LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inenting HPV

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inenting HPV

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een wonderlijke reactie. Natuurlijk mag u hier de mening verkondigen dat de cijfers verdeeld zijn. De laatste tijd vaak in het nieuws geweest.

En welke waakhonden worden wakker en verklaren u voor gek?

En uiteraard worden er gegevens van fabrikanten meegenomen.

Het staat u als ouder vrij uw dochter niet te laten inenten. Ik hoop van harte dat u daar nooit spijt van krijgt.

SnakeArt8
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2018 09:33

Re: Inenting HPV

Ongelezen bericht door SnakeArt8 »

kweenie schreef:Het is nu eenmaal veel lastiger om wetenschappelijk hard aan te tonen dat ergens géén verband tussen is, dan om aan te tonen dat ergens wel een verband tussen is. Ook al heb je tien onderzoeken waarin een verband niet kan worden aangetoond, daarmee heb je nog niet bewezen dat er geen verband is. Terwijl je andersom, als er wel een verband is, met één (goed) onderzoek dat verband zou kunnen aantonen.

Dat een groot deel van de onderzoeken wordt betaald door de farmaceutische industrie klopt. Dat komt ook doordat zij er grote belangen bij hebben dat medicijnen "aantoonbaar" werkzaam en veilig zijn. En het zijn nu eenmaal zeer dure onderzoeken die je niet zomaar eventjes uitvoet. Maar dat betekent natuurlijk niet dat daarbij de onderzoeksresultaten gemanipuleerd zouden worden. De farmaceutische industrie is vooral ook gebaat bij duidelijkheid of een middel veilig en werkzaam is. Ze hebben er niets aan om het te verdoezelen als een middel onveilig zou zijn. Dat zou vroeg of laat toch wel naar buiten komen en zou dan uiteindelijk tot heel wat meer financiële en imagoschade leiden dan als ze het middel alsnog van de markt halen (of niet op de markt brengen).
Klopt ook weer, het is alleen absoluut niet fijn dat de EMA zijn gegevens niet openbaar maakt. Dat zorgt alleen maar voor wantrouwen. Ik heb nog wat vragen bij het RIVM open staan en wacht nog op antwoord. Ook heb ik er op aangedrongen om hun nieuwe onderzoek z.s.m. te publiceren omdat de groep niet ingeënte meisjes alleen maar groeit. Ik heb ze ook gevraagd om dit niet alleen via hun website maar ook via een RADAR uitzending te doen. Maar ze zullen vast meerdere kanalen hebben.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Inenting HPV

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat ema rapport kun je teruglezen op https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... 4318919008 . Ik weet niet welke gegevens er nog meer 'niet openbaar' zijn?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Inenting HPV

Ongelezen bericht door sjohie »

kweenie schreef:Dat ema rapport kun je teruglezen op https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... 4318919008 . Ik weet niet welke gegevens er nog meer 'niet openbaar' zijn?
En in dat rapport, op pagina 39, kan iedereen het volgende lezen.

Symptoms of CRPS and POTS may overlap with other conditions, making diagnosis difficult in both the general population and vaccinated individuals. However, available estimates suggest that in the general population around 150 girls and young women per million aged 10 to 19 years may develop CRPS each year, and at least 150 girls and young women per million may develop POTS each year. The review found no evidence that the overall rates of these syndromes in vaccinated girls were different from expected rates in these age groups, even taking into account possible underreporting.

Kortom, de 2 belangrijkste aan dit vaccin toegedichte aandoeningen komen niet meer voor bij mensen die een HPV vaccin hebben gehad dan bij mensen die dit niet gehad hebben. Verder adviseert het EMA voortdurende monitoring van deze vaccincampagne.

De gegevens zijn dus niet verstopt, en ze adviseren ondanks het niet kunnen aantonen van een causaal verband tussen inenting en deze twee aandoeningen, ook nog om het te blijven monitoren.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Inenting HPV

Ongelezen bericht door Dirkie »

SnakeArt8 schreef:Iedereen tot zover al bedankt voor het reageren. Ik zoek niet zomaar op het internet maar ben gericht bezig via het RIVM zelf, het Lareb, de GGD, mijn huisarts, Dick Bijl (uitzending RADAR), Rebecca Chandler (uitzending RADAR) en Tom Jefferson (uitzending Radar). Met iedereen ben ik in contact en probeer al deze info mee te nemen in onze beslissing. Het meest onduidelijke blijft dat het niet aan te tonen is dat de bijwerkingen komen door het HPV vaccin en het is tot op heden ook niet uit te sluiten.
Alle medicijnen hebben bijwerkingen. De lijst met bijwerkingen is bij de meeste medicijnen heel lang. Ik ben geen dokter en/of medisch geschoold. Ik kan me daarom ook geen oordeel vormen over medicijnen. Ik ga er vanuit dat de officiele instanties, zoals het RIVM, er meer verstand van hebben dan de facebookpagina's van bezorgde ouders. Ik denk dat de kans om bij een verkeersongeval om het leven te komen groter is dan de kans dat er op latere leeftijd aantoonbare bijwerkingen van deze inenting te krijgen. Maar ook dat is een persoonlijke aanname.

Mijn beide dochters hebben dan ook de inenting gehad. I

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Inenting HPV

Ongelezen bericht door tttlocke »

SnakeArt8 schreef:...Buiten dat zie je in de promofilmpjes om wel in te enten dat de kans dat je het virus krijgt klein is, 1 op 12,500. Dat betekent bij een bevolking van 17.000.000 er 1.360 personen dit schadelijke virus krijgen waarvan de meesten het zelf weg werken. 700 krijgen het toch en dan helpt de vaccinatie gedeeltelijk, er sterven dan nog 200 vrouwen. .........
Welke filmpjes komen met die cijfers?

Van het RIVM:
'10. Hoe vaak komt een HPV-besmetting voor?

Heel vaak. Ongeveer 8 van de 10 vrouwen raken in hun leven een keer besmet met een HPV dat baarmoederhalskanker kan veroorzaken. In Nederland zijn de volgende cijfers bekend:
Leeftijd Aantal vrouwen dat besmet is met een HPV dat baarmoederhalskanker kan veroorzaken
rond 18 jaar 8 van de 100
rond 22 jaar 22 van de 100
tussen 30 en 60 jaar 5 van de 100'

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Inenting HPV

Ongelezen bericht door kweenie »

Het gaat waarschijnlijk om de jaarlijkse kans om baarmoederhalskanker te krijgen. Met ongeveer 700 vrouwen per jaar betekent dat dat ieder jaar ongeveer 1 op de 12.500 vrouwen baarmoederhalskanker krijgen. De kans op besmetting is een veelvoud daarvan, omdat niet iedere besmetting tot baarmoederhalskanker leidt. En het gaat daarbij dus niet om de kans dat je het in je leven krijgt, maar ieder jaar opnieuw zijn er weer 700 nieuwe gevallen.

Als er niet aan vaccinatie gedaan zou worden en het jaarlijks aantal nieuwe gevallen gelijk zou blijven, dan zou dat dus betekenen dat er in je leven in de risicojaren tussen pak m beet 30 en 80 jaar zo'n 35.000 nieuwe baarmoederhalskankergevallen bij de Nederlandse vrouwen zullen zijn. Dat zijn er toch wel erg veel. Ik zou graag de kans willen verkleinen dat iemand in mijn omgeving (en zeker binnen de familie) daarbij zou horen.

Maar het blijft natuurlijk ieders eigen keus.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inenting HPV

Ongelezen bericht door Erthanax »

Baarmoederhalskanker en eventueel sterfte als gevolg daarvan is niet het enige risico, al is dat op zich al erg genoeg. Ook bij jongere vrouwen kunnen er andere, ellendige gevolgen zijn, zoals onvruchtbaarheid. Ik begrijp niet dat iemand dergelijke risico's wil lopen.

Gesloten