LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CBD-producten uit de schappen?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

CBD-producten uit de schappen?

Ongelezen bericht door Radar »

CBD-olie (een soort wietolie, maar dan zonder de stof THC) heeft tegenwoordig een nieuwe klassificatie: 'novel food'. Dit betekent dat het aan strengere eisen moet voldoen en de producten mogelijk uit de schappen moeten. Gaat men het dan niet bij het illegale circuit halen? Wat zou jij doen?

Klik hier voor meer informatie

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: CBD-producten uit de schappen?

Ongelezen bericht door BL2 »

Werkelijk nog nooit van gehoord, mis ik wat?

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: CBD-producten uit de schappen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen idee, nog nooit gebruikt.

san08janbo
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2019 18:56

Re: CBD-producten uit de schappen?

Ongelezen bericht door san08janbo »

Wat zal er gebeuren als de farmaceutische industrie er dikke winsten in ziet ,zal het dan ook verboden worden of zul je dan ook duizenden euro's er voor moeten betalen .
Ik lijd aan chronische lymfatische leukemie en gebruik daar CBD pasta voor en door dit middel is mijn weerstand groter en blijf ik stabiel , dus moeten die heren hun mond houden en maar eens wat doen aan dat medicijn uitbuiting op treden

peveo59
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2019 20:32

Re: CBD-producten uit de schappen?

Ongelezen bericht door peveo59 »

Al jaren gebruik ik CBD tegen artrose pijn en kan alleen maar melden dat ik er veel baat bij heb en dan zal ik maar niet zeggen wat het voor me doet mbt de prostaatkanker die ik heb. Helaas was het te verwachten dat er nu instanties zijn die het product willen aanpakken. De reden waarom zullen de tevreden gebruikers wel bekend zijn.Jammer want eindelijk wordt de geneeskrachtige werking van de hennepplant weer in ere hersteld.

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: CBD-producten uit de schappen?

Ongelezen bericht door kuklos »

Gelukkig, we zijn er weer. De aluhoedjes melden zich om iets over Big Pharma te roepen.

Henri M
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2019 21:16

Re: CBD-producten uit de schappen?

Ongelezen bericht door Henri M »

Artsen geven aan dat het positieve resultaten heeft. Laat het alsjeblieft onderzoeken dan zijn alle calvinisten in Nederland weer gerust gesteld... Radar, de journalistiek betreffende dit onderwerp schiet echt tekort. Dit evenals over het onderwerp o er de warmtepompen. Graag meer professionele benadering (afkaderen en onderzoek doen).

peveo59
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2019 20:32

Re: CBD-producten uit de schappen?

Ongelezen bericht door peveo59 »

Wat Antoinette melde in de uitzending over hallucinerende effecten van “slechte” CBD olie vanwege aanwezigheid van THC is wel heel erg overdreven.
Wil men van THc gaan hallucineren dient men echt heel erg veel THC in tenemen en dat gaat echt niet gebeuren met wat aanwezigheid van THC in de CBD olie. Sterker nog CBD gaat het effect van THC zelfs tegen.
Verdiep uzelf eerst eens in de geschiedenis van de Hennepplant en de werking van de Cannabinoiden.
Onderzoek de ervaringen van de gebruikers en niet alleen de verhalen wetenschappers.

CBDlegaalaub
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2019 21:24

Re: CBD-producten uit de schappen?

Ongelezen bericht door CBDlegaalaub »

Reactie op de uitzending ,
Onze zoon heeft een ernstig epilepsiesyndroom, en is medisch uitbehandeld, echter krijgt hij door zijn behandelend neuroloog voorgeschreven op recept vanuit het WKZ ziekenhuis, een hoge dosis cbd olie, de kosten van deze olie zijn richting de 2000 euro per maand, en dit wordt niet vergoed, laat de kamer hier eens over in debat gaan.

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: CBD-producten uit de schappen?

Ongelezen bericht door kuklos »

peveo59 schreef:
04 mar 2019 21:21
Verdiep uzelf eerst eens in de geschiedenis van de Hennepplant en de werking van de Cannabinoiden.
Onderzoek de ervaringen van de gebruikers en niet alleen de verhalen wetenschappers.
Ook deze is bekend, ik claim iets en jij moet maar gaan bewijzen dat, en jij moet maar onderzoek gaan doen en vooral niet mogen luisteren naar wetenschappers.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: CBD-producten uit de schappen?

Ongelezen bericht door berndv »

Ik zou het jammer vinden, ik heb er met mijn ADD veel baat bij. Ik heb de keuze tussen ritalin (oftewel een opiaat) of CBD, ik reageer op beide prima, maar ik neig wel sneller naar de meer natuurlijke middelen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: CBD-producten uit de schappen?

Ongelezen bericht door sjohie »

peveo59 schreef:
04 mar 2019 21:21
Wat Antoinette melde in de uitzending over hallucinerende effecten van “slechte” CBD olie vanwege aanwezigheid van THC is wel heel erg overdreven.
Wil men van THc gaan hallucineren dient men echt heel erg veel THC in tenemen en dat gaat echt niet gebeuren met wat aanwezigheid van THC in de CBD olie. Sterker nog CBD gaat het effect van THC zelfs tegen.
Verdiep uzelf eerst eens in de geschiedenis van de Hennepplant en de werking van de Cannabinoiden.
Onderzoek de ervaringen van de gebruikers en niet alleen de verhalen wetenschappers.
En in gevangenissen krijgen ze het voor elkaar om tóch dronken te worden van alcohol arm bier, ik bedoel maar te zeggen, er zijn altijd mensen die het voor elkaar krijgen om ergens een onbestaanbaar geachte hoeveel van tot zich te nemen.

Gesloten