Apotheekkosten

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
angel1978

Re: Apotheekkosten

Ongelezen bericht door angel1978 »

Methusalah schreef:
22 jul 2020 14:16
WZZ schreef:
22 jul 2020 13:54
Wettelijk vastgesteld door de overheid, die overigens NIET het eigen risico betaalt en dus mooi weer speelt van mijn geld. Als je voor 4 tabletjes van nog geen euro een rekening in veelvoud krijgt dan zit er iets scheef. Maar de veel voorkomende moraalridders op het Radarforum praten alles goed.

Dat komt omdat sommigen van ons het inderdaad beter weten dan jij. De volgende keer ze worden gehaald betaal je de extra kosten niet.

En zorg is gewoon duur, is daar verbetering in mogelijk, ongetwijfeld. Zal dat makkelijk gaan? Nee, niet bepaald. Hebben wij een goed zorgstelsel vergeleken met de rest van de wereld, ja absoluut.

(Overigens ben ik zelf van mening dat zorg gratis moet zijn en dan maar een onkosten post van de overheid. Maar helaas is dat niet zo makkelijk en ik kan niet klagen over hoe het nu is).
Hoewel het leuk klinkt, werkt dat natuurlijk niet. Gratis bestaat niet en dus betalen we het alsnkg maar dan verborgen. En omdat er geen enkele prikkel is om te besparen, is er geen reden om op een euro te kijken, waardoor de zorgkosten alleen maar de pan uit rijzen.

Plaats reactie