LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel of geen griepprik ?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Wel of geen griepprik ?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

De tijd van de griepprik is weer voorbij maar toch zag ik mijn omgeving heel
veel mensen twijfelen of ze die wel of niet gingen halen (op advies van huisarts).
Wat is jullie mening over de griepprik ?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Wel of geen griepprik ?

Ongelezen bericht door eleven »

Chocomelk schreef:De tijd van de griepprik is weer voorbij maar toch zag ik mijn omgeving heel
veel mensen twijfelen of ze die wel of niet gingen halen (op advies van huisarts).
Wat is jullie mening over de griepprik ?


De tijd van de griepprik is weer voorbij. :lol:

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... griepspuit

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... griepspuit

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Wel of geen griepprik ?

Ongelezen bericht door gilas »

Ik krijg ieder jaar een oproep en ben 1 keer geweest maar daar werd ik zieker van dan dat ik geen griepprik haal.
Dus,voor mij geen griepprik.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wel of geen griepprik ?

Ongelezen bericht door bprosman »

Voor mij het zelfde, wel een oproep gehad, niet gegaan, ik maak liever zelf mijn antistoffen aan.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Wel of geen griepprik ?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Als je zoals ik vijf jaar achter elkaar een zware griep hebt gehad, overgaandevin bronchitis, dan haal je dus voortaan elk jaar een prik. Nooit meer ziek geweest. Het is afhankelijk van je conditie en hoe bevattelijk je bent.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wel of geen griepprik ?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dat is inderdaad correct. Griepprik is geen garantie dat je geen griep krijgt. Als er een virus rondwaart dat niet in de prik zit, kun je alsnog ziek worden. Al schijnt het dat je dan toch ietsje minder risico loopt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wel of geen griepprik ?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ziek worden is een signaal dat je niet zomaar moet negeren of proberen te voorkomen. Van middeltjes om het te voorkomen wordt je niet weerbaarder. Alleen als je gezondheid erg kwetsbaar is (en griep ernstige gevolgen kan hebben) is een griepprik zinvol. In alle andere gevallen: gewoon een week ziek zijn en antistoffen aanmaken.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Wel of geen griepprik ?

Ongelezen bericht door tenormin »

De griepprik (in november weer gehad) word aangeboden voor de meer kwetsbare doelgroepen. 'k Heb 'um al jaren en jaren; ben wel verkouden maar griep, lees: influenza, heb ik niet meer gehad. Mensen in het algemeen roepen al snel dat ze grieperig zijn; heb je een echte griep dan ben je echt wel ziek. Dus kortom: iemand die werkt en verkouden is meld zichzelf (veelal hoor) ziek onder het mom van: heb griep. Lang antwoord op een korte vraag :P

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: Wel of geen griepprik ?

Ongelezen bericht door TonGr »

Alleen als je gezondheid erg kwetsbaar is (en griep ernstige gevolgen kan hebben) is een griepprik zinvol.
Dat is ook precies de reden waarom ik de griepprik haal :)

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Wel of geen griepprik ?

Ongelezen bericht door rollertje »

Al veel jaren krijg ik de griepprik. Behalve vorig jaar, heb ik geen longontsteking meer gehad. Voor de griepprik, kreeg ik die minimaal 1 keer per jaar. Vorig jaar zaten ze er naast met de griepprik en toen heb ik griep en uiteindelijk longontsteking opgelopen. Voor mij is de griepprik dus erg zinvol.

Gesloten