LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door BreejKC »

@googleuser3. Gefeliciteerd met uw goede gezondheid en dat u 10 jaar lang geen dokter heeft hoeven raadplegen. U bent natuurlijk de enige in Nederland en wat voor u geldt, geldt voor iedereen. Dacht u. U weet wel beter. Gelukkig hebben we, ondanks de hoge kosten, in zekere zin een collectief systeem van gezondheidzorg, waarin we met elkaar alles voor elkaar betalen.

Gode verhoedde het voor u dat u in de (nabije) toekomst iets gaat mankeren, u niets aangedaan wordt of u iets overkomt waarbij medisch ingrijpen noodzakelijk wordt. Helaas, als ervaringsdeskundige, kan ik u verzekeren dat de kosten die dan voor u gemaakt worden hoog zijn. Zo hoog dat, al betaald u nog een eeuw twee keer zoveel premie als nu, u die gemaakte kosten nooit maar dan ook werkelijk nooit meer terug zou kunnen betalen.

Realiseer u dus dat, ondanks de eraan verbonden nadelen waar best naar gekeken mag worden, wij in Nederland blij mogen zijn met dit systeem van gezondheidzorg. Mocht u een beter systeem weten, dan horen wij, en de Minister van Gezondheidszorg, dat natuurlijk graag van u.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door scontra »

GoogleUser3 schreef:
14 sep 2018 18:24
Ik kijk nergens van op Ik betaal jaarlijks meerdere keren een bedrag aan de dokter via mijn zorgverzekering zie ik niks van want dsw betaald .
Maar ben al tien jaar niet bij mijn dokter geweest .
DSW betaald dit van de door u betaalde premie en wel 12 x per jaar.
Het is een soort "pechhulp-verzekering" waar u een beroep op kunt doen als u medische problemen hebt.
U zult vast ook geen regelmatig gebruiker zijn van alle andere verzekeringen die u heeft afgesloten, maar waar u wel maandelijks de premie voor betaald. :idea:

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@googleuse3

U zult dan, hopelijk, uw betaalde premie brandverzekering ook wel verspilling vinden.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door blont007 »

Klopt als een bus, men heeft over het algemeen gewoon teveel verzekeringen waar je groen en blauw aan betaald.

Ik dek mijn risico zelf het liefst, en zorg dat de kleinkinderen niet met lucifers lopen te klooien.
Tandarts...in Nederland?? We gaan gewoon op vakantie en particulier naar een tandarts, de mondzorg is perfect. Laatst op Praia kwam ik bij een Cubaanse tandarts terecht, ik wilde niet meer uit mijn stoel....geweldig en dat voor 50 euro een complete behandeling.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

blont007 schreef:
15 sep 2018 21:41
Klopt als een bus, men heeft over het algemeen gewoon teveel verzekeringen waar je groen en blauw aan betaald.

Ik dek mijn risico zelf het liefst, en zorg dat de kleinkinderen niet met lucifers lopen te klooien.
Tandarts...in Nederland?? We gaan gewoon op vakantie en particulier naar een tandarts, de mondzorg is perfect. Laatst op Praia kwam ik bij een Cubaanse tandarts terecht, ik wilde niet meer uit mijn stoel....geweldig en dat voor 50 euro een complete behandeling.
Totdat u thuis ineens een probleem krijgt met uw gebit. Dan gaat u eerst een vlucht boeken?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat mag een complete behandeling wel allemaal omvatten?

Maar inderdaad, de meeste tandartsverzekeringen zijn onzin. Maar ook in Nederland kan men “particulier” naar een tandarts, hoef je niet voor naar het buitenland. Ik heb ook geen verzekering en dat bevalt me prima.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door blont007 »

NeoDutchio schreef:
15 sep 2018 22:19
blont007 schreef:
15 sep 2018 21:41
Klopt als een bus, men heeft over het algemeen gewoon teveel verzekeringen waar je groen en blauw aan betaald.

Ik dek mijn risico zelf het liefst, en zorg dat de kleinkinderen niet met lucifers lopen te klooien.
Tandarts...in Nederland?? We gaan gewoon op vakantie en particulier naar een tandarts, de mondzorg is perfect. Laatst op Praia kwam ik bij een Cubaanse tandarts terecht, ik wilde niet meer uit mijn stoel....geweldig en dat voor 50 euro een complete behandeling.
Totdat u thuis ineens een probleem krijgt met uw gebit. Dan gaat u eerst een vlucht boeken?
Dan ga ik ook gewoon naar mijn particuliere tandarts, helaas zie ik hem te weinig..ook een geweldenaar.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door blont007 »

Lady1234 schreef:
15 sep 2018 22:31
En wat mag een complete behandeling wel allemaal omvatten?

Maar inderdaad, de meeste tandartsverzekeringen zijn onzin. Maar ook in Nederland kan men “particulier” naar een tandarts, hoef je niet voor naar het buitenland. Ik heb ook geen verzekering en dat bevalt me prima.
Ik combineer graag en een goede reden om twee keer per jaar op vakantie te gaan.

Gerrit van Sloten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2018 21:22

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door Gerrit van Sloten »

dat we extra kosten betalen is al heel lang het geval en niet alleen bij de apotheker.
in mijn mening zijn alle kosten die wij als burger extra moeten betalen kosten die aan een verdien model gekoppeld.
of kosten die gemaakt worden die nodig zijn om dat te leveren wat je volgens de letter van de wet zou moeten leveren.
en maken zij die kosten toch wordt er naar een dekking voor deze kosten gezocht.

voorbeeld: je koopt een tweedehands auto laten we zeggen voor €5000 .
Als je dan denkt dat is wat ik er gezien de staat van de auto de leeftijd en de km stand voor wil geven kom je bedrogen uit.

er komen dan nog rijklaar maak kosten bij !!!!!!
Wat zijn dat voor kosten, en je mag er immers van uit gaan dat als je bij de garage een auto koop dat deze dus al rijklaar is.
als dat niet zo zou zijn heb ik dan met mijn proef rit een risico genomen op een mogelijk ongeluk of gebrek aan de auto .
had er dan duidelijk gemaakt moeten worden dat er nog gebreken zouden kunnen zijn.
en wat zou dat doen met de prijs , zou die dan niet lager moeten zijn.

nog een voorbeeld : we moeten allemaal ons huis afbetalen , maar als we dat doen krijgen we een boete van de bank.
waarom een boete heb ik wat verkeerd gedaan.
nee je hebt niets verkeerd gedaan maar de bank wil zijn inkomsten gedekt hebben als je een periode hebt afgesproken voor je hypotheek
dan betaal je rente per maand.
over de gehele looptijd vertegenwoordigd dit een behoorlijk bedrag aan inkomsten.
betaal ik in een keer de hypotheek af zal de bank de resterende tijd de rente als nog willen zien terwijl ze blij moeten zijn dat er iemand afbetaald.
en zo zijn er nog meer verdien modellen te benoemen waar wij de duppe van zijn.
de ergste is de farmaseutische industrie die mijarden op de plak hebben liggen van de door ons betaalde premies.

en daarbij is het niet te verkroppen dat de overheid het toestaat dat na een jaar overschotten van deze premies tot eigendom van de verzekeringen kunnen worden gemaakt.

uitkomst is dat de vriendjes van de regering rijker en rijker worden en wij de burger meer en meer moeten betalen voor zaken die al betaald zijn.


dus mensen stuur massaal een rekening naar de regering voor gemaakte administratieve kosten of behandel klaar maken van welke formulier dan ook , als dat de kosten van de belastingadviseur dekkend maakt en ook € 8,- per formulier opleverd zou dat het even wicht enig sinds terug brengen.


met andere woorden de kosten die binnen de Apothekers word gemaakt zijn eigenlijk vanzelfsprekende handelingen die nodig zijn om mensen op de hoogte te brengen van het gebruik van het medicijn, en in hun onderhandelingen met de farmaseutische industrie kunnen de apothekers wel bedingen dat deze kosten al lang zijn gemaakt door de premies die worden betaald en dat de farmaseutische industrie hen daar in te gemoet kan komen.

het is dus echt onrechtvaardig om hier een rekening voor op te maken ( uitbuiting heet dat)

(Morele corruptie want je kan er niets tegen doen)


White best regards


Gerrit van Sloten

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@gerrit

De apotheker is geen vrijwilliger en werkt ook niet met behoud van uitkering. En het brood wat hij op de plank wil hebben, moet hij bij de bakker echt betalen.

En dat geldt ook voor zijn personeel en ga maar door.

Ik neem aan dat u ook graag betaald wordt voor uw werkzaamheden.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
16 sep 2018 14:16
De apotheker is geen vrijwilliger en werkt ook niet met behoud van uitkering.
De zelfstandig apotheker verdient gemiddeld jaarsalaris van 70.000 Euro.
2 keer "modaal."

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
16 sep 2018 14:26
Lady1234 schreef:
16 sep 2018 14:16
De apotheker is geen vrijwilliger en werkt ook niet met behoud van uitkering.
De zelfstandig apotheker verdient gemiddeld jaarsalaris van 70.000 Euro.
2 keer "modaal."
Is toch een schijntje voor zo’n jarenlange studie? En dan nog voor zijn eigen pensioenvoorziening zorgen en arbeidsongeschiktheidsverzekering.

viool41
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2018 14:53

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door viool41 »

nou wij moeten echt wel iedere keer de handelingskosten betalen hoor ook al betreft het een herhalingsrecept. dus vertel me niet dat dit niet voor herhalingsrecepten geld.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
16 sep 2018 14:26
Lady1234 schreef:
16 sep 2018 14:16
De apotheker is geen vrijwilliger en werkt ook niet met behoud van uitkering.
De zelfstandig apotheker verdient gemiddeld jaarsalaris van 70.000 Euro.
2 keer "modaal."
En neemt ook minstens twee keer zoveel risico als modaal. En studeert ook vier keer langer dan modaal. Wat is je punt?

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door 16again »

Mijn punt is , dat Lady1234 begint over het inkomen van de apotheker. En van 70.000 kun je best wat brood betalen.

Het is doorgaans een apothekersassistente die kosten eerste uitgave in rekening brengt. En die opleiding kun je al voor je 20e klaar hebben.
En dan ben je niet veel ouder dan de kruidvat kassiere, die hetzelfde doordrukstripje overhandigt zonder die extra kosten.
Feit is dat de ziektekosten volgend jaar weer met ruim 6% gaan stijgen. Kun je normaal blijven vinden , maar daar gaat de rek een keer uit

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op een advocatenkantoor tikt ook de typiste de correspondentie uit en maakt een secretaresse de afspraken, maar de nota die de advocaat naar u stuurt, is echt niet alleen gebaseerd op het salaris van deze dames.

Net zomin als dat die apothekersassistente de apotheek runt.

En dan gaat men toch naar het Kruidvat als men dat beter schikt?

Gwendolyn55
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mei 2018 15:14

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door Gwendolyn55 »

Wie is misschien zelf Apotheker of weet hoe het WERKELIJK zit?
Stel eens voor dat er een week geen medicijnen uitgegeven worden, dan heeft de apotheker aan het eind van de maand een te kort aan inkomen. Geen medicijnen is geen toeslag. Ik zou denken dat de apotheker niet louter van die behandelingskosten kan leven. Omgekeerd als er alleen enkele recepten geleverd worden dag in dag uit dan is de opbrengst enorm. Waar komt het gros van de inkomen vandaan? Is dan daaruit niet de nodige inkomen uit te halen? En daarmee de behandelingskosten waarover gesproken wordt vervallen? Als de antwoord daarop gegeven kan worden kan van daaruit begrepen worden dat daarop een aanvulling nodig zou zijn of alleen nog een opgelegde ( zowel aan de apotheker als consument ) maatregel zou zijn.
In Nederland is men er zeer ervaren in om de burger op kosten te jagen tbv de staatskas / zorgverzekeraars. vergeet o.a. het kwartje van KOK, de beruchte B.P.M. en de eigen risico van de zorg niet.

Het lijkt mij dat het inkomen van de apotheker niet van de advies kosten / toeslagen zou moeten of kunnen afhangen, dus daarop doordenkend zou er misschien iets anders achter zitten.

Denk hierbij aan de eigen risico in de zorg. Onder het mom van ( leugen ) bewustwording van de zorg kosten. Alsof je medicijnen voor de lol aanvraagt en op doctors advies voorgeschreven krijgt. Onderwijl wel voor die bewustwording beboet te worden.

Speelt er misschien iets anders? Door de zorgverzekeraars bedachte en opgelegde beleid om de gebruikers een schuld gevoel op te leggen en daarmee een ontmoediging beleid te voeren? Mogelijk is de apotheker bereid oprecht uit te leggen waar die extra kosten vandaan komen. Klagen kan iedereen, begrijpen is veel beter.

klaartje59
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door klaartje59 »

Ik denk dat Gwendolyn55 gelijk heeft. Apothekers zijn echt niet alleen afhankelijk van de behandelingskosten en 1e uitgifte kosten die bij het medicijn komen.
Zij hebben ook afspraken met zorgverleners welke medicijnen ze wel/niet mogen leveren. Daarom heb je wel eens dat de ene apotheek jouw medicijn niet kan leveren en een andere wel. Waarschijnlijk staan hier ook vergoedingen vanuit de zorgverzekering tegenover.

Daarnaast vind ik dat een apotheker best wel iets kan/mag krijgen voor de handelingen die te maken hebben met uitgeven van een medicijn. Maar dit mag wel wat in verhouding zijn met de kosten van het medicijn tot een bepaald maximum.
Bij een medicijn van 1,75 euro (bv bij het starten van een bep medicijn met x aantal tabletten voor 5 dagen zoals ik zelf heb gehad). Als je dan 6,35 behandelingskosten en daarnaast nog een x bedrag voor 1e uitgifte kosten moet betalen, dan is dat wel erg buiten proporties vind ik.
Ook hoorde ik toen dat een strip van bv 10 tabletten duurder is dan een strip van 25 tabletten. Heel raar maar 25 is dan blijkbaar het meest gebruikt en dus goedkoper. Dit zou ook wel beter door een apotheker gemeld kunnen worden.

Ik snap dat een apotheker winst moeten maken om zijn kosten te kunnen betalen en er zelf ook een boterham van te kunnen eten (of iets meer) maar dit zou eigenlijk op een andere manier moeten kunnen. Misschien meer via zorgverzekering.

Als je dus zo nu en dan een recept nodig hebt, kost het je je eigen risico dus betaal je die extra kosten zelf. En dan kan het tov de kosten medicijn relatief wel erg hoog zijn.
Maar heb je zoveel medicijnen nodig dat je ook zonder die extra kosten wel aan je eigen risico komt, dan maakt het in feite niet uit. Dan krijg je het medicijn en extra kosten toch vergoed vanuit de basisverzekering.

Verbeter me als ik dit fout zie

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u wilt dus de premie voor de zorgverzekering verhogen zodat de mensen die weinig medicijnen gebruiken minder eigen risico hebben, omdat er geen afleverkosten betaald hoeven te worden?

Vat ik uw wens zo goed samen?

klaartje59
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door klaartje59 »

Ik weet niet of deze opmerking van lady1234 voor mij bedoeld is maar nee, ik bedoel zeker niet dat de premie voor de zorgverzekering verhoogd moet worden. Snap uw opmerking ook niet goed over dat eigen risico.

Gesloten