LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
liv
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2013 16:00

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door liv »

Dank je wel!

En jolike maak je niet druk, stel gewoon je vragen, en alle pagina,s doorlezen, je wil toch gewoon een antwoord zonder te zoeken?

En ja ik heb alle pagina,s door gelezen in de loop van het afgelopen jaar , zo nieuw ben ik niet......

En het was toen een stuk vriendelijker, kreeg je nog gewoon een antwoord, van mensen die het zelfde door maken, of door gemaakt hebben, daarbij is iedereen anders en reageert ook anders op het medicijn.

De groeten........

Ireneuitdebocht
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2014 09:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Ireneuitdebocht »

Fem2 schreef:Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit forum maar wil jullie graag een tip geven.
Ik denk dat vele van jullie chronische hyperventilatie hebben met alle gevolgen van dien (depressie, angst en paniekstoornis, hoofdpijn etc. etc.) er zijn wel 200 klachten.
Chronische hyperventilatie heb je zelf niet door, je denkt vaak dat je normaal ademt. Door jezelf een nieuwe ademhaling aan te leren (buik ipv borst) zullen de klachten voor altijd verdwijnen.

Succes!

Hai Fem2.
Ik slik van alles voor een paar nare aandoeningen. Jouw tip vind ik zeer waardevol.

ik merk dat ik zelf ook vaak op een foute manier ademhaal. In gesprekken die belangrijk zijn en waar ik me een beetje gestresst onder, voel ga ik vaak heel licht ademhalen, waarna ik op een gegeven moment een beetje stoned van de hyperventilatie begin te praten.
Dit ademhalen doe ik ook als ik aan iets vervelend denk.
Het woord "paniek" had vroeger zo'n vreselijke associatie, het woord alleen al uitspreken, kon mij vroeger al in de hyperventilatie krijgen.

Het is omdat ik zo gefixeerd ben op van alles dat ik voel, je wordt echt een hypochonder van depressies, dat ik vaak helemaal niet door heb waar ik me licht door in mijn hoofd voel. Bij elke vreemde sensatie denk ik: bijwerking van mijn medicijnen! Wat helemaal niet altijd zo is. Niet werken en de hele dag naar mijzelf zitten staren etc maakt me bij tijden juist ziek.

Bedankt voor het erop wijzen. Ik ga er meer info over opzoeken.

Irene
(http://alseenraket.wordpress.com/

Ireneuitdebocht
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2014 09:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Ireneuitdebocht »

Ps waarbij ik er absoluut niet in geloof dat mijn ademhaling reden zijn van mijn depressies en manieen.
Maar dat een slechte ademhaling de situatie er niet bepaald beter op maakt, geloof ik wel.
En in die zin is het een hele goede tip.
Bedankt

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

liv schreef:Wat is dat toch een onaardig antwoord, daar is deze site toch ook voor bedoeld?
Als ik alle pagina,s terug lees heeft iedereen toch veel aan elkaar gehad, en ik vind et alleen maar jammer dat dat nu niet meer zo is......

Ja, in het begin verergeren je klachten, en er komen er waarschijnlijk een aantal bij, dat is bij mij in ieder geval wel zo......
Ben nu 4 weken bezig, waarvan 3 van 10mg en nu sinds een paar dagen 20 en heb er weer flink last van.

Ben in dec 2012 ook al een keer begonnen, om in juli er redelijk abrupt mee te stoppen, grote fout, veel te snel afgebouwd, in het begin ging het nog redelijk, maar daarna namen mijn klachten alleen maar toe,en nog veel erger als waarvoor ik er ooit mee begonnen was, nu nemen de klachten weer langzaam af, maar heel langzaam, het is flink doorbijten nu.........

Ik kan alleen maar hopen dat er weer zo,n leuke club komt als toen, want volgens mij hebben die mensen een hoop aan elkaar gehad......zag dat er weer wat waren van toen, niet leuk natuurlijk,maar het is fijn om te weten dat je niet alleen bent........

ik vind het ook heel fijn als mensen gewoon nu reageren op vragen die nu opkomen . Als ik terug ga lezen naar een aantal jaren terug dan sluit dat haast niet aan op mijn gevoelens die ik op dat moment ervaar . Juist het adequaat reageren , dwz , op het moment zelf op elkaar reageren geeft de meeste rust die je of ik op dat moment nodig heb om te ontspannen . Lezen kunnen we allemaal maar live reageren werkt meestal het beste. Dus ik pleit voor het blijven steunen van elkaar ook al zijn het herhalingen van anderen van een aantal jaren terug , bovendien , dat waren andere mensen of misschien waren we dat zelf ook. Het reageren op elkaar steunt elkaar beter dan . lezen over aantal jaren terug. groet wonderwel

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

liv schreef:Hoi wonderwel,

Dank je voor je bijval, ik heb inderdaad ook al jou verhalen gelezen, begrijp dat het voor jou ook weer opstarten is?
Voor mij hetzelfde, valt het jou ook zwaarder?

Zit nu op m,n derde dag 20 mg, na 3 weken 10 mg....maar wil weer niets, bah......
Sombere gedachten komen ook weer terug.....pffft wou dat het over was.....

Gaat het met jou?

Leuk je te leren kennen......
Groetjes
Liv
Hoi Liv ,

Ja ik zit nu weer 4 weken op 10 en wil naar 20 gaan .Huisarts geadviseerd om het gezin in te lichten dat het dan weer een lastige tijd word en dat ik me wat meer terug moet trekken om er door te komen .en dat ik dit niet moet doen als er een tijd is waar veel op me af komt . Ben er best bang voor , maar ik ga het wel doen volgende week denk ik . De buien zullen weer op komen en dan maar uitzitten Liv , gewoon uitzitten net alsof je de griep hebt en dat ook niet beter kunt denken ,. Het gaat weer over ( hoor mij zeggen , haha terwijl ik dan op dat moment ook kloteberoerd voel en graag op dit forum kom om wat steun te ervaren .) Gisteren en vanmorgen best goed gegaan en ineens komt zo,n bui op , ik had iemand hier in huis die moest wat doen . Blij dat ie weg ging ( niet om de persoon ) maar dat ik even met mezelf alleen de tranen kon laten gaan . En ben toen meteen naar dit forum gegaan .

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Radar »

Chatten en off topic reageren is tegen de gedragsregels.

Een aantal berichten is daarom verwijderd.

Zie ook http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels


Fijne avond.

TROS Radar Forummoderatie

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Radar »

We sluiten dit topic, omdat nieuwe berichten niet bijdragen aan een nieuwe discussie m.b.t. citaloprimam/cipramil en gedragsregels continue overtreden worden.

Gesloten