LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] apothekerskosten bij herhaalrecept zonder gesprek

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

apothekerskosten bij herhaalrecept zonder gesprek

Ongelezen bericht door Oblomova »

Bij de kosten voor een herhaalrecept voor elk medicijn wordt steeds weer 6,15 euro in rekening gebracht bij de apotheekhoudende huisarts. Het wordt gespecificeerd als 'gewone vervolguitgifte, geen bereiding, werkdag'. Als ik 2 medicijnen tegelijk ophaal, waarbij geen enkel gesprek plaatsvindt, betaal ik 12,30 euro. Is dat nou normaal?

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: apothekerskosten bij herhaalrecept zonder gesprek

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Ja dat is normaal. Het zijn terhandstellings kosten. Gaat van uw eigen risico af. Vanaf komend jaar worden deze kosten weer in de kosten van het medicijn verwerkt.

Pien63
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2015 13:38

Re: apothekerskosten bij herhaalrecept zonder gesprek

Ongelezen bericht door Pien63 »

Ik heb dat ook gehad en heb de verzekering gebeld. Dat bedrag bedrag van € 6,15 wat erbij komt, was eerst onzichtbaar in de prijs van het medicijn. Sinds 1 juli 2015 moeten apothekers dat specificeren op hun rekening. Het bedrag heeft dus niets te maken met het veelbesproken bedrag dat je moet betalen voor uitleg bij eerste uitgifte van een medicijn. Dat ligt ook rond de 6 euro. Is dus verwarrend.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: apothekerskosten bij herhaalrecept zonder gesprek

Ongelezen bericht door Oblomova »

Bedankt voor jullie advies.

Ik blijf het veel geld vinden voor het bestellen van een herhaalrecept. 1 druk op de knop, lijkt mij.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: apothekerskosten bij herhaalrecept zonder gesprek

Ongelezen bericht door puma73 »

Pien63 schreef:Ik heb dat ook gehad en heb de verzekering gebeld. Dat bedrag bedrag van € 6,15 wat erbij komt, was eerst onzichtbaar in de prijs van het medicijn. Sinds 1 juli 2015 moeten apothekers dat specificeren op hun rekening. Het bedrag heeft dus niets te maken met het veelbesproken bedrag dat je moet betalen voor uitleg bij eerste uitgifte van een medicijn. Dat ligt ook rond de 6 euro. Is dus verwarrend.
Per 1-1-2016 zie je dit bedrag niet meer, dan zit het weer als vanouds in de medicijnprijs verwerkt.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: apothekerskosten bij herhaalrecept zonder gesprek

Ongelezen bericht door Oblomova »

puma73 schreef:
Pien63 schreef:Ik heb dat ook gehad en heb de verzekering gebeld. Dat bedrag bedrag van € 6,15 wat erbij komt, was eerst onzichtbaar in de prijs van het medicijn. Sinds 1 juli 2015 moeten apothekers dat specificeren op hun rekening. Het bedrag heeft dus niets te maken met het veelbesproken bedrag dat je moet betalen voor uitleg bij eerste uitgifte van een medicijn. Dat ligt ook rond de 6 euro. Is dus verwarrend.
Per 1-1-2016 zie je dit bedrag niet meer, dan zit het weer als vanouds in de medicijnprijs verwerkt.
Oftewel: weer onder het kleed geveegd.
Geeft anders te veel verontwaardiging over het onnodig opschroeven van zorgkosten.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: apothekerskosten bij herhaalrecept zonder gesprek

Ongelezen bericht door puma73 »

Oblomova schreef:
puma73 schreef:
Pien63 schreef:Ik heb dat ook gehad en heb de verzekering gebeld. Dat bedrag bedrag van € 6,15 wat erbij komt, was eerst onzichtbaar in de prijs van het medicijn. Sinds 1 juli 2015 moeten apothekers dat specificeren op hun rekening. Het bedrag heeft dus niets te maken met het veelbesproken bedrag dat je moet betalen voor uitleg bij eerste uitgifte van een medicijn. Dat ligt ook rond de 6 euro. Is dus verwarrend.
Per 1-1-2016 zie je dit bedrag niet meer, dan zit het weer als vanouds in de medicijnprijs verwerkt.
Oftewel: weer onder het kleed geveegd.
Geeft anders te veel verontwaardiging over het onnodig opschroeven van zorgkosten.
Het wordt niet onder het kleed geveegd. Het was tot 1-1-2015 in de kosten voor het medicijn verwerkt. Per 1-1-2015 moest er "transparantie" in de kosten komen en inderdaad een storm van verontwaardiging over die kosten. Dan maar geen "transparantie" en een hoop trammelant minder.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: apothekerskosten bij herhaalrecept zonder gesprek

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Oblomova schreef:Bij de kosten voor een herhaalrecept voor elk medicijn wordt steeds weer 6,15 euro in rekening gebracht bij de apotheekhoudende huisarts. Het wordt gespecificeerd als 'gewone vervolguitgifte, geen bereiding, werkdag'. Als ik 2 medicijnen tegelijk ophaal, waarbij geen enkel gesprek plaatsvindt, betaal ik 12,30 euro. Is dat nou normaal?
Ik zou denken dat een apotheekhoudend huisarts niet zoveel mag declareren als een echte apotheek. Als dit toch zo is, raad ik u aan om zo mogelijk toch uw medicijnen bij een echte apotheek op te halen. De apotheker heeft ervoor geleerd, de huisarts niet. Een huisarts verdient al genoeg. Zo verdient hij onterecht dubbel.

Gesloten