LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra bezorg kosten apotheek is dat terecht?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
CoRo
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2017 13:42

Extra bezorg kosten apotheek is dat terecht?

Ongelezen bericht door CoRo »

Recent had ik een niet standaard dosering van een medicijn nodig, dit was natuurlijk voorgeschreven door de behandelend arts.
De apotheek deed hier heel erg moeilijk over aangezien hun standaard leverancier deze dosering niet leverde. Toch is het besteld en door mij ontvangen echter ik moest €10,- bezorg kosten betalen aan de apotheek vanwege de levering door een aparte leverancier. Met als reden dat deze kosten ook bij de apotheek in rekening werd gebracht.
Voor de duidelijkheid; het medicijn werd niet bij mij bezorgd maar bij de apotheek alwaar ik het opgehaald heb.

Mijn vraag: Is het legitiem dat de apotheek deze kosten op mij verhaald. Zo niet wat doe je dan?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Extra bezorg kosten apotheek is dat terecht?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er moet iets aparts voor u besteld worden. Wie zou er anders voor die kosten moeten opdraaien? Vroeger werden deze kosten in de verkoopprijs verwerkt, maar tegenwoordig wil de klant transparantie.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Extra bezorg kosten apotheek is dat terecht?

Ongelezen bericht door Brainless »

NeoDutchio schreef:Er moet iets aparts voor u besteld worden. Wie zou er anders voor die kosten moeten opdraaien? Vroeger werden deze kosten in de verkoopprijs verwerkt, maar tegenwoordig wil de klant transparantie.
Het medicijn van mijn man wordt speciaal voor hem besteld omdat zij die niet standaard in hun assortiment hebben.
Daarvoor hoeven wij niets extra's te betalen.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Extra bezorg kosten apotheek is dat terecht?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik denk dat het rekenen van extra bestelkosten niet is toegestaan. Stel de vraag aan de Nederlandse Zorg Autoriteit : (088) 770 87 70.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Extra bezorg kosten apotheek is dat terecht?

Ongelezen bericht door crazyme »

Mathilde D. schreef:Ik denk dat het rekenen van extra bestelkosten niet is toegestaan. Stel de vraag aan de Nederlandse Zorg Autoriteit : (088) 770 87 70.
Vraag dan direct of de apotheek dan kan zeggen : wanneer ik mijn kosten niet mag doorberekenen dan lever ik het medicijn niet.

Speedy123
Berichten: 1143
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Extra bezorg kosten apotheek is dat terecht?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Raar verhaal, de kosten van medicatie worden betaald door de zorgverzekeraars. Wanneer er disucssie is over de kosten van het bestellen van een medicijn zou die discussie tussen de apthoteker en de zorgverzekeraar moeten zijn en niet met de consument.

stofzuigertje

Re: Extra bezorg kosten apotheek is dat terecht?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je eigen Apotheek niet kan leveren, vaak is de aan ziekenhuis verbonden wel in staat deze te leveren en je mag elders ook met recept deze ophalen.

Ook zijn ze vaak aangesloten bij bepaalde groothandel en dat zie je op de gevel.
Een elders aangesloten een wijk verder is soms voldoende om het op te lossen.

Naast afwijkende dosering is voor bepaalde merken dit ook vaak een oplossing voor mensen die bijwerkingen kregen van bepaalde merken.
U hoeft niet alle langs te gaan, bellen is voldoende.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Extra bezorg kosten apotheek is dat terecht?

Ongelezen bericht door vroem »

Speedy123 schreef:Raar verhaal, de kosten van medicatie worden betaald door de zorgverzekeraars. Wanneer er disucssie is over de kosten van het bestellen van een medicijn zou die discussie tussen de apthoteker en de zorgverzekeraar moeten zijn en niet met de consument.
dit geldt niet voor alle medicatie... is best een lastig item.

Gesloten