LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door Lady1234 »

klaartje59 schreef:
17 sep 2018 19:32
Ik weet niet of deze opmerking van lady1234 voor mij bedoeld is maar nee, ik bedoel zeker niet dat de premie voor de zorgverzekering verhoogd moet worden. Snap uw opmerking ook niet goed over dat eigen risico.
U wilt meer inkomen voor de apotheker via de zorgverzekering, dus een verhoging daarvan.

Want u schrijft dat iemand die weinig mediicijnen gebruikt de kosten zelf betaald en voor een ander met veel medicijnen maakt het niet uit.

Maar het moet uit de lengte of de breedte komen, dus iemand moet betalen.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door blont007 »

Maar degene die heel weinig profiteert van zijn eigen risico en er nooit bovenkomt, betaalt inderdaad alleen maar in de lengte.

Dat zijn dus degene die inderdaad lxbxh betalen 3D. dubbel en dwars.

Ik stel voor geen eigen risico meer en de medicijnen voor schappelijke prijzen verkopen. Hoe de apotheker zijn geld verdient net als de Jumbo en al die anderen.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Goed, volgens de Jumbo, medicijnen die een ton inkoop kosten verkopen voor twee ton.

Degenen die “profiteren” omdat zij nooit boven hun eigen risico komen, hebben blijkbaar een goede gezondheid. Gelukkig voor hen.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door blont007 »

Degenen die nooit een pilletje nodig hebben zijn schijnbaar zeker gezond, ze kunnen ook wat anders mankeren maar daar ga je niet voor naar de Apotheker.

En gun die Jumbo die ton winst, ik denk dat de Apotheker er wel 3D aan omzet. Maar dat is giswerk maar wel aannemelijk als 70.000 euro een gewoon beschaafd salaris is voor een balie medewerkster. Wilt u het ingepakt hebben of gaat het zo mee, een plastic tasje kost 50 cent.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Omzet is geen winst. En een apothekersassistente verdient zeker geen € 70.000.

En als ze wat anders mankeren, waar gaan ze dan naar toe? Jomanda of een andere kwakzalver?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door renewouters »

Gerrit van Sloten schreef:
16 sep 2018 13:56
dat we extra kosten betalen is al heel lang het geval en niet alleen bij de apotheker.
in mijn mening zijn alle kosten die wij als burger extra moeten betalen kosten die aan een verdien model gekoppeld.
of kosten die gemaakt worden die nodig zijn om dat te leveren wat je volgens de letter van de wet zou moeten leveren.
en maken zij die kosten toch wordt er naar een dekking voor deze kosten gezocht.

voorbeeld: je koopt een tweedehands auto laten we zeggen voor €5000 .
Als je dan denkt dat is wat ik er gezien de staat van de auto de leeftijd en de km stand voor wil geven kom je bedrogen uit.

er komen dan nog rijklaar maak kosten bij !!!!!!
Wat zijn dat voor kosten, en je mag er immers van uit gaan dat als je bij de garage een auto koop dat deze dus al rijklaar is.
als dat niet zo zou zijn heb ik dan met mijn proef rit een risico genomen op een mogelijk ongeluk of gebrek aan de auto .
had er dan duidelijk gemaakt moeten worden dat er nog gebreken zouden kunnen zijn.
en wat zou dat doen met de prijs , zou die dan niet lager moeten zijn.

nog een voorbeeld : we moeten allemaal ons huis afbetalen , maar als we dat doen krijgen we een boete van de bank.
waarom een boete heb ik wat verkeerd gedaan.
nee je hebt niets verkeerd gedaan maar de bank wil zijn inkomsten gedekt hebben als je een periode hebt afgesproken voor je hypotheek
dan betaal je rente per maand.
over de gehele looptijd vertegenwoordigd dit een behoorlijk bedrag aan inkomsten.
betaal ik in een keer de hypotheek af zal de bank de resterende tijd de rente als nog willen zien terwijl ze blij moeten zijn dat er iemand afbetaald.
en zo zijn er nog meer verdien modellen te benoemen waar wij de duppe van zijn.
de ergste is de farmaseutische industrie die mijarden op de plak hebben liggen van de door ons betaalde premies.

en daarbij is het niet te verkroppen dat de overheid het toestaat dat na een jaar overschotten van deze premies tot eigendom van de verzekeringen kunnen worden gemaakt.

uitkomst is dat de vriendjes van de regering rijker en rijker worden en wij de burger meer en meer moeten betalen voor zaken die al betaald zijn.


dus mensen stuur massaal een rekening naar de regering voor gemaakte administratieve kosten of behandel klaar maken van welke formulier dan ook , als dat de kosten van de belastingadviseur dekkend maakt en ook € 8,- per formulier opleverd zou dat het even wicht enig sinds terug brengen.


met andere woorden de kosten die binnen de Apothekers word gemaakt zijn eigenlijk vanzelfsprekende handelingen die nodig zijn om mensen op de hoogte te brengen van het gebruik van het medicijn, en in hun onderhandelingen met de farmaseutische industrie kunnen de apothekers wel bedingen dat deze kosten al lang zijn gemaakt door de premies die worden betaald en dat de farmaseutische industrie hen daar in te gemoet kan komen.

het is dus echt onrechtvaardig om hier een rekening voor op te maken ( uitbuiting heet dat)

(Morele corruptie want je kan er niets tegen doen)


White best regards


Gerrit van Sloten
Mensen, stuur alle rekeningen die je krijgt van de werkgever van Gerrit van Sloten naar de regering zodat de inkomsten van dat bedrijf eens aangepakt kunnen gaan worden.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Ach ik stoor mij ook al jaren aan die zogenaamde administratiekosten van het CJIB. Politie agenten zeggen dit standaard erbij, ex 9 euri CJIB kosten.

Aan al die kosten al dan niet transparant doe je toch geen kont. Blijft toch wel. Ik haal steeds meer mijn medicijnen uit het buitenland., zijn exact hetzelfde alleen een fractie van de prijs.

Deefking
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2019 11:34

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door Deefking »

Ik vraag me af of de spelregels veranderd zijn. Het staat mij bij dat je terhandstellingskosten alleen bij nieuwe medicijnen van toepassing zijn en niet bij herhalingsrecepten, tenzij het langer dan een jaar geleden is dat ze gebruikt zijn. Ik lees nu dat bij elke uitlevering van medicijnen terhandstellingkosten opgevoerd worden en extra kosten als het nieuwe medicijnen zijn. Klopt dit?
Ik had me neergelegd bij de regelgeving dat we moeten betalen bij nieuwe medicijnen, maar nu word ik toch weer boos. langzaam sluipt er weer een nieuw regeltje binnen. Ik heb overigens nog nooit een gesprek gehad met een apotheker over mijn medicijngebruik. Nu krijg ik kosten voor 3 A-viertjes tekst, dat ook in de bijsluiter staat en op het pillendoosje. Dure kopietjes zijn dat!! We betalen voor de dienstverlening van de apotheker? Wat valt onder dienstverlening?

1. Bewaken dat u geen verkeerde combinatie van medicijnen gebruikt
2. Controleren of de voorgeschreven sterkte en het voorgeschreven gebruik juist zijn
3. Het samenstellen van het medicijn

Daar ben je toch apotheker voor? Dat is je werk man!!! Ik moet de taxichauffeur toch ook niks extra's betalen omdat hij zijn rijbewijs verlengd heeft, de route naar de adressen moet rijden om mij op de plaats van bestemming af te zetten?
Nee de terhandstelingskosten zaten eerst in de totale kosten van het medicijn. DIE KOSTEN HEBBEN WIJ NOOIT GEZIEN!! Dus wie zegt mij dat de medicijnkosten goedkoper zijn geworden nu je de terhandstellingskosten zelf moet betalen? Nee deze kosten komen gewoon er boven op. Ik begrijp niet dat instanties, zorgverzekeraars en overheid dit laten gebeuren. De overheid verdient er natuurlijk ook weer aan extra BTW. Ik word hier enorm boos over dat er gewoon keihard van je gestolen wordt omdat ze het legaal maken. Het hele verhaal klopt gewoonweg niet en is zeer zeker niet transparant. Iets wat niet transparant is ruikt naar fraude en corruptie. Is er nu werkelijk geen enkele instantie zoals een consumentenbond of vakbond en wat voor georganiseerde bonden hebben we nog meer in Nederland, die hier iets tegen doet?

Ik moet maar weer mijn mond houden, ja knikken en betalen. Goed wat de boeren, het verpleegkundig personeel, bouwvakkers en nog meer beroepsgroepen doen. Opstaan voor je recht en zakkenvullers de kop indrukken. Gebeurd te weinig in dit Land.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door Moneyman »

Deefking schreef:
28 okt 2019 12:07
Nee de terhandstelingskosten zaten eerst in de totale kosten van het medicijn. DIE KOSTEN HEBBEN WIJ NOOIT GEZIEN!! Dus wie zegt mij dat de medicijnkosten goedkoper zijn geworden nu je de terhandstellingskosten zelf moet betalen? Nee deze kosten komen gewoon er boven op. Ik begrijp niet dat instanties, zorgverzekeraars en overheid dit laten gebeuren. De overheid verdient er natuurlijk ook weer aan extra BTW. Ik word hier enorm boos over dat er gewoon keihard van je gestolen wordt omdat ze het legaal maken. Het hele verhaal klopt gewoonweg niet en is zeer zeker niet transparant. Iets wat niet transparant is ruikt naar fraude en corruptie. Is er nu werkelijk geen enkele instantie zoals een consumentenbond of vakbond en wat voor georganiseerde bonden hebben we nog meer in Nederland, die hier iets tegen doet?
Je beseft toch zelf wel dat hier vooral op basis van emotie en niet op feiten wordt geredeneerd?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door moederslink »

Deefking schreef:
28 okt 2019 12:07
(...)
Ik vraag me af of de spelregels veranderd zijn. Het staat mij bij dat je terhandstellingskosten alleen bij nieuwe medicijnen van toepassing zijn en niet bij herhalingsrecepten, tenzij het langer dan een jaar geleden is dat ze gebruikt zijn. Ik lees nu dat bij elke uitlevering van medicijnen terhandstellingkosten opgevoerd worden en extra kosten als het nieuwe medicijnen zijn. Klopt dit?
(...)
Extra terhandstellingskosten bij nieuwe medicatie klopt wel.
Bij herhaalrecepten binnen 1 jaar dezelfde medicatie inderdaad niet zover ik weet .
Heeft u dit bij de apotheker zelf al nagevraagd?

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Men betaalt aan een apotheker voor uitgifte van de medicijnen per receptregel.

En als die medicijnen voor de eerste keer verstrekt worden, of als je ze langer dan een jaar niet hebt gebruikt, betaal je extra kosten.

De apotheker werkt niet als een vrijwilliger met behoud van uitkering.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door Erthanax »

Deefking schreef:
28 okt 2019 12:07
(...) Ik lees nu dat bij elke uitlevering van medicijnen terhandstellingkosten opgevoerd worden en extra kosten als het nieuwe medicijnen zijn. Klopt dit?
Waar leest u dat?

Deefking schreef:
28 okt 2019 12:07
(...) We betalen voor de dienstverlening van de apotheker? Wat valt onder dienstverlening?

1. Bewaken dat u geen verkeerde combinatie van medicijnen gebruikt
2. Controleren of de voorgeschreven sterkte en het voorgeschreven gebruik juist zijn
3. Het samenstellen van het medicijn

Daar ben je toch apotheker voor? Dat is je werk man!!!
U slaat de spijker op zijn kop: dat is het werk van een apotheker -- en daar wil hij graag voor betaald worden.

Het was de uitdrukkelijke wens van "de politiek" dat die betaling zichtbaar werd gemaakt.

ZeerPrivé
Berichten: 5317
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
28 okt 2019 12:53

De apotheker werkt niet als een vrijwilliger met behoud van uitkering.

Klopt, maar wel steeds meer met stagiairs, lekker goedkoop. Is ook duidelijk te merken aan hun summiere kennis.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
28 okt 2019 12:57
Lady1234 schreef:
28 okt 2019 12:53

De apotheker werkt niet als een vrijwilliger met behoud van uitkering.

Klopt, maar wel steeds meer met stagiairs, lekker goedkoop. Is ook duidelijk te merken aan hun summiere kennis.
Stagiaires moeten ergens hun stage kunnen lopen, meestal is dat geen kwestie van “lekker goedkoop” want je bent er als begeleider heel veel tijd aan kwijt.
Dat ze maar een summiere kennis hebben, komt doordat ze nog aan het leren zijn. Het zijn nog geen volwaardige krachten.
En wat uw opmerking nou te maken heeft met de behandelingskosten die iedereen moet betalen??

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
28 okt 2019 12:42
Deefking schreef:
28 okt 2019 12:07
(...)
Ik vraag me af of de spelregels veranderd zijn. Het staat mij bij dat je terhandstellingskosten alleen bij nieuwe medicijnen van toepassing zijn en niet bij herhalingsrecepten, tenzij het langer dan een jaar geleden is dat ze gebruikt zijn. Ik lees nu dat bij elke uitlevering van medicijnen terhandstellingkosten opgevoerd worden en extra kosten als het nieuwe medicijnen zijn. Klopt dit?
(...)
Extra terhandstellingskosten bij nieuwe medicatie klopt wel.
Bij herhaalrecepten binnen 1 jaar dezelfde medicatie inderdaad niet zover ik weet .
Heeft u dit bij de apotheker zelf al nagevraagd?
Terhandstellingskosten altijd bij iedere terhandstelling, ongeacht nieuw of herhaling. Omdat bij iedere terhandstelling de apotheker zijn diensten verleent (bijv. bewaken dat u geen verkeerde combinatie van medicijnen gebruikt/controleren of de voorgeschreven sterkte en het voorgeschreven gebruik juist zijn/het samenstellen van het medicijn).
Kosten begeleidingsgesprek (dit zijn geen geen 'extra' terhandstellingskosten, beter die term hier vermijden) indien het geneesmiddel voor de eerste keer verstrekt wordt of het vorige gebruik langer dan een jaar gelden is. Verleende dienst: begeleidingsgesprek nieuw geneesmiddel.

RamsesII
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 aug 2019 14:19

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door RamsesII »

Deefking schreef:
28 okt 2019 12:07

Daar ben je toch apotheker voor? Dat is je werk man!!! Ik moet de taxichauffeur toch ook niks extra's betalen omdat hij zijn rijbewijs verlengd heeft, de route naar de adressen moet rijden om mij op de plaats van bestemming af te zetten?
Dat is precies wel waar je de taxichauffeur in dit voorbeeld voor betaalt. Of heb je liever een taxichauffeur die je met een verlopen rijbewijs op de verkeerde bestemming afzet?

ZeerPrivé
Berichten: 5317
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@lowieze, wat je laatste zin betreft: prima dat het hun verdienmodel is, maar je kunt niet je hele apotheek volstouwen met ondeskundige, goedkope stagiairs. Goede begeleiding kost vaak inderdaad veel tijd, daar weet ik alles van.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zeer Prive, dan maar een andere apotheek zoeken als dat bij u het geval is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door berndv »

Deefking schreef:
28 okt 2019 12:07
Nee de terhandstelingskosten zaten eerst in de totale kosten van het medicijn. DIE KOSTEN HEBBEN WIJ NOOIT GEZIEN!! Dus wie zegt mij dat de medicijnkosten goedkoper zijn geworden nu je de terhandstellingskosten zelf moet betalen? Nee deze kosten komen gewoon er boven op. Ik begrijp niet dat instanties, zorgverzekeraars en overheid dit laten gebeuren.
Het is juist de consument geweest die hier om gevraagd heeft. Het is de consument die graag wilde weten wat nu de kosten waren voor een medicijn en welke kosten de apotheker als marge er bovenop rekent.

Terhandstellingskosten betaal je altijd. Net als de kosten voor de medicatie. Bij het ophalen van een nieuw recept, of een herhaalrecept dat je al een jaar of meer niet hebt gebruikt betaal je tevens nog een extra bedrag voor de uitleg nieuwe medicatie.
Erthanax schreef:
28 okt 2019 12:54
Het was de uitdrukkelijke wens van "de politiek" dat die betaling zichtbaar werd gemaakt.
niet alleen de politiek, de consument wilde ook weten waar die voor betaalde.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Behandelingskosten apothekers ONRECHTVAARDIG

Ongelezen bericht door renewouters »

Deefking schreef:
28 okt 2019 12:07
Ik vraag me af of de spelregels veranderd zijn. Het staat mij bij dat je terhandstellingskosten alleen bij nieuwe medicijnen van toepassing zijn en niet bij herhalingsrecepten, tenzij het langer dan een jaar geleden is dat ze gebruikt zijn. Ik lees nu dat bij elke uitlevering van medicijnen terhandstellingkosten opgevoerd worden en extra kosten als het nieuwe medicijnen zijn. Klopt dit?
Ik had me neergelegd bij de regelgeving dat we moeten betalen bij nieuwe medicijnen, maar nu word ik toch weer boos. langzaam sluipt er weer een nieuw regeltje binnen. Ik heb overigens nog nooit een gesprek gehad met een apotheker over mijn medicijngebruik. Nu krijg ik kosten voor 3 A-viertjes tekst, dat ook in de bijsluiter staat en op het pillendoosje. Dure kopietjes zijn dat!! We betalen voor de dienstverlening van de apotheker? Wat valt onder dienstverlening?

1. Bewaken dat u geen verkeerde combinatie van medicijnen gebruikt
2. Controleren of de voorgeschreven sterkte en het voorgeschreven gebruik juist zijn
3. Het samenstellen van het medicijn

Daar ben je toch apotheker voor? Dat is je werk man!!! Ik moet de taxichauffeur toch ook niks extra's betalen omdat hij zijn rijbewijs verlengd heeft, de route naar de adressen moet rijden om mij op de plaats van bestemming af te zetten?
Nee de terhandstelingskosten zaten eerst in de totale kosten van het medicijn. DIE KOSTEN HEBBEN WIJ NOOIT GEZIEN!! Dus wie zegt mij dat de medicijnkosten goedkoper zijn geworden nu je de terhandstellingskosten zelf moet betalen? Nee deze kosten komen gewoon er boven op. Ik begrijp niet dat instanties, zorgverzekeraars en overheid dit laten gebeuren. De overheid verdient er natuurlijk ook weer aan extra BTW. Ik word hier enorm boos over dat er gewoon keihard van je gestolen wordt omdat ze het legaal maken. Het hele verhaal klopt gewoonweg niet en is zeer zeker niet transparant. Iets wat niet transparant is ruikt naar fraude en corruptie. Is er nu werkelijk geen enkele instantie zoals een consumentenbond of vakbond en wat voor georganiseerde bonden hebben we nog meer in Nederland, die hier iets tegen doet?

Ik moet maar weer mijn mond houden, ja knikken en betalen. Goed wat de boeren, het verpleegkundig personeel, bouwvakkers en nog meer beroepsgroepen doen. Opstaan voor je recht en zakkenvullers de kop indrukken. Gebeurd te weinig in dit Land.
Het is inderdaad beter dat je je mond houdt voordat je jezelf nog belachelijker maakt. BTW: wat voor werk doe jij? Misschien vinden jouw klanten het ook allemaal wel zakkenvullerij wat jullie doen.

Gesloten