LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bacteriofagen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Bregjevandelouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2018 18:38

Bacteriofagen

Ongelezen bericht door Bregjevandelouw »

Beste dhr/Mw,

Ik ben eigenlijk zoals zoveel mensen ten einde raad. Om het heel kort uit te leggen; ik ben Bregje 38 jaar jong en ik heb ongeveer al 10 jaar lang last van blaasontstekingen en soms schiet het door naar een nierbekkenontsteking. Ik heb alle antibiotica al gehad en niets werkt eigenlijk meer heel goed, plus ben ik voor een aantal allergisch. Ik heb in 2003 een liesbreukoperatie gehad, matje geplaatst en dat is mis gegaan (ook a behandeld in Radar) en nu 24 uur per dag vreselijke zenuwpijnen. Nu ook nog eens steeds blaasontstekingen, en daar behoorlijk beroerd van, maakt het niet tot een geweldig leven. Kan niets plannen, moet altijd afzeggen omdat ik vaak heel ziek ben. Ook ik zag de afl over de bacteriofaag en over de Eliava kliniek in Georgië. Maar dat zal wellicht niet alleen voor mij gelden! Maar de kosten van die behandeling kan ik niet betalen doordat ik in de WIA terecht ben gekomen door een foutieve liesbreukoperatie. Nu is mijn vraag: is er al iets meer concreets bekend over een evt kliniek of ziekenhuis in België of Duitsland die de behandeling met bacteriofaag ook doet? Stel ik zou Georgië wel kunnen betalen blijf ik nog met het probleem dat ik vanwege Mn pijn niet al te ver weg kan. Georgië is nogal een afstand. Ik hoop echt iets van u te vernemen, of wellicht dat u mij door kan verwijzen naar een ander adres.
Mijn hartelijke dank voor het luisteren en voor uw moeite .
Mvgr. Bregje

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bacteriofagen

Ongelezen bericht door sjohie »

Bregjevandelouw schreef:Beste dhr/Mw,

Ik ben eigenlijk zoals zoveel mensen ten einde raad. Om het heel kort uit te leggen; ik ben Bregje 38 jaar jong en ik heb ongeveer al 10 jaar lang last van blaasontstekingen en soms schiet het door naar een nierbekkenontsteking. Ik heb alle antibiotica al gehad en niets werkt eigenlijk meer heel goed, plus ben ik voor een aantal allergisch. Ik heb in 2003 een liesbreukoperatie gehad, matje geplaatst en dat is mis gegaan (ook a behandeld in Radar) en nu 24 uur per dag vreselijke zenuwpijnen. Nu ook nog eens steeds blaasontstekingen, en daar behoorlijk beroerd van, maakt het niet tot een geweldig leven. Kan niets plannen, moet altijd afzeggen omdat ik vaak heel ziek ben. Ook ik zag de afl over de bacteriofaag en over de Eliava kliniek in Georgië. Maar dat zal wellicht niet alleen voor mij gelden! Maar de kosten van die behandeling kan ik niet betalen doordat ik in de WIA terecht ben gekomen door een foutieve liesbreukoperatie. Nu is mijn vraag: is er al iets meer concreets bekend over een evt kliniek of ziekenhuis in België of Duitsland die de behandeling met bacteriofaag ook doet? Stel ik zou Georgië wel kunnen betalen blijf ik nog met het probleem dat ik vanwege Mn pijn niet al te ver weg kan. Georgië is nogal een afstand. Ik hoop echt iets van u te vernemen, of wellicht dat u mij door kan verwijzen naar een ander adres.
Mijn hartelijke dank voor het luisteren en voor uw moeite .
Mvgr. Bregje
Bacteriofagen zijn gastheerspecifiek, maw om dit werkend te krijgen in uw geval, zal eerst tot op de exacte soort nauwkeurig, bepaald moeten worden welke bacterie uw infecties veroorzaakt, om daar vervolgens een bacteriofaag tegenaan te kunnen construeren. Dat is in Europa een nog in ontwikkeling zijnde medische techniek, waar ze in Georgië, een voormalige Sovjet staat, voortborduren op eerder semi-militair onderzoek. En Georgië is een plek waar ethiek en nadenken over de langetermijngevolgen van dit soort genetische manipulatie, een flink stuk later komen dan de kans om op korte termijn wat harde buitenlandse valuta te scoren.

Verder kunnen bacteriofagen tegen infecties werken, waar traditionele antibiotica niet meer werken, maar dat is wat anders dan neurologische pijnen waar u het over heeft, ik zou dus voorzichtig zijn met verwachtingen hieromtrent.

SvdE
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2014 11:00

Re: Bacteriofagen

Ongelezen bericht door SvdE »

In de uitzending over bacteriofagen was ook te zien dat enkele patiënten de bacteriofagen toegezonden kregen vanuit Georgië (en dus niet zelf per se Georgië bezochten), misschien is dat ook een optie in uw geval? Hier nog een keer de uitzending: https://zorgnu.avrotros.nl/uitzendingen/24-10-2017/

Wellicht een irrelevante invalshoek, maar mogelijk kan CBD olie ("wietolie") wat verlichting bieden? Ikzelf gebruik dit nu sinds een jaar (sinds overgangsklachten -vooral gewrichtspijn-) en merk verbetering (gewrichten zijn weer soepeler, waardoor ik minder slecht slaap en waardoor ik ook minder last meer heb van beknelde zenuwen vanuit mijn onderrug).
Wellicht kan dit voor u ook enige verlichting bieden. Verkrijgbaar bij vele drogisterijen (let wel op: het schijnt dat -na onderzoek- niet ieder merk even betrouwbaar is m.b.t. het effectieve cbd gehalte).
Mocht het voor u enigszins relevant zijn: ik heb goede ervaringen met de flesjes van de CBDDrogist: https://www.cbddrogist.nl/cbd-olie-5-procent-10-ml-medihemp/
(wellicht in uw geval zou een iets sterkere dosering enige uitkomst kunnen bieden).

Thomas194
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2019 21:11

Re: Bacteriofagen

Ongelezen bericht door Thomas194 »

Beste bregje,
Nou...troost je dat je niet naar georgie bent gegaan en veel geld hebt betaald, want het helpt niet.
Bij mij niet ,maar ik ken alleen maar mensen die het niet heeft geholpen.
Zie ev. Mijn reactie op bacteriofagen helpen niet,
Groet thomas

Gesloten