LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te veel betalen voor medicijnen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door ZaBo »

ZaBo schreef:
Moneyman schreef:[
Punt is alleen dat het nogal vervelend wordt als je het geld er NIET voor hebt..
Ja, als je het geld niet hebt is dat een ernstig probleem.
Moneyman, is er geen mogelijkheid om met desbetreffende apotheek een afspraak te maken om de kosten van de medicatie in een bepaalde termijn af te lossen, of zijn de kosten van medicijnen te minimaal om voor een afbetalingsregeling in aanspraak te komen?[/quote]

Moneyman,

Kunt u aangeven of bovenstaande mogelijk is? ben eigenlijk wel benieuwd of die mogelijkheid bestaat;-)

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een betalingsregeling kan je altijd vragen. Of je die krijgt, hangt af van de omstandigheden. Het is in ieder geval nooit een recht. En sowieso lost het het door mij genoemde probleem niet op.

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door ZaBo »

was dubbele vraag geplaatst, liep beetje te hannesen met plaatsen, excuses

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door lijfrente »

ZaBo schreef:
lijfrente schreef:En zo is de volgende TS wederom onderuitgehaald en dan klagen dat TS niet meer reageert. :evil: :mrgreen:
Hoe bedoelt u?

Is natuurlijk niet de bedoeling dat iemand onderuitgehaald wordt, en was ook niet mijn intentie, maar vroeg en vraag me nog steeds oprecht af, waarom er altijd klachten zijn als er betaald moet worden voor de eigen gezondheid?(

Ja ik weet dat wij in het algemeen allemaal een (basis) zorgverzekering hebben , waarvoor we betalen, maar waarop ook vele beperkende voorwaarden van kracht zijn. ( ook op de div aangeboden aanvullende polissen)

Als je een Top polis (even algemeen div namen bij ZV) hebt, heb je net weer iets meer ruimte, maar ook hier zijn er beperkende voorwaarde(n) van kracht.
Misschien lees je het bericht van @moneyman nog eens.

"Als TS het geld er niet heeft, zijn alle andere adviezen over polissen n.v.t.!

ZaBo schreef:was dubbele vraag geplaatst, liep beetje te hannesen met plaatsen, excuses
Het hele topic staat vol van jou excuses, misschien moet je toch eerst nadenken, voor je iets plaatst. :mrgreen:

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door ZaBo »

lijfrente schreef:
ZaBo schreef:
lijfrente schreef:En zo is de volgende TS wederom onderuitgehaald en dan klagen dat TS niet meer reageert. :evil: :mrgreen:
Hoe bedoelt u?

Is natuurlijk niet de bedoeling dat iemand onderuitgehaald wordt, en was ook niet mijn intentie, maar vroeg en vraag me nog steeds oprecht af, waarom er altijd klachten zijn als er betaald moet worden voor de eigen gezondheid?(

J

ZaBo schreef:was dubbele vraag geplaatst, liep beetje te hannesen met plaatsen, excuses
Het hele topic staat vol van jou excuses, misschien moet je toch eerst nadenken, voor je iets plaatst. :mrgreen:
Tsja zo ben ik opgevoed, daarnaast ben ik licht dyslectisch, waardoor ik taal fouten kan maken die ik later zie, en dan verbeter ik deze.

Heb even gekeken maar had een aantal keer niet iets helemaal goed geformuleerd en ook netjes excuses aangeboden voor het feit dat, ik het niet goed had verwoordt

layla1969
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2012 21:23

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door layla1969 »

Ik snap TS wel. Als ik een brood koop bij de supermarkt zou ik ook verbaasd zijn als ik ineens het dubbele zou moeten betalen.
Ik had het zelf een paar jaar geleden met een recept voor een medicijn voor mijn dochter. Ik had het 3 maanden daarvoor gekocht en moest 22 euro betalen voor 3 maanden tabletten, de keer erop moest ik ruim 45 euro betalen voor precies hetzelfde medicijn.
Toen ik vroeg aan de apotheker waarom het zo duur was geworden bleek dat ze het bij een andere leverancier bestelden en deze hanteerde hogere prijzen.
Toevallig is dit medicijn ook via internet te bestellen en daar betaalik voor 180 tabletten 19 euro dus dan is de keus snel gemaakt. Ik heb de medicijnen teruggegeven en snel online besteld.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door berndv »

layla1969 schreef:Als ik een brood koop bij de supermarkt zou ik ook verbaasd zijn als ik ineens het dubbele zou moeten betalen.
Maar die vergelijking gaat niet geheel op. Die zou pas opgaan als men in de supermarkt ook graag dezelfde transparante prijzen wil die men voor de apotheken afgedwongen heeft. Dan krijg je inderdaad in de supermarkt als je een brood koopt een bon met daarop de inkoopsprijs voor het brood, de kosten voor de kassier voor het scannen van het brood, de kosten voor het snijden en verpakken van het brood, de kosten voor de verlichting en verwarming in de supermarkt en eventuele overheadkosten voor de manager.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
layla1969 schreef:Als ik een brood koop bij de supermarkt zou ik ook verbaasd zijn als ik ineens het dubbele zou moeten betalen.
Maar die vergelijking gaat niet geheel op. Die zou pas opgaan als men in de supermarkt ook graag dezelfde transparante prijzen wil die men voor de apotheken afgedwongen heeft. Dan krijg je inderdaad in de supermarkt als je een brood koopt een bon met daarop de inkoopsprijs voor het brood, de kosten voor de kassier voor het scannen van het brood, de kosten voor het snijden en verpakken van het brood, de kosten voor de verlichting en verwarming in de supermarkt en eventuele overheadkosten voor de manager.
Maar van transparantie alleen wordt de prijs alleen inzichtelijk, niet ineens verdubbeld...

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

ZaBo,er zijn veel azijnpissers op dit forum!
Laat je niet gek maken!

Ik erger mij vooral aan het eigen risico,dat iemand,die ziek is,moet betalen!
Dus ook als je medicijnen nodig hebt,voor je gezondheid.

De kloof tussen arm en rijk wordt steeds groter in Nederland!

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat is er mis mee dat die kloof groter wordt? Zolang de armer niet armer worden, is er niets aan de hand. Het gezeik over het groeien van de kloof is gewoon pure jaloezie.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Het probleem is,dat door de marktwerking in de zorg,deze zorg alleen nog betaalbaar is voor de rijken.
Als je moet kiezen tussen eten of medicijnen,wat zou Uw keuze zijn?

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat een rare vraag. Net of dat de keus is die mensen moeten maken. Een minimumloon is genoeg voor huur en eten en 30 pm eigen risico kan er ook wel af. En ja, ik heb in die situatie gezeten (alleen het eigen risico haalde ik nooit).

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door Dirkie »

scontra schreef:
ZaBo schreef:
Waarom klagen mensen altijd zo, m.b.t. de kosten om hun eigengezondheid? :evil: :evil:
@ZaBo,

Betaald u dan lekker maar wat ervan u gevraagd wordt, zonder u verder ook maar enigzins af te vragen waarvoor en waarom u het gevraagde bedrag moet betalen.
Gelukkig zijn er nog wel mensen die zich, met alle recht overigens, afvragen waarom en waarvoor ze een poot wordt uitgetrokken, zeker als het gaat om een prijsverschil zoals Ts. aangeeft.
Volgens mij had TS het over een zalfje voor de voeten. Als je een poot wordt uitgetrokken is het zalfje niet meer nodig.

Ja ik weet het beetje flauw maar dit was echt een inkopper en volledig of-topic.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door Holy53 »

ZaBo schreef:
lijfrente schreef:En zo is de volgende TS wederom onderuitgehaald en dan klagen dat TS niet meer reageert. :evil: :mrgreen:
Hoe bedoelt u?

Is natuurlijk niet de bedoeling dat iemand onderuitgehaald wordt, en was ook niet mijn intentie, maar vroeg en vraag me nog steeds oprecht af, waarom er altijd klachten zijn als er betaald moet worden voor de eigen gezondheid?(

Ja ik weet dat wij in het algemeen allemaal een (basis) zorgverzekering hebben , waarvoor we betalen, maar waarop ook vele beperkende voorwaarden van kracht zijn. ( ook op de div aangeboden aanvullende polissen)

Jij praat wel erg makkelijk. Voorbeeldje? Heb mijn eigen bijdrage in 2e maand verbruikt. Vele dingen worden uit pakket gehaald, en heb je toch nodig.
Als mensen zoals jij € 700 kunnen uitgeven danweten ze toch niet wat anderen te makken hebben? Ik hoop dat je heeeel lang gezond blijft.

weites.49
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2017 12:48

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door weites.49 »

Er worden zoveel fouten gemaakt met declareren op medisch gebied. Wees blij met oplettende mensen. De kosten betalen u en ik.
Ik heb ook een aantal voorbeelden meegemaakt met dubbel declareren en foutieve bedragen van duizenden euro's die met een operatie gedeclareerd werden. Leve de ziekenhuizen, apotheken, huisarts en uiteindelijk de zorgverzekering.

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door ZaBo »

Mensen, is er een iemand aanwezig, die mij kan aangeven, waarom het zo problematisch is om geld uit te geven voor de eigen gezondheid, ik begrijp het echt niet meer

Ja we zijn allemaal verplicht een basis verzekering te hebben (minimale essentiële vergoeding )

AV verzekeringen buiten basis polis om, vergoeden 75%-100 van bepaalde ingreep, exacte vergoeding kan je in AV-ZV van je ZV vinden
Waarom is het altijd een kwestie, dat als je voor eigen gezondheid iets moet bijdragen.

Ik begrijp dit niet en zal dit ook nooit begrijpen.

ER is niet voor niets ingesteld ( niet leuk, maar is nu eenmaal een feit)

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik begrijp dit niet en zal dit ook nooit begrijpen. Dat denk ik ook. :cry:

Zoals ik begrijp ben jij groot grond bezitter :D , helemaal niets mis mee, als je ze eerlijk verdiend hebt.

je vergeet een ding er zijn mensen die van 5 tiendjes in de week moeten leven , probeer het is. En inderdaad Hollanders klagen bijna altijd over van alles en nog wat , voorbeelden genoeg op dit Forum.

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door ZaBo »

gosewijn schreef:Ik begrijp dit niet en zal dit ook nooit begrijpen. Dat denk ik ook. :cry:

Zoals ik begrijp ben jij groot grond bezitter :D , helemaal niets mis mee, als je ze eerlijk verdiend hebt.

je vergeet een ding er zijn mensen die van 5 tiendjes in de week moeten leven , probeer het is. En inderdaad Hollanders klagen bijna altijd over van alles en nog wat , voorbeelden genoeg op dit Forum.
Weet niet of je dit voor mij bedoelt, maar ben zeker geen groot grondbezitter, maar maak wel bezwaar tegen het eeuwige gejammer van mensen, die een investering ( rot woord in deze context) in hun eigen gezondheid moeten steken!

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik begrijp dit niet en zal dit ook nooit begrijpen. Eh ,dat is toch jouw eigen text

.je vergeet een ding er zijn mensen die van 5 tiendjes in de week moeten leven,

Beter lezen.

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Te veel betalen voor medicijnen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Die moeten bijstand aanvragen. Dat is meestal meer dan 200-250 per maand.

Gesloten