dat via internet bij inkoop van meerdere tubes slechts € 4 euro per stuk! Dat scheelt nogal. Laatst had ik oogzalf, via de apotheek € 15 euro en bij de internet apotheek € 3,50 euro.

Zitten er ook prijs verschillen tussen apothekers onderling? Is er geen vaste prijs afspraak voor medicijnen? Het nadeel momenteel bij de Nationale Apotheek is dat de bestelling nogal lang onderweg zijn. Dus als je iets gelijk nodig hebt kun je beter afhalen bij je lokale apotheker.
Laatst gewijzigd door student538 op 20 jul 2010 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Ja, alleen is er geen controle meer op of medicijnen wel met elkaar samen gebruikt kunnen worden.
Dan ga ik liever naar mijn lokale apotheek, waar ze mij kennen, weten hoe ik kan reageren op medicijnen, of het kan met mijn allergieën, en ik krijg altijd persoonlijk advies erbij.
Dan maar een paar euro meer betalen, maar het gaat wel om mijn gezondheid. Die extra euro's is de service die je krijgt en ook opgeleide mensen ervoor.
Zeker als je praat over ooggel. Je kan wel er totaal verkeerd op reageren, en je hebt zo een infectie! Het zijn wel je ogen...
Je laat je toch ook geen bril aanmeten op internet?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door tennis »

Miss Tascha schreef:Ja, alleen is er geen controle meer op of medicijnen wel met elkaar samen gebruikt kunnen worden.
Dan ga ik liever naar mijn lokale apotheek, waar ze mij kennen, weten hoe ik kan reageren op medicijnen, of het kan met mijn allergieën, en ik krijg altijd persoonlijk advies erbij.
Dan maar een paar euro meer betalen, maar het gaat wel om mijn gezondheid. Die extra euro's is de service die je krijgt en ook opgeleide mensen ervoor.
Zeker als je praat over ooggel. Je kan wel er totaal verkeerd op reageren, en je hebt zo een infectie! Het zijn wel je ogen...
Je laat je toch ook geen bril aanmeten op internet?

Ik geef student gelijk, dit heb ik al in een andere topic geschreven.
@ miss tascha
Het is onzin wat je schrijft.
Als je via internet medicijnen gaat kopen, dan natuurlijk alleen deze wat je tot nu toe hebt voorgeschreven gekregen.
Dus geen verandering. Dan is ook bekent, of deze medicijn met andere kunnen werken.
Het gaat hier om medicijnen welke je in de apotheek haalt en niet een willekeurig product!

muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door muppet-81 »

NVT
Laatst gewijzigd door muppet-81 op 21 jul 2010 18:19, 2 keer totaal gewijzigd.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door tennis »

@muppet-81

Zo te zien, ben je medewerker(ster) bij een apotheek!

Verklaar dit eens nader, want wat op de computer is opgeslagen wordt er niet automatisch gewist:
Als jij je chronische medicatie niet meer bij de lokale apothek haalt dan verdwijnt deze uit de computer na verloop van tijd, volgens de apothek gebruik je deze dus niet meer!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door tiptoo »

muppet-81 schreef:@Tennis

Ik heb je dit eerder ook al uitgelegd dat er dan geen controle meer is.
Als jij je chronische medicatie niet meer bij de lokale apothek haalt dan verdwijnt deze uit de computer na verloop van tijd, volgens de apothek gebruik je deze dus niet meer!

dat klopt niet hoor, ik heb eens een AB kuur gehad behoorlijk lang geleden en jazeker staat nog steeds in de computer :mrgreen:

student538

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door student538 »

De Nationale Apotheek welke ik heb geeft de gegevens door aan mijn lokale apotheker als ik medicatie gebruik. Ooggel moet ik maandelijks gebruiken en komt steeds dus weer terug. Als ik kan kiezen voor 15 euro per tube of 5 euro dan kies ik voor de internet apotheker. In de Telegraaf werd ook al gesproken over dat het overzicht kwijt is. Dat overzicht heb ik wel en kan ik als het moet overhandigen aan mijn lokale apotheker. Bovendien moet ik bij mijn lokale apotheker erg lang wachten voordat ik mijn ooggel mee krijg. Daarnaast ben je bij Univé Zekur "verplicht" via je internet apotheek te bestellen. Nou ja verplicht, je moet extra bij betalen als je afneemt bij je lokale apotheker.

Ik vind het echt schrikbarend dat ooggel voor 15 euro verkocht wordt terwijl je er 5 besteld nog maar neer komt op 3,50 euro. Dit zijn woekerwinsten?! Bovendien spaar je bij sommige internet apotheken geld. Als bij bij de Nationale Apotheker voor een bepaald bedrag besteld heb krijg ik een cadeaubon.


Zijn er nog meer internet apothekers?

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door trudy81 »

Als bij bij de Nationale Apotheker voor een bepaald bedrag besteld heb krijg ik een cadeaubon.
Een cadeaubon van de apotheek?

Trudy

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door tiptoo »

trudy81 schreef:
Een cadeaubon van de apotheek?

Trudy
gratis pillen :mrgreen:

student538

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door student538 »

Ja een tegoedbon, maakt mij niet uit wordt het alleen maar goedkoper van. Bij supermarkten heb je ook verschillende prijzen in A-merken. Dus is wel goed bij apothekers wel zolang de service en kwaliteit niet achteruit gaat lopen. Zowel huisarts als apotheker moeten combinatie medicijnen bewaken.

Ik was op vakantie en had oogzalf benodigd: Het was een hele gedoe om via de apotheker dat mee te krijgen. Zij wilden mij homeopathische middel aansmeren waar je niets mee kunt omdat ik antibiotica benodigd had. De huisarts op vakantie plek wilde me niet helpen. Gelukkig heeft mijn huisarts het recept gefaxt naar de apotheker vlakbij mijn vakantie adresje. In het vervolg is het gewoon handig oogzalf op voorraad te hebben voor het geval dat mijn oog weer ontstoken is.

Nadeel van Internetapotheek is wel dat de plaatselijke apotheker marktdeel verliest. Want ik ben nog steeds afhankelijk van de plaatselijke apotheker op momenten dat medicijnen dringend zijn. In het ziekenhuis van Heerenveen als ik het goed heb zit de apotheker bij het ziekenhuis in. Ook wel handig. Je hebt soms ook een combinatie drogisterij en apotheker in 1. Weekends zijn apothekers doorgaans gesloten. Die combi weer niet. Ook weer handig!

muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door muppet-81 »

NVT
Laatst gewijzigd door muppet-81 op 21 jul 2010 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.

muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door muppet-81 »

NVT
Laatst gewijzigd door muppet-81 op 21 jul 2010 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door tennis »

Is daar iets mis mee?
Neen, er is niets mis mee, ik vraag het gewoon, of je in een apotheek werkt?
De computer telt het aantal dagen....je haalt op 1 juli 90 pillen...dan zijn die op 1 oktober op en gebruik je ze volgens het systeem niet meer en wordt hierop dus ook geen medicatiebewaking gedaan.
Geloof je dit zelf, of kan je dit onderbouwen?

muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door muppet-81 »

NVT
Laatst gewijzigd door muppet-81 op 21 jul 2010 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door tennis »

muppet-81 schreef:Ja ik werk in een apotheek.

En ja ik geloof het zelf want zo werken de computersystemen in nederland.
Ik zou niet weten hoe ik het moet onderbouwen, behalve dat ik het dus uit eigen ervaring weet dat het zo werkt...
Dus zoals in dit topic, waar mensen (hoeveel weten wij nog niet) te veel betalen, dat blijkbaar een software fout zou zijn!
Op dit heb je niet gereageerd!
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 45&t=83382

Maar, ik hoop, dat je als medewerkster bij het verpakken van medicijnen wat zorgvuldiger met het schrijven omgaat, als hier op het topic:
Als jij je chronische medicatie niet meer bij de lokale apothek haalt dan verdwijnt deze uit de computer na verloop van tijd, volgens de apothek gebruik je deze dus niet meer!

muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door muppet-81 »

NVT
Laatst gewijzigd door muppet-81 op 21 jul 2010 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door tennis »

muppet-81 schreef:Heb ik jou persoonlijk aangevallen?
Doe eens even normaal joh...
Verander je naam zou ik zeggen.....je bent hier alleen maar om Stennis te schoppen.

Ik ben niet het type dat op elke onzinnigheid reageert.
Ik heb gelukkig nog een leven naast het forum.

Fijne avond Tennis...

Op de tenen getrapt!
Welke onzinnigheid?
Kan je een waarheid niet accepteren?
Je roept iets, en dit is mijn antwoord.
Blijkbaar kan je niet normaal communiceren!

muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door muppet-81 »

NVT
Laatst gewijzigd door muppet-81 op 21 jul 2010 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door tennis »

Het is "kun" Tennis...
Had van jou wat meer zorgvuldigheid verwacht
Wat bedoel je met kun ?
Je praat over een software probleem in het andere Topic...wat heeft dat met de apotheek te maken?

Lees eens het andere topic, dan weet je het!


Ik stop ermee, want als je in een apotheek werkt, dan hoop ik niet, daar eens te komen! :mrgreen:

student538

Re: Apotheek via internet tot 500% goedkoper!

Ongelezen bericht door student538 »

Mensen zouden jullie elders willen bekvechten? :?: Dankje.

Was er niet een politieke partij die de apothekers wilde gaan opheffen?

Ja je moet wel ergens van bestaan. Maar een prijsverschil van 500% vind ik een groot verschil.

Geitenmelk kost bij de Jumbo 99 eurocent en bij de Poiesz 1,45 euro. Nu moeten de mensen bij de Jumbo veel harder werken dan bij de Poiesz. Maar goed, terug te komen bij de apotheker hoe verklaar jij het astronomische verschil in bedrag? Ik vind de zorgkosten al duur genoeg. Ik begrijp dat als je medewerker van een apotheker liever niet dat mensen op internet overstappen, dat is je concurrent.

Kun je bij een lokale apotheker ook onderhandelen in de prijs? Als ik daar langs ga en korting vraag bij grotere hoeveelheden?

Gesloten