LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mirena spiraal

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
lubien
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mei 2011 15:47

mirena spiraal

Ongelezen bericht door lubien »

hallo

ik heb eerst de Microgynon pil gehad maar omdat ik hem geregeld vergat ben ik over gestapt naar de mirena spiraal(juni 2007).ben blij dat ik deze site ben tegen gekomen. heb last van de volgende
-2 jr last van mijn schouders,nu nog
-last van zere knieen af en toe zit er vocht in en gevoel van op slot springen
-vocht vast houden in benen en bij oogleden
- zere en heupen,soms uitsraling door mijn been
-last van carpaletunnel syndroom,
-moe onrustig tot slecht slapen mede door de gewrichtsklachten.
-heb 2 jr lang medicijnen tegen depresieve klachten geslikt.
-last van een op gezette buik
-emotioneler geworden als mij bv opbouwende kritiek werd gegeven,bein ik al gauw te huilen terwijl dat niet nodig is.
-onzekerder geworden.
-lage rugklachten
-stress klachten daardoor weer vast zittende spieren.
-meerafscheiding en geregeld last van jeuk en roodheid(schimmelinfectie)

loop bij de fysio ,wil door gestruurd worden naar orthopeed ,voor gewrichts klachten en hij zegt foto's maken van de knie weinig zin.
dinsdag naar de huisarts hier voor.

was afgelopen woensdag(18 mei) op de fitnis en iemand had ook gewrichtsklachten en had gelezen over de mirena spiraal .en vroeg of ik ook een spiraal had.en heb van haar links gekregen over de spiraal en ben er eerlijk gezegd van geschroken .
maar blij dat ik het weet.
maar even kijken wat de h.a zegt over de gewrichtsklachten ,en dan evt over de spiraal beginnen .zit er over te denken om het er uit te laten halen en me te laten steriliseren.

wie herkent deze klachten ook .

ff wat anders kan je van de : Microgynon pil ook deze klachten krijgen???

groeten :monique

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: mirena spiraal

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Laat dat ding eruit halen joh, zoveel vrouwen die problemen
hebben gekregen dankzij dat rotding.

lubien
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mei 2011 15:47

Re: mirena spiraal

Ongelezen bericht door lubien »

hoi

@chocomelk:ik zit er inderdaad serieus over na te denken het te doen.ga het in ieder geval dinsdag met de huisarts bespreken.

@mietje:fijn dat jij er geen last van hebt.

GR:monique

superklaver

Re: mirena spiraal

Ongelezen bericht door superklaver »

Ik zou het eruit laten halen. Ik menstrueerde 6 weken lang toen ik de spiraal had. een weekje niet en toen weer 6 weken. heb het er toen direct uit laten halen. ook ivm erge buikpijn. slik nu orgametril iedere dag en heb geen stopweek. dit is voor mij het enige dat helpt. heb meerdere soorten pillen gehad. maar die hielpen voor geen meter.

lubien
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mei 2011 15:47

Re: mirena spiraal

Ongelezen bericht door lubien »

hoi allemaal

ik laat de spiraal er 10 juni uit halen ,en vervang hem voor een koperspiraal.
waar geen hormonen in zitten hopen dat het helpt.
hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.
huisarts was niet helemaal overtuigd dat de klachten allemaal v/d de mirena spiraal zou kunnen komen.
tijd zal het leren.

GR:Monique

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: mirena spiraal

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dat hoor je wel vaker dat de huisarts of gyn er niet van overtuigd zijn
dat vrouwen problemen krijgen door de mirena en toch als je zo leest op het internet staat het er vol van.

lubien
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mei 2011 15:47

Re: mirena spiraal

Ongelezen bericht door lubien »

Chocomelk schreef:Dat hoor je wel vaker dat de huisarts of gyn er niet van overtuigd zijn
dat vrouwen problemen krijgen door de mirena en toch als je zo leest op het internet staat het er vol van.
hoi

ja,vind het wel spannend ,want kwam officieel voor de gewrichtsklachten .ben er al voor bij de reumatoloog geweest.gelukkig geen reuma.
fysio zei een foto maken heeft geen zin,en fybromyalgie was het ook niet .had meer met de spieren en pesen te maken.

dus tja???? maar 10 juni gaat het gebeuren ,en hopelijk verdwijnen de gewrichtsklachten en de rest.
we zullen zien.

gr:monique

lubien
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mei 2011 15:47

Re: mirena spiraal

Ongelezen bericht door lubien »

hoi

hebben jullie dat ook kwa gewrichtsklachten dat het ff een periode rustig is kwa klachten.
En dat het zo weer begint,had en heb nu weer last van de knieen en nu begint het ook bij de elleboog.
kan dat het van het ene naar het andere gewricht gaat??? :?

vrijdag gaat de mirena spiraal er uit ik ben benieuwd!! :wink:

GR:Monique

lubien
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mei 2011 15:47

Re: mirena spiraal

Ongelezen bericht door lubien »

hoi

ben nu 5 dagen verder ,heb de afgelopen dagen .elke dag iets boeld verlies gehad en wat stolsels.
heb iets lats van mijn rug en af en toe een lichte kramp in de buik.En een wat drukkend gevoel.
Heb het idee dat ik de afgelopen 3 nachten wat beter geslapen heb.

GR:monique

renessenees
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2012 18:55

Re: mirena spiraal

Ongelezen bericht door renessenees »

hoi hoi
ik zit op deze forum omdat ik wilde weten over de ervaringen van het mirena spiraal
ben zelf vandaag bij de geynocoloog geweesr en die raad me dit mischien aan of het wegbranden maar aangezien ik 31 ben en nog geen kinderen heb en dit wel mijn wens nog ooit is zit ik met een dilemma :( ga ik door met mijn leven zoals nu en hou ik de klachten zo of ga ik het proberen met de spiraal heb nu al klachten heb chron ben van een maand bijna 2 s 3 weken ongesteld en onregelmatig ben nu al humeurig moet om ieder scheet bijna janken ben moe en opvliegerig dus wat is de beste keus
gr bianca

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: mirena spiraal

Ongelezen bericht door Chocomelk »

renessenees schreef:hoi hoi
ik zit op deze forum omdat ik wilde weten over de ervaringen van het mirena spiraal
ben zelf vandaag bij de geynocoloog geweesr en die raad me dit mischien aan of het wegbranden maar aangezien ik 31 ben en nog geen kinderen heb en dit wel mijn wens nog ooit is zit ik met een dilemma :( ga ik door met mijn leven zoals nu en hou ik de klachten zo of ga ik het proberen met de spiraal heb nu al klachten heb chron ben van een maand bijna 2 s 3 weken ongesteld en onregelmatig ben nu al humeurig moet om ieder scheet bijna janken ben moe en opvliegerig dus wat is de beste keus
gr bianca
Hier een heel topic vol over mirena (klachten) wat toch nog regelmatig gebruikt word dat topic :
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 45&t=59476

jeanette73
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2013 12:35

Re: mirena spiraal

Ongelezen bericht door jeanette73 »

Hallo allemaal, ik herken zoveel.
Ik he nu sinds een jaar het spiraal, en al heel vaak teruggeweest naar de ha voor vreselijk ruikende afscheiding, ruik het soms gewoon door mijn kleding heen, zo genant, zeker voor mijn partner tijdens de sex vind ik dat heel genant.
Ha zegt elke keer maar dat het absoluut niet aan de mirena kan liggen, maar wel heel apart dat ik het voor het spiraal nooit heb gehad en nu heel vaak.
Menstruatie sinds het spiraal om de 2 weken met hevige steken, lage rugpijn e.d. Ik zit er ook aan te denken om hem eruit te laten halen, maar twijfel nog een beetje omdat ik van de pil migraine kreeg en dat heb ik sinds de spiraal niet vaak meer.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: mirena spiraal

Ongelezen bericht door sjohie »

jeanette73 schreef:Hallo allemaal, ik herken zoveel.
Ik he nu sinds een jaar het spiraal, en al heel vaak teruggeweest naar de ha voor vreselijk ruikende afscheiding, ruik het soms gewoon door mijn kleding heen, zo genant, zeker voor mijn partner tijdens de sex vind ik dat heel genant.
Ha zegt elke keer maar dat het absoluut niet aan de mirena kan liggen, maar wel heel apart dat ik het voor het spiraal nooit heb gehad en nu heel vaak.
Menstruatie sinds het spiraal om de 2 weken met hevige steken, lage rugpijn e.d. Ik zit er ook aan te denken om hem eruit te laten halen, maar twijfel nog een beetje omdat ik van de pil migraine kreeg en dat heb ik sinds de spiraal niet vaak meer.
Je kan ook de pil én de mirena links laten liggen, er is zo te lezen nog een partner in het spel, laat die dan (zijn?) verantwoordelijkheid nemen wat betreft anti-conceptie, en een condoom gebruiken. :wink:

LZZ
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2013 20:49

Re: mirena spiraal

Ongelezen bericht door LZZ »

Twee weken geleden heb ik de Mirena laten plaatsen. Direct na plaatsing kreeg ik last van hartkloppingen en lichte hoofdpijn, iets waar ik normaal nooit last van heb. Ik vermoedde eerst dat de adrenaline-injectie (verdoving, die niets uithaalt want plaatsen bij vrouwen zonder kinderen is kennelijk erg pijnlijk!!) nog nawerkte, maar de klachten houden onverminderd aan. Volgens de arts kan dit niet aan de Mirena liggen, vanwege de lage hormoon-afgifte. Heb gegoogled, ook op Palpitations / Mirena; komt blijkbaar bij meer vrouwen voor. Vandaag een afspraak gemaakt om het ding te laten verwijderen!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: mirena spiraal

Ongelezen bericht door Chocomelk »

LZZ schreef:Twee weken geleden heb ik de Mirena laten plaatsen. Direct na plaatsing kreeg ik last van hartkloppingen en lichte hoofdpijn, iets waar ik normaal nooit last van heb. Ik vermoedde eerst dat de adrenaline-injectie (verdoving, die niets uithaalt want plaatsen bij vrouwen zonder kinderen is kennelijk erg pijnlijk!!) nog nawerkte, maar de klachten houden onverminderd aan. Volgens de arts kan dit niet aan de Mirena liggen, vanwege de lage hormoon-afgifte. Heb gegoogled, ook op Palpitations / Mirena; komt blijkbaar bij meer vrouwen voor. Vandaag een afspraak gemaakt om het ding te laten verwijderen!!
Hoop dat je klachten heel snel verdwijnen na het verwijderen van de mirena, laat je dat hier even weten, is fijn voor andere lezers die informatie zoeken etc over de mirena of die tegen dezelfde problemen aanlopen als jou.

MandyVDK
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2013 15:54

Re: mirena spiraal

Ongelezen bericht door MandyVDK »

Hallo

Ik heb een vraag,
Mijn dokter verklaart me voor gek
Maar ik heb nu den maand mijn Mirena spiraal
En bij het inbrengen kreeg ik alleen een steek in mijn zij net boven mijn linker heup
Hier heb ik nogsteeds minimaal 4 keer per week een aantal uur last van mijn dokter zegt dat dit niet van de spiraal kan komen maar sinds ik de spiraal heb heb ik hier last van,
Ook na elke keer dat ik heb gevreeën met mijn man verlies ik veel bloed 3 dagen lang en nadat ik weer heb gevreeën heb ik dit weer het doet geen pijn maar het is veel vloed met als een hevige menstruatie
Hebben meer komt dit iemand bekend voor?
Ik denk er overna de spiraal te laten verwijderen
Ook hebben ze nooit iets gezegd over een controle na 6 weken wat ik van andere wel hoor ik weet niet zo goed wat ik moet doen?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: mirena spiraal

Ongelezen bericht door dhc »

Ga naar je huisarts, op een mening van een leek zit je niet te wachten. En bespaar me de verhalen over je vrijpartijen.

Meisje23jaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2013 16:20

Re: mirena spiraal

Ongelezen bericht door Meisje23jaar »

Hallo!!

ik heb een groot probleem sinds ik de mirena spiraal gebruik!

allereerst wil ik zeggen dat ik in eerste instantie super tevreden was. Ik had geen pijnen, krampen, bloedingen, afscheiding etc. Maar nu, 7 maanden verder, ben ik 6 kilo aangekomen! Ik ben gestopt met snoepen, eet crackers ipv brood en toch blijven de kilo's eraan vliegen :(

Ik voel me hier erg onzeker door en wil er niet meer zo uit zien! zelfs mijn zussen en moeder zeggen dat ik een dikke pens heb gekregen en dat ik wel zwanger lijk.. nou leuk! Ik was nooit duhn maar zeker ook niet dik.. nu ondertussen wel.

Werkt het als ik de mirena eruit laat halen? neemt die stomme mirena die kilo's mee de clico in waar ik hem in wil dumpen?

Groetjes!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: mirena spiraal

Ongelezen bericht door dhc »

Ook voor jou geldt: ga naar je huisarts, hier zitten geen deskundigen op medisch gebied....

moeder1000
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2013 13:31

Re: mirena spiraal

Ongelezen bericht door moeder1000 »

Op 2 aug 2013 heb ik een Mirena spiraaltje laten plaatsen bij mijn huisarts. Direct daarna stekende pijn in mijn buik. In het ziekenhuis bleek dat dit spiraaltje mijn baarmoederwand heeft doorboord. Vervolgens moest ik twee weken wachten voordat dit in het ziekenhuis verwijderd kon worden. Een goede gynaecoloog heeft het met een operatie met narcose uit mijn buik gehaald. Daarna nog een keer met een hevige bloeding (met ambulance) naar het ziekenhuis gegaan, gelukkig waren we er op tijd bij en heeft mijn goede gynaecoloog mijn gered. Nooit meer een Mirena spiraaltje !

Gesloten