LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen spuit van de huisarts (hooikoorts)

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Ridder777

Geen spuit van de huisarts (hooikoorts)

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede morgen beste mensen van het forum.

Ik zit met een klein probleem.
Elk jaar ga ik weer naar de huisarts voor mijn hooikoorts probleem.
Elk jaar krijg ik dan weer mijn pilletjes, oogdruppels en neusspray.
2 neven van mij krijgen een spuit en die hebben dan een aantal jaar er geen last van.
(Ze hebben net zo erg hooikoorts als ik.)
Ik heb aan de huisarts gevraagd (al 3x) of ik ook een spuit mag.
Ik heb als antwoord gekregen dat hij mij dat niet wil aandoen, en dat ik elk jaar langs moet komen voor de pilletjes, druppels en neusspray.
Kan ik hier nog iets tegen doen?
Het gaat mij te ver om een klacht tegen de huisarts in te dienen

Mucha

Re: Geen spuit van de huisarts (hooikoorts)

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Geen spuit van de huisarts (hooikoorts)

Ongelezen bericht door olaf79 »

Hij wil het zijn portemonnaie niet aandoen...

Als u vindt dat die spuit u kan helpen en er is geen direct medisch bezwaar (allergie voor de ingredienten van de spuit of zo) dan mag de arts u deze behandeling niet onthouden. U kunt desnoods een second opinion aanvragen bij een andere huisarts. U heeft hier wettelijk het recht toe.

Ridder777

Re: Geen spuit van de huisarts (hooikoorts)

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Waarom wil een huisarts je "dat niet aandoen" ? Heeft hij daar een reden voor gegeven ?

Hij heeft geen reden gegeven maar hij zei dat die spuit tuig is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Geen spuit van de huisarts (hooikoorts)

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ridder777 schreef:Waarom wil een huisarts je "dat niet aandoen" ? Heeft hij daar een reden voor gegeven ?

Hij heeft geen reden gegeven maar hij zei dat die spuit tuig is.
Hoe heet die spuit. Waarom is dit toegelaten op de Nederlandse markt als het slecht voor je is. Is het nemen van die pillen en spray langdurig dan wel zo gezond. Ik heb daar ook slechte ervaring mee (bloedneuzen etc).

Mucha

Re: Geen spuit van de huisarts (hooikoorts)

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]


Nijogeth
Berichten: 9979
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen spuit van de huisarts (hooikoorts)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als het de spuit is die ik denk dat je bedoelt, dan is het niet zo gek. Deze injectie heeft namelijk redelijk grote kans op bijwerkingen en de werking is niet beter. Het lijkt me dat uw huisarts de keus heeft gemaakt om liever een zekerheid te kiezen dan iets dat mogelijk bijwerkingen geeft en waardoor u later weer op de stoep staat.

wim1967
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2010 00:07

Re: Geen spuit van de huisarts (hooikoorts)

Ongelezen bericht door wim1967 »

Als pilletjes, neusspray en oogdruppels niet werken. Waarom zou je dan dit niet mogen proberen.
Ik zeg, vraag duidelijke uitleg waarom hij dit niet wilt geven. Krijg je geen uitleg, dan eisen dat het jou verantwoording en geld is (Zal wel van je eigen risico afgaan dus je betaald het zelf) en eis dat hij de spuit geeft om te proberen.

Succes

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Geen spuit van de huisarts (hooikoorts)

Ongelezen bericht door ZaBo »

olaf79 schreef:Hij wil het zijn portemonnaie niet aandoen...

Als u vindt dat die spuit u kan helpen en er is geen direct medisch bezwaar (allergie voor de ingredienten van de spuit of zo) dan mag de arts u deze behandeling niet onthouden. U kunt desnoods een second opinion aanvragen bij een andere huisarts. U heeft hier wettelijk het recht toe.
Beetje cynische opmerking niet?

We horen het verhaal van een kant van degene die de spuit wil hebben.

We kennen de medische geschiedenis van deze persoon niet, dus kunnen geen gericht advies geven

Daarnaast zijn wij niet op de hoogte van de voor de arts motiverende redenen om dit medicijn niet toe te dienen.

GertSchutte
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2017 16:07

Re: Geen spuit van de huisarts (hooikoorts)

Ongelezen bericht door GertSchutte »

Ik had heel erge hooikoorts. Ben bij de allergoloog in het Diakonessenhuis in Zeist onder behandeling met injecties. Is langdurig traject, maar dit jaar voor het eerst geen last van hooikoorts. Zeker het proberen waard.

Nijogeth
Berichten: 9979
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen spuit van de huisarts (hooikoorts)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

wim1967 schreef:Als pilletjes, neusspray en oogdruppels niet werken. Waarom zou je dan dit niet mogen proberen.
Ik zeg, vraag duidelijke uitleg waarom hij dit niet wilt geven. Krijg je geen uitleg, dan eisen dat het jou verantwoording en geld is (Zal wel van je eigen risico afgaan dus je betaald het zelf) en eis dat hij de spuit geeft om te proberen.

Succes
Maar, er staat nergens dat het niet helpt. Er staat alleen dat hij graag een injectie wil en zijn dokter hem liever pilletjes, neusspray en oogdruppels voorschrijft. Best begrijpelijk door de grote kans op bijwerkingen van injecties.

Moiseule58

Re: Geen spuit van de huisarts (hooikoorts)

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Iedereen die langdurig last heeft van hooikoorts e.d. heeft het recht om doorverwezen te worden naar een allergoloog.
Mijn allergoloog heeft mij Dymista voorgeschreven en ik heb al jaren nergens meer last van. Huisartsen kennen dit medicijn op de een of andere manier niet.

Myrianna
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2017 14:26

Re: Geen spuit van de huisarts (hooikoorts)

Ongelezen bericht door Myrianna »

Mijn zoon had jarenlang last van hooikoorts. Inderdaad al jaren sukkelen met neusspray, oogdruppels en pilletjes. Tot ik, op advies van een vriendin, met hem een klassiek homeopaat heb bezocht. Sindsdien is hij al jaren zo goed als klachtenvrij. Soms steekt het weer een beetje de kop op, dan krijgt hij een paar nieuwe korreltjes en de klachten zijn zeer snel verdwenen. Ook zijn allergie voor huisstofmijt is door de homeopaat aangepakt en ook hier heeft hij zo goed als geen last meer van. Dit is echt een tip die ik iedereen wil aanraden!

Gesloten