LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diana 35 pil

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Moki538
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2013 13:26

Diana 35 pil

Ongelezen bericht door Moki538 »

Ik heb de Diane 35 pil een zeer lange tijd gebruikt als anti conceptie middel. De huisarts heeft helemaal niets gezegd over de eventuele levens bedreigende gevaren van de pil en dat het eigenlijk niet mag worden gebruikt als anti conceptie middel. Ik ben ook niet op de gevaren gewezen die deze pil blijkbaar heeft. Het is eigenlijk bizar te bizar voor woorden dat ik via internet moet vernemen dat er zelfs vrouwen aan zijn gestorven!

Ik gebruikt helemaal geen anticonceptie meer omdat ik het allemaal niet meer vertrouw maar heb nog steeds last van hoge bloeddruk. Waar ik nu bang voor ben is dat ik toch schade heeft opgelopen aan mijn organen door deze Diane 35 pil en wie gaat er dan op draaien voor de schade indien dit zo is ???

Zijn er meer dames die toch klachten hebben ondervonden na het gebruik van deze Diana 35 pil?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Diana 35 pil

Ongelezen bericht door Revoked »

Als de enige klacht het overlijden van de gebruiker betreft, dan zul je geen respons krijgen, denk ik zo.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Diana 35 pil

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moki538 schreef:
25 feb 2021 16:05
Ik heb de Diane 35 pil een zeer lange tijd gebruikt als anti conceptie middel.
Dit is dan niet recent geweest neem ik aan. Sinds de gevaren (trombose) bekend zijn mag deze niet meer voorgeschreven worden aan patiënten.

Voor de "schade" bent u gewoon gedekt via uw zorgverzekering, zij betalen net zoals bij andere ziektes gewoon de zorgkosten. Aantonen dat uw klachten komen door het in het verleden slikken van deze pil zal erg lastig worden, ook nemen de risico's ook af als je het niet meer slikt.

Het middel wordt nu enkel bij huidklachten (acne) voorgeschreven, dus het is niet levensgevaarlijk ofzo.

Gesloten