Davitamon Nachtrust

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Henk van Aerle
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2019 10:51

Davitamon Nachtrust

Ongelezen bericht door Henk van Aerle »

Ik slaap al geruime tijd onrustig. Moeite met inslapen, zeer vaak wakker, soms al na een uur, etc. Ik ben 79 jaar, maar geen bijzondere problemen met de gezondheid. Na het zien van een advertentie voor Davitamon Nachtrust dacht ik: dat ga ik eens proberen. Nou, dat viel vies tegen. In de eerste plaats: 2 capsules per keer nodig. Dat kost dus € 1,20 per dag. En dat terwijl er alleen goedkope ingrediënten inzitten. En de werking: ik heb geen enkel effect gemerkt. Na twee keer proberen de rest (verantwoord) weggegooid. Disclaimer:: dit zijn mijn persoonlijke ervaringen. Bij iemand anders kan het beter uitpakken.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Davitamon Nachtrust

Ongelezen bericht door scontra »

Henk van Aerle schreef:
27 jul 2021 11:28
Ik slaap al geruime tijd onrustig. Moeite met inslapen, zeer vaak wakker, soms al na een uur, etc. Ik ben 79 jaar, maar geen bijzondere problemen met de gezondheid. Na het zien van een advertentie voor Davitamon Nachtrust dacht ik: dat ga ik eens proberen. Nou, dat viel vies tegen. In de eerste plaats: 2 capsules per keer nodig. Dat kost dus € 1,20 per dag. En dat terwijl er alleen goedkope ingrediënten inzitten. En de werking: ik heb geen enkel effect gemerkt. Na twee keer proberen de rest (verantwoord) weggegooid. Disclaimer:: dit zijn mijn persoonlijke ervaringen. Bij iemand anders kan het beter uitpakken.
Jammer, een dergelijk product werkt niet als een pil van de dokter, maar heeft enige tijd nodig om werkzaam te worden.
Haastige spoed en een te hoge verwachting doen dingen onnodig in de vuilnisbak verdwijnen. :oops:

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Davitamon Nachtrust

Ongelezen bericht door Sira »

Minder diep en korter slapen is normaal voor uw leeftijd.

Ga 's avonds wat later naar bed, voorkom dat u overdag een dutje doet, drink minder koffie, neem een glas warme melk voor het slapen gaan of neem een klein cognacje op de rand van uw bed (mits u geen hoge bloeddruk hebt), neem een boek mee naar bed en ga lezen.

Heeft u een wekkerradio? Sommige mensen vallen gemakkelijker in slaap als er op de achtergrond een muziekje speelt of een slaapverwekkend gesprek.

sake1987

Re: Davitamon Nachtrust

Ongelezen bericht door sake1987 »

Het enige middel wat echt werkt tegen wakker liggen, is een inslaper van de de huisarts.
Naast wat Sira al schrijft, is ontspannen gaan liggen ook belangrijk.
Voorkom de gedachte ik moet slapen.
Probeer het eens andersom, ga op bed liggen en denk ik wil wakker blijven.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Davitamon Nachtrust

Ongelezen bericht door Erthanax »

Alcohol voor het slapen gaan lijkt mij geen goed idee. Je valt misschien wat sneller in slaap, maar slaapt juist onrustiger.
Vaak wakker worden kan vervelend lijken, belangrijker is hoe u zich voelt als u 's ochtends opstaat. Als u voldoende uitgerust bent en u zich alleen realiseert dat u vaak wakker bent geweest, is er eigenlijk weinig reden tot zorg. Verder sluit ik mij bij de eerder gegeven adviezen aan.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Davitamon Nachtrust

Ongelezen bericht door reggie2 »

Melatonine schijnt ook wel eens te helpen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Davitamon Nachtrust

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Goed artikel hierover bij de buren:

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... -op-letten

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Davitamon Nachtrust

Ongelezen bericht door moederslink »

Het is een bekend gegeven dat veel ouderen slechte slapers zijn/ worden.
Bij het naar bed gaan en dan piekeren : " hoe val ik in slaap ?" Niet doen!
Neem een rood wijntje , luister naar rustige muziek of maak een ommetje wanneer u dat durft en kunt of lees een fijn boek in bed.

Als u verder gezond bent is er geen reden tot zorg.
Probeer een dutje overdag te vermijden.
En accepteer dat u het zeer waarschijnlijk met minder slaap moet gaan doen bij het ouder worden.

Een inslaap pilletje wil nog wel eens helpen , maar dan op recept vd HA .
Melatonine is bekend, wel heeft het even tijd nodig .
Vermijdt drukke gesprekken, drukke tv en internet.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Davitamon Nachtrust

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
27 jul 2021 16:37
Vermijdt drukke gesprekken, drukke tv en internet.
Dit maakt veel verschil. Hoe minder prikkels en hoe rustiger het scherm, om zo sneller val je in slaap.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Davitamon Nachtrust

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
27 jul 2021 13:41
Alcohol voor het slapen gaan lijkt mij geen goed idee. Je valt misschien wat sneller in slaap, maar slaapt juist onrustiger.
Vaak wakker worden kan vervelend lijken, belangrijker is hoe u zich voelt als u 's ochtends opstaat. Als u voldoende uitgerust bent en u zich alleen realiseert dat u vaak wakker bent geweest, is er eigenlijk weinig reden tot zorg. Verder sluit ik mij bij de eerder gegeven adviezen aan.
Ik heb daar andere ervaringen mee. Normaal heb ik erg veel moeite met in slaap komen en slaap ik erg onrustig en word ik dus vaak wakker (dan draai ik een keer en ben ik ook zo weer weg) en eigenlijk word ik nooit van de wekker wakker. Heb ik echter een paar drankjes op (ik bedoel niet stomdronken, want dan wordt ik ook snel wakker, al val ik wel snel in slaap) dan slaap ik eigenlijk de hele nacht door tot aan de wekker of in het weekend totdat ik wakker wordt.

kessel45
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 aug 2017 10:04

Re: Davitamon Nachtrust

Ongelezen bericht door kessel45 »

Ik gebruik al 20 jaar inslaappillen . Onder behandeling geweest van slaapcentrum Heeze maar men kon niet vinden waar het aan ligt. Maar ik gebruik 10 mg. En nee heb niet dikwijls méér nodig.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Davitamon Nachtrust

Ongelezen bericht door Sira »

Erthanax schreef:
27 jul 2021 13:41
Alcohol voor het slapen gaan lijkt mij geen goed idee. Je valt misschien wat sneller in slaap, maar slaapt juist onrustiger.
Vaak wakker worden kan vervelend lijken, belangrijker is hoe u zich voelt als u 's ochtends opstaat. Als u voldoende uitgerust bent en u zich alleen realiseert dat u vaak wakker bent geweest, is er eigenlijk weinig reden tot zorg. Verder sluit ik mij bij de eerder gegeven adviezen aan.
Daarom heb ik het over een klein cognacje, anders had ik de hele fles wel genoemd ;-))

Anneke57
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2021 17:56

Re: Davitamon Nachtrust

Ongelezen bericht door Anneke57 »

Zit er melatonine in het product?? Ik slaap al jaren in met alleen valeriaan. Eens iets geprobeerd met melatonine erin, bleef er juist wakker van. 1 valeriaan capsule van de Hema en ik ben ontspannen. Maar er is teveel keuze op de markt.
Laatst gewijzigd door Anneke57 op 28 jul 2021 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Davitamon Nachtrust

Ongelezen bericht door D34M0N »

Henk van Aerle schreef:
27 jul 2021 11:28
In de eerste plaats: 2 capsules per keer nodig. Dat kost dus € 1,20 per dag. En dat terwijl er alleen goedkope ingrediënten inzitten.
En? Ze mogen ook €100 vragen voor 2 capsules. We leven in een vrij land, het staat aanbieders vrij om de prijs te bepalen die ze vragen voor hun goederen en het staat afnemers vrij om tot een koop over te gaan of juist niet.

Mijn tip mbt tot slaapproblemen: maak je hoofd leeg als je naar bed gaat. Denk niet na over negatieve dingen.

rienenik
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2009 17:58

Re: Davitamon Nachtrust

Ongelezen bericht door rienenik »

Wat wel goed werkt=iedere avond 1 of 2 druppeltjes weet-olie

J. Deltoer
Berichten: 3033
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Davitamon Nachtrust

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En het staat consumenten natuurlijk vrij om te melden dat de verhouding prijs/kwaliteit niet in balans is.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Davitamon Nachtrust

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Davitamon Nachtrust is een commercieel product. Het is ontwikkeld om te verkopen en daarmee geld in het laatje te brengen bij Davitamon. Mijn moeder is hiervoor naar de huisarts geweest en deze geeft idd aan, doordat je ouder wordt slaap je minder. Een goed advies is je minder druk te maken en te ontspannen voor dat je gaat slapen. Loop een stukje om, luister naar muziek, die je ontspant. Ze heeft een aantal pillen gekregen van de dokter om te kunnen slapen. Met deze pillen sliep ze snel. Maar je moet ook zonder pillen kunnen. Door te ontspannen slaapt ze beter.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Davitamon Nachtrust

Ongelezen bericht door Seinhuis »

fonsflons schreef:
29 jul 2021 10:24
Jointje, werkt prima bij mij.
Bij elk persoon werkt iets anders. Echter wil ik een jointje NIET aanbevelen. Eerder een nieuwe bed uitproberen?

Neem contact op met je huisarts. Een bezoek aan de huisarts is altijd gratis, een vervolg behandeling kan wel geld kosten.

Gesloten