LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijbetaling voor medicijnen bovenop eigen bijdrage

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
H.Vroege
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2019 18:47

Bijbetaling voor medicijnen bovenop eigen bijdrage

Ongelezen bericht door H.Vroege »

ik heb van daag een mail gekregen van ditso dat ik per 1-1-2019 een bij betalling moet doen voor een medicijnen die ik gebruik en wel maximaal €250 per jaar en dit boven op de €385 eigen bij dragen dus ik moet voor medicati 2 keer een eigen bijdragen betallen dat is perjaar €635 en dat ter wel ik een wao uitkereng heb en ik alleen verdiener ben daar gaat de beloofde verhoge van rutte

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bijbetaling voor medicijnen bovenop eigen bijdrage

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U moet met terug werkende kracht gaan bijbetalen? Vreemd, want in het lopende jaar gelden gewoon de afspraken die in de polis staan op 1 januari.
Het kan zijn dat een medicijn slechts gedeeltelijk wordt vergoed, maar dat moet dan in uw polis staan.

Overigens zie ik niet wat Rutte daarmee te maken heeft.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bijbetaling voor medicijnen bovenop eigen bijdrage

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk dat u het verkeerd begrepen hebt. Voor sommige medicijnen moet een extra eigen bijdrage betaald worden. En die extra eigen bijdrage is nu gemaximeerd tot € 250 per jaar.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Bijbetaling voor medicijnen bovenop eigen bijdrage

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
24 jul 2019 12:50
Ik denk dat u het verkeerd begrepen hebt. Voor sommige medicijnen moet een extra eigen bijdrage betaald worden. En die extra eigen bijdrage is nu gemaximeerd tot € 250 per jaar.
Precies, en die 385 euro is uw verplicht eigen risico wat iedereen moet betalen, tenzij je dit vrijwillig verhoogd hebt.

Gesloten