LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
jeannette1962
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 jun 2007 16:39

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jeannette1962 »

hoi hugo

opnieuw bedankt voor je reactie , ben blij dat ik deze site gevonden heb en niet meer het gevoel heb dat ik alleen ben met mijn klachten.
ik ben ook bezig nu elke dag een normale maaltijd proberen te koken. trek of geen trek. smiddags eet ik nog bij de dag therapie. maar alleen bij het vinden van deze site klaarde ik al een beetje op. keb zowaar zin in een kop koffie nu :)
ik werkhard aan mezelf en wacht de resultaten af. denk dat ik hier wel een blijvertje ben .

groetjes jeannette.

hugo123
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 jun 2007 19:18

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door hugo123 »

jeannette

Ik hoop eigenlijk niet een blijvertje te zijn hier. :roll:

Goed dat je voor jezelf een maaltijd kookt, dit schoot er bij mij helemaal er bij-in! Dit is de reden dat ik zorgde dat ik eerst in een bevriende omgeving kwam waar regelmatig geleefd wordt. Voordat ik cipramil ben gaan nemen.

Groet,

jeannette1962
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 jun 2007 16:39

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jeannette1962 »

pffffff donderdag begonnen met de citalopram maar keb behoorlijk last van bij verschijnselen. klachten worden inderdaad erger en krijg bijna geen hap door mn keel, behoorlijk misselijk en erg moe, maar te rusteloos om te gaan liggen . hoop dat het snel over gaat , dagen worden wel erg lang op deze manier .

groetjes jeannette.

hugo123
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 jun 2007 19:18

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door hugo123 »

jeannette,

Als je onrust hebt duren de nachten ook lang! Ik ken dat te moe om te bewegen, en te onrustig om stil te zitten. Gun je lichaam de tijd om aan het middel te wennen. Ik gebruik het nu 11 dagen en de onrust begint uit mijn lichaam te gaan, ook een beetje uit mijn geest. Autorijden ben ik voorzichtig mee, het voelt aan alsof ik een beetje 'zweverig' ben, iets te laconiek.

Wat ik schreef ik hoop geen blijvertje te zijn op dit forum, dus ik geef mijzelf maar een optie en dat is doorgaan met dit middel tot vierweken na aanvang. De beginperiode is m.i. wel positief.

Groet

jeannette1962
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 jun 2007 16:39

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jeannette1962 »

bedankt hugo daar vertrouw ik dan maar op maar het valt niet mee als je in je 1tje zit . gelukkig slaap ik nog wel redelijk. maar nu loop ik van het kastje naar de muur en weer terug . hoop dat het snel beter gaat.

groetjes jeannette

marion57
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2007 13:11

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door marion57 »

Hallo mensen,

Wat een verschillende reacties op citalopram zeg. Ik gebruik dit medicijn nu 3 jaar (40 mg per dag) en in overleg met mijn huisarts ga ik stoppen. Na anderhalve week 20 mg. per dag te hebben gebruikt ben ik vandaag 6 dagen zonder, maar ik vind het wel lastig. Ik kan de hele dag wel janken (doe ik ook regelmatig), transpireer nog steeds zeer overdadig en wat ik het lastigste vind is de duizeligheid, ik kan geen beweging maken of het overvalt me, dus autorijden is er zoiezo al niet bij. Heeft iemand van jullie een beetje een indicatie hoelang zo iets duurt? Mijn concentratievermorgen is trouwens ook nogal beroerd is dat bij jullie ook zo? :?

1977
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2007 17:00

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door 1977 »

Hallo,

Sinds twee dagen gebruik ik citalopram (20mg). 1 uur voor het slapen neem ik ze in. Tot nu toe ben ik beide keren 's nachts misselijk en met een heel naar gevoel wakker geworden. Ook tijdens de dag voelde ik me verre van lekker. Ik heb de bijsluiter gelezen en snap waar het vandaan komt maar ik ben zeer benieuwd naar ervaringen van anderen. De hevigheid en vooral ook of en na hoelang dit ''space'' gevoel weer weggaat.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

hugo123
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 jun 2007 19:18

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door hugo123 »

Dat space gevoel zal wel afnemen, maar zoals het met veel medicijnen gaat de ergste bijwerkingen waar ze voor waarschuwen is tevens de reden waarom je de medicijnen slikt.

Ik gebruik cipramil nu 13 dagen. Spanning verdwijnt uit mijn lichaam, maar zit nog wel in mijn 'kop'. Heb voor het overige geen bijwerkingen gehad. (Behalve erg veel slaap in het begin).

1977
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2007 17:00

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door 1977 »

Hugo,
dank je wel voor je reactie!
Gebruik je nog alcohol?
Zo ja, hoe gaat dat?

Gr.

hugo123
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 jun 2007 19:18

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door hugo123 »

Ik gebruik nauwelijks alkohol, ongeveer een glas per dag. Ondanks dat volgens de fabrikant de werking cipramil niet wordt versterkt of verzwakt door alkohol, heeft alkohol natuurlijk een negatieve uitwerking als je je **** voelt.

Als je je dit afvraagt heb ik een wedervraag: heb jij (1977) een alkohol probleem? Dat los je niet op met cipramil!

mark1982
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2007 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mark1982 »

ik gebruik Citalopram sinds vandaag en ben blij dat dit forum bestaat om de ervaringen enz te lezen.
Ben best wel bang voor de bijwerkingen en vooral dat die nog 2/4 weken zouden duren :S
De arts zei dat het de eerste 2 dagen vooral wennen is en dat het lichamelijk en mogelijk geestelijk merkbaar is...
Heb vroeger ooit Seroxat gehad maar had geen effect, alleen meer dan 10 kilo aankomen.
ik begrijp dat het bij dit middel niet zo is.
Ik hoop dat ik de komende dagen goed kan doorkomen, ook op mijn werk.. moet ik nu naar toe.

jeannette1962
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 jun 2007 16:39

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jeannette1962 »

hoi

ik gebruik 20mg citalopram nu een week en heb ook veel last van bijwerkingen, misselijk , behoorlijke krampen in mn buik, maagpijn , hoofdpijn en enorm moe. maar sinds vandaag merk ik dat de scherpe randjes eraf gaan. ik heb het idee dat het allemaal iets minder is , mischien varieert het een beetje van dag tot dag maar voel me in mijn hoofd ook niet meer zo somber. het lijkt erop alsof ik het ergste aan bijwerkingen heb gehad. dat hoop ik tenminste. ik ga vol goeie moed door maar de eerste week is zeker geen pretje .

groetjes jeannette.

frank555
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2007 01:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door frank555 »

zit al een lange tijd aan 60 mg citalopram, bijzonder weinig bijwerkingen overigens. naast hoge bloeddruk (wat ik hier lees) kan het blijkbaar ook 'lage' bloeddruk veroorzaken aangezien ik laatst ben flauwgevallen, en ik ben daarvoor nog nooit flauwgevallen (!nooit!), ingescheurde enkelbanden etc. gesproken met mijn arts en die zei dat dit medicijn bloed in je lichaam naar je buik trekt, nou ja etc.

ik zxeg weinig bijwerkingen maar ik heb wel een vermindering in libido, goed dat was toch al aan de hoge kant.

over bijwerkingen; maak je niet druk; wat je uirt al de teksten hier kan concluderen is dat een ieder een ander effect van deze sh1it krijgt. dat iemand anders het krijgt wil niet zeggen dat jij het krijgt. zo heb ik nooit diarree of iets in die richting gehad, naast flauwvallen heb ik nergens last van!

ik heb veel hulp gehad van citalopram, maar wat iedereen moet begrijpen is dat de werkzaamheid afneemt naarmate de tijd vordert, ik ben dus nu aan het afbouwen. (toen ik zelf stopte kreeg ik onthoudingsverschijnselen.

als laatste wil ik jullie de volgende quote meegeven( van de medicijnmaker):

"Citalopram is niet verslavend maar na gebruik kan je wel onthoudingsverschijnselen krijgen": een tegenspraak in termen, ik lach op de grond van het lachen!

iedereen het beste,

groetjes Frank

ritaxw
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2007 11:26

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ritaxw »

Hallo allemaal,

Ben ik weer.
Sinds 3 weken ben ik overgegaan van 20 mg naar 30 mg citalopram.
En.... ik voel me helemaal super !!!!
Geen last meer van spanningen of naar gevoel in mijn buik. Ik sta heel anders in het leven.... vrolijk en weer zin in de dagelijkse dingen.
Ik ben zeer tevreden over dit middel.

Groetjes Rita

becka
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2007 16:54

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door becka »

Hallo allemaal..

Ik ben rebecca 25 jaar en sinds vandaag begonnen met citalopram 20mg. en temazepam 10 mg

heeft even geduurd voordat ik weer de moed had om naar de huisarts te gaan.. in het verleden heel traject doorlopen en sinds 1,5 jaar ging het goed.. maar nu sinds 6 maanden gaat het weer slecht..
stemmingswisselingen en angsten en dwang om alles schoontemaken
hoop hier lotgenoten te vinden aangezien ik het hier echt niet met mijn vrienden over kan/wil hebben.. ( meeste merken helemaal niks ) word er blijkbaar goed in om het niet te laten merken..

Was alleen een beetje bang voor de eerste bijwerkingen aangezien ik een kleine heb van 8 maanden.. maar gelukkig een hele lieve papa die mij heel goed steunt..

ook moet ik de 26e voor de eerste keer naar een psycholoog
Heb van de dokter een doorverwijzing gekregen naar een particuliere aangezien bij bijv het ggz een ellendige wachtijd is.. en hij dacht dat het particulier beter zou zijn voor mij..
valt gelukkig onder het awbz dus heel veel word vergoed..

jeannette1962
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 jun 2007 16:39

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jeannette1962 »

hoi rita

vond het fijn jou bericht te lezen , ik zit nu sinds vorige week donderdag aan 20 mg citalopram, ruim een week nu, maar mijn stemmingen wisselen nog behoorlijk. toch kan ik merken dat het wat op klaart in mn hoofd, maar de angst en spanning in mn maag is nog niet helemaal weg . ik wacht dus nog even af en mischien bouwt het zich nog verder uit en word ik stabieler of anders moet ik ook verhogen naar 30 mg.
krijg je dan nog weer last van bijwerkingen als de dosis verhoogd word ?

groetjes jeannette.

jeannette1962
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 jun 2007 16:39

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jeannette1962 »

hoi rebecca

de bijwerkingen zijn voor iedereen anders en verschillend. ik heb bv veel last gehad van maag en darmen en hoofdpijn, maar nu na ruim een week begint dat gelukkig minder te worden. als het helemaal niet wil met de bijwerkingenvraag dan aan je huisarts oxazepam erbij dat dempt de bijwerkingen een beetje , dan is het wel te doen. en mischien valt het mee en heb je weinig last, tis even afwachten.

groetjes jeannette.

ritaxw
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2007 11:26

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ritaxw »

Hoi Jeanette,

Bij mij is het van 20 naar 30 gezet omdat mijn klachten weer licht terug kwamen.
Die eerste 2 weken waren verschrikkelijk bij mij, de klachten werden alleen maar erger, maar... die bijwerkingen gaan ECHT weg.
Nee ik heb geen bijwerkingen gehad bij de verhoging naar 30 mg... gelukkig niet.
Dus... door blijven zetten en over een tijdje zul je je helemaal geweldig voelen, echt waar !

Vele groetjes Rita

miranda82
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2007 18:01

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door miranda82 »

Hoi ik heb citalopram (10 mg) in combinatie met oxazepam 10 mg.
Ik heb ze nog neit gebruikt omdat ik niet zo van pillen hou en bang ben voor de bijwerkingen. Ik heb namelijk erge last van paniek aanvallen en ben daardoor de laatste tijd een beetje depri.
iemand ervaring met deze pillen in combinatie?

groetjes Miranda

mark1982
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2007 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mark1982 »

Dit is de 3de dag dat ik Citalopram slik (10mg) en merk dat ik wat meer gespannen ben en onrustiger maar dat is nog even en gaat het weg, over een weekje word ik opgebeld en ga ik misschien naar 20mg , als de bijverschijnselen weg zijn.
Ik heb ook last van angst en paniek en merk dat het niet erger word, alleen iets gevoeliger en je durft meer aan.
Je hoeft niet bang te zijn voor de pillen, ik heb het ook niet op pillen maar probeer het toch, alleen is het even wennen maar dat is het zeker wel waard als het kan helpen toch?
Ik heb ook Oxazepam voor als de bijverschijnselen hevig worden, lichamelijk erg gespannen zou zijn maar heb het onder controle dus nog niks hoeven te slikken maar ik weet wel dat het goed te combineren valt die medicijnen, zeker als je citaloproam slikt en voor het wennen oxazepam

Gesloten